Skocz do zawartości

PlayStation 5/5 PRO


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Obawiam się, że nie. Stworzenie konceptu konsoli, oprogramowania do niej, akcesoriów - wszystkie patenty, pierdoły - to są takie koszty i tyle czasu zajmują, że najczęściej jak się kończy jeden gen to producent już dwa do przodu planuje. Generacje są takie długie, bo rynek PC targa stagnacja, brak dużych przyrostów wydajności czy nowych rozwiązań. Z ostatnich dużych rzeczy mieliśmy RT i PT, i tyle. Ostatnie takie dużo zmiany to chyba cube mapy były 100 lat temu. Więc taki cykl 6-7 letni to nic dziwnego. Konsola się musi zwrócić :E 

Opublikowano
1 godzinę temu, voltq napisał(a):

DLSS odstawia totalnie PSSR , 1 liga DLSS , druga reszta

Dziwne co ?? 6lat DLSS kontra 2tyg PSSR na rynku :smiech: A w dodatku nie bierzesz pod uwage ze tam gdzie jest dobra implementacja jest bardzo zblizone do DLSS, a w szczegolnosci bedacym dlugo na rynku FSR to spory krok milowy ;) PSSR wygla duzo lepiej niz to bylo z DLSS, ktory po ponad roku dostal dopeiro update do 2.0 a ten byl gorszy niz dobre implementacje obecnego PSSR.

30 minut temu, DżonyBi napisał(a):

Chłopaki na youtube próbują zbojkotować sprzęt, który został wydany tylko w wersji digital, ale to już idzie za daleko. 

No to juz jest nudne jak ktos sie spoznil i nagrywa to samo co zostalo juz nagrane 2 tyg wczesniej przez "wszystkich" :D

  • Like 2
Opublikowano
27 minut temu, Qrdello napisał(a):

A, wspomnicie moje słowa - wyjdzie bundle z napędem za mniej niż 4k, a wyjdzie, i nagle wszyscy pieniacze będą ociekać czułością w stronę PRO :E

A jak dopracuja PSSR to te same osoby beda jeszcze klaskac dupami jak to wyglada i ze moga grac w 60fps w nowych grach szczegolnie sony ;)

29 minut temu, Qrdello napisał(a):

skończ bić pianę chłopie

To juz sie bedzie ciagnac do PS6 o tym napedzie :lol2: Bo pozniej beda rozkminy czy PS6 bedzie mialo naped haha

  • Haha 3
Opublikowano (edytowane)

No tak, tylko co innego byc w czyms pionierem, a co innego isc po przetartej sciezce. Co to kogo interesuje ile czasu na rynku jest PSSR? Jest gorszy od DLSS i tyle. O FSR tez mozna mowic ze dopracuja itp.. Jesli dopracuja PSSR i przegonia lub wyrownaja jakoscia do DLSS to wtedy bedziemy o tym dyskutowac.

Edytowane przez RTXnietylko4060tiUSER
  • Like 1
Opublikowano

@RTXnietylko4060tiUSER

To interesuje, że dlss ma a) kilka generacji kodu za sobą b) o wiele wydajniejszą bazę w postaci rdzeni RT, które co gen dostają upgrade c) zdecydowanie większą bazę aplikacji, na których jest wałkowane i nVidia musi w nim poprawki wprowadzać.

Dla kontrastu pssr jest obsługiwane przez garstkę aplikacji, na jednej platformie, na kilkudziesięciu tysiącach konsol - w dodatku nie na każdej jest wykorzystywana. I jest 1st gen. 

 

Poza tym, to soft a nie hardware - więc jak każdy soft wymaga updatów na bieżąco w oparciu o nowe SDK. 

Tak jak napisałem wyżej, koronnym problemem z pssr jest nie jego wydajność/jakość obrazu tylko premiowanie przez Cernego jako mesjasza gamingu :E i niestety kto nie myślał logicznie i analitycznie to łyknął jak pelikan i teraz ma pretensje nie wiadomo o co, chyba o własną naiwność.

Opublikowano (edytowane)

Tyle że kupno jakiegokolwiek sprzętu dzisiaj jest obarczone takim ryzykiem. Dość powiedzieć, że z czasem niektóre karty graficzne zyskują na wydajności, inne tracą - podobnie jest z procesorami. Taki niestety mamy młynek na rynku technicznym, że produkty wychodzą niedopracowane. 

