Skocz do zawartości

PlayStation 5/5 PRO


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, Spychcio napisał(a):

Zapominasz, że sens zawsze będzie bo jest od groma ludzi, którzy wolą grać na konsolach i ich nic nie obchodzi co Ty byś im złożył  za PC w podobnej cenie.

A PRO jest w konfiguracji jaka jest i albo biorą albo nie... a, że lubią konsole i 3500zł nie jest problemem to kupią. Tak jak ja.

Ale na tym forum to jednak jest wyższy poziom dyskusji , tutaj ludzie nie łykają za worek $ każdego gówna jakim serwuje im producent tylko dlatego że ma to w nazwie sony

17 minut temu, DżonyBi napisał(a):

Wolę PC, ale akceptuje jego ulomnosci, bo odpalam 4090 i skorka jest warta oprawki. Jak mialbym odpalac jakiegos paździerza, ktore zostaly tutaj wymienione, to zdecydowanie wybralbym Pro. Zawsze mialem bol dupy jak musialem grac w trybie wydajnosci na zwyklym PS5. Teraz tryb jakosci z PS5 stal sie trybem wydajnosci na Pro i teraz jest naprawde ok. Mimo, ze mam PC nie zrezygnuje z konsoli, bo lubie ten klimacik. Jest Pro i nie ma nic mocniejszego na rynku, a jak nie ma tego co sie lubi to sie lubi to co sie ma. 

Nie jest prawdą to co napisałeś tutaj masz wyjaśnienie

https://www.resetera.com/threads/all-games-with-ps5-pro-enhancements.1026072/

I to tylko część gier jest ulepszona na PRO ,  na PC odpalisz większość w 4k nawet takiego wiedźmina 1

P.S gdyby ktoś potrzebował to można kupić podstawkę pod konsole PRO/SLIM za 30zł dla starych i 16zł dla nowych użytkowników na ali zamiast wydawać 140zł , podziękować @Tomek1623

Edytowane przez voltq
Opublikowano (edytowane)

@DżonyBi standard z wątku politycznego , nie mam argumentów nie będe czytał , moja racja jest mojsza , reszta nie ma racji , jestem fanem sony nawet jak sony pluje na mnie i będę musiał kupować od nich cyfrowe gry za 100 dolarów bo wymontowali napęd i wprowadzą monopol

Edytowane przez voltq
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

W przeciwienstwie do Ciebie ja porownuje grafike u siebie w domu na konsoli, a nie na youtube. Siedzielem od 2021 na zwyklej PS5 ogrywajac setki godzin, teraz mam Pro i napisalem to co widze. Nikt Cie nie zmusza do kupna Pro, wmawiaj sobie co chcesz.

7 minut temu, dawidoxx napisał(a):

Śmieszne to sa takie bzdury ze tryb jakosci stał się trybem wydajności na pro :E

 

Jak nie zrozumiales to Twoj problem, nie moj. Najlepsze doswiadczenia to te wlasne, a dla wiekszosci forumowiczów w tym watku ich brakuje. :E

Edytowane przez DżonyBi
  • Confused 1
Opublikowano (edytowane)

@DżonyBi spokojnie nie ma się co denerwować , po prostu brak napędu doprowadzi do monopolu cyfrowego i bindowania cen co z tego że nawet konsola będzie kosztować 500 euro zamiast 800 euro jak gry będą kosztować 100 euro ? , 5 gier kupisz i już masz cenę nowej konsoli , są analizy DF i analiza na restera , mało gie na razie dostało aktualizacje a część zaktualizowanych ma kompromitująca bazową rozdzielczość , dodatkowo jak ktoś kupuje kartę graficzna w cenie 2000zł odpowiednik PS5 PRO to nie będzie używał RT a konsole na chama pchają się w to RT co jest bez sensu przy tym sprzęcie

Edytowane przez voltq
  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Spychcio napisał(a):

Zapominasz, że sens zawsze będzie bo jest od groma ludzi, którzy wolą grać na konsolach i ich nic nie obchodzi co Ty byś im złożył  za PC w podobnej cenie.

A PRO jest w konfiguracji jaka jest i albo biorą albo nie... a, że lubią konsole i 3500zł nie jest problemem to kupią. Tak jak ja.

