Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 minuty temu, ODIN85 napisał(a):

Jest problem z dualsensem. Graj na klawie.

Pada, to mam akurat od xboxa, co kupiłem na promocji chyba z rok temu i użyłem może z 30 minut :E

 

No ale chyba będę grał na k+m.

  • Upvote 1
Opublikowano

Nie namawiam, bo wiekowa gra i na brzydala nie będę wpychać ;) Ale znam osoby co grały w jedynkę niejako z musu/obowiązku przed trójką. A jak przeszli to została ich najlepszą częścią, nawet po ograniu późniejszych, więc wiesz różnie bywa :D

Opublikowano (edytowane)

Pierwsza część jest zupełnie o czym innym. Bardziej okultystyczna. SH2 jest jakby osobistą "wędrówką" czy bardziej koszmarem Jamesa, który przeplata się z innymi postaciami. SH1 jest koszmarem osoby trzeciej, w który zostają wciągnięci protagonista i inne osoby, a SH3 jest kontynuacją tego. W 2 też pojawiają się pewne motywy okultystyczne, ale ogólnie nie ma to większego wpływu na fabułę i dlatego można ją traktować jako osobną grę. Dopiero w SH4 będzie rozwinięcie pewnych wątków z SH2, aczkolwiek nazwanie SH4 kontynuacją to nadużycie, bo ona łączy się też z SH1 i SH3.

 

Cechą wspólną serii jest postać Valtiela. Według tradycji religii SH jest on "aniołem" i przewija się w różnych formach przez serię, a którego osobiście spotykamy w SH3.

 

https://www.silenthillmemories.net/lost_memories/guide/084-085_en.htm

 

Tutaj opisana jego historia jak i to jakie ma znaczenie. Zalecam jednak czytanie po przejściu 2 i 3, bo są spoilery.

Edytowane przez Necronom
  • Like 2
  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

Tak jestem na etapie chyba kończenia już szpitala i dałem na normalny poziom wszystko.
Myślałem, że te zagadki będą dużo trudniejsze, a w sumie lajtowe intuicyjne są, a w każdym razie na ten moment.

Te manekiny to jest tragedia... nawet nie próbuję walczyć z tym bronią białą, a od razu strzelam.

 

Sama gra ogólnie toporna i w sumie czasem trochę pozbawiona sensu/logiki, ale o dziwo jakoś nie zniechęca do dalszego grania.

 

 

 

Spiler:
 

Spoiler

Ogólnie to się męczyłem na tej pierwszej walce z tym czymś z taczką na głowie i aż zajrzałem do poradnika co ja mam z tym zrobić, bo miałem wrażenie, że chyba nic temu nie robię... No i faktycznie... weź się domyśl, że trzeba po prostu 4 minuty uciekać, gdzie ja agresywnie próbowałem z tym walczyć...



 

Edytowane przez DyndaS
  • Haha 2
Opublikowano
W dniu 18.11.2024 o 12:29, Necronom napisał(a):

Gra się chyba dobrze sprzedała, to teraz remake zdecydowanie najstraszniejszej części ;)

 

 

Nie jestem specem tego lore, ale nie byłoby sensowniej, gdyby zrobili najpierw Silent Hill: Origins?

Opublikowano

W zamyśle tak, ale Origins niestety miesza i to nie jest do końca dobry prequel. No i też niezbyt dobra to jest gra ogólnie. Wolałbym chyba jednak remake SH1 :) Generalnie krótkim prequelem do jedynki jest Cage of Cradle. Komiks stworzony przy współpracy Masahiro Ito(projektant potworów głównej serii) i Hiroyuki Owaku(scenarzysta SH2 i SH3).

 

Opowiada krótką historię:

 

Spoiler

pielęgniarki Lisy, i jej chłopaka na bodajże dzień przed wydarzeniami z jedynki. 

 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Co niektórzy robią w tej grze aby przekroczyć 20h :E ?

Chociaż sam się zdziwiłem, że mam tak mało, bo starałem się każdy kąt zwiedzać. Wcześniej w silent hill nie grałem, a więc to kompletnie nowa dla mnie gra.

Te zagadki w 80-90% bardzo łatwe na normalu.

 

qyGdHc6.jpeg

 

X44JIGP.jpeg
 

Edytowane przez DyndaS
Opublikowano
18 minut temu, ODIN85 napisał(a):

Wow nawet ja mam więcej.

Ale Ty chyba zagadki miałeś na low;)

Przecież widać na zrzutach, że wszystko mam na normal, a poziomu zagadek nie da się zmienić w trakcie gry :E

 

Które niby były takie trudne? Mam 2 na myśli, ale reszta łatwa. Bardzo szybka do ogarnięcia. Przy kłódkach na szyfr, to nawet jak jednej cyfry nie ogarniałeś, bo coś nie chciało wejść, a byłeś pewien pozostałych, to wystarczyło po prostu metodą prób i błędów otworzyć.

Opublikowano
4 minuty temu, Necronom napisał(a):

To mało zaglądałeś w każdy kąt. Przedmiotów prawie setki nie zebrałeś. I 12 notatek.

