Skocz do zawartości

Hydepark, Retro, Luźne rozmowy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
10 godzin temu, Send1N napisał(a):

Wziąłeś najsłabszą 8800 ze wszystkich jakie powstały ;) na mojej 8800GTS 512mb (G92) grałem w 1440x900 i nigdy poniżej 20 nie spadało wszystko na Very High :E tylko że ta wersja gts'a która wyszła trochę później miała wydajność 8800ultra, nvidia wtedy niezłą telenowelę z modelami robiła 8800gts 320mb < 8800GTS 640mb < 8800GT < 8800GTX < 8800GTS 512 = 8800 ultra :heu:

8800gts 512mb w ogólnym rozrachunku nie był szybszy niż 8800gtx.dzielilo je 3-4% ale w crysis 512 była znacznie szybsza

  • Like 1
  • Upvote 2
Opublikowano

Shadery w GTS'ie 512MB taktowane były wyraźnie wyżej i to pewnie robiło tę różnicę w Crysis oraz Crysis Warhead :)

 

@blabla123 Z lodowymi/zimowymi lokacjami był związany jeden bug. Mianowicie jak przechodziło się grę ciągiem i doświadczyliśmy tego zlodowacenia podczas jednej sesji rozgrywki, to następował wtedy bardzo mocny spadek wydajności. Ale gdy po osiągnięciu tego epizodu wyłączyliśmy grę przynajmniej do głównego menu i wczytaliśmy ponownie, to nagle klatkaż wskakiwał na dobre wartości.

Nawet po łatkach pierwszy Crysis na DX10 (nie remastered) ma ten problem z wydajnością i trzeba niekiedy uciekać do Menu oraz wczytać grę ponownie. Jak w tamtym czasie ogrywałem grę ponownie na GTX'ie 260 i później na GTX'ie 580, to cały czas było to samo - klatki spadały o około połowę lub nawet i więcej. Wystarczył zapis -> Menu główne -> wczytanie i śmigało ;)

Jak tak teraz sobie o tym myślę, to wygląda to jak problem z wyciekiem pamięci i coś się w międzyczasie zapychało

  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Maxforces napisał(a):

8800gts 512mb w ogólnym rozrachunku nie był szybszy niż 8800gtx.dzielilo je 3-4% ale w crysis 512 była znacznie szybsza

No w sumie to miałem na myśli. Jako całość GTX był szybszy, w jakiś grach pewnie wypadała GTS lepiej przez same wyższe takty i shadery jak wspomniał Remiko.

 

Nie wiem nic o takim bugu, u siebie przestałem grać, bo nie było sensu na tym Radeonie. Jeszcze jak zaczynałem to takie medium/high miałem, a na tych lodowych mapach to nawet na low było źle więc przeszedłem całego po upgrade kompa z czasem, a tak to ogrywaliśmy u kumpla na tej Ultrze. Przechodząc go później spadków nie miałem drastycznych, uznałem, że te poziomy tak mają i mi to w sumie wisiało, bo i tak fps był bardzo wysoki.

 

Jedynie co pamiętam, że te magiczne DX10 ubijało wydajność srogo, a grafiki nie poprawiało.

Edytowane przez blabla123
Opublikowano
16 godzin temu, blabla123 napisał(a):

GTX mimo wszystko lepszy niż GTS512, on lepszy od GTS640.

Dopiero jak zabrakło pamięci ;) i nie w crysis

8 godzin temu, Maxforces napisał(a):

8800gts 512mb w ogólnym rozrachunku nie był szybszy niż 8800gtx.dzielilo je 3-4% ale w crysis 512 była znacznie szybsza

No ja ten "ranking" który napisałem to tylko o crysisa mi chodziło dodatkowo ten nowy gts g92 potrafił iść na rdzeniu na 800mhz jak trafiło siędobrą sztukę co na g80 było niemożliwe po większym OC już przeganiało się też w innych grach ;) 

Opublikowano (edytowane)
49 minut temu, blabla123 napisał(a):

Ogólnie to i nawet 8800GT był super kartą i do tego mega tanią na swoje możliwości. Ale to były piękne czasy.