Jest sens, bo ktoś to kupi? To tak nie działa. Mnóstwo osób to kupi, pomimo tego, że to jest niezbyt opłacalny sprzęt. Konsola zawsze była tańszą alternatywą dla pc, a skoro teraz za podobną kwotę mogę mieć dużo więcej niż oferuje plej, ja go na pewno nie kupię. Pc za 3500 to lepszy sprzęt, który odpala game passa, steam i większość exów Sony. Jak chcesz to kup, to nie moja sprawa ale faktów to nie zmieni. Przy kwocie 3500zł już nawet odpada argument o tańszych, używanych grach a cyfra jest na pleju droga. Wiem, bo mam PS5 slim I czasem jeszcze na niej gram. 

Edytowane przez Henryk Nowak
  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, azgan napisał(a):

Już daję temu spokój, widziałem co można poskładać i jakie były tego efekty 😉. Osobiście wolałbym kupić za te 3500zł PS5 PRO niż robić fikołki z poskładaniem ulepa 😉.

Te kłótnie co lepsze: PS5/PC jest śmieszne, bo oba sprzęty mają duże plusy indywidualnie:

PS5:
+ włączasz i grasz (bez obsługowość)
+ exy Sony najszybciej
+ płyty (kolekcjonowania / "własność" gier)
+ jedno z najtańszych opcji grania (kupno używanej i sprzedaż)
+ cena / moc (PS5 obniżka 14.11.24 r. -> 1699 zł digital  / 2049 zł blu-ray)
+ brak czekania na duży hity (np. GTA VI)

PC:
+ fps'y na padzie? :E (masz myszkę + pada)
+ exy z wszystkich 3 platform (Xbox, PlayStation, PC)

+ możliwość kupna (wybór) sprzętu taniego, średniego, dobrego, lub wypas w spoko cenach obecnie
+ brak płacenia za multiplayer
+ mody na maksa
+ najtańsza cyfra w porównaniu z konkurencją (PS5/Xbox Series)

Jeden woli schabowy, inny makaron. Oba ww sprzęty mają coś superowego do zaoferowania.

3 godziny temu, Spychcio napisał(a):

To tylko pokazuje ile osób (tych co siedzą na konsolach) ma zerową wiedzę o sprzęcie. Skoro za bieda 3500zł oczekują od PRO wyników jak PC z 7800X3D+4090, który wyszedłby ich obecnie ok. 15000zł.

Nie, problem leży w różnicy ceny PS5/PS5 Pro, a różnice w grafice.

PS5 Digital 1699 zł po obniżce (14.11.2024)
PS5 Blu-ray 2049 zł po obniżce (14.11.2024)
PS5 Pro Digital 3499 zł + napęd obecnie ~999 zł i "szukanie różnicy w grafice przez lupę".

W TYM jest problem do dużej różnicy ceny, a różnicy grafiki znikomy.
 

1 godzinę temu, DżonyBi napisał(a):

Coś na rozluźnienie przy weekendzie.

 

Screenshot_20241116_154531_Facebook.jpg


Oj nie, błędną grafikę wkleiłeś :E


simpsons-monkey-fight.jpg

 

Edytowane przez kanon7
  • Like 2
  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

@voltq

 

Ja tak tego bym nie wyolbrzymiał. Jestem jak najbardzej za plytami i mam zamiar dokupic naped. Pro jak pisalem wyzej kosztowal mnie 1500zl po odsprzedazy slima. To nie jest dla mnie duzy wydatek, i nie oklamuje samego siebie, ze jestem zadowolony z zakupu tylko po to, zeby usprawiedliwic ten ruch. Tryb jakosci na zwyklym PS5 nie byl dla mnie grywalny w wiekszosci przypadkow, bo 30 fps, czy nawet po odblokowaniu klatek z VRR troche brakowalo. W Pro ten problem zniknal, a dzieki PSSR moga popchnac wydajnosc jeszcze dalej. Na razie to dziala roznie, implementacje sa lepsze i gorsze, duzo zalezy od dev, ale podstawowy problem jaki mialem z PS5 w jedynym grywalnym trybie wydajnosci jeszcze raz napisze zniknal. Moge teraz uzyskac ostry obraz w zadowalajacej ilosci klatek. Nie ma juz tego mydla (w niektorych grach byla wrecz pixeloza), nawet jak to nie jest prawdziwe 4K, a przeskalowane z PSSR, ale mydlo zniknelo i jest boost fps. Tyle mi na razie wystarczy. Licze na wiecej pozytywnych zmian w niedalekiej przyszlosci. Mozna krytykowac cene, ale jakby wycenili ja ponizej 3k to pozostaloby tylko kupno od skalpera za 4k. 

