Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
6 minut temu, ODIN85 napisał(a):

Nikt teraz nie gra bez dlss fsr fg więc schowaj te wykresy:P

Jak masz RT, albo PT to tak.

 

Ale nie w grze co leci na przeciętnej oprawie bez tych bajerów i robi takie bidne wyniki. 

Opublikowano
19 minut temu, lukadd napisał(a):

W mafii? Przecież to tragedia jeśli chodzi o wydajność :E 

 

A która gra na UE5 działa dobrze? Musisz przestać wykorzystywać funkcjonalności z UE5 to zacznie dobrze działać, ale i tak od strony CPU ten silnik to porażka. Tutaj devsi nic nie wymyśla chyba, że będą się mocno ograniczać w tworzeniu gry. Z UE4.2x wcale nie było lepiej jak włączyłeś SSRTGI mordowanie sprzętu. Żaden magiczny developer nie poprawi tego silnika chyba w danym zespole są programiści z prawdziwego zdarzenia i potrafią stworzyć własne implementację i dodać je do silnika. Ale pewnych ograniczeń i tak nie poprawią.

Praktycznie pod każdym filmem na kanale o UE leci gruba krytyka( forum to norma od lat) w kwestii najważniejszych funkcjonalności, że nie działa jak powinno. Już się boje jak będzie działać i wyglądać nowy Tombik na UE5.

Opublikowano
4 godziny temu, luk21pl napisał(a):

A ja widzę. Przynajmniej nie było by problemu z wydajnością

Myślisz, że jakby Hangar13 dostał w ręce Rockstar Advanced Game Engine, który ogarnia tylko Rcostar to nagle magicznie wydajność byłaby cudowna. Przyzwyczajaj się do tej "wydajności", bo niestety coraz więcej gier na UE5 będzie wychodzić.

3 godziny temu, lukadd napisał(a):

W mafii? Przecież to tragedia jeśli chodzi o wydajność :E 

 

Ta gra nawet nie ma RT, wizualnie wygląda ledwie przyzwoicie. A nawet 5090 i to w 1440p nie jest w stanie utrzymać na minimalnym 60 klatek. Optymalizacja jest tragiczna. 

 

IdvOlNr.png

 

4k nawet nie ma co wklejać :E 

Tu się @lukaddtrochę nie zgodzę z tym, że wygląda ledwie przyzwoicie. Oglądając gameplaye, choć jeszcze nie grałem to poziom takiego A Plague Tale: Requiem, który jest u mnie w wizualnej topce ;) 

 

Na pocieszenie w gry na UE5 jak w sumie w większości przypadków, nie ma sensu grać na ustawieniach Epic. Dobrym tego przykładem jest Senua 2, czy Mafia. Zjedziesz z Epic na High, wizualnie z lupą ciężko coś rozróżnić a klatek o wiele więcej. Tylko trzeba pamiętać, żeby ręcznie wyłączyć skalowanie rozdzielczości, bo zejście z ustawień Epic włącza je z automatu. Do tego ludzie na całkiem starszych kartach też zagrają, bo nawet na medium wygląda przyzwoicie i widzę, że 2080Ti w 1080p jeszcze dycha 

Opublikowano

Niestety, ale nie powiesz, że Szczury 2 wyglądają ledwie przyzwoicie, dla mnie to ten sam poziom. Najgorsze jest to, że teraz wszystko na UE5 wychodzi do tego wszechobecne upscalery i wszyscy optymalizację maja w dupie. Takie Szczury 2, czy Indiana Jones pokazują, że gra może wyglądać praktycznie jak najnowsze produkcje na UE5 i być dobrze zoptymalizowane.

Opublikowano
3 godziny temu, tgolik napisał(a):

Lumen to RT, a Nanite wymaga takiego strumienia danych, że każdy komp dostaje czkawki. Czy Redzi to ogarną?

Lumen to GI i odbicia. Tylko sprzętowy lumen posiada odbicia na RT, GI nie wykorzystuje RT w żadnym wypadku. W takim Stalker 2 jest programowy by nie zamordować już całkiem wydajności.

Nanite psuje wydajność i nie ma to nic do strimingu danych.

Teraz, skunRace napisał(a):

Niestety, ale nie powiesz, że Szczury 2 wyglądają ledwie przyzwoicie, dla mnie to ten sam poziom. Najgorsze jest to, że teraz wszystko na UE5 wychodzi do tego wszechobecne upscalery i wszyscy optymalizację maja w dupie. Takie Szczury 2, czy Indiana Jones pokazują, że gra może wyglądać praktycznie jak najnowsze produkcje na UE5 i być dobrze zoptymalizowane.

To lepiej wygląda jak ta Mafia.

Opublikowano
2 godziny temu, sideband napisał(a):

To lepiej wygląda jak ta Mafia.

Możliwe, że jednak na żywo inaczej to wygląda jak kiedyś zagram to się sprawdzi. Na razie opierałem się tylko tym co widziałem na YouTubie to poziom wydaje się podobny.

19 minut temu, ODIN85 napisał(a):

Bo to staroć więc logiczne że ma więcej fps po 10 patchach niż nowości.

Już nie przesadzaj, premiera 17 października 2022, a wygląda tak, że mogłaby wyjść dzisiaj i nikt by nic złego o grafice nie powiedział. Staroć to już bardziej takie RDR2, 8 lat temu chodziło na kalkulatorach w natywnym 2160p na Xboxie. Odpalając ją dzisiaj na  PC w 2160p po 8 latach, wygląda tak, że równie dobrze mogłaby wyjść dzisiaj i dalej zachwyca wyglądem, przynajmniej ja tak mam.

Opublikowano
46 minut temu, ODIN85 napisał(a):

Bo to staroć więc logiczne że ma więcej fps po 10 patchach niż nowości.

Staroć który lepiej wygląda. Do tego oczywiście mam na myśli testy premierowe Szczurów 2, bez patchów już wtedy ~2x fps więcej ta gra robiła.

 

 

Masz premierowy test Szczurów z 2022 roku :E 

 

performance-3840-2160.png

 

Teraz mafia premierowo, zobacz sobie na wyniki 4090 i porównaj :E Mafia przy tej oprawie i bez RT działa żałośnie słabo.

performance-3840-2160.png

  • Upvote 1
Opublikowano
15 minut temu, lukadd napisał(a):

Masz premierowy test Szczurów z 2022 roku :E

W bardziej wymagających miejscach aż tak fajnie nie jest %-)

s1.png.0dfb9e09e22184b2a94e9a3a6b16e4e0.png

No, ale jednak 60 FPS trzyma 4090-tka, a w Mafii, to na 5090 w 4K w wymagających miejscach 40 FPS xD

Opublikowano
1 godzinę temu, ODIN85 napisał(a):

Na premierę za wesoło nie było a jak dodali rt to tragedia.

Także jak już porównywać to do premierowego stanu gier.

@lukadd już w sumie wyjaśnił i tak jest nieporównywalnie lepiej na premierę, klatek ponad dwa razy więcej, a ta jak nazwałeś "staroć wygląda nie gorzej, a może i lepiej niż Mafia.  Podałem też drugi przykład świeżej gry Indiana Jones. Na premierę również ponad dwa razy więcej klatek niż Mafia, a