Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, DżonyBi napisał(a):

Tryb jakosci na zwyklym PS5 nie byl dla mnie grywalny w wiekszosci przypadkow, bo 30 fps, czy nawet po odblokowaniu klatek z VRR troche brakowalo. W Pro ten problem zniknal, a dzieki PSSR moga popchnac wydajnosc jeszcze dalej.

To fakt, pamiętam jak odpaliłem Demon's Souls na PS5, druga gra na tej konsoli (bo pierwszą był Astro :E ) - nowe generacja, nowa moc, wrzucam wiec performance mode i na dzień dobry dostaję solidnego plaskacza. Tryb absolutnie niegrywalny. W Pro powinno być ok, choć to się jeszcze zobaczy ile z oprawy trzeba będzie ucinać, żeby utrzymać 60 fps. Konsole to od zawsze zabawa w kompromisy, niestety.

Edytowane przez Vulc
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Wlasnie o te kompromisy chodzi, a sa one wyraźnie mniejsze na PS Pro. Zejda troche z ceny, wejda uzywki na olx, w miedzy czasie poprawia PSSR, dojdzie jeszcze klika patchy do gier i poleca wszyscy na zakupy, i nagle sie okaze, ze pro nie jest takie zle. Nawet najtwardsi zwolennicy PC odpuszcza, bo juz zadnego ulepa z porownywalna wydajnoscia nie zlozą.

 

Dla mnie Sony dalo ciala z napedami i nie ma zadnej informacji z ich strony. Celowa zagrywka niestety. Badaja pewnie jak daleko moga sie posunac. I ta zenujaca informacja na pudelku disc-free console. To trzeba tępić.

Edytowane przez DżonyBi
  • Like 1
Opublikowano

Tylko jest jeden problem, te wszystkie gry, które oni pokazali to są gry albo stare, albo które były pierwotnie kierowane na zwykle PS5. Bardzo wątpię ze nowe gry w wersjach dla konsoli Pro pozwolą jej utrzymać ciągle 60 FPS, bo ona, tak jak podstawowe PS5 zaraz się zestarzeje, szczególnie że ma to samo CPU.

Sony kłamie mówiąc ze cena nie jest problemem, to dokładnie cena jest problemem i to ze konsola nie ma napędu w zestawie co podnosi tą cenę jeszcze bardziej.

Przypomnijmy tylko ze PS4 Pro w momencie premiery nie dość, że miało napęd to te samą cenę co zwykle PS4 w czasie premiery.

  • Like 2
  • Upvote 1
Opublikowano
13 minut temu, DżonyBi napisał(a):

Dla mnie Sony dalo ciala z napedami i nie ma zadnej informacji z ich strony. Celowa zagrywka niestety. Badaja pewnie jak daleko moga sie posunac. I ta zenujaca informacja na pudelku disc-free console. To trzeba tępić.

My sobie tu możemy gadać o głosowaniu portfelem, tymczasem reszta świata :E

https://www.ppe.pl/news/357129/ps5-pro-z-zaskakujacym-wynikiem-sprzedazy-roznica-jest-naprawde-duza.html

To oczywiście wynik "tylko w Japonii", ale nie spodziewam się niczego innego w pozostałych większych rejonach.

  • Like 2
Opublikowano
11 minut temu, Geble napisał(a):

My sobie tu możemy gadać o głosowaniu portfelem, tymczasem reszta świata :E

https://www.ppe.pl/news/357129/ps5-pro-z-zaskakujacym-wynikiem-sprzedazy-roznica-jest-naprawde-duza.html

To oczywiście wynik "tylko w Japonii", ale nie spodziewam się niczego innego w pozostałych większych rejonach.

To ze się sprzeda to było pewne, zobaczymy jak długo się "dobry" trend utrzyma. ;)

Opublikowano
27 minut temu, Spychcio napisał(a):

Zen2 został i tutaj jest problem... a Zen6 dopiero w PS6

Digital Foundry zauważa, że uaktualnienie procesora do nowszej generacji prawdopodobnie pomogłoby osiągnąć liczbę klatek na sekundę powyżej 60 FPS, ale wynikający z tego wzrost ceny nie byłby tego wart.

  • Like 1
Opublikowano
6 minut temu, DżonyBi napisał(a):

Patch ma wyjsc w przyszlym tygodniu, ale juz teraz ponoc chodzi lepiej.