Kupujesz płytę główną, która potencjalnie jest super bo ma mega sekcję, sporo wyposażenia - ale np. uefi ma skopane i potrzeba pół roku łatek, żeby osiągnęła nominalne wartości pracy. To nie są odosobnione przypadki.

A w wypadku PS5 Pro, pssr jest tylko jedną z opcji a nie kluczowym softem, bez którego konsola nie jest w stanie generować obrazu np. 

Rozumiem, że nie należysz do beta czy alfa-testerów, ok, ale to nie zmienia faktu ze naginamy czasoprzestrzeń. Bez odpowiedniej bazy testów nie da się dzisiaj napisać softu konkurującego 1 do 1 z czymś obecnym na rynku od dłuższego czasu, trzeba podchodzić trzeźwo a nie myśleć życzeniowo. I tyle. I nie słuchać bełkotu szefów różnych koncernów :> 

Edytowane przez Qrdello
Opublikowano

Bo piszesz to ciagle w negatywnym wydziweku nie biorac pod uwage wspomnianych przeze mnie czynnikow :D  A TY juz tutaj sobie wyrobiles renome "narzekcza" wiec wolalem przypomniec inne aspekty bo nie wiem czy je brales pod uwage. Bardzo mega stronniczo w jedna strone sie wypowiadasz. Nie traktuje tego jak atak i zarzut, ja znam wszystkie te aspekty negatywne i pozytywne wiec jak sa pozytywy to chwalimy, a jak sa negatywy to nie zostawiamy suchej nitki :)

  • Confused 1
Opublikowano (edytowane)

@voltq

DLSS i PSSR maja dedykowane jednostki obliczeniowe w ukladzie GPU i uzywaja AI. FSR nie ma wsparcia sprzetowego i AI, skaluje za pomoca algorytmow. Zaleta FSR to uniwersalnosc, bo dziala na kazdej karcie praktycznie, ale z gowna masla nie bedzie, wiec jest jak jest.

 

Zobaczycie, PSSR szybko zacznie deptac po piętach DLSS. 

 

edit: Kolejna promka. Tym razem na pada za 226

 

https://amzn.eu/d/37hnlXn

 

Edytowane przez DżonyBi
  • Like 1
Opublikowano
29 minut temu, DżonyBi napisał(a):

@voltq

DLSS i PSSR maja dedykowane jednostki obliczeniowe w ukladzie GPU i uzywaja AI. FSR nie ma wsparcia sprzetowego i AI, skaluje za pomoca algorytmow. Zaleta FSR to uniwersalnosc, bo dziala na kazdej karcie praktycznie, ale z gowna masla nie bedzie, wiec jest jak jest.

 

Zobaczycie, PSSR szybko zacznie deptac po piętach DLSS. 

 

edit: Kolejna promka. Tym razem na pada za 226

 

https://amzn.eu/d/37hnlXn

 

Dobrze wyglada ten pad. Cena tez spoko.

  • Like 1
Opublikowano

Co Wy się tak uczepiliście tego PSSR? To tak jakby ganiać Intela za XeSS. Jeden z wielu upscalerów dostępnych na rynku. Sony kiedyś musiało to wprowadzić bo CBR trzeba było czymś zastąpić bardziej nowoczesnym. FSR3.1 też nie jest zły w porównaniu do wcześniejszych wersji jest spora różnica na plus a zapowiedziana wersja 4.0 będzie wspierać również AI 

 

https://ithardware.pl/aktualnosci/fsr_4_pojdzie_sladami_dlss_i_xess_to_rodzi_pewne_problemy-35150.html

 

https://ithardware.pl/aktualnosci/amd_fsr_aktualizacja_sztuczna_inteligencja-36289.html

 

https://ithardware.pl/aktualnosci/amd_pracuje_nad_wersja_fsr_oparta_na_ai_ktora_bedzie_konkurowac_z_dlss_i_xess-31909.html

  • Like 1
Opublikowano
4 godziny temu, Qrdello napisał(a):

@RTXnietylko4060tiUSER

To interesuje, że dlss ma a) kilka generacji kodu za sobą b) o wiele wydajniejszą bazę w postaci rdzeni RT, które co gen dostają upgrade c) zdecydowanie większą bazę aplikacji, na których jest wałkowane i nVidia musi w nim poprawki wprowadzać.

