Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
9 minut temu, brzecol napisał(a):

Witam

 

Sorki za późną odpowiedź. Nie sprawdzam co godzinę a wątek zasuwa, że ciężko nadążyć. Mam mastera ale nie w wersji ICE tylko w czarnej. Jestem mega zadowolony. Karta bardzo ciężka (2,85 kg) więc uwaga z montażem. Najlepszy chyba z tych, które widziałem system podtrzymywania karty (jeśli ktoś nie ma w obudowie) - metalowy i montowany do karty. Zalana żelem, ale produkcja od kwietnia tego roku już nie wycieka. Karta cicha, chłodna i z bardzo dobrym zasilaniem (jeden z najlepszych systemów z RTX 5090). Co do cewek - karta w gigantycznej budzie stojącej na ziemi. W środku 12 wentyli. Słyszę delikatny szum, ale cewek nigdy. Może już jestem starszy i ucho nie wyłapuje tych częstotliwości dźwięków albo mam to w pompie i nie zwracam uwagi ale żadnych niepokojących dźwięków nie zarejestrowałem. 

Dzieki wielkie,

posta napisalem wczoraj - a karta dojechala dzisiaj rano (uroki zamowien w alzie, 8h od zaplacenia karta w paczkomacie pod blokiem) ;)  Bede testowal na dniach, zdecydowalem sie na aorusa wlasnie ze wzgledu na to ze bylo relatywnie malo negatywow o cewkach.
Rano otworzylem tylko pudlo, ale na pierwszy rzut oka widze ze chyba wlasnie bedzie problem z waga, mocowanie dolaczone do karty nie zda rezultatu w mojej budzie, bede musial kombinowac z czyms innym.

Opublikowano
50 minut temu, maxmaster027 napisał(a):

No ok. DLSS 4 Q wyglada rzeczywiscie lepiej jak DLSS 4 P. Bardzo blisko DLAA. 

Jednak wczesniej DLSS 3 Q sporo osob (prawie wszyscy) chwalili sobie, za ilosc szczegolow itp. jedne co narzekali to na obraz w ruchu. 

Przy premierze DLSS 4 sporo youtuberow czy ogolnie recenzentow stwierdzalo fakt ze jakosciowo DLSS 4 P jest na poziomie DLSS 3 Q. Ale w ruchu DLSS 4 P przewyższa DLSS 3. 

WIec i tak masz lepiej jak wczesniej. Ba malo tego, To wyglada czesto duzo lepiej jak FSR 4 Q lub jest na jego poziomie. Wiec wedlug mnie mozna uzywac. 

Kto był ślepy ten chwalił. Nie ma co tutaj czarować. DLSS ma za zadanie poprawić wydajnosc a nie jakość obrazu. Fakt Transformer działa bardo dobrze ale nadal nie ma jakości natywnej ani DLAA. Nadal smuży, nadal potrafi gubić detale. Ale najważniejsze DLSS stal się standardem i nie ma już w pewnym sensie znaczenia bo nie działa jako boost tylko jak MUS aby gra w ogolę działała prawidłowo.

Gdyby karty miały wystarczająco duzą wydajnosc nikt by nawet DLSS nie włączał, co najwyżej DLAA.

Co do 4K to tak jak pisze @tomcug skaler działa tak samo, masz po prostu za mały ekran aby zobaczyć spadek jakości obrazu ale on tam jest taki sam jak 2,5K i 2K.

Opublikowano
17 minut temu, babayaga napisał(a):

RTX 6090 50%+ względem 5090,

Aby tak się stało, Nvidia musiałaby znacząco poprawić efektywność energetyczną, bo do zwiększania mocy już nie ma zapasu. Powyżej 675W nie będzie.

Opublikowano
3 minuty temu, Kadajo napisał(a):

Kto był ślepy ten chwalił. Nie ma co tutaj czarować. DLSS ma za zadanie poprawić wydajnosc a nie jakość obrazu. Fakt Transformer działa bardo dobrze ale nadal nie ma jakości natywnej ani DLAA. Nadal smuży, nadal potrafi gubić detale. Ale najważniejsze DLSS stal się standardem i nie ma już w pewnym sensie znaczenia bo nie działa jako boost tylko jak MUS aby gra w ogolę działała prawidłowo.