No wlasnie, ja tam nei wiem, ale updatu zadnego nei bylo, a tam juz recenzenci wszyscy mowia ze jest lepsza grafika, i w ogole oswietlenie lepsze, bardziej wyraziste itp. no i ze lepiej chodzi, w sumie nie wiem u mnie 120fps jest. Ale ponoc najwieksza roznica to menu, ze szybciej sie wlacza i laduje. 

Tak sie zastanawiam, czy to nie efekt placebo, bo skoro nie bylo zadnego updateu, to ten sam soft, to jak to mozliwe ze poza wlasnie paroma FPS i szybszym wlaczaniem jest lepsza grafika. No ale moze i tak jest, dlatego pytam czy ktos ma zeby powiedzial szczerze czy cos zauwazyl

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Odnośnie patcha do GT

 

"Digital Foundry nadal drąży i bada wydajność PS5 Pro w swoich bieżących relacjach, a jego najnowsze ustalenia ujawniły, że Gran Turismo 7 może działać w natywnej rozdzielczości 4K/120 FPS na nowej konsoli Sony bez łatki PS5 Pro Enhanced. Jest to możliwe za pośrednictwem funkcji Game Boost."

 

Update ma wprowadzić więcej zmian.

Edytowane przez DżonyBi
  • Like 1
Opublikowano
8 minut temu, DżonyBi napisał(a):

Odnośnie patcha do GT

 

"Digital Foundry nadal drąży i bada wydajność PS5 Pro w swoich bieżących relacjach, a jego najnowsze ustalenia ujawniły, że Gran Turismo 7 może działać w natywnej rozdzielczości 4K/120 FPS na nowej konsoli Sony bez łatki PS5 Pro Enhanced. Jest to możliwe za pośrednictwem funkcji Game Boost."

 

Update ma wprowadzić więcej zmian.

No ponoc tam u góry po prawo to Escort :D, po lewo jakis jeep, oby hammer albo mercedes, jakis porshak, stary mercedes po lewo, hmm 

Najprawdopodobnej,  szkoda ze nie hammer albo jakis kozacki jeep ale ten tez jest ok

20241116_231848.thumb.jpg.1c0c68b5635602cb15ac26697c3f3163.jpg

20241116_231729.thumb.jpg.082d117cf61d794ca728b4ea48b1ce15.jpg

  • Like 1
Opublikowano
Godzinę temu, Kadajo napisał(a):

Tylko jest jeden problem, te wszystkie gry, które oni pokazali to są gry albo stare, albo które były pierwotnie kierowane na zwykle PS5. Bardzo wątpię ze nowe gry w wersjach dla konsoli Pro pozwolą jej utrzymać ciągle 60 FPS, bo ona, tak jak podstawowe PS5 zaraz się zestarzeje, szczególnie że ma to samo CPU.

Sony kłamie mówiąc ze cena nie jest problemem, to dokładnie cena jest problemem i to ze konsola nie ma napędu w zestawie co podnosi tą cenę jeszcze bardziej.

Przypomnijmy tylko ze PS4 Pro w momencie premiery nie dość, że miało napęd to te samą cenę co zwykle PS4 w czasie premiery.

Nie kłamało, sam Prezes tak mówił w domyśle, że nie zależy im na rekordach sprzedaży ponieważ, cena nie problem bo to konsola dla hardcorowych graczy i jak widać oni kupują :faja:

Opublikowano
33 minuty temu, DżonyBi napisał(a):

Digital Foundry zauważa, że uaktualnienie procesora do nowszej generacji prawdopodobnie pomogłoby osiągnąć liczbę klatek na sekundę powyżej 60 FPS, ale wynikający z tego wzrost ceny nie byłby tego wart.

Sony jest obliczone, nie zrobili za dużo przy PRO żeby przy PS6 była jakaś sensowna różnica w wydajności.

Opublikowano

W kwestii ceny to zapominacie o jednej rzeczy czyli o tym jak przez kilka ostatnich lat szalała inflacja i wszystko mocno podrożało, elektronika również. Pro nie mogło kosztować tyle ile poprzednik, ale ceny 3500zł również to nie usprawiedliwia, tutaj zadziałało to samo co przy podzespołach pc - sony skorzystało z okazji i postanowiło więcej zarobić. Bo to, że amd ich liczy za SoC znacznie więcej to jest pewne. Za gpu czy cpu też sobie liczy znacznie więcej niż kilka lat temu i to nie tylko amd, nv czy intel również. Do tego dochodzi brak konkurencji ze strony MS i mamy co mamy. Tanio już było. 