Dla kontrastu pssr jest obsługiwane przez garstkę aplikacji, na jednej platformie, na kilkudziesięciu tysiącach konsol - w dodatku nie na każdej jest wykorzystywana. I jest 1st gen. 

 

Poza tym, to soft a nie hardware - więc jak każdy soft wymaga updatów na bieżąco w oparciu o nowe SDK. 

Tak jak napisałem wyżej, koronnym problemem z pssr jest nie jego wydajność/jakość obrazu tylko premiowanie przez Cernego jako mesjasza gamingu :E i niestety kto nie myślał logicznie i analitycznie to łyknął jak pelikan i teraz ma pretensje nie wiadomo o co, chyba o własną naiwność.

Testy pokazują że konsola jest od 30 do 40% szybsza od ps5 slim , więc jej cena powinna być 30-40% wyższa od digital slim skoro jest bez napędu która jest w cenie 1800-2000zl , to za ten PSSR mamy tyle dopłacić? Bo ten boost na gry PS4 miałby sens gdyby podbijał rozdzielczość do 4k i ustawiał klatki na 60 , a nie lekko wyostrzał obraz 

5 godzin temu, Qrdello napisał(a):

To nie bojkot, tylko kurczowe trzymanie się trendu.

Tak samo było ostatnio przy: premierach AMD gen9, Intel CoreU, AMD 9xxx x3D a za chwilę będzie jak wyjdzie Blackwell. Czasem są hiperoptymistyczni, czasem jadą trochę za darmochę - byle się kliknięcia zgadzały. A skoro początek składał się z takich miałkich trochę recenzji, które z jednej strony chwaliły sprzęt jak sprzęt a z drugiej ganiły cenę i brak napędu, to teraz idziemy w skrajności pokroju darcia papy czy robienia show w postaci tego pajaca parę postów wyżej.

A, wspomnicie moje słowa - wyjdzie bundle z napędem za mniej niż 4k, a wyjdzie, i nagle wszyscy pieniacze będą ociekać czułością w stronę PRO :E 

Ja mam dosłownie kilku YT których oglądam i z grubsza szanuję ich opinie - z tych większych NRGeek czy Lipton. I to nie tak, że nie oglądam - ale potrafię odróżnić rzetelną recenzję sprzętu z wytknięciem wad od pieniactwa, byle kliknięcia wchodziły :E 

@voltq wiemy doskonale, co Ci przeszkadza. Masz już napęd to albo kup tą konsolę i sam naocznie sobie oceń, albo sprzedaj napęd i skończ bić pianę chłopie :E 

Właśnie się zastanawiam bo cena mi się nie zgadza 40% z 2000 to 2800 , to PSSR kosztuje 700 zł ? , ten boost PS4 to śmiech na sali 

  • Haha 1
Opublikowano

Famitsu udostępniło dane ze sprzedaży gier i konsol w Japonii za ostatni tydzień. Jeśli chodzi o gry, to zwycięzca jest tylko jeden. Dragon Quest III Remake zanotował fantastyczny start.

Jeżeli chodzi o PlayStation 5 Pro, to mówimy o dużym spadku zainteresowania. W zeszłym tygodniu było to 78 086 konsol, a teraz liczba wynosi 13 878. To jednak wciąż nieco więcej od PlayStation 4 Pro w analogicznym okresie. Switch błyskawicznie wrócił na pozycję lidera. Nintendo sprzedało w ostatnim tygodniu aż 62 158 konsol. Zobaczymy, jak sytuacja będzie prezentować się w następnych rankingach

Opublikowano

Promki na BF

 

Alan Wake Remastered 27,25
 Alan Wake 2 Deluxe Edition 172,-
Anno 1800 Console Edition 53,70
A Plague Tale: Innocence 50,70
A Plague Tale: Requiem 103,60
ARK: Survival Ascended 126,63
Assassin's Creed Mirage 103,45 (91,95 z PS+)
Assetto Corsa Ultimate Edition 42,25 (33,80 z PS+)
ASTRO BOT 254,15
Avatar: Frontiers of Pandora 152,55 (135,60 z PS+)
Avatar: Frontiers of Pandora Ultimate Edition 231,60

