Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 10.06.2025 o 09:05, galakty napisał(a):

Niech grzebią powoli, póki co sensu w to grać nie ma więc bez różnicy :E 

Jedno z Twoich wymagań na pewno dowożą - grzebią powoli :E.

 

Jak to było? W czerwcu nordschleife?

 

Chyba prędzej ogarnę swój fizyczny wyjazd na ten tor niż oni dodadzą tor do gryxD.

Opublikowano
W dniu 17.06.2025 o 11:50, hajapackage napisał(a):

Jedno z Twoich wymagań na pewno dowożą - grzebią powoli :E.

 

Jak to było? W czerwcu nordschleife?

 

Chyba prędzej ogarnę swój fizyczny wyjazd na ten tor niż oni dodadzą tor do gryxD.

Wyszło jak zwykle, wielkie obietnice, a w praktyce NIC. Mam w co grać więc luz, kupiłem tanio i poczekam aż będzie sens odpalić. Pierwsze AC czy nawet ACC też były niegrywalne długimi latami :E 

 

W dniu 17.06.2025 o 13:07, zozolek napisał(a):

Dziś potestuję nowy tire w IRCe na GT3.

 

Nowy sezon, może porshe cupa naprawili :E

 

Byłbym totalnie zaskoczony gdyby naprawili Prosiaka... tyle hajsu mają, tyle feedbacku od realnych kierowców, a FFB i fizyka opon leży :| 

Opublikowano

 

Assetto Corsa EVO makes its live debut at the CrowdStrike 24 Hours of Spa with an exclusive preview of upcoming content: the BMW M4 GT3 EVO and the updated Circuit de Spa-Francorchamps—both launching in Early Access 3 this July, alongside multiplayer, Red Bull Ring, and additional features.

From June 26th to 29th, visit us at the Fan Village, inside the E-Motion On Tour Truck, where you’ll find:

An on-site Hot Lap Challenge with exclusive prizes
Open to all event attendees—no registration required. Get hands-on with the new BMW M4 GT3 EVO and drive the updated Spa layout ahead of its official release.

Meet the KUNOS Simulazioni team
Join Marco Massarutto (Co-Founder & Executive Manager) and Davide Brivio (Brand & Creative Director, Assetto Corsa Franchise) on-site to talk about what’s next for Assetto Corsa EVO.

For real-time updates, behind-the-scenes content, and surprise moments from Spa, make sure you’re following us. Read the full article on our website.

https://assettocorsa.gg/play-ac-evo-preview-at-crowdstrike-24-hours-of-spa/?mc_cid=543e790496

Opublikowano
7 godzin temu, galakty napisał(a):

Wyszło jak zwykle, wielkie obietnice, a w praktyce NIC. Mam w co grać więc luz, kupiłem tanio i poczekam aż będzie sens odpalić. Pierwsze AC czy nawet ACC też były niegrywalne długimi latami :E 

 

Byłbym totalnie zaskoczony gdyby naprawili Prosiaka... tyle hajsu mają, tyle feedbacku od realnych kierowców, a FFB i fizyka opon leży :| 

Kupiłem nową ferkę challenge.

Ależ to jedzie, totalnie inaczej niż poprzednio...musze przetrawić co ma plus co na minus.

Opublikowano

Zrobiłem kilka wyścigów na nowych tire i ferce w irku.

Mega pozytywnie, informacje otrzymywane w punkt, 0 spinowania, jakiś nienaturalnych poślizgów - jeżeli taki ma nastąpić, dostajemy ten ułamek sekundy przed i nie raz, nie dwa udało mi się z tego wyjść, co wcześniej bywało dużo trudniejsze.

Graficznie coś poprawili, jakby lepsze kolizje.

Ogólnie pozytywne zaskoczenie. W pcupa nie jeździłem, ale tam chyba zmian opon nie wprowadzili jeszcze.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 21.06.2025 o 17:19, zozolek napisał(a):

Zrobiłem kilka wyścigów na nowych tire i ferce w irku.

Mega pozytywnie, informacje otrzymywane w punkt, 0 spinowania, jakiś nienaturalnych poślizgów - 

Spróbuj irFFB, dla mnie niebo a ziemia, o wiele lepiej czuć auto na tym. 

Opublikowano
21 godzin temu, MaxxGroo napisał(a):

Spróbuj irFFB, dla mnie niebo a ziemia, o wiele lepiej czuć auto na tym. 

Może kiedyś 🫠.

Po powrocie w ten sezon bawię się świetnie. Naprawdę te opony znacznie poprawili, punkt obrotu na zakrecie bardzo wyczuwalny, wręcz namacalna informacja kiedy to następuje.