Była lepsza od GTS'ów 320mb i 640mb ale te chłodzenia grubości kartki papieru były kiepskim rozwiązaniem ;) gts 512 wychodziły z normalnym chłodzeniem które zapewniało dobrą kulturę pracy i temperatury w przeciwieństwie do GT, co do tamtych czasów to seria 8800 tak samo jak crysis zrobiła chyba największy efekt WOW ever. Podobnie jak ty ja też dobrze wspominam tamten czas :thumbup: nie przypominam sobie pózniej takiego ogromnego skoku wydajnościowego między generacjami jak zrobiła seria 8800 nad gf 7

Edytowane przez Send1N
Opublikowano

Nie no na starcie te chłodzenia z 8800GT nie były złe, na pewno grzało się to ale dawało radę. Z czasem jak zaniedbałeś i się zapchało to była masakra. No i też były modele z chłodzeniem od Zalmana, te robiły robotę. W sumie nawet te Palitowskie też dawały radę, a z tego co pamiętam one były mega tanie.

Opublikowano

Ref 88GT to była tragedia gotowanko pod 100stopni i do tego było już w ROHS także luty w tych kartach leciały szybko.

U mnie na 88GT siedziała S1 także inny świat do tego bios z karty z pamięciami Samsunga dzięki czemu była wyższa wydajność i lepsze oc. Na karcie siedziały "kupondy" :hihot:

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

No właśnie te 90 to nie był problem, jak zaniedbałeś to miałeś +20 :lol2:

Do dziś pamiętam jak kumplowi doradzałem by zainwestował w chłodzenie to szkoda mu było kasy, fakt, że wtedy kupił używkę i takie chłodzenie to było 1/4 ceny karty ale olał temat i po roku zdziwienie, że padła... i kolejne jak mu doradziłem piekarnik :E Chyba z 3 razy wypiekał, pierwszy raz nawet pomógł dużo, bo wymieniłem mu pady i pastę i lekko z pół roku pracowała bez problemu, potem 3 miesiące i bodaj tydzień :E 

Edytowane przez blabla123
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

No tak, to samo było chociażby na HD4850 refie :E Lekkie piekiełko ale to nic i tak przy HD2900.

 

Kurna, w sumie wisi jeden 8800GTS i kusi czy go nie zgarnąć czasem :hmm:

Edytowane przez blabla123
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
21 godzin temu, RemiKo napisał(a):

Shadery w GTS'ie 512MB taktowane były wyraźnie wyżej i to pewnie robiło tę różnicę w Crysis oraz Crysis Warhead :)

 

@blabla123 Z lodowymi/zimowymi lokacjami był związany jeden bug. Mianowicie jak przechodziło się grę ciągiem i doświadczyliśmy tego zlodowacenia podczas jednej sesji rozgrywki, to następował wtedy bardzo mocny spadek wydajności. Ale gdy po osiągnięciu tego epizodu wyłączyliśmy grę przynajmniej do głównego menu i wczytaliśmy ponownie, to nagle klatkaż wskakiwał na dobre wartości.

Nawet po łatkach pierwszy Crysis na DX10 (nie remastered) ma ten problem z wydajnością i trzeba niekiedy uciekać do Menu oraz wczytać grę ponownie. Jak w tamtym czasie ogrywałem grę ponownie na GTX'ie 260 i później na GTX'ie 580, to cały czas było to samo - klatki spadały o około połowę lub nawet i więcej. Wystarczył zapis -> Menu główne -> wczytanie i śmigało ;)

Pamiętam to było dokładnie tak jak piszesz :) to było to miejsce gdy nomad budził się po białym rozbłysku jak ten badany alien  zamroził laboratorium :E 

 

1.png

Edytowane przez Send1N
  • Thanks 1
Opublikowano

Nie ma co sie oszukiwac w raz premiera 8000gtx wyszedl Crysis. Kazdy mial nadzje ze karta podola. Niestety tak sie nie stalo. Nowy DX10 bylo porazka w tez grze. Dopiero gtx 480 temu podolal i 5870. Byl znaczny progres wzgledem 7900gtx ale nie dosyt byl

Opublikowano

Jak wychodził 8800GTX to ja siedziałem jeszcze na AGP (6600gt) i się cieszyłem że mogę zagrać w Dooma 3 :E

A za Crysisa to zabrałem się na poważnie dopiero około 2010 roku jak miałem gtx 260.