 

PS6 też nie będzie kosztowało 500 dolców, to już nie te czasy, chyba, że będzie to naprawdę słaba konsola. 

  • Like 1
  • Confused 1
Opublikowano (edytowane)

@Kowal_ aha, czyli po obniżce obecnie PS5 Digital może kosztować 1699 zł a TE SAME PS5 Pro Digital tylko z: 

- 1 TB więcej 

- mocniejsze GPU 

MUSI kosztować 3499 zł? :E 
Gdzie się kończy logika, zaczyna się obrona ceny (inflacja) wersji Pro :E 

 

Po prostu dowalili zysk +300% bo nie ma konkurencji (Microsoft Xbox Series). 

Edytowane przez kanon7
Opublikowano (edytowane)

Bądźmy precyzyjni:

+ 2 GB dodatkowej pamięci vram

+ wifi 7

 

Nie piszę już o szybszej pamięci i cpu, bo to OC.

 

Cena PS5 digital to 1999 na ten moment w ceneo. PS5 Pro jest te 30-35% mocniejsze. Co daje cenę na poziomie 2600-2700. Dolicz +1TB za szybki dysk, więcej vram i nowy moduł wifi7. Wychodzi coś w granicy ~3k, więc płacisz 500 zl podatku od nowości. Plus tego taki, ze scalperzy nie zarabiaja. Jak za dużo dla kogoś to niech czeka na obniżki, kupuje zwykłe PS5, xboxa series X lub ulepa PC. Opcji jest dużo. 

Edytowane przez DżonyBi
  • Haha 1
  • Confused 1
  • Upvote 1
Opublikowano
9 godzin temu, Spychcio napisał(a):

Sony jest obliczone, nie zrobili za dużo przy PRO żeby przy PS6 była jakaś sensowna różnica w wydajności.

A co mieli by zrobić?  Gdyby dali inny cpu to równie dobrze mogli by to już nazwać ps6 jak widzisz np tworzenie gier na dwa różne konfigurację cpu? :)

 

 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

@DżonyBi jak chcesz być precyzyjny to ceny na dzisiaj są: 

- PS5 Digital 374 euro 

- PS5 Pro 799 euro 

 

Pro droższe od Slim o 2.13 raza więcej, a różnice pod lupą trzeba szukać. 

 

Te Twoje WiFi 7 to koszt 1.5$ a dodatkowe DDR5 2GB koszt 2$ - nie bądźmy śmieszni. Podatek od jeleni nie wynosi tutaj 500 zł, tylko 1000 zł. 
Microsoft nie wydał Xbox Series X Pro, więc Sony doi kasę od graczy. Plują w twarz a gracze mówią że to deszcz pada. 
Brak napędów na rynku przemilczę :E 

Edytowane przez kanon7
  • Upvote 3
Opublikowano (edytowane)

Gdzie moge kupic w Polsce PS5 digital za polowe i mniej ceny pro?

 

Zapomniales o dysku +1TB.

 

Twoim zdaniem Pro powinno kosztowac 2.5k w dniu premiery. Naprawde smieszny jestes i zyjemy chyba na dwoch roznych planetach.

 

Ale jak tak sie bawimy to ja uwazam, ze pro powinno kosztować 1999zl, tyle co teraz zwykły digital, a na black friday 1999zl + 1zl za naped.

Edytowane przez DżonyBi
Opublikowano (edytowane)

Up a ile tak naprawdę wydałeś na ps pro? Pisałeś że sprzedałeś poprzednia ps5 i dołożyłeś kase.. Czyli realny koszt prosiaka po odsprzedazy starej konsoli ze strata to lekko ponad 4500 i to bez napędu i podstawki - dokładając te ficzery masz cenę blisko 6k..:E

 

Niedługo w trosce o graczy to nawet kabli już nie będą dodawać a ludzie będą się z tego cieszyć  🤣

