Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
10 minut temu, galakty napisał(a):

Już nie wspominając o FPS... Widzę oczami wyobraźni, jak ktoś na 4090 ma 90 FPS, a ktoś na 5090 140 FPS i będą w szoku jaka ta nowa karta mocna i jaka różnica... A potem odpalą grę bez MFG i będzie zgrzyt :E 

Ktoś kto kupuje serię 90 raczej jest świadomym konsumentem a nie zwykłym kowalskim.

  • Haha 1
Opublikowano
Godzinę temu, Radio Tirana napisał(a):

Czyli tak:

Generator 1 klatki - DLSS Jakość 

Generator 2 klatek - DLSS Balans

Generator 3 klatek - DLSS Wydajność 

A to będzie ze sobą jakoś powiązane?

Przy DLSS Jakośc nie damy FG x3?

10 minut temu, ODIN85 napisał(a):

Ktoś kto kupuje serię 90 raczej jest świadomym konsumentem a nie zwykłym kowalskim.

Przede wszystkim jest świadomy ilości kasy na swoim koncie :hihot:

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, ODIN85 napisał(a):

Także granie taniej wychodzi i lepiej kupić 5090 niż głupi rower na którym w zimę i tak nie da się jeździć a karciocha jest eksploatowana cały rok:lovin:

Trzeba kupić VR i rower stacjonarny i sobie potem jeździć po wirtualnych Alpach czy gdzie tam chcesz :)

 

Spoiler

Szkoda, że nagrania prawdziwych tras są jeszcze w kiepskiej jakości a w pełni renderowane są kulawe, bo robione pod niemoc układów mobilnych w Questach, ale VR to naprawdę świetne połączenie grania z ruchem i jak w końcu ogarną jakość, np. robiąc coś dużego pod PC VR, albo pod Questa 5 w 2030tym, to będzie rewolucja i pewnie masa ludzi będzie z tego korzystać. 

 

Prawdziwy rower w ciężkim smogu miasta, czy na mrozie lub zamarzającej mrzawce to nie jest coś, co bym chciał robić ;) 

 

1 godzinę temu, Radio Tirana napisał(a):

Czyli tak:

Generator 1 klatki - DLSS Jakość 

Generator 2 klatek - DLSS Balans

Generator 3 klatek - DLSS Wydajność 

 

Zupełnie nie tak

.

Raczej tak:

 

Generator z prawdziwych 120fps = DLSS Jakość

Generator z prawdziwych 60fps = DLSS Wydajność

Generator z prawdziwych 30fps = FSR na popsutym monitorze, po pijaku, z bólem zęba i teściową z walkizkami pukającą do drzwi

 

Ilość dorabianych klatek nie robi różnicy tam, gdzie FG w ogóle ma sens, czyli im więcej klatek źródłowych.

Za to docelowa ilość klatek na OLEDach to już różnica może być kolosalna i dać ogromną przewagę FG, ale bez OLEDa 480 rewelacji nie będzie. Na OLED 240 różnica będzie oceniania bardzo indywidualnie. Jeden się ucieszy, bo jest ogromna poprawa, a drugi powie, że poprawa owszem jest, ale nadal jest źle. 

 

Godzinę temu, skypan napisał(a):

Jak by to nowe MFG było takie super to nie dawali by możliwości wyboru tylko od razu chodziło by na maxa. A tak sami decydujemy o jakości. Na dzień dzisiejszy bajer typu:

Pa. Zoba tero. Pyk i pincet klatek

Śmieszny żart, ale niestety nie masz racji kompletnie. Chief Blur Buster z blurbusters.com czyli Mark R. widział to w akcji i od lat ma poważanie wśród inżynierów pracujących przy monitorach czy u Nvidii i kilka dni temu mi napisał, że cieszy go, że Nvidia zdaje się korygować kierunek, wreszcie zaczynając dbać o jakość obrazu w ruchu.

