Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

@Stjepan

 

Valhala 20M

 

Odyssey 10M

 

Origins 10M

 

Mysle ze dla AC:S 8M jest mozliwe, pewnie nie w miesiac ale w rok, potem bedzie zysk...

 

I tak ogolnie firma upada, albo bedzie sprzedana albo sprzeda jakies IP

 

Ubisoft revenues decline 31.4% to €990m

Firm also experienced a 51.8% drop in net bookings during its third quarter

Edytowane przez Roman_PCMR
Opublikowano
13 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Nie mogę uwierzyć, że ta gra mogłąby kosztować 400 mln $.

7 minut temu, michaelius33 napisał(a):

To są normalne stawki w AAA teraz. Super tani Wukong kosztował 70 baniek a to powstawało po Chińskich stawkach za roboczo godzinę.
Plus te 400 to tak naprawdę 250 developerka reszta to marketing.

Może i dziś normalne, ale w takim razie patologia stała się normą. W większości przypadków nie widzę uzasadnienia takiego budżetu. Nie wnosi on wręcz nic dobrego do gry, a jest jedynie dowodem na kiepskie zarządzanie projektem i wydatkami w studiu. Może gdyby gry nie szły w stronę pseudorealizmu i nie udawały że są filmami, tylko skupiały się bardziej na dobrym gameplayu, to wyglądałoby to nieco lepiej. ;) Jest pewna granica, gdzie nawet jeśli pieniądze nie są marnotrawione, to dalsze ich pakowanie w to żeby np. było więcej szczegółów w grze, przynosi wymierne skutki i przez większość graczy i tak nie zostanie docenione. Bo to nie jest najważniejsze żeby były super dopieszczone animacje, czy koniowi kurczyły się jaja na mrozie (RDR 2 8:E ).

 

A już szczególnie uwielbiam jak niektórzy wydawcy tłumaczą się że produkcja gier jest teraz bardzo droga *chlip chlip*, więc płać biedaku 80 ojro za niedorobiony, zabugowany produkt z bezużytecznymi DLC, bo inaczej będą mieli ciężko i rynek gier upadnie :( 

To ja już wolę zapłacić taką samą cenę za mniejsze gry, targetowane pod konkretny typ odbiorców, niż kolejnego odgrzewanego kotleta przygotowanego dla mas.

  • Upvote 2
Opublikowano
31 minut temu, michaelius33 napisał(a):

To są normalne stawki w AAA teraz. Super tani Wukong kosztował 70 baniek a to powstawało po Chińskich stawkach za roboczo godzinę.


Plus te 400 to tak naprawdę 250 developerka reszta to marketing.

 

Ale i tak przy sprzedaży na poziomie 7-8 milionów sztuk na premierę wyjdą na swoje co jest realne.

Nie no serio, to nie wydaje się możliwe :) 

30 minut temu, Roman_PCMR napisał(a):

@GordonLameman Oplaty dla firm konsutingowych typu Sweet Baby Inc (firma droga twojemu sercu ;) ) poszlo pewnie 100M

 

50M to oplata dla psychologow dla snow flakow ;) 

 

Reszta poszla na catering vegetarianski i szkolenia genderowe :E 

Rzucanie takich liczb z :kupa: nie ma sensu. 

Nie mogę się dogrzebać do sprawozdania finansowego Sweetbaby Inc., ale jedna strona wskazuje, że ich obrót wynosił w 2021 poniżej 5 milionów dolarów :) 

 

I przestań mi tu imputować co jest drogie mojemu sercu. Póki co, to Ty się zachwycałeś grą, którą oni konsultowali :) 

Opublikowano
17 minut temu, musichunter1x napisał(a):

To była suma graczy, która odpaliła tą grę na przestrzeni lat... Oczywiście było to po dokonaniu do PS Plus  :E

E tam. Daj jakies potwierdzenie.

 

Valhalla wyszla w covid, ludzie w domach siedzieli i grali w gry ;) 

Teraz, GordonLameman napisał(a):

I przestań mi tu imputować co jest drogie mojemu sercu. Póki co, to Ty się zachwycałeś grą, którą oni konsultowali :) 

ja ci nic nie amputuje poprostu jestes znany na forum z bronienia lewackich schizofrenii paranoidalnych :E 

Opublikowano
17 minut temu, Isharoth napisał(a):

Może i dziś normalne, ale w takim razie patologia stała się normą. W większości przypadków nie widzę uzasadnienia takiego budżetu. Nie wnosi on wręcz nic dobrego do gry, a jest jedynie dowodem na kiepskie zarządzanie projektem i wydatkami w studiu. Może gdyby gry nie szły w stronę pseudorealizmu i nie udawały że są filmami, tylko skupiały się bardziej na dobrym gameplayu, to wyglądałoby to nieco lepiej. ;) Jest pewna granica, gdzie nawet jeśli pieniądze nie są marnotrawione, to dalsze ich pakowanie w to żeby np. było więcej szczegółów w grze, przynosi wymierne skutki i przez większość graczy i tak nie zostanie docenione. Bo to nie jest najważniejsze żeby były super dopieszczone animacje, czy koniowi kurczyły się jaja na mrozie (RDR 2 8:E ).