Gdyby karty miały wystarczająco duzą wydajnosc nikt by nawet DLSS nie włączał, co najwyżej DLAA.

Co do 4K to tak jak pisze @tomcug skaler działa tak samo, masz po prostu za mały ekran aby zobaczyć spadek jakości obrazu ale on tam jest taki sam jak 2,5K i 2K.

Przecież Ci wklejałem wycinki. Pamietasz, śmietnik i śmieci? Napsiałeś co prawda że dla Ciebie najlepiej wyglada natywny obraz TAA. I ok sprawdzilem potem zoomem zmniejszyłem, ilosc px i rzeczywiscie obraz z TAA natywnego najblizej odpowiadał oryginałowi.

Natomaist ja pisałem porónwanie DLSS3 Q vs DLSS 4P. 

 

31 minut temu, Spychcio napisał(a):

Może Nvidia postara się chociaż troszkę bardziej skoro AMD też wydaje nowego gena, przynajmniej do poziomiu RTXa6080.

Bo to co zrobili z serią 5000 to śmiech.

Wystarczy popatrzeć na 4080S vs 5080.

A masz moze 4080S?

Opublikowano
6 minut temu, maxmaster027 napisał(a):

Przecież Ci wklejałem wycinki. Pamietasz, śmietnik i śmieci? Napsiałeś co prawda że dla Ciebie najlepiej wyglada natywny obraz TAA. I ok sprawdzilem potem zoomem zmniejszyłem, ilosc px i rzeczywiscie obraz z TAA natywnego najblizej odpowiadał oryginałowi.

Natomaist ja pisałem porónwanie DLSS3 Q vs DLSS 4P.

A ja ponawiam pytanie, które zadałem wcześniej. Po co korzystać z czegoś gorszego czyli DLSS P zamiast DLSS Q?

Opublikowano
2 minuty temu, maxmaster027 napisał(a):

Przecież Ci wklejałem wycinki. Pamietasz, śmietnik i śmieci? Napsiałeś co prawda że dla Ciebie najlepiej wyglada natywny obraz TAA. I ok sprawdzilem potem zoomem zmniejszyłem, ilosc px i rzeczywiscie obraz z TAA natywnego najblizej odpowiadał oryginałowi.

Natomaist ja pisałem porónwanie DLSS3 Q vs DLSS 4P.

No pamiętam. Ale weź pod uwagę ze to nieruchome obrazki były w ruchu jest już trochę gorzej, choć tutaj Transformer poprawił sytuacje.

Ale mowie ci odwróć sytuacje, odpal starsze gry gdzie nie masz DLSS i masz wystarczająco dużo mocy aby grac w pełnej natywnej rozdzielczości albo nawet użyć na niej AA.

Zobaczysz wtedy jak bardzo DLSS zabiera detale.

Jesteś już przyzwyczajony do DLSS i stad może ci się wydawać ze jest lepiej.

Zainstaluj sobie takiego Arkham Knighta czy BF4, a potem porównaj np. do BF2042 czy nawet BFV. W BF4 pomimo ze mniej detali otoczenia grafika wygląda znacznie lepiej i jest zdecydowanie bardziej ostra i rozdzielcza. Nawet DLAA nie da ci takiej jakości.

  • Upvote 1
Opublikowano
20 minut temu, oldfashioned napisał(a):

Dzieki wielkie,

posta napisalem wczoraj - a karta dojechala dzisiaj rano (uroki zamowien w alzie, 8h od zaplacenia karta w paczkomacie pod blokiem) ;)  Bede testowal na dniach, zdecydowalem sie na aorusa wlasnie ze wzgledu na to ze bylo relatywnie malo negatywow o cewkach.
Rano otworzylem tylko pudlo, ale na pierwszy rzut oka widze ze chyba wlasnie bedzie problem z waga, mocowanie dolaczone do karty nie zda rezultatu w mojej budzie, bede musial kombinowac z czyms innym.