Starałem się zaglądać wszędzie. Wiadome, że część pominąłem. Może te notatki bliżej końca mi umknęły, bo tam mniej mi się chciało. Możliwe, że też trochę na pierwszym etapie gry, bo np. kłódki jednej nie otworzyłem też myśląc, ze później tu jeszcze zajrzę, a gra poszła do przodu. Na pewno do pokoju 102 nie zajrzałem, bo klucza nie znalazłem. Myślałem, że progresem gry tam dotrę.

 

Też się zczaiłem w menu, że chyba da się bardziej współczesne coś tam ustawić w temacie bodajże widoczności/interakcji z przedmiotami. Jechałem domyślnie na klasyku. Może to by też pomogło więcej wiedzieć i zbierać. Nie wiem.

Opublikowano (edytowane)

Prawie 11h więcej w grze :E

Ogólni to wolę jakieś pierdoły typu znajdźki pominąć i zaoszczędzić czas na inną grę, niż się tułać i zbierać wszystkie gówna.

Właśnie... o co chodzi z tymi zdjęciami z numerami z tyłu? Myślałem, że coś z tego potem wyniknie i do czegoś to będzie użyte :stukniety:

 

Edit.

Dobra, już wiem. Sprawdziłem sobie na youtube. Też trochę bezsensowne to... ale może niektórzy takie rzeczy lubią.

Edytowane przez DyndaS
Opublikowano

Biorąc pod uwagę, że to druga gra, którą w tym roku przeszedłem to nie robi mi to większej różnicy. Poza tym ja jestem fanem SH i ta seria jest mi bliska i musiałem zaglądać w każdy kąt i szukać nawiązań do poprzednich części ;) No i walka na hard też wymaga pewnej uwagi już.

 

Te zdjęcia to znajdźki na pierwszy rzut. A głębiej jest tam zaszyfrowana wiadomość.

 

https://www.eurogamer.pl/gracze-silent-hill-2-remake-rozwiazali-fotograficzna-zagadke-tworcy-mysleli-ze-bedzie-zbyt-skomplikowana

Opublikowano

O, pan cześć jak czopek wrócił ;) 

 

Chyba naprawili W KOŃCU te upierdliwe usterki dotyczące obsługi padów :D 

 

https://www.konami.com/games/silenthill/2r/news/eu/en/update_106

 

-Fixed interference between saving a game and properly performing vibrations on the controllers

-Improved range and step for mouse sensitivity

-Fixed mouse input issues

-Fixed issues with game controllers

 

  • Haha 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Niezły Upgrade graficzny zaliczyło to Metro Exodus Enhanced Edition wygląda teraz lepiej niż to TechDemo od NVIDIA z przed 6 lat 😅     Wydaje mi się czy w tych DLC jest jeszcze lepsza grafika i dodali w nich jakieś dodatkowe bajery 🤔?    
    • 34h za mną w Stalker i mam już wyrobioną opinię o grze. Gra będzie dobra jak ją połatają. Ma solidne fundamenty tj. klimat, który budowany jest przez oprawę audio-wideo oraz całkiem niezły feeling strzelania. Fabularnie nie jest źle, ale liczyłem na coś więcej. Co jest spartolone? Ogromna ilość rzeczy począwszy od zwykłych bugaj tj. stalker NPC utyka w drzwiach, lub zatapia się w podłodze. AI w tej grze nie istnieje. Przeciwnicy mają Aim-boot'a. Wielki system A-Life 2.0, który zapowiadali w ogóle nie działa. Chyba że miał to być zwykły spawn najczęściej za naszymi plecami jakiegoś mutanta albo kilku wrogów. Życia w Zonie w ogóle nie widać. Stalkerzy nie polują, nie szukają artefaktów i nie unikają anomalii. Często gęsto potrafią jak barany w rzędzie przejść przez anomalie i tam po prostu zginąć. Co do mutantów to nie ma podziału gdzie może być np. Bloodsucker, tylko często jest to losowe. Pojawia się często w miejscach gdzie mało kto sobie z nim poradzi. Mutanty mają pancerne HP i wysoki współczynnik szybkości. AI też nie posiadają. Przykładowo w poprzednich odsłonach "Zmutowana Świnia" jak była sama to uciekała, a jak w stadzie to atakowała. Teraz cały czas mają ustawione agro na nas i atakują. Nie wspominam o starych błędach. Mimo tego że nowy silnik to błędy te same co na X-Ray. Przykładowo obiekt składa się z nakładających się na siebie tekstur i widać łączenia się ich czasem nawet paski jak by czegoś brakowało. Na ten moment w mojej ocenie gra zasługuję na 5/10. Czekam na połatanie i dodanie funkcjonalności jak A-Life 2.0 oraz scenę modderską, która już zaczęła działać
    • Widziałem kilka razy takie coś, a nawet sam się na to nadziałem. Bugów jest tyle, że to jedna z najgorszych gier na rynku na premierę, gdyby to nie był Stalker 2, to zapewne miałby z 20% pozytywów na steamie.
    • Ludzie kupuja? Moze bywalcy overclock.net co sie jaraja ustawianiem ramu wysoko:) U nas cisza...   A jak tam z dostepnoscia? Moze to dalej jest problem tez.
    • @Godlikemój też tyle nie miał a jednak seasonic gx 850w. Bo wymianie zasilacza już rok czasu jest ok. Także to bylo jego wina. A uwierz mi tak sie męczyłem ze mialem wszystko wymienione że na końcu zostal tylko zasilacz i karta😆
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...