 

Z tym RT to tez nie do konca. Ratchet&Clank z RT w trybie 40fps o dziwo byl grywalny na zwyklym PS5. Tam zapewne jest uproszczone RT, ale cieszy oko. Przeszedlem cala gre w tym trybie. Jak beda tak optymalizowac gry to nie mam nic przeciwko.

 

Dopisze, ze FFXVI (exclusive na PS5 przez ponad rok) przechodzilem na zwyklym PS5 i gra nawet w trybie wydajnosci chrupala momentami niemilosiernie.

Edytowane przez DżonyBi
  • Upvote 3
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, DżonyBi napisał(a):

Tryb jakosci na zwyklym PS5 nie byl dla mnie grywalny w wiekszosci przypadkow, bo 30 fps, czy nawet po odblokowaniu klatek z VRR troche brakowalo. W Pro ten problem zniknal, a dzieki PSSR moga popchnac wydajnosc jeszcze dalej.

To fakt, pamiętam jak odpaliłem Demon's Souls na PS5, druga gra na tej konsoli (bo pierwszą był Astro :E ) - nowe generacja, nowa moc, wrzucam wiec performance mode i na dzień dobry dostaję solidnego plaskacza. Tryb absolutnie niegrywalny. W Pro powinno być ok, choć to się jeszcze zobaczy ile z oprawy trzeba będzie ucinać, żeby utrzymać 60 fps. Konsole to od zawsze zabawa w kompromisy, niestety.

Edytowane przez Vulc
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Wlasnie o te kompromisy chodzi, a sa one wyraźnie mniejsze na PS Pro. Zejda troche z ceny, wejda uzywki na olx, w miedzy czasie poprawia PSSR, dojdzie jeszcze klika patchy do gier i poleca wszyscy na zakupy, i nagle sie okaze, ze pro nie jest takie zle. Nawet najtwardsi zwolennicy PC odpuszcza, bo juz zadnego ulepa z porownywalna wydajnoscia nie zlozą.

 

Dla mnie Sony dalo ciala z napedami i nie ma zadnej informacji z ich strony. Celowa zagrywka niestety. Badaja pewnie jak daleko moga sie posunac. I ta zenujaca informacja na pudelku disc-free console. To trzeba tępić.

Edytowane przez DżonyBi
  • Like 1
Opublikowano

Tylko jest jeden problem, te wszystkie gry, które oni pokazali to są gry albo stare, albo które były pierwotnie kierowane na zwykle PS5. Bardzo wątpię ze nowe gry w wersjach dla konsoli Pro pozwolą jej utrzymać ciągle 60 FPS, bo ona, tak jak podstawowe PS5 zaraz się zestarzeje, szczególnie że ma to samo CPU.

Sony kłamie mówiąc ze cena nie jest problemem, to dokładnie cena jest problemem i to ze konsola nie ma napędu w zestawie co podnosi tą cenę jeszcze bardziej.

Przypomnijmy tylko ze PS4 Pro w momencie premiery nie dość, że miało napęd to te samą cenę co zwykle PS4 w czasie premiery.

  • Like 2
  • Upvote 1
Opublikowano
13 minut temu, DżonyBi napisał(a):

Dla mnie Sony dalo ciala z napedami i nie ma zadnej informacji z ich strony. Celowa zagrywka niestety. Badaja pewnie jak daleko moga sie posunac. I ta zenujaca informacja na pudelku disc-free console. To trzeba tępić.

My sobie tu możemy gadać o głosowaniu portfelem, tymczasem reszta świata :E

https://www.ppe.pl/news/357129/ps5-pro-z-zaskakujacym-wynikiem-sprzedazy-roznica-jest-naprawde-duza.html

To oczywiście wynik "tylko w Japonii", ale nie spodziewam się niczego innego w pozostałych większych rejonach.

  • Like 2
Opublikowano
11 minut temu, Geble napisał(a):

My sobie tu możemy gadać o głosowaniu portfelem, tymczasem reszta świata :E

https://www.ppe.pl/news/357129/ps5-pro-z-zaskakujacym-wynikiem-sprzedazy-roznica-jest-naprawde-duza.html

To oczywiście wynik "tylko w Japonii", ale nie spodziewam się niczego innego w pozostałych większych rejonach.