Edytowane przez dawidoxx
  • Like 1
  • Haha 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim, mam zestaw komputerowy, który złożyłem około 5 lat temu. Do tej pory dobrze mi służył z drobnymi wyjątkami, ale ostatnio zaczął odstawać przy nowszych grach i podczas pracy w Unreal Engine i Unity. Czas więc na modernizację sprzętu, ale nie jestem pewien, co najlepiej wymienić, aby uzyskać najlepszy stosunek jakości do ceny. Nie znam się na sprzęcie, dlatego przychodzę do was z prośbą o pomoc. Budżet ok. 3000 zł, wolałbym się zamknąć w tych 3000 zł ale jakby była znaczna różnica w wydajności, a wyjdzie lekko ponad budżet to mimo wszystko wezmę. Poniżej przedstawiam mój obecny zestaw: Procesor: AMD Ryzen 5 3600 AM4 RAM: 16 GB Patriot Viper DDR4 3200 MHz (2x8 GB) + dodatkowe 32 GB IRDM PRO DDR4 3600 MHz (32 GB) Płyta główna: ASRock Fatal1ty B450 GAMING K4 Karta graficzna: Gigabyte Radeon RX 5600 XT Windforce OC 6G Dyski: Kingston SSD M.2 NVMe 500 GB (SA2000M8/500G) Crucial SSD BX500 1 TB SATA3 Zasilacz: Seasonic S12III 500W Bronze Obudowa: SilentiumPC Signum SG1 Główny Monitor: Lenovo Legion Y27F-30 (27", 240 Hz, FHD) Do czego używam komputera? Głównie do gier (najnowsze tytuły AAA, np. Cyberpunk 2077, Baldur’s Gate 3, CoD BO6, PoE2). Tworzenie gier w Unity i Unreal Engine – tu zaczyna brakować wydajności, szczególnie przy większych projektach. Okazjonalnie: programowanie, obróbka grafiki, edycja wideo. Moje cele: Płynność w grach na wysokich ustawieniach z 200+ FPS w grach e-sportowych i przyzwoitym FPS w AAA. Poprawa wydajności w Unreal Engine/Unity, szczególnie przy renderowaniu i pracy z większymi projektami. Modernizacja w granicach rozsądku – nie chcę wymieniać wszystkiego na raz, głównie myślałem nad kartą graficzną, procesorem i płytą główną.
    • @ju-rek Bo Ty chyba ogarniasz. Patrz:     Porównałem to z @Zachy prockiem, u mnie najwyższe napięcie jest niższe niż jego najniższe, to może być powodem, że u mnie Curva kończy się na - 17? W sensie, że on już sam z siebie ma tak niskie napięcia, że po prostu ciężko tu jeszcze cokolwiek zdjąć? 
    • Jeśli chodzi o "co mam obecnie" to:   LG G7 (x2) Huawei Nova 3 Honor View 10 Sony XA2 Motorola G5S Plus (x2) Samsung S6 Edge Samsung S9 (x2) Huawei Mate 20 Pro Samsung Note 10   Muszę się zmobilizować któregoś dnia i powystawiać niektóre w końcu.
    • Dlatego cały czas twierdzę, że coś jest nie tak, bo nawet premierowe wersje tych kart, wypadają dużo lepiej w testach, niż ta kolegi po zmianie pasty na ptm. Zobaczymy jak będzie po kolejnej zmianie. Do autora tematu, jak masz jakąkolwiek pastę pod ręką to zmień dla zasady, powinno być dużo lepiej, ptm połóż na końcu jak już zakupisz.   Pobierz Quake 2 RTX Demo na Steam (najlepszy tester chłodeń na szybko) i daj znać jakie dokładnie tam są temperatury.
    • Projekt jako ciekawostka może i fajny, ale bezsensowny w praktyce. 66 stopni na rdzeniu (hot spot pewnie dodatkowe +7 - 10 stopni) przy poborze ledwo 190 watów na filmie. AIO w formacie jak na filmie (czyli radiator i pompy w obrębie obudowy GPU zawsze będzie gorsze niż powietrze w tym samym rozmiarze. Chłodzenie wodne ma sens tylko jak jest osobny duży radiator który może oddać więcej ciepła niż chłodzenie powietrzem.   Jak ktoś chce maksimum wydajności w minimum przestrzeni to lepiej zrobić jak na filmie:     70 stopni GPU przy ponad 400 watach na GPU i 250 watach na CPU.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...