Skocz do zawartości

AMD ZEN 3 (SERIA RYZEN 5xxx / SOCKET AM4) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Aktualizował na bieżąco, jemu nawet core cycler się nie odpala od razu po kliknięciu start na test wywala błąd nawet na stock beż żadnego UV... cos tam faktycznie jest nie tak bo ja cyclerem mogę  orać rdzenie 10 godzin w tym cpu na -30 i leci bez błędów.

 

@galakty ale ty nie pracowałeś na swoim :E 

 

Edytowane przez Send1N
Opublikowano (edytowane)

No to trzeba porownac na tym samym biosie po czasie, a nie na innym, zeby pisac o jakiekolwiek degradacji. Tablica napiec na kazdym bios jest inna wiec dane ustawienie wcale nie musi dzialac poprawnie jak wgramy kolejny bios.

Edytowane przez Phoenix.
  • Upvote 1
Opublikowano
Godzinę temu, Send1N napisał(a):

ale ty nie pracowałeś na swoim :E 

Nie chodziło o degradację przez pracę, tylko czas i gorsze wyniki w pracy właśnie. 

 

Nie dość że CO-30 nie trzyma to i RAM niżej się kręci, zresztą cofałem BIOS i nie było poprawy.

Opublikowano

Z tym corecycler jest coś ostro nie tak, nie tylko ja mam problemy. Nie dość że wali neistabilnością od razu (tylko ten program) to od wczoraj źle wykrywa wątki i nie odpala Prime95, mimo że wszystko inne raportuje poprawną ilość rdzeni/wątków. 

Opublikowano (edytowane)

Dziadzia na procesorze całkiem dobrze sobie radzi, generalnie ustawiłem pbo +200 i curve -30. Pobór mocy przez te dodatkowe 200mhz wzrósł dramatycznie.

Edycja:

Wróciłem do ustawień bez +200 - dla paru pkt więcej nie ma w ogóle sensu tego gonić, a temperatury na CPU są znacznie mniejsze.

am4cinebenck.thumb.JPG.6d66d3c4bb793b97184f263bb74f4fda.JPG

Edytowane przez Keleris
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, tomcug napisał(a):

Test dla @musichunter1x, od siebie tylko dodałem 14600K, żeby był też jakiś mocniejszy Intel.

https://ithardware.pl/testyirecenzje/test_cpu_w_grach_przy_limicie_mocy_44_w-37535.html

Dzięki wielkie! Jeszcze chciało Ci się robić testy z RT do tylu tytułów. Zaskakuje mnie mała różnica między ryzen 7600, a 8400f i skala obciążenia procesora w RT.
Jedyne czego mi brakuje to chociaż jednego procesora na domyślnych ustawieniach dla odniesienia, aby nie skakać po testach.
Proszenie jeszcze o wyniki z PBO i curve optimizer to byłoby już za dużo :E Od biedy jeszcze dochodzi ciekawostka w postaci poboru platform z gniazda, przy obciążeniu procesora na 100% i 44w, aby wiedzieć ile zostaje dla GPU np. przy 200-250w budżecie mocy.

Intela można tak zdusić do 44w dopiero na płytach Z? Czy również na B lub nawet H610?

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano (edytowane)

Ooo, to intel może mieć mała przewagę, ponieważ chyba wszystkie płyty mają PCIE 5.0 w slocie głównym?
Wtedy nie będzie strat przy karcie x4 5.0 o wydajności ~rtx3070.
Ale projekt szlak trafi, jeśli Valve zrobi SteamBoxa.

Cały temat wpadł mi do głowy, ponieważ tanie zasilacze SFX zachowują kulturę pracy do 200-250w.

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano
5 minut temu, musichunter1x napisał(a):

Ooo, to intel może mieć mała przewagę, ponieważ chyba wszystkie płyty mają PCIE 5.0 w slocie głównym?