To ze się sprzeda to było pewne, zobaczymy jak długo się "dobry" trend utrzyma. ;)

Opublikowano
27 minut temu, Spychcio napisał(a):

Zen2 został i tutaj jest problem... a Zen6 dopiero w PS6

Digital Foundry zauważa, że uaktualnienie procesora do nowszej generacji prawdopodobnie pomogłoby osiągnąć liczbę klatek na sekundę powyżej 60 FPS, ale wynikający z tego wzrost ceny nie byłby tego wart.

  • Like 1
Opublikowano
6 minut temu, DżonyBi napisał(a):

Patch ma wyjsc w przyszlym tygodniu, ale juz teraz ponoc chodzi lepiej.

No wlasnie, ja tam nei wiem, ale updatu zadnego nei bylo, a tam juz recenzenci wszyscy mowia ze jest lepsza grafika, i w ogole oswietlenie lepsze, bardziej wyraziste itp. no i ze lepiej chodzi, w sumie nie wiem u mnie 120fps jest. Ale ponoc najwieksza roznica to menu, ze szybciej sie wlacza i laduje. 

Tak sie zastanawiam, czy to nie efekt placebo, bo skoro nie bylo zadnego updateu, to ten sam soft, to jak to mozliwe ze poza wlasnie paroma FPS i szybszym wlaczaniem jest lepsza grafika. No ale moze i tak jest, dlatego pytam czy ktos ma zeby powiedzial szczerze czy cos zauwazyl

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Odnośnie patcha do GT

 

"Digital Foundry nadal drąży i bada wydajność PS5 Pro w swoich bieżących relacjach, a jego najnowsze ustalenia ujawniły, że Gran Turismo 7 może działać w natywnej rozdzielczości 4K/120 FPS na nowej konsoli Sony bez łatki PS5 Pro Enhanced. Jest to możliwe za pośrednictwem funkcji Game Boost."

 

Update ma wprowadzić więcej zmian.

Edytowane przez DżonyBi
  • Like 1
Opublikowano
8 minut temu, DżonyBi napisał(a):

Odnośnie patcha do GT

 

"Digital Foundry nadal drąży i bada wydajność PS5 Pro w swoich bieżących relacjach, a jego najnowsze ustalenia ujawniły, że Gran Turismo 7 może działać w natywnej rozdzielczości 4K/120 FPS na nowej konsoli Sony bez łatki PS5 Pro Enhanced. Jest to możliwe za pośrednictwem funkcji Game Boost."

 

Update ma wprowadzić więcej zmian.

No ponoc tam u góry po prawo to Escort :D, po lewo jakis jeep, oby hammer albo mercedes, jakis porshak, stary mercedes po lewo, hmm 

Najprawdopodobnej,  szkoda ze nie hammer albo jakis kozacki jeep ale ten tez jest ok