Waga spora ale dzięki temu chłodzenie jest mega wydajne. Przy ograniczeniu do 100 bądź 120 hz przy synchro z monitorem karta w wielu grach zbija takty do 1900-2000, temp spada do 45-48 stopni i jest niesłyszalna (nie mówiąc o poborze mocy). Podpórka składa się z wielu elementów (są krótkie i długie). Nie wiem, ile masz miejsca w obudowie ale może uda się coś wyrzeźbić. Przynajmniej jest z solidnych blach mocowanych na stałe - np. ta podpórka z Astrala wygląda śmiesznie do ceny, jaką wołają za kartę. 

20 minut temu, oldfashioned napisał(a):

Dzieki wielkie,

posta napisalem wczoraj - a karta dojechala dzisiaj rano (uroki zamowien w alzie, 8h od zaplacenia karta w paczkomacie pod blokiem) ;)  Bede testowal na dniach, zdecydowalem sie na aorusa wlasnie ze wzgledu na to ze bylo relatywnie malo negatywow o cewkach.
Rano otworzylem tylko pudlo, ale na pierwszy rzut oka widze ze chyba wlasnie bedzie problem z waga, mocowanie dolaczone do karty nie zda rezultatu w mojej budzie, bede musial kombinowac z czyms innym.

Waga spora ale dzięki temu chłodzenie jest mega wydajne. Przy ograniczeniu do 100 bądź 120 hz przy synchro z monitorem karta w wielu grach zbija takty do 1900-2000, temp spada do 45-48 stopni i jest niesłyszalna (nie mówiąc o poborze mocy). Podpórka składa się z wielu elementów (są krótkie i długie). Nie wiem, ile masz miejsca w obudowie ale może uda się coś wyrzeźbić. Przynajmniej jest z solidnych blach mocowanych na stałe - np. ta podpórka z Astrala wygląda śmiesznie do ceny, jaką wołają za kartę. 

20 minut temu, oldfashioned napisał(a):

Dzieki wielkie,

posta napisalem wczoraj - a karta dojechala dzisiaj rano (uroki zamowien w alzie, 8h od zaplacenia karta w paczkomacie pod blokiem) ;)  Bede testowal na dniach, zdecydowalem sie na aorusa wlasnie ze wzgledu na to ze bylo relatywnie malo negatywow o cewkach.
Rano otworzylem tylko pudlo, ale na pierwszy rzut oka widze ze chyba wlasnie bedzie problem z waga, mocowanie dolaczone do karty nie zda rezultatu w mojej budzie, bede musial kombinowac z czyms innym.

Waga spora ale dzięki temu chłodzenie jest mega wydajne. Przy ograniczeniu do 100 bądź 120 hz przy synchro z monitorem karta w wielu grach zbija takty do 1900-2000, temp spada do 45-48 stopni i jest niesłyszalna (nie mówiąc o poborze mocy). Podpórka składa się z wielu elementów (są krótkie i długie). Nie wiem, ile masz miejsca w obudowie ale może uda się coś wyrzeźbić. Przynajmniej jest z solidnych blach mocowanych na stałe - np. ta podpórka z Astrala wygląda śmiesznie do ceny, jaką wołają za kartę. 

20 minut temu, oldfashioned napisał(a):

Dzieki wielkie,

posta napisalem wczoraj - a karta dojechala dzisiaj rano (uroki zamowien w alzie, 8h od zaplacenia karta w paczkomacie pod blokiem) ;)  Bede testowal na dniach, zdecydowalem sie na aorusa wlasnie ze wzgledu na to ze bylo relatywnie malo negatywow o cewkach.
Rano otworzylem tylko pudlo, ale na pierwszy rzut oka widze ze chyba wlasnie bedzie problem z waga, mocowanie dolaczone do karty nie zda rezultatu w mojej budzie, bede musial kombinowac z czyms innym.

Waga spora ale dzięki temu chłodzenie jest mega wydajne. Po ograniczeniu do 100 bądź 120 hz przy synchronizacji z monitorem karta w wielu grach zbija takty do 1900-2000, temp spada do 45-48 stopni i jest niesłyszalna (nie mówiąc o poborze mocy). Podpórka składa się z wielu elementów (są krótkie i długie). Nie wiem, ile masz miejsca w obudowie ale może uda się coś wyrzeźbić. Przynajmniej jest z solidnych blach mocowanych na stałe - np. ta podpórka z Astrala wygląda śmiesznie do ceny, jaką wołają za kartę. 