Hamowanie jakby prostsze, w pcupie lekka przesada i leeecimy ... tutaj po załączrniu abs na spokojnie do wyprowadzenia.

Opublikowano (edytowane)

Jest jego kilka wersji, używałem chyba irFFB 2022 i ta wersja działała dobrze. 

Inne krzaczą się ze względu na vjoy, trzeba było znaleźć wersję którą irffb obsługiwał. 

Do klasy B doszedłem bez tego, 

Później odkryłem program i jazda była dużo przyjemniejsza i auto stawało się przewidywalne. 

 

Edytowane przez MaxxGroo
Opublikowano (edytowane)

oryginalny FFB w iracingu jest niby dokładnie taki sam jak w rzeczywistości, AC i inne simy dają dodatkowe dane na kierownice, jak np. poślizgi, dzięki temu łatwiej jeździć i wyczuć auto.
irFFB wyciąga dodatkowe dane z telemetrii i dodaje je do FFB, dzięki temu mamy więcej informacji o aucie na kierownicy, ale nie jest to zgodne z rzeczywistością. 

Edytowane przez MaxxGroo
Opublikowano

No jak taki sam jak w rzeczywistości jak realni kierowcy wyścigowi narzekają że Prosiak to jest wzięty z kosmosu, a HY to też dramat. 

 

Co zabawniejsze iRka skręciła teraz ku bardziej łatwemu sterowaniu, a LMU przegięło w drugą stronę i zrobił to co Irka kiedyś miała w GT3 :E 

 

12 godzin temu, MaxxGroo napisał(a):

dzięki temu mamy więcej informacji o aucie na kierownicy

W sumie to powinniśmy rozróżnić czy mówimy o paskowych, czy mocnych DD... Na paskowych to zdecydowanie iRFFB pomaga i ma to sens, na DD takie programy nie powinny być potrzebne, ale na DD nie testowałem. 

Opublikowano (edytowane)

Mam Fanatec GT DD Pro (CSL) 8nm 

irffb znacząco ułatwia jazdę, 

Iracing miał to do siebie, że gdy wpadało się w poślizg nie dało się tego uratować - wielu na to narzeka, przekroczysz granice i koniec gry, nie ma odwrotu. 

Irffb powoduje, że czujesz kiedy do tej granicy się zbliżasz, nie przekraczasz jej, wiesz gdzie ona jest. 

Ustawilem sobie suwaczki na mocny efekt podsterowności, czułem wszystko wcześniej, na pewno wcześniej niż na paskowej. 

 

Edytowane przez MaxxGroo
Opublikowano

Bana za to nie ma? :E To jest też jakiś absurd, że sobie regulujecie podsterowność itd.

 

Cytat

że gdy wpadało się w poślizg nie dało się tego uratować

Generalnie jak wpadniesz w poślizg w przedziale, że aero jeszcze nie generuje wystarczającego docisku, to ciężko jest auto wyratować też w realu, ale odpowiednią pracą nad przeniesieniem masy samochodu i szybką (przede wszystkim celną) pracą rąk często da się wyjść. 

 

BTW. Nie ma tematu o iricing? Zaraz nam się tutaj bałagan w wątku zrobi :E.

 

 

Opublikowano
W dniu 3.07.2025 o 20:06, MaxxGroo napisał(a):

oryginalny FFB w iracingu jest niby dokładnie taki sam jak w rzeczywistości, AC i inne simy dają dodatkowe dane na kierownice, jak np. poślizgi, dzięki temu łatwiej jeździć i wyczuć auto.
irFFB wyciąga dodatkowe dane z telemetrii i dodaje je do FFB, dzięki temu mamy więcej informacji o aucie na kierownicy, ale nie jest to zgodne z rzeczywistością. 

W apce simagica wszystko mam na 0% pod irkę - żadnych ficzerów nie potrzebuję.

Akurat ffb w moim odczuciu gniecie acc, ac, am2. 

 

Opublikowano (edytowane)

Odczucia FF zawsze są subiektywne, bo najczęściej  nie używamy wzorca porównania. Wszyscy szukamy opinii i najszybciej przyjmujemy taką która pasuje do naszych wyobrażeń.

Odczucia zależą od treningu, wielokrotności powtórzeń w procesie trenowania naszej własnej sieci neuronów.

Tworzy się baza, narzędzie do dalszego wykorzystania. 

 

Pytanie jest czy używając FF rozumiemy na podstawie odczuć, co się dzieje w symulacji kierowania ? Co tak naprawdę tam powinno być ?

Na bazie tego można wnioskować że jakieś rozwiązanie to robi, a inne nie.

 

Przeszedłem etap własnych "badań" z FF i mam własną opinię o tym czego można szukać w odczuciach, mając amatorską wiedzę o tym co się dzieje w prawdziwych układach zawieszeń i w o oponach.