 

A już szczególnie uwielbiam jak niektórzy wydawcy tłumaczą się że produkcja gier jest teraz bardzo droga *chlip chlip*, więc płać biedaku 80 ojro za niedorobiony, zabugowany produkt z bezużytecznymi DLC, bo inaczej będą mieli ciężko i rynek gier upadnie :( 

To ja już wolę zapłacić taką samą cenę za mniejsze gry, targetowane pod konkretny typ odbiorców, niż kolejnego odgrzewanego kotleta przygotowanego dla mas.

Patologia to jest 12zł za kostkę masła a nie 400mln za Asasina:wariat:

Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Nie no serio, to nie wydaje się możliwe :) 

Możliwe. 

 

https://www.cdprojekt.com/en/wp-content/uploads-en/2021/04/transcript-2020-results.pdf#page=1

 

Cyberpunk 2077 kosztował, łącznie z marketingiem, ok. 400 mln dolarów. A to było przed doje**ną inflacją i w tańszej Polszy.

 

Cytat

On the next slide so number 7 you can see that the scope of the project was naturally reflected in the size of its overall budget of 1.2 billion zlotys. 55% of that was spent on direct development costs plus the studio’s overhead expenses allocated to this project. The rest is the total marketing and communication budget covered by both CD PROJEKT and our physical distribution partners.

 

Edytowane przez Lypton
  • Upvote 1
Opublikowano
4 minuty temu, Lypton napisał(a):

Możliwe. 

 

https://www.cdprojekt.com/en/wp-content/uploads-en/2021/04/transcript-2020-results.pdf#page=1

 

Cyberpunk 2077 kosztował, łącznie z marketingiem, ok. 400 mln dolarów. A to było przed doje**ną inflacją i w tańszej Polszy.

 

 

No dobra, ale C2077 jest dużo bardziej skomplikowany świat.

Chociaż biorąc pod uwagę inflację...

 

Nie no jak AC tyle ma kosztować to niech lepiej tych AC nie robią.

 

Opublikowano (edytowane)
20 minut temu, Roman_PCMR napisał(a):

E tam. Daj jakies potwierdzenie.

Tam gdzie pada 20 milionów  to piszą o liczbie graczy oraz było wspomnienie w ciągu dalszym o PS Plus.

 

Ubi bardzo kręci z cyframi, bo nie można znaleźć liczb również odnośnie Ubisoft+.

Z AC:S będzie również niejasno.

 

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano

Akurat to jest znana praktyka. Jak nie ma konkretnego mięsa, czyli liczby sprzedanych kopii w określonym przedziale czasu, po prostu nie ma się czym chwalić. Wtedy wyciąga się jakieś statystyki z tyłka aka ile razy postać skręciła w lewo, a ile w prawo. Podaje się procenty sprzedażowe porównując do poprzednich odsłon, gdzie te cyfry często też mówią tyle co nic. 

 

Budżet 400 milionów przy tak obszernym projekcie od nadal dużego gracza, nie jest jakimś wielkim zaskoczeniem. A że widać spory recykling assetów, to też nic nowego. W równie tasiemcowym CoD jest to samo. Zresztą Ubi od lat słynie z fatalnego zarządzania, sporo informacji wypłynęło na światło dzienne w tej kwestii. Paradoksalnie elementy DEI mogą nie mieć aż tak wyraźnego udziału w kosztach całościowych. Podobnie jak BioWare, francuski developer jest w rozsypce od dłuższego czasu.

  • Like 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Stjepan napisał(a):

Musieli by 8 mln sprzedać w miesiąc, co jest niemożliwe. :E 

Przy budżecie 400mln, to minimum 8 baniek, jak nie ~10mln sprzedanych i to, aby wyjść na zero :E

 

Ubi na czysto nie dostaje 70dolców za grę. Dobrze będzie jak im zostanie $40 za sztukę.

 

Steam ich kroi 20-30%, Sony podobnie ~30% za kopie. Do tego jeszcze podatek, wiadomo w różnych rejonach inny, w EU średnio ~20%. W PL 23% od ceny gry leci VAT dla państwa itd.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

:wariat:

obraz.thumb.png.9ee12da76b61a9094b44c09b305261e2.png

 

Dodam, że ikony zapożyczone z Valhalli, tak samo mapa jest bardzo podobna na pierwszy rzut oka, niektóre animacje widzę podobne. Oni tyle wydali na grę gdzie częściowo zrobili kopiuj wklej zapożyczone assety z poprzedniczki?

 

Edytowane przez Reddzik
  • Like 1
  • Haha 2
Opublikowano
32 minuty temu, Roman_PCMR napisał(a):

@J4Z66 Pomylilo ci sie z Skull and Bones ;)

 

PS ciekawe czy xazax sie w temacie pomyli i zacznie grac za 5 min w assasina :E 

Tak wynika z opisu. Chyba ze embargo na recki schodzi razem z mozliwoscia grania....

 

 

 

no przecież ma kopie swoją to kto mu zabroni grać w momencie gdy embargo spada ?:E

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...