Opublikowano
2 minuty temu, Kadajo napisał(a):

Ale mowie ci odwróć sytuacje, odpal starsze gry gdzie nie masz DLSS i masz wystarczająco dużo mocy aby grac w pełnej natywnej rozdzielczości albo nawet użyć na niej AA.

Zobaczysz wtedy jak bardzo DLSS zabiera detale.

W starych gierkach nie ma często TAA %-) A w nowych, gdzie do wyboru jest TAA/TSR/itp. albo DLSS, to wolę DLSS Q od natywnego TAA.

Opublikowano (edytowane)
33 minuty temu, oldfashioned napisał(a):

Dzieki wielkie,

posta napisalem wczoraj - a karta dojechala dzisiaj rano (uroki zamowien w alzie, 8h od zaplacenia karta w paczkomacie pod blokiem) ;)  Bede testowal na dniach, zdecydowalem sie na aorusa wlasnie ze wzgledu na to ze bylo relatywnie malo negatywow o cewkach.
Rano otworzylem tylko pudlo, ale na pierwszy rzut oka widze ze chyba wlasnie bedzie problem z waga, mocowanie dolaczone do karty nie zda rezultatu w mojej budzie, bede musial kombinowac z czyms innym.

Waga spora ale dzięki temu chłodzenie jest mega wydajne. Po ograniczeniu do 100 bądź 120 hz przy synchronizacji z monitorem karta w wielu grach zbija takty do 1900-2000, temp spada do 45-48 stopni i jest niesłyszalna (nie mówiąc o poborze mocy). Podpórka składa się z wielu elementów (są krótkie i długie). Nie wiem, ile masz miejsca w obudowie ale może uda się coś wyrzeźbić. Przynajmniej jest z solidnych blach mocowanych na stałe - np. ta podpórka z Astrala wygląda śmiesznie do ceny, jaką wołają za kartę. 

 

Sorki. Padł serwer w pracy i nie widziałem, że zapisało odpowiedź.

Edytowane przez brzecol
bład w odpowiedzi
  • Upvote 1
Opublikowano
6 minut temu, tomcug napisał(a):

A ja ponawiam pytanie, które zadałem wcześniej. Po co korzystać z czegoś gorszego czyli DLSS P zamiast DLSS Q?

Bo na DLSS Q w 4k to z path tracingiem mam 40-50fps. A na DLSS P mam 70-80. A z czasowymi miejscowymi spadkami np 10-15% tez sie zdarza. 

7 minut temu, Kadajo napisał(a):

Zainstaluj sobie takiego Arkham Knighta czy BF4, a potem porównaj np. do BF2042 czy nawet BFV. W BF4 pomimo ze mniej detali otoczenia grafika wygląda znacznie lepiej i jest zdecydowanie bardziej ostra i rozdzielcza. Nawet DLAA nie da ci takiej jakości.

BF4 mam ale kurde nie chce mi sie 80GB sciagac czy lie to tam wazy zeby tylko sprawdzic jak bylo. Ok, Natywna jest lepsza. Ale obecnie w nowych grach w 4k i PT to tak powiem Ci no nie zabardzo idzie pograc w natywnej.

Opublikowano
16 minut temu, wamak napisał(a):

Aby tak się stało, Nvidia musiałaby znacząco poprawić efektywność energetyczną, bo do zwiększania mocy już nie ma zapasu. Powyżej 675W nie będzie.

Na chipletach można kilka mniejszych rdzeni na light postawić w złotym środku perf/w. To już ten czas. Te ostatnie gpu chyba nie pobierają za wiele z pcie a sam 12pin do 600W. Już będzie chyba pozwolenie od nv by można aib to robić. Inna sprawa co tam mogą w architekturze wymodzić. 6080 będzie zdrowo mocniejsza od 4090 bo raczej musi być :P

 

Vram ten sam będzie albo z szyną szerszą większy.

Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, Kadajo napisał(a):

No pamiętam. Ale weź pod uwagę ze to nieruchome obrazki były w ruchu jest już trochę gorzej, choć tutaj Transformer poprawił sytuacje.

