Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
30 minut temu, PiPoLiNiO napisał(a):

Bo ludzie nie kumają, że RT to światło. Nie odbicia. Odbicia są składową. 

Tutaj praktycznie wszyscy to kumają, siedzimy na forum technologicznym przypominam tylko gra musi być dobrze pod to zrobiona 😉

  • Like 1
  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

@PaVLo

 

Chodzi o pop in cieni. W zwykłej wersji gry są mocno widoczne i czy to się zmienia i na ile po odpaleniu cieni z PT.

 

Tu gościo o tym mówi i pokazuję od ~2:25, abyśmy się zrozumieli

 

 

A co do myszki i FG, no cóż :E Lepiej na padzie i z tego co widziałem miałeś locka na 60fps na tych screenach czyli mało.

Opublikowano (edytowane)

 

6 minut temu, azgan napisał(a):

Tutaj praktycznie wszyscy to kumają, siedzimy na forum technologicznym przypominam tylko gra musi być dobrze pod to zrobiona 😉

To działa odwrotnie!
RT / PT to technologia liczenia światła.
Ona ma działać wszędzie - na tym polega jej fenomen.
A nie, że gra ma być robiona pod RT.  :)

Edytowane przez JeRRyF3D
Opublikowano
26 minut temu, lukadd napisał(a):

Ogólnie jakby ktoś nie zauważył to w tej grze bez PT w podstawowym trybie jest GI realizowane za pomocą RT i całkiem przyzwoicie działa na dzisiejszych sprzętach.

PT będzie zarzynać bo jest po prostu bardzo wymagające :E

Ale @Kadajo słusznie zwrócił uwagę że na tych screenach wygląda to biednie i do tego się odnieśliśmy. Przecież to wygląda jakby ktoś zmienił ustawienia gammy. Nie ma czym się podniecać no chyba że w innych miejscach różnice będą jak dzień do nocy.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, azgan napisał(a):

Cyberpunk 2077 nie miał z tym problemu 😉

Godzinę temu, azgan napisał(a):

W sumie to bardziej poziom Uncharted niż Cyberpunka więc masz rację 🤭

Na odbiciach było widać i to w sumie najważniejsze 

8 minut temu, azgan napisał(a):

Jasne że tak tam masz masę miejsc gdzie mogą się pojawić odbicia np. kałuż lub inne mokre powierzchie ale tutaj wystarczy że wspomni się PT i niektóre osoby mają mokro w innych miejscach 🤭



Ale ja nie o tym, tylko o tym, że za każdym razem, gdzie pojawia się RT / PT - to Ty sumujesz, "ale w CP, to jednak lepiej, to jednak widać, CP dał radę", itd. itd. co jest "zakrzywieniem prawdy", bo CP aż się prosi o RT/PT.
Tam kipi i wylewa się RT/PT zewsząd przez powierzchnie, które ta gra ma w 99% lokacji. Inaczej będzie wyglądało najlepsze RT w dżungli, a inne w salonie z marmurami i posadzkami. Tylko o to mi chodzi. 

Edytowane przez JeRRyF3D
Opublikowano
2 minuty temu, JeRRyF3D napisał(a):

 

 

 

RT / PT to technologia liczenia światła. To działa odwrotnie.
Ona ma działać wszędzie - na tym polega jej fenomen.
A nie gra ma być robiona pod RT. 
 

Fenomen to jest wtedy kiedy odpalasz jakiś tytuł i widać wyraźne korzyści/różnice, tyle z mojej strony bo marketingowa papka mnie nie interesuję 

Opublikowano
1 minutę temu, JeRRyF3D napisał(a):

Tam kipi i wylewa się RT/PT zewsząd przez powierzchnie, które ta gra ma w 99% lokacji. Inaczej będzie wyglądało najlepsze RT w dżungli, a inne w salonie z marmurami i posadzkami.

Myślę, że zupełnie nie potrzebnie teraz naplułeś w ryj Alanowi Wake z drugiej części!:bicz:

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, azgan napisał(a):

Fenomen to jest wtedy kiedy odpalasz jakiś tytuł i widać wyraźne korzyści/różnice, tyle z mojej strony bo marketingowa papka mnie nie interesuję 

Nie kumasz.
To nie ma być wyraźna korzyść dla Ciebie (!) bezpośrednio, a dla twórców gier (!), którzy teraz mają łatwiej (a efekt będzie zawsze lepszy, niż niegdyś bez RT).

Edytowane przez JeRRyF3D
Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, userKAMIL napisał(a):

Myślę, że zupełnie nie potrzebnie teraz naplułeś w ryj Alanowi Wake z drugiej części!:bicz:

O Alanie akurat nie myślałem, więc tym bardziej na niego nie naplułem.
Co nie zmienia faktu, że w lesie i podobnych RT i PT widać w nim... "wcale". :)
Dopiero w lokacjach "lśniących" zaczyna być "mocno widoczny".
Czyli sprowadza się to do tego samego. ;)

Edytowane przez JeRRyF3D
  • Upvote 1
Opublikowano
3 minuty temu, RTX5090 napisał(a):

Dla przypomnienia Portal RTX cały jest renderowany w PT + odszumianie RR. 