Dzięki temu podchodzę do FF tak, że nie ważne która kierownica i gra. Dążę do uchwycenia tego co doświadczyłem że tam może być.

 

Główny wniosek, istnieje sweet spot dla systemu KIEROWNICA-GRA, w którym czujemy styk opony z drogą.

Jego ustawienie zależy od wartości FF gry i sterownika.

Ustawienie nie jest niezmiennie stałe, może się zmienić pod wpływem ustawień setupu samochodu, co zmienia odczuwalne siły FF i wymaga dostrajania. 

 

Jeśli jesteś na etapie przypadkowości rozumienia FF, ustawiasz konfigurację FF na bazie preferencji a nie doświadczenia, 

ustawisz raz FF i przyjmujesz że to już jest OK, z poczuciem że jest dobrze i tak zostaje, to możesz w nieświadomości głównie zmagać się z kierownicą, zamiast prowadzić samochód. 

 

Niech za dowód na mój pogląd posłuży dowolny film z tuby, gdzie simracer nieustannie kontruje uślizgi w sposób nadmierny, ratując się przed spinem. 

Jeśli takie zachowanie samochodu nie jest zamierzone w setup (a najczęściej widać chaos w zachowaniu samochodu), to to jest nieustanna walka z siłą FF, która sama powoduje nadmierne skręty i nie daje odczucia styku opony. 

 

Z dobrze ustawionym FF samochód płynie, a my nadajemy kierunek balansując stykiem opony. 

I to jest baza do dalszego wyostrzania setupu, do lepszych osiągów. 

Edytowane przez tekkno
Opublikowano (edytowane)

Najlepszy FFB obecnie ma LMU, no może GT3 przegięli ale przekazywanie informacji jest bajeczne. 

 

iRacing przez wiele lat nie miał wcale najlepszego FFB, a zdecydowanie nie miał najlepszej fizyki opon co było krytykowane przez prawdziwych kierowców. Zresztą sam fakt że trzeba używać dodatkowej apki do FFB mówi sam za siebie. W ogóle ja nie lubię dyskutować o iRacing bo patrząc ile hajsu trzeba wydać na ściganie to ten symulator jest nieśmiesznym żartem.

 

ACC to nie ma co porównywać, gierka na konsolkę i "tire pressure simulator", masz ustawienie meta i lecisz cyferkami które są najlepsze. Ale to jest OK bo nikt nie powinien tego uznawać za hardcorowy symulator.

 

AMS2 nie jest taka zła, poza GT3 które są tragiczne. Retro i formuła całkiem OK jeżdżą. 

 

AC na modach do tej pory jest używany przez zawodowców do treningów. 

 

EVO potrzebuje lat rozwoju, ale odczucia są całkiem niezłe. Jak wyjdzie w końcu BMW M4 GT3 to chętnie porównam z LMU. 

Edytowane przez galakty
Opublikowano (edytowane)

Nie testowałem jeszcze iRacing, ale Kubica tam jeździł, Verstappen z resztą też. Chłopaki raczej świadomie wybrali środowisko i można przyjąć, że mają dużo lepsze porównanie do reala niż my haha.

Miałem okazje ostatnio trochę pojeździć w realu i30 i po niewielkich zmianach w ustawieniach Mozy uznaje, że AC Evo bardzo dobrze jest w stanie oddać zachowanie kierownicy. Wiem, że jest tam i30n, ale też czuć, że układ jest bardziej zwarty, twardy i szybki, więc prawidłowo. Pod kątem FFB uważam, że jest dobrze i oby tylko tego nie zepsuli przez wiecznych malkonentów, którzy na kierownicy chcieliby czuć dosłownie wszystko, co znacznie wykracza poza rzeczywiste odczucia na kierownicy w prawdziwym samochodzie.. Mogliby dodać przełącznik "Realistic/SimRacing Comunity" :E.

W ogóle w Evo nie widziałem nigdzie opcji podejrzenia danych technicznych samochodu. Są tylko jakieś ogólne wartości performance jak z Forzy. Mam nadzieje, że tak jest tylko roboczo. Szczególnie, że przecież zapowiadali (a czego oni nie zapowiadali? :E) tuning na bazie licencjonowanych komponentów. Może za pare lat im się uda :boink:. Póki co podtrzymuje swoje zdanie, że oni się głównie skupiają na biciu piany wokół, wywiadach w mediach, a nie na robocie.


Co do samych kontrolerów, to wkurza mnie, że za każdym razem musze w sterowniku mozy wybierać odwrócenie osi pedałów, bo w grze nie ma takiej opcji i z jakiegoś powodu jest odwrotnie niż wszędzie.

Edytowane przez hajapackage

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...