Skocz do zawartości

Hydepark, Retro, Luźne rozmowy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
10 godzin temu, Send1N napisał(a):

Wziąłeś najsłabszą 8800 ze wszystkich jakie powstały ;) na mojej 8800GTS 512mb (G92) grałem w 1440x900 i nigdy poniżej 20 nie spadało wszystko na Very High :E tylko że ta wersja gts'a która wyszła trochę później miała wydajność 8800ultra, nvidia wtedy niezłą telenowelę z modelami robiła 8800gts 320mb < 8800GTS 640mb < 8800GT < 8800GTX < 8800GTS 512 = 8800 ultra :heu:

8800gts 512mb w ogólnym rozrachunku nie był szybszy niż 8800gtx.dzielilo je 3-4% ale w crysis 512 była znacznie szybsza

  • Like 1
  • Upvote 2
Opublikowano

Shadery w GTS'ie 512MB taktowane były wyraźnie wyżej i to pewnie robiło tę różnicę w Crysis oraz Crysis Warhead :)

 

@blabla123 Z lodowymi/zimowymi lokacjami był związany jeden bug. Mianowicie jak przechodziło się grę ciągiem i doświadczyliśmy tego zlodowacenia podczas jednej sesji rozgrywki, to następował wtedy bardzo mocny spadek wydajności. Ale gdy po osiągnięciu tego epizodu wyłączyliśmy grę przynajmniej do głównego menu i wczytaliśmy ponownie, to nagle klatkaż wskakiwał na dobre wartości.

Nawet po łatkach pierwszy Crysis na DX10 (nie remastered) ma ten problem z wydajnością i trzeba niekiedy uciekać do Menu oraz wczytać grę ponownie. Jak w tamtym czasie ogrywałem grę ponownie na GTX'ie 260 i później na GTX'ie 580, to cały czas było to samo - klatki spadały o około połowę lub nawet i więcej. Wystarczył zapis -> Menu główne -> wczytanie i śmigało ;)

Jak tak teraz sobie o tym myślę, to wygląda to jak problem z wyciekiem pamięci i coś się w międzyczasie zapychało

  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Maxforces napisał(a):

8800gts 512mb w ogólnym rozrachunku nie był szybszy niż 8800gtx.dzielilo je 3-4% ale w crysis 512 była znacznie szybsza

No w sumie to miałem na myśli. Jako całość GTX był szybszy, w jakiś grach pewnie wypadała GTS lepiej przez same wyższe takty i shadery jak wspomniał Remiko.

 

Nie wiem nic o takim bugu, u siebie przestałem grać, bo nie było sensu na tym Radeonie. Jeszcze jak zaczynałem to takie medium/high miałem, a na tych lodowych mapach to nawet na low było źle więc przeszedłem całego po upgrade kompa z czasem, a tak to ogrywaliśmy u kumpla na tej Ultrze. Przechodząc go później spadków nie miałem drastycznych, uznałem, że te poziomy tak mają i mi to w sumie wisiało, bo i tak fps był bardzo wysoki.

 

Jedynie co pamiętam, że te magiczne DX10 ubijało wydajność srogo, a grafiki nie poprawiało.

Edytowane przez blabla123
Opublikowano
16 godzin temu, blabla123 napisał(a):

GTX mimo wszystko lepszy niż GTS512, on lepszy od GTS640.

Dopiero jak zabrakło pamięci ;) i nie w crysis

8 godzin temu, Maxforces napisał(a):

8800gts 512mb w ogólnym rozrachunku nie był szybszy niż 8800gtx.dzielilo je 3-4% ale w crysis 512 była znacznie szybsza

No ja ten "ranking" który napisałem to tylko o crysisa mi chodziło dodatkowo ten nowy gts g92 potrafił iść na rdzeniu na 800mhz jak trafiło siędobrą sztukę co na g80 było niemożliwe po większym OC już przeganiało się też w innych grach ;) 

Opublikowano (edytowane)
49 minut temu, blabla123 napisał(a):

Ogólnie to i nawet 8800GT był super kartą i do tego mega tanią na swoje możliwości. Ale to były piękne czasy.

Była lepsza od GTS'ów 320mb i 640mb ale te chłodzenia grubości kartki papieru były kiepskim rozwiązaniem ;) gts 512 wychodziły z normalnym chłodzeniem które zapewniało dobrą kulturę pracy i temperatury w przeciwieństwie do GT, co do tamtych czasów to seria 8800 tak samo jak crysis zrobiła chyba największy efekt WOW ever. Podobnie jak ty ja też dobrze wspominam tamten czas :thumbup: nie przypominam sobie pózniej takiego ogromnego skoku wydajnościowego między generacjami jak zrobiła seria 8800 nad gf 7

Edytowane przez Send1N
Opublikowano

Nie no na starcie te chłodzenia z 8800GT nie były złe, na pewno grzało się to ale dawało radę. Z czasem jak zaniedbałeś i się zapchało to była masakra. No i też były modele z chłodzeniem od Zalmana, te robiły robotę. W sumie nawet te Palitowskie też dawały radę, a z tego co pamiętam one były mega tanie.