O ile dobrze mi wiadomo, to nie wszystkie. Trzeba sprawdzić specyfikację płyty.

Opublikowano
1 godzinę temu, tomcug napisał(a):

Test dla @musichunter1x, od siebie tylko dodałem 14600K, żeby był też jakiś mocniejszy Intel.

https://ithardware.pl/testyirecenzje/test_cpu_w_grach_przy_limicie_mocy_44_w-37535.html

O!
Bardzo ciekawy i nietypowy test.
Naprawdę dobry materiał. :thumbup:

Jedyne czego zabrakło, to testy przy tym samym limicie mocy, ale po UV (choćby w dwóch tytułach).
Taki odpowiednik OC dla normalnych testów.
No i ewentualnie ultra 245K, jako przedstawiciela najnowszej generacji niebieskich (ciekawe czy i jaki byłby progres na tle 14600K).

Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, tomcug napisał(a):

Za dużo roboty, już bez tego przygotowanie tego artu zajęło dużo czasu.

Spoko, rozumiem.
Jeszcze w okresie świątecznym...

 

Tak, czy inaczej:
- widać że Cezanne i Phoenix w niskim budżecie mogą być bardzo dobrym wyborem do najmniejszych ITX'ów
- przy odrobinie wiedzy 7800X3D można spokojnie wkładać nawet do najbardziej badziewiastych płyt i wciąż cieszyć się bardzo dobrą wydajnością

Edytowane przez Paw79
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, wallec napisał(a):

@rzymowołam

Mega zaskakujące wyniki i wnioski.

No to jestem ;) Dzięki za link, przeoczyłem ten test.

Dla mnie jedyne zdziwienie to 5700X3D - spodziewałem się, że jednak będzie lepiej.

Z moich zabaw z 8400f / 8500g / 7500f to "przecięcie się" krzywej wydajność/wat wypada w okolicy, no może delikatnie poniżej 40 watów. Przy 35W lepszy był monolit, przy 45W (tak jak tu w teście) sklejka wysuwała się na lekkie prowadzenie. Jednak duży cache robi swoje (zwłaszcza w zastosowaniach rozrywkowych, czyt. gry).

Obecnie testuję konfig single channel na 7500f - mogę dodatkowo zjechać z napięciami, nieco niższy pobór (także w idle) niż dual, ale do monolitu oczywiście dalej brakuje...
Z drugiej strony typowo w grach to perf/wat jest lepszy dla 7500f + 1x 6000 vs 8400f + 2x 6000 ;)
Grafa to 4060Ti z niskim zegarem (UV ile wlezie), więc w przypadku DDR5-6000 nie ma znaczenia czy single, czy dual channel, wydajność w grach jest identyczna (także min / 0.1).

Edytowane przez rzymo
Opublikowano

Modułowe Ryzeny 5000 lecą z zegarem w przepaść na niskim limicie. W Cinebenchu zarówno 5600, jak i 5700X3D ledwo ponad 2 GHz. W Dying Light 2 na 5600 ok. 2600-2700 MHz, na 5700X3D ok. 2800-2900 MHz. Musiało się to odbić na wydajności. Dla porównania 7800X3D i 8400F na 44 W łapią prawie maksymalne zegary, 7600 tylko lekko poniżej optimum.

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, rzymo napisał(a):

Grafa to 4060Ti z niskim zegarem (UV ile wlezie)

Do ilu watów przy taktowaniu na poziomie ~>90% jesteś w stanie zejść? Mój plan z RTX3070 szlak trafił, ponieważ 180 stopniowe adaptery jednak nie są zbyt bezpieczne, szczególnie takie niskie bez zatrzasków :E Natomiast HP robi rtx4060ti z wtyczką na prawej stronie. Od biedy jest jeszcze RTX3060ti, ale tam miałby pewnie gorszą wydajność niż rtx3070, przy tym samym poborze.