Poczytaj o tym co to image persistence.
https://blurbusters.com/faq/oled-motion-blur/
a najlepiej kilka artykułów, cała kategoria tutaj:

https://blurbusters.com/category/blur-reduction/

np. ten:

https://blurbusters.com/faq/motion-blur-reduction/

MFG w połączeniu z poprawą degradacji obrazu (artefakty i nie tylko) to szansa na przełom. Znacznie większy niż przejście z monitora 60 na 120fps, ale nie w kwestii płynności. Nie w kwestii responsywności. W kwestii tego co widzisz w ruchomym obrazie. 

A co Nvidiowy marketing pierdzieli to inna sprawa. Ci desperacji co chcą używać FG ze źródłem w postaci prawdziwych 40fps niech sobie używają, ale zastosowania, wady i zalety nowego MFG są póki co bardzo mylnie rozumiane przez wielu ludzi. Mam nadzieję, że Mark wrzuci jakiś fajny artykuł na Blurbusters, gdzie wszystko fajnie wyjaśni i opisze, jeśli ten MFG się faktycznie uda. A jeśli się nie uda to i tak radzę nie skreślać samej ideii. Kiedyś się uda. W końcu interpolacja z np. 150fps to balanie prosta rzecz. Oglądałem filmy w 24fps z interpolacją na shaderach GTX 470 15 lat temu i bywało OK, oczywiście tam gdzie ruchu było niewiele. Tutaj mają nie tylko znacznie więcej informacji, ale i brak motion bluru obecnego w filmach i dodatkowe info jak wektory ruchu itp. Zrobienie tego porządnie po prostu nie może być niewykonalne jeśli się rozumie, że MFG poniżej 80fps nie ma sensu, ale przy 120fps (mowa o prawdziwych) i podbiciu do 480 to już zupełnie inna bajka. :)

Z obrazem w ruchu jest tak, że liczy się często ta jego wada, która jest na tyle duża, że przykrywa inne. Np. OLEDowa prędkość kontroli zapalania/gaszenia pixeli niewiele pomoże w 60Hz bo przez tryb pracy "sample and hold" i tak w ruchu się nie zobaczy nic. 
Przy idealnym obrazie nawet brak myszki z 8000Hz polling rate może rujnować obraz w ruchu. Dlatego jest ogromna szansa, że używając MFG na źródle 120fps (do 480fps) zalety obrazu natywnego bez FG będą przykryte przez gorsze wady wyświetlania ruchu. I w drugą stronę - wady MFG mogą być, ale i tak obraz może sumarycznie wypadać w ruchu lepiej. I to znacznie lepiej, szczególnie w obecnej sytuacji, gdzie na procesory, które pociągną gry idące dziś w 100-150fps, tak, żeby w nich było 500fps, będziemy czekać albo w nieskończoność albo dobre kilka dekad.
 

 

Edytowane przez VRman
  • Upvote 1
Opublikowano
8 minut temu, Kadajo napisał(a):

Żebyś się nie zdziwił :D

Koledze @ODIN85 chodziło pewnie o to że statystyczny nieogar czy random kompletnie nie zorientowany w temacie nie pójdzie do sklepu i nie kupi 5090 za 10k pln na które pewnie każą mu czekać 6 tygodni 😀 też mi się tak wydaje. To są raczej karty dla świadomych użytkowników, bynajmniej na premierę czy w perspektywie m-ca czy dwóch po premierze. 

  • Upvote 1
Opublikowano

@VRman problem w tym ze na OLED'dzie przez bardzo szybki czas reakcji pikseli i ogólnie dobra jakość obrazu, wszelkie błędy i artefakty będą jeszcze bardziej rzucać się w oczy.

To tak jak ze sttuteringiem, im masz więcej FPS tym bardziej on zaczyna przeszkadzać i jest odczuwalny/widoczny.

2 minuty temu, Fenrir_14 napisał(a):

Koledze @ODIN85 chodziło pewnie o to że statystyczny nieogar czy random kompletnie nie zorientowany w temacie nie pójdzie do sklepu i nie kupi 5090 za 10k pln na które pewnie każą mu czekać 6 tygodni 😀 też mi się tak wydaje. To są raczej karty dla świadomych użytkowników, bynajmniej na premierę czy w perspektywie m-ca czy dwóch po premierze. 