Back 4 Blood 29,90
Baldur's Gate 3 255,20
Bastion 13,80
Batman: Arkham Knight 17,80
Batman: Arkham VR 13,35
Battlefield™ 1 8,90
Battlefield 4™ Edycja Premium 14,90
Battlefield™ V 16,90
 Battlefield™ 2042 – PS4 29,99
Battlefield™ 2042 – PS5 34,99
BioShock: The Collection 51,80
Borderlands 3 29,90

Control 19,35
Crash™ Team Racing Nitro-Fueled - Nitros Oxide Edition 90,65
Cuphead 62,30
Cyberpunk 2077 104,50
Cyberpunk 2077: Ultimate Edition (PS5) 168,35

DEATHLOOP 59,80
Diablo® IV - Standard Edition 129,30
Disco Elysium - The Final Cut 53,70
Dishonored 2 8,90
Disney Epic Mickey: Rebrushed 181,30
DOOM Eternal Standard Edition 42,25
DRAGON BALL Z: KAKAROT 59,80
Duke Nukem 3D: 20th Anniversary World Tour 8,90
Dying Light 2 Stay Human 107,60
Dziedzictwo Hogwartu PS4 89,70
Dziedzictwo Hogwartu PS5 95,70

EA SPORTS FC™ 25 Edycja 184,95
EA SPORTS™ WRC 24 68,97
Evil West 77,70

F1® 24 147,96
Far Cry 4 23,98
Far Cry® New Dawn 37,98
Fallout 4: Game of the Year Edition 67,60
FINAL FANTASY VII REBIRTH 203,40
Forager 31,15
FOR HONOR 19,48

 

Ghostrunner 38,70
Ghostrunner 2 42,25
God of War Ragnarök PS4 125,58
God of War Ragnarök PS5 169,50
God's Trigger 10,35
GRID Legends 29,90

Hades 64,50 (51,60 z PS+)
HELLDIVERS™ 2 135,20

Injustice: Gods Among Us Ultimate Edition 25,90
Injustice™ 2 17,80

Kingdom Come: Deliverance 12,90

LEGO 2K Drive Cross-Gen 67,60
LEGO BATMAN 3: Poza Gotham 21,36
LEGO CITY Undercover 20,72
LEGO Gwiezdne Wojny: Saga Skywalkerów 64,75
LEGO Harry Potter: Collection PS5 101,40
LEGO Hobbit 16,90
LEGO Jurassic World 20,28
LEGO Marvel’s Avengers Edycja Deluxe 23,92
LEGO Marvel Super Heroes 2 Edycja Deluxe 28,71
Lies of P 167,40
Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name - Deluxe 124,50

Mafia: Edycja Ostateczna 33,80
Mafia - Trylogia 64,75
Marvel's Midnight Suns 44,85
Marvel: Strażnicy Galaktyki 59,80
 Marvel’s Spider-Man 2 210,18
Marvel’s Spider-Man 2 Cyfrowa Edycja Deluxe 256,74
Mass Effect Edycja Legendarna 29,99
Metaphor: ReFantazio 224,25
Metro Exodus 19,35
Metro Exodus Gold Edition 25,35
Metro Redux 19,35
Metro Saga Bundle 40,35
Minecraft Legends 42,25
Mortal Kombat 11 21,90
Mortal Kombat 1 87,59

Need for Speed Unbound 34,99
Need for Speed Unbound – Kolekcja Ultimate 89,98
NieR: Automata Game of the YoRHa Edition 67,60

OlliOlli World 22,25
Overcooked: Gourmet Edition 17,80

Pacific Drive 83,85 (70,95 z PS+)
Palworld 98,25
Prey 12,90
Prince of Persia The Lost Crown 89,50

RACCOON CITY EDITION 64,75
Red Dead Redemption 131,40
Red Dead Redemption 2 85,47
Remnant II - Standard Edition 109,50
Resident Evil - potrójny pakiet 57,25
Resident Evil 4 84,50
Rise of the Ronin 210,18
Rycerze Gotham 63,80
 