Opublikowano

Ref 88GT to była tragedia gotowanko pod 100stopni i do tego było już w ROHS także luty w tych kartach leciały szybko.

U mnie na 88GT siedziała S1 także inny świat do tego bios z karty z pamięciami Samsunga dzięki czemu była wyższa wydajność i lepsze oc. Na karcie siedziały "kupondy" :hihot:

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

No właśnie te 90 to nie był problem, jak zaniedbałeś to miałeś +20 :lol2:

Do dziś pamiętam jak kumplowi doradzałem by zainwestował w chłodzenie to szkoda mu było kasy, fakt, że wtedy kupił używkę i takie chłodzenie to było 1/4 ceny karty ale olał temat i po roku zdziwienie, że padła... i kolejne jak mu doradziłem piekarnik :E Chyba z 3 razy wypiekał, pierwszy raz nawet pomógł dużo, bo wymieniłem mu pady i pastę i lekko z pół roku pracowała bez problemu, potem 3 miesiące i bodaj tydzień :E 

Edytowane przez blabla123
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

No tak, to samo było chociażby na HD4850 refie :E Lekkie piekiełko ale to nic i tak przy HD2900.

 

Kurna, w sumie wisi jeden 8800GTS i kusi czy go nie zgarnąć czasem :hmm:

Edytowane przez blabla123
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
21 godzin temu, RemiKo napisał(a):

Shadery w GTS'ie 512MB taktowane były wyraźnie wyżej i to pewnie robiło tę różnicę w Crysis oraz Crysis Warhead :)

 

@blabla123 Z lodowymi/zimowymi lokacjami był związany jeden bug. Mianowicie jak przechodziło się grę ciągiem i doświadczyliśmy tego zlodowacenia podczas jednej sesji rozgrywki, to następował wtedy bardzo mocny spadek wydajności. Ale gdy po osiągnięciu tego epizodu wyłączyliśmy grę przynajmniej do głównego menu i wczytaliśmy ponownie, to nagle klatkaż wskakiwał na dobre wartości.

Nawet po łatkach pierwszy Crysis na DX10 (nie remastered) ma ten problem z wydajnością i trzeba niekiedy uciekać do Menu oraz wczytać grę ponownie. Jak w tamtym czasie ogrywałem grę ponownie na GTX'ie 260 i później na GTX'ie 580, to cały czas było to samo - klatki spadały o około połowę lub nawet i więcej. Wystarczył zapis -> Menu główne -> wczytanie i śmigało ;)

Pamiętam to było dokładnie tak jak piszesz :) to było to miejsce gdy nomad budził się po białym rozbłysku jak ten badany alien  zamroził laboratorium :E 

 

1.png

Edytowane przez Send1N
  • Thanks 1
Opublikowano

Nie ma co sie oszukiwac w raz premiera 8000gtx wyszedl Crysis. Kazdy mial nadzje ze karta podola. Niestety tak sie nie stalo. Nowy DX10 bylo porazka w tez grze. Dopiero gtx 480 temu podolal i 5870. Byl znaczny progres wzgledem 7900gtx ale nie dosyt byl

Opublikowano

Jak wychodził 8800GTX to ja siedziałem jeszcze na AGP (6600gt) i się cieszyłem że mogę zagrać w Dooma 3 :E

A za Crysisa to zabrałem się na poważnie dopiero około 2010 roku jak miałem gtx 260.

 

A jak Wam działa na nowszych kartach? Niedawno chciałem sobie odświeżyć i ogólnie zobaczyć jak chodzi ale nie mogę uruchomić na żadnej z nowszych kart Nvidii (od Maxwella w górę). Oczywiście mówię o klasycznej wersji gry.

 

Opublikowano
3 godziny temu, Harddrinkingman napisał(a):

Ja z tego co pamiętam to przechodziłem Crysisa na GTX 285 (1GB chyba) i spoko to działało tzn. pamiętałbym gdyby było inaczej.

Bo na tamte czasy 35klatek w crysisie było uważane za spoko :E na premierowej 8800GTX normalnie dało się grać w 35fpsach na high w 1280x1024 dopiero po ustawieniu wszystkie na VH było nieciekawie chociaż ja i tak przeszedłem ze wszystkim na VH w 1440x900 na 8800gts 512mb mimo spadków do 20klatek w niektórych miejscach xD pierwszą kartą która ogarniała crysisa w sensownej rozdzielczości jak na tamte czasy na VH była 9800GX2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Być ładnym i się tak oszpecić... nie wiem czym to jest spowodowane, czy faktycznie strzępkiem mózgu czy ogólnym stereotypom że kobieta bez "lifitingu" jest brzydka.
    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...