Pewnie byśmy się zdziwili ilu jest nieogarow z kasa którzy nie maja bladego pojęcia o technologi a kupują coś bo po prostu ktoś im powiedział ze to jest najlepsze.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, ODIN85 napisał(a):

No ale wie co kupuje i dlaczego ma tyle fps.

Nie będzie płakał po forach.

Tak bo Kowalski kupuje kartę za 2/3k robi research xD 

 

A zresztą, niektórzy nie umieją karty wymienić nawet w PC :E 

Edytowane przez galakty
Opublikowano
Godzinę temu, Fenrir_14 napisał(a):

No tak. Powiedziałbym wręcz że to bardziej koło ratunkowe dla debili nie potrafiących podłączyć właściwie z należytą starannoscią sprzętu elektronicznego do źródła zasilania 😀

 

Godzinę temu, Phoenix. napisał(a):

Bo po to, to tak naprawde jest ;)

Patrząc na ten filmik Łukasza to ludzie naprawdę cuda potrafią zrobić :E @ODIN85 to nie Ty składałeś dzieciakowi kompa przypadkiem :hihot:

 

 

  • Haha 6
Opublikowano
2 minuty temu, Kadajo napisał(a):

@VRman problem w tym ze na OLED'dzie przez bardzo szybki czas reakcji piskali i ogolnie dobra jakosc obrazu, wszelkie bledy i artekafty beda jeszcze bardziej widoczne.

Tak, ale mimo wszystko różnica ma wszelkie szanse wypaść tak: natywne 240Hz na 240Hz OLEDzie < natywne 120fps podbite do 480Hz dobrym algorytmem, wyświetlane na 480Hz.

 

Obraz w bardzo szybkim ruchu jest obecnie tak strasznie popsuty, że nawet wady MFG mogą wydać się ogromną poprawą. 
Jeśli Mark R. z Blurbusters mi pisze, że bardzo mu się podoba to co widział na CES odnośnie MFG Nvidii, to ja się jaram :)
Wolę widzieć w ruchu piękny statek koszmiczny, który akurat mi szybko się przemieszcza po ekranie, z kilkoma artefaktami niż rozmytą zupę w mniej więcej kształcie statku kosmicznego ;)
To jest potencjał. Pytanie ile z niego zostanie po ujrzeniu wad obecnego MFG. 

Tymczasem ludzie sami kombinują z MFG robiąc własne algorytmy nie wymagające nawet kart Nvidii. Idzie ku lepszemu. :)
Nawet jak tym razem się nie uda, to pewnego dnia przekroczymy granicę "opłaca się to włączyć" na pewno. :)
No może nie w porównaniu z prawdziwymi 500fps, oczywiście

Opublikowano (edytowane)
52 minuty temu, Kadajo napisał(a):

problem w tym ze na OLED'dzie przez bardzo szybki czas reakcji pikseli i ogólnie dobra jakość obrazu, wszelkie błędy i artefakty będą jeszcze bardziej rzucać się w oczy.

No wlasnie nie - na oledzie obraz nawet w 120Hz "szarpie" przez bardzo szybki czas reakcji - przy MFG obraz bedzie bardzo plynny, efekt jak na CRT, bo zniknie wada sample-and-hold.

Na LCD moesz podobny efekt uzyskac przez strobing podswietlenia (ULMB), na OLED moze byc BFI - ale obie metody nie sa kompatybilne z VRR i przyciemniaja drastycznie obraz. MFG nie ma zadnej z tych wad.

Edytowane przez srekal34
  • Upvote 1
Opublikowano
9 minut temu, lukadd napisał(a):

No i już wiadomo, dla czego będzie słaba dostępność na premierę. Ze względu na wielkość tych kart transport jest mocno ograniczony :E

 

Przecież ta karta nie jest jakoś specjalnie duża. Karlica na filmie po prostu.

 

 

357.6 x 149.3 x 76 mm

  • Haha 1
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...