Pewnie rzucę ten projekt robiony dla jaj, bo uwidziało mi się wsadzenie jak najtańszych i dostatecznie dobrych komponentów do chieftec CS-03B-U3 + ewentualna modyfikacja frontu lub nawet skrócenie do ~290mm. Obecnie siedzi tam i5 8400 + gtx1650 super.
Chciałbym taką samą obudowę / stelaż który miałby ~290mm długości, zamiast 440m, ewentualnie z wentylatorem zasilacza skierowanym na zewnątrz, aby później łapał wysokie obroty. Dla mocniejszej karty planuję nawiercić więcej otworów przed nią oraz zrobić tunel do wentylatorów. 
image.png.3a147328fd37a9950fd9c96c25197c72.pngimage.png.e1cceac606e40aa704e8be1c50d39de0.pngimage.png.635d9a15463c7213334d20ad2fc38610.png

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano (edytowane)

Sto kilkanaście watów max poboru w grach - mniej się nie da, bo jest blokada napięcia "w dół". Jak np. w 3060 dało się zejść np. do 0.7V, to 4060/4060Ti takie min to okolice 0.88V. Czyli np. masz 2600 @ .9V i 2400 @ .9V, nie da się ustawić np. 2300 @ 0.75V, co by wyraźnie zjechać z poborem...

Edytowane przez rzymo
  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Nieważne, jak na to spojrzeć, opóźnienie wpływa na rzeczywiste osiągi IPC.   Mniejsze opóźnienia oznaczają mniej przestojów, a rdzeń może przyjmować i przetwarzać więcej danych w tym samym czasie, co oznacza wyższy IPC.  
    • Tak nikt nie brał że były braki w sklepach z większego popytu niż podaży   A ludzie się i te pracki zabijali i sklepy windowały cenę.
    • Właśnie przed sekundą skończyłem RDR2, grę docierałem przez ostatnie 2 dni żeby finalnie dopiąć kolejną (świetnie z resztą) napisaną historię, licznik pokazał prawie 90 godzin i 85% ukończenia. Niestety nie udało mi się zachować płynności i grę przechodziłem ze sporym przerwami, odbiło się to nieco na immersji i odbiorze fabuły (zarys niektórych postaci blaknął i przepadał w niepamięć) Nie ma co się rozwodzić bo wiele już zostało na temat tej gry powiedziane, ale przepiękne to uczucie doświadczyć przemyślanie zarysowaną opowieść, dodatkowo przedstawioną w tak szczegółowym świecie co tylko spotęgowało odbiór   Totalne zanurzenie w zupełnie innej rzeczywistości, tylko raz na kilka lat jestem w stanie przeżyć coś takiego (podobne lub nawet lepsze wrażenia miałem przy naszym rodzimym Wiedźminie 3). Jeśli jakiś tytuł po jego ukończeniu zachodzi ci w pamięć przez następne kilka dni to wiadomo już że miało się do czynienia z czymś wyjątkowym. I dlatego cieszę się że mamy przynajmniej jedno polskie studio na rynku, które co jak co ale ma w sobie na tyle talentu i zamysłu by pisać opowieści na równie dobrym a nawet lepszym poziomie. I historia ich osiągnięć nam wyraźnie nakreśla że tak jest. Wiedźmin 4 to kolejna wielka szansa by doświadczyć coś wyjątkowego, oby dowieźli.      
    • "Zwykli" ludzie rozdawali z najwyższych packów, wszędzie, włącznie z forum Steam. Streamerzy dostali do rozdania i mieli ich w sumie raczej tysiące niż setki. Tak czy siak to już było i w najbliższym czasie raczej nie będzie.
    • Co robi DLSS Q? FG to generator. FG dodaje mi odczuwalnego laga. Czytałem, że jest jakaś technologia NV, która może to kompensować, ale w Indiana chyba nie widziałem takiego ustawienia.  Czyli taki ogólny standard na kampanię, na PC, to 60kl można powiedzieć?  Sorry za głupie pytania. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...