Ale mowie ci odwróć sytuacje, odpal starsze gry gdzie nie masz DLSS i masz wystarczająco dużo mocy aby grac w pełnej natywnej rozdzielczości albo nawet użyć na niej AA.

Zobaczysz wtedy jak bardzo DLSS zabiera detale.

Dlatego do dziś nie mogę zrozumieć co się stało Blackwhite TV, który niedawno starał się wmawiać, że obraz z DLSS performance i mfg jest bardziej szczegółowy od natywnego, że go poprawia nawet %-) A wszystko to na statycznych kadrach kurła :jep: 

 

Edytowane przez Smalec
Opublikowano

No właśnie. Karty ledwo zipia a kosztują miliony cebulionow. Jeszcze żeby grafika w grach to wszytko usprawiedliwiła... 

Będzie beka jak wyjdzie 4 Crysis I nie dość że będzie wyglądał obłędnie to będzie działał lepiej niż nie jedna gra dziś. Minusem będzie wymóg 32GB żeby to uruchomić w 4k 🫠

Opublikowano

Akurat Crytec ma spore problemy i nowy Crysis może w ogóle się nie pojawić. Pracę nad Crysis 4 zostały zawieszone.

CE od lat leży także nawet jak się pojawi to nie będzie żadnego kosmosu graficznego.

Niestety nie będzie powtórki z Crysis 1 ;)

Opublikowano
Godzinę temu, sideband napisał(a):

A która nie jest za słaba :E Przy 5090 też musisz posiłkować się DLSS i FG ;)

Owszem, musisz. Ale da się wbić lepszy profil jakości skalera ;)

Godzinę temu, Kadajo napisał(a):

Minusem będzie wymóg 32GB żeby to uruchomić w 4k 🫠

Przebijam, trzeba 48 GB będzie! %-)

Opublikowano

Byłoby jakoś tak nostalgicznie jakby Crysis znowu zarzynał karty :D 

 

 

 

 

Czy jest dziś jakiś taki techniczny majstersztyk jakim był 3 Crysis, on dziś nawet dobrze wygląda i potrafi spocić nie jedno GPU :D 

A w tego Ryse to nie grałem jeszcze :E

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Smalec napisał(a):

jest bardziej szczegółowy od natywnego

Bo w wiekszosci przypadkow jest lepszy niz impelemntacja TAA i to jest fakt ;) Jak gralem teraz w bfa6 na dlss/dlaa to na chwile odpalilem TAA to matko boska jakie rzygowiny z obrazu wiec ja mu sie nie dziwie dlaczego tak mowi. I mowie o jakosci DLSS Transformer oczywiscie. Obraz z DLSS jest bardziej szczegolowy, stabilny i ostry w porownaniu do TAA.