Gry o większych lokacjach są z byt rozbudowane aby całość w ten sposób dziś renderować. 

Ale potral, o ile dobrze kojarzę, ma ZEROWĄ geometrię samych lokacji do liczenia.

Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, JeRRyF3D napisał(a):



Ale ja nie o tym, tylko o tym, że za każdym razem, gdzie pojawia się RT / PT - to Ty sumujesz, "ale w CP, to jednak lepiej, to jednak widać, CP dał radę", itd. itd. co jest "zakrzywieniem prawdy", bo CP aż się prosi o RT/PT.
Tam kipi i wylewa się RT/PT zewsząd przez powierzchnie, które ta gra ma w 99% lokacji. Inaczej będzie wyglądało najlepsze RT w dżungli, a inne w salonie z marmurami i posadzkami. Tylko o to mi chodzi. 

Nie ziom to Ty się tutaj trachałeś z kimś innym na ten temat, przejrzyj sobie ostatnie strony 😉, ja jedynie dołączyłem do tej radosnej dyskusji 🤭 bo uważam że nie ma się tutaj nad czym spuszać ALE jutro sam się o tym przekonam i może zmienię zdanie lub się utwierdzę 😁. Na prawdę nie trzeba mi i myślę innym osobą tłumaczyć jak działa RT bo od lat to mamy podobnie jak temat o RT który sam zakładałem jeszcze na labie jak Ray Tracing dopiero raczkował w giereczkowie więc daruj sobie Ojciec 😉.

Edytowane przez azgan
Opublikowano

@azgan. Wybacz. Zapytam, aby próbować zrozumieć, dlaczego... Ty nie rozumiesz.
I pytam serio.

Czym się zajmujesz?
Pracujesz z kompem w jakiejkolwiek działce, czy tylko na nim grasz i przeglądasz net?
Serio pytam. Bo będę wiedział, jak rozmawiać.

Opublikowano
11 minut temu, JeRRyF3D napisał(a):

Nie kumasz.
To nie ma być wyraźna korzyść dla Ciebie (!) bezpośrednio, a dla twórców gier (!), którzy teraz mają łatwiej (a efekt będzie zawsze lepszy, niż niegdyś bez RT).

No prawie jest mi żal gamedevu, jeszcze będą musieli więcej "pracować" na to żebyś Ty musiał więcej wydawać 🤭

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, azgan napisał(a):

(...)  uważam że nie ma się tutaj nad czym spuszać ALE jutro sam się o tym przekonam i może zmienię zdanie lub się utwierdzę 😁.

No widzisz. Nadal potwierdzasz, że nie rozumiesz, bo... zobaczysz i sie przekonasz.
Tu przekonywanie się (widzę / nie widzę) nie ma żadnego znaczenia.

 

 

1 minutę temu, azgan napisał(a):

No prawie jest mi żal gamedevu, jeszcze będą musieli więcej "pracować" na to żebyś Ty musiał więcej wydawać 🤭

Jak odpowiesz mi czym się zajmujesz i czy pracujesz za pomocą kompa - będę widział, jak Cię przekonać.

Edytowane przez JeRRyF3D
Opublikowano
9 minut temu, PiPoLiNiO napisał(a):

No czyli jak widać po Tobie, nie wszyscy kumają bo zaprzeczyłeś sam sobie w jednym zdaniu :)

Pierdololo. Gra która jest odpowiednio przygotowana to nie to samo co jakaś doklejka RT do np. Quake II i tam masz cały projekt skrojony jak np. Avatar Frontiers of Pandora 

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, azgan napisał(a):

Ale @Kadajo słusznie zwrócił uwagę że na tych screenach wygląda to biednie i do tego się odnieśliśmy. Przecież to wygląda jakby ktoś zmienił ustawienia gammy. Nie ma czym się podniecać no chyba że w innych miejscach różnice będą jak dzień do nocy.

Oświetlenie, cieniowanie i odbicia realizowane za pomocą RT działają w czasie rzeczywistym, różnie względem zmiennych warunków oświetleniowych i odbić światła od obiektów.

Nie mam zamiaru teoretyzować na podstawie jakichś losowych screenów dopóki sobie sam nie zobaczę jak to działa w tej konkretnej grze real time, z której strony mam słońce, jak gęsty las, gdzie to oświetlenie pada i jak tworzy scenę przy różnych zmiennych itd. itd.

 

https://blogs.nvidia.com/blog/direct-indirect-lighting/

 

Rt dzisiaj zabija, nie śledzi nie wiadomo ilu odbić światła, ale jest już czymś co możemy na własnych kompach potestować. W przyszłości wszystkie gry będą z tego korzystać i będzie to normą :E

Edytowane przez lukadd
Opublikowano
2 minuty temu, JeRRyF3D napisał(a):

No widzisz. Nadal potwierdzasz, że nie rozumiesz, bo... zobaczysz i sie przekonasz.
Tu przekonywanie się (widzę / nie widzę) nie ma żadnego znaczenia.

 

 

 

Dla Ciebie nie ma a dla mnie ma bo płacę za to co widać a nie to czego nie widać 😉

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...