 

A jak Wam działa na nowszych kartach? Niedawno chciałem sobie odświeżyć i ogólnie zobaczyć jak chodzi ale nie mogę uruchomić na żadnej z nowszych kart Nvidii (od Maxwella w górę). Oczywiście mówię o klasycznej wersji gry.

 

Opublikowano
3 godziny temu, Harddrinkingman napisał(a):

Ja z tego co pamiętam to przechodziłem Crysisa na GTX 285 (1GB chyba) i spoko to działało tzn. pamiętałbym gdyby było inaczej.

Bo na tamte czasy 35klatek w crysisie było uważane za spoko :E na premierowej 8800GTX normalnie dało się grać w 35fpsach na high w 1280x1024 dopiero po ustawieniu wszystkie na VH było nieciekawie chociaż ja i tak przeszedłem ze wszystkim na VH w 1440x900 na 8800gts 512mb mimo spadków do 20klatek w niektórych miejscach xD pierwszą kartą która ogarniała crysisa w sensownej rozdzielczości jak na tamte czasy na VH była 9800GX2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Co za debilne porownanie 
    • #Warzone sezon 1. Będzie osłabiony sbmm, podobnie jak w BO7 Częstszy balans broni. Zmiany kategorii i balansu perków. NERF Aim Assist Nowe tryby czasowe (LTM): Amped BR (tylko weekendy) oraz High Octane BR Rebirth Island: zimowe odświeżenie (Sezon 02)    
    • Tak, teraz widzę. Myślałem że to ta sprawa o której suchy pisał. Wybacz  
    • Dokładnie, ale to dalej bardzo dobre karciochy, więc można sobie na nich jeszcze siedzieć. Ja myślałem o 5070TiS, ale chyba można zapomnieć. Teraz mi chodzi po głowie, czy może nie kupić jakiejś 5070Ti/5080 na wszelki wypadek, bardziej bym się skłaniał ku 5070Ti. Niby jeszcze mi 12GB pamięci nie brakło, ale jak ma coś pójść nie tak i ceny pójść znacząco w górę Szkoda mi tylko wymieniać kartę dla samej pamięci i tylko 25% wydajniejszą, bo fanu z tego nie będzie  Troche tak, zwłaszcza jak Ty siedzisz dość długo na jednej karcie. Ale to jest patologia w wykonaniu nvidii co oni wyprawiają z tą pamięcią. 5060Ti, która jest w rasterze 25% wydajniejsza od 5 letniej 3060Ti ma tyle samo pamięci co 5080, gdzie 5080 z miejsca powinna mieć 24GB. Już nie mówiąc o 4060Ti 16GB i 4070Ti 12GB.
    • Wkleiłem @DaveCam Nawet cytowany @Jardier zachował się prawie tak samo niekonkretnie. Mam ci wyszukać wszystkich żeby zaspokoić twoje ego ? Chyba obaj nie wypełzliśmy spod jutubowego kamienia.   Wkleiłem linki twórców, którzy uważam że coś wnoszą, testują głębiej James Baldwin, @GamersMuscle     Zaraz zaraz, ja narzekam ? Narzekają wszyscy których nadzieje nie zostały spełnione. A potwierdzeniem tego punktu widzenia mają być jutubowe opinie. No to punktuję co to za osobistości będące autorytetami.   Jak jeżdżą w kółko w ukochany iRacing ... dobrze. Jak przejechali się w PMR i zjechali go od góry do dołu ... też dobrze. Jak zwracam uwagę, że to nie ma żadnego znaczenia ... już nie dobrze.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...