Edytowane przez Phoenix.
  • Like 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
    • Jaki Linuks dla początkujących?Która dystrybucja Linuksa jest najlepsza dla osób początkujących. Czy dla komputera co ma 4 GB pamięci RAM gdyby wybrać Gnome albo KDE to czy wystarczyłoby miejsca w pamięci RAM na uruchomienie przeglądarki internetowej czy lepiej jest wybrać pulpit XFCE albo jeszcze lżejszy. Czy pulpit Cynamon jest lekki czy ciężki. Czy to złe pomysł wybierać lekkie ale mniej znane pulpity jak LXDE. Czy programy w Linuksie są pisane tylko pod konkretną dystrybucję Linuksa czy też pod konkretny pulpit KDE albo Gnome albo XFCE? Ubuntu ma taką polityke że tam muszą być tylko pakiety na darmowej licencji to tam zabraknie kodeków i ma swój rodzaj pakietów to też jest na minus. To że w Google najwięcej stron odnosi się do Ubuntu to nie znaczy że to najlepsza dystrybucja. Rozważam tylko 2 dystrybucje. Linuksa Mint albo Linuksa Debiana i taki pulpit graficzny żeby był jak najlżejszy żeby zostało coś wolnej pamięci RAM ale jednocześnie popularny żeby miał jak najmniej błędów to XFCE wydaje mi się oczywistym wyborem bez względy na to jaką bym wybrał dystrybucję Linuksa. Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana ale Linuks Debian jest dużo czystszym Linuksem od Linuksa Minta i dużo stabilniejszy i ma programy z w wersji ESU z długoterminowym czasem wsparcia na przykład przeglądarka internetowa Firefox. Interesuje mnie taki Linuks żeby był na zasadzie żeby zainstalować i zapomnieć i się z nim nie mordować. Co z tego że Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana jak Linuks Debian ma dużo więcej deweloperów i jest dużo lepiej dopracowany i stabilniejszy i jak coś będzie trudniej zainstalować to można użyć ChataGPT. Sprawdzałem różne Linuksy w wirtualnej maszynie VMWare Worsktation to sporo programów w Linuksie Mincie i tak trzeba ręcznie z konsoli za pomocą ChataGPT zainstalować i Linuks Debian oferuje dodatkowo większą stabilność. Czy da się tak Ustawić Linuksa żeby w czasie uruchamiania systemu nie trzeba było wpisywać hasła i nawet do wchodzenia do panelu sterowania i zarządzania partycjami i żeby systemowa konsola każde polecenia traktowała jako administratora tak jak to jest w Windowsie? Na naukę Linuksa najlepszy jest osobny komputer z przydzielonym całym dyskiem to nie ma takiej obawy że usunie przez pomyłkę Windowsa. Mam zainstalowanego Windowsa 10 22H2 64 bit na dysku talerzowym i tylko 8GB pamięci RAM to jest to do dupy pomysł żeby powolny dysk twardy jeszcze obciążać instalację Linuksa na VMWare Workstation. W takiej własnie konfiguracji Lnuks będzie najbardziej mulił. Czy gdybym zdecydował się na instalacje Linuksa na komputerze z 2003 roku na procesorze 1 rdzeniowym i obsługującym tylko 32 bity to czy lepszym pomysłem jest wybranie ostatniej dystrybucji Linuksa Debiana albo Minta co jeszcze obsługiwała 32 bity czy mniej znanej ale najnowszej co obsługuje 32 bity. Czy na procesorze 1 rdzeniowym muliłby YouTube gdyby na takim komputerze był zainstalowany najlżejszy możliwy graficzny Linuks. Dla Windowsa żeby oglądać bezpośrednio YouTube absolutne minimum to 2 rdzenie i 2 wątki. Czy Linuks nadaje się do codziennego użytku zamiast Windowsa. Czy MacOS jest dużo lepszy od Linuksa i czy Linuks jest tylko dlatego alternatywą dla Windowsa że jest darmowy i nie wymaga specjalnych komputerów i czy gdyby wszyscy ludzie byli bogaci to gdyby zrezygnowali z Windowsa to czy braliby tylko pod uwagę MacaOSa? Czy Linuks jest dla biednych osób i trudny terminal w Linuksie jest za kare że nie chciało się ludziom pracować i zarabiać więcej pieniędzy żeby sobie kupić lepszy komputer do najnowszego Linuksa albo komputer od MacaOSa?
    • Czy dałoby się w laptopie HP 530 8HTF12864HDY-667E1 Mobile Intel Calistoga-GME i945GME wymienić 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz na 2-rdzeniowy procesor Intel Pentium Dual-Core T4200. Znalazłem zapusty laptop PP33L z popękanym i zepsutym monitorem i uszkodzoną płytą główną i 2-rdzeniowym procesorem Intel Pentium Dual-Core T4200 ale mam sprawny laptop HP 530 ale ma tylko 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz i chciałbym ten procesor wymienić na 2-rdzeniowy. Oryginalnie ten laptop miał 1 GB pamięci RAM i wymieniłem RAM na 4 GB. Jaki system operacyjny najlepiej pasowałby do tego laptopa HP 530. Nie wiem jaki model ma płyta głowna z Laptopa PP33L dlatego że nie dało się tego laptopa uruchomić żeby sprawdzić w BIOSie albo w systemie. Spisałem jakieś liczby z płyty głownej tego laptopa CN-OP-132H-48643-8CB-0220-A00 DP/N OP132H BPB8C0020 002219 DA8B70-LanID GX D-VOA 94V-0 2-1 0842 E0EC 909G8222E M47 REV :  D DA0FM7MB8D0 PWB T012G REV : A00 Weźcie pod uwagę że zero to moze być duża litera o i odwrotnie.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...