20241116_231848.thumb.jpg.1c0c68b5635602cb15ac26697c3f3163.jpg

20241116_231729.thumb.jpg.082d117cf61d794ca728b4ea48b1ce15.jpg

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
    • Jaki Linuks dla początkujących?Która dystrybucja Linuksa jest najlepsza dla osób początkujących. Czy dla komputera co ma 4 GB pamięci RAM gdyby wybrać Gnome albo KDE to czy wystarczyłoby miejsca w pamięci RAM na uruchomienie przeglądarki internetowej czy lepiej jest wybrać pulpit XFCE albo jeszcze lżejszy. Czy pulpit Cynamon jest lekki czy ciężki. Czy to złe pomysł wybierać lekkie ale mniej znane pulpity jak LXDE. Czy programy w Linuksie są pisane tylko pod konkretną dystrybucję Linuksa czy też pod konkretny pulpit KDE albo Gnome albo XFCE? Ubuntu ma taką polityke że tam muszą być tylko pakiety na darmowej licencji to tam zabraknie kodeków i ma swój rodzaj pakietów to też jest na minus. To że w Google najwięcej stron odnosi się do Ubuntu to nie znaczy że to najlepsza dystrybucja. Rozważam tylko 2 dystrybucje. Linuksa Mint albo Linuksa Debiana i taki pulpit graficzny żeby był jak najlżejszy żeby zostało coś wolnej pamięci RAM ale jednocześnie popularny żeby miał jak najmniej błędów to XFCE wydaje mi się oczywistym wyborem bez względy na to jaką bym wybrał dystrybucję Linuksa. Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana ale Linuks Debian jest dużo czystszym Linuksem od Linuksa Minta i dużo stabilniejszy i ma programy z w wersji ESU z długoterminowym czasem wsparcia na przykład przeglądarka internetowa Firefox. Interesuje mnie taki Linuks żeby był na zasadzie żeby zainstalować i zapomnieć i się z nim nie mordować. Co z tego że Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana jak Linuks Debian ma dużo więcej deweloperów i jest dużo lepiej dopracowany i stabilniejszy i jak coś będzie trudniej zainstalować to można użyć ChataGPT. Sprawdzałem różne Linuksy w wirtualnej maszynie VMWare Worsktation to sporo programów w Linuksie Mincie i tak trzeba ręcznie z konsoli za pomocą ChataGPT zainstalować i Linuks Debian oferuje dodatkowo większą stabilność. Czy da się tak Ustawić Linuksa żeby w czasie uruchamiania systemu nie trzeba było wpisywać hasła i nawet do wchodzenia do panelu sterowania i zarządzania partycjami i żeby systemowa konsola każde polecenia traktowała jako administratora tak jak to jest w Windowsie? Na naukę Linuksa najlepszy jest osobny komputer z przydzielonym całym dyskiem to nie ma takiej obawy że usunie przez pomyłkę Windowsa. Mam zainstalowanego Windowsa 10 22H2 64 bit na dysku talerzowym i tylko 8GB pamięci RAM to jest to do dupy pomysł żeby powolny dysk twardy jeszcze obciążać instalację Linuksa na VMWare Workstation. W takiej własnie konfiguracji Lnuks będzie najbardziej mulił. Czy gdybym zdecydował się na instalacje Linuksa na komputerze z 2003 roku na procesorze 1 rdzeniowym i obsługującym tylko 32 bity to czy lepszym pomysłem jest wybranie ostatniej dystrybucji Linuksa Debiana albo Minta co jeszcze obsługiwała 32 bity czy mniej znanej ale najnowszej co obsługuje 32 bity. Czy na procesorze 1 rdzeniowym muliłby YouTube gdyby na takim komputerze był zainstalowany najlżejszy możliwy graficzny Linuks. Dla Windowsa żeby oglądać bezpośrednio YouTube absolutne minimum to 2 rdzenie i 2 wątki. Czy Linuks nadaje się do codziennego użytku zamiast Windowsa. Czy MacOS jest dużo lepszy od Linuksa i czy Linuks jest tylko dlatego alternatywą dla Windowsa że jest darmowy i nie wymaga specjalnych komputerów i czy gdyby wszyscy ludzie byli bogaci to gdyby zrezygnowali z Windowsa to czy braliby tylko pod uwagę MacaOSa? Czy Linuks jest dla biednych osób i trudny terminal w Linuksie jest za kare że nie chciało się ludziom pracować i zarabiać więcej pieniędzy żeby sobie kupić lepszy komputer do najnowszego Linuksa albo komputer od MacaOSa?
    • Czy dałoby się w laptopie HP 530 8HTF12864HDY-667E1 Mobile Intel Calistoga-GME i945GME wymienić 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz na 2-rdzeniowy procesor Intel Pentium Dual-Core T4200. Znalazłem zapusty laptop PP33L z popękanym i zepsutym monitorem i uszkodzoną płytą główną i 2-rdzeniowym procesorem Intel Pentium Dual-Core T4200 ale mam sprawny laptop HP 530 ale ma tylko 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz i chciałbym ten procesor wymienić na 2-rdzeniowy. Oryginalnie ten laptop miał 1 GB pamięci RAM i wymieniłem RAM na 4 GB. Jaki system operacyjny najlepiej pasowałby do tego laptopa HP 530. Nie wiem jaki model ma płyta głowna z Laptopa PP33L dlatego że nie dało się tego laptopa uruchomić żeby sprawdzić w BIOSie albo w systemie. Spisałem jakieś liczby z płyty głownej tego laptopa CN-OP-132H-48643-8CB-0220-A00 DP/N OP132H BPB8C0020 002219 DA8B70-LanID GX D-VOA 94V-0 2-1 0842 E0EC 909G8222E M47 REV :  D DA0FM7MB8D0 PWB T012G REV : A00 Weźcie pod uwagę że zero to moze być duża litera o i odwrotnie.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...