SCARLET NEXUS 41,86
Scott Pilgrim vs. The World: The Game – Complete Edition 22,77
Sekiro: Shadows Die Twice - Edycja Gry Roku 149,50
Sid Meier's Civilization VI 12,90
Sifu 71,60
SILENT HILL 2 239,20
SnowRunner 89,50
South Park: Kijek Prawdy 29,97
STAR WARS Battlefront – Edycja Ultimate 22,25
STAR WARS Battlefront II 24,75
STAR WARS Jedi: Ocalały 122,46
STAR WARS Jedi: Upadły Zakon 32,85
Star Wars Outlaws 261,75
STAR WARS: Squadrons 8,45
Stellar Blade 254,25

 

 

Subnautica: Below Zero 51,60
Syberia - The World Before 33,80
System Shock 76,05

Śródziemie: Cień Mordoru - Złota Edycja 25,90
Śródziemie: Cień wojny Wersja Ostateczna 32,85

Teardown 96,75 (64,50 z PS+)
The Crew Motorfest 89,70
The Crew Motorfest - Pakiet Cross-Gen 101,70
The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition 42,25
The Evil Within 2 33,80
The Forest 23,10
The Last of Us™ Part II Remastered 175,20
The Outer Worlds 42,57
The Outer Worlds: Spacer’s Choice Edition 85,47
The Quarry PS4 41,86
The Quarry PS5 44,07
The Wolf Among Us 31,05
Tiny Tina's Wonderlands na PS4 61,80
Tiny Tina's Wonderlands: Chaotic Great Edition 79,80
Tomb Raider: Definitive Survivor Trilogy 62,69
Tomb Raider I-III Remastered Starring Lara Croft 100,50
Tony Hawk's™ Pro Skater™ 1 + 2 79,60

UFC™ 5 184,95
UNCHARTED 4: Kres Złodzieja + Zaginione Dziedzictwo 50,70

Vampire Survivors 16,-

Warhammer 40,000: Space Marine 2 239,20
Wiedźmin 3: Dziki Gon – Edycja Kompletna 47,25
World War Z: Aftermath 84,50

Yakuza: Like a Dragon Hero Edition 57,-

  • Like 2
Opublikowano
7 godzin temu, azgan napisał(a):

Co Wy się tak uczepiliście tego PSSR?

To nie o PSSR chodzi tylko o cenę konsoli, za 3500 z napędem i podstawka to PSSR byłby całowany po rączkach 🤣A tak to trzeba drążyć i wytykać gdzieś tą cenę. 

1 godzinę temu, ODIN85 napisał(a):

Promki na BF

Fajnie, może coś wybiorę dla siebie jakiegoś rodzynka i sprawdzę po ile abo bo duże przeceny mają być. 

3 godziny temu, voltq napisał(a):

Jeżeli chodzi o PlayStation 5 Pro, to mówimy o dużym spadku zainteresowania. W zeszłym tygodniu było to 78 086 konsol, a teraz liczba wynosi 13 878.

Napędy za 450zl soon! 

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, voltq napisał(a):

konsola jest od 30 do 40% szybsza od ps5 slim , więc jej cena powinna być 30-40% wyższa

wszyscy zapominaja o dodatkowym 1TB pamięci dyskowej

 

30-40% wyższa + koszt większego dysku. Cena konsoli byla tutaj walkowana juz kilka razy i gdzie jest pies pogrzebany. W ten watek mozna wchodzic raz na 2 tygodnie i nic sie nie traci, bo w kolo Macieju to samo.

 

25 minut temu, Phoenix. napisał(a):

Fajnie, może coś wybiorę dla siebie jakiegoś rodzynka i sprawdzę po ile abo bo duże przeceny mają być. 

Ja na pewno przedluze abonament na kolejny rok, tylko nie wiem czy zostac przy premium czy zejsc oczko nizej i wykupic extra.

 

Zastanawiam sie tez nad ex FINAL FANTASY VII REBIRTH. Oceny ma kosmicznie wysokie i dostala PS5 Pro enhanced, ktory robi solidna robote w tej grze.

 

Edytowane przez DżonyBi
  • Like 1
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Być ładnym i się tak oszpecić... nie wiem czym to jest spowodowane, czy faktycznie strzępkiem mózgu czy ogólnym stereotypom że kobieta bez "lifitingu" jest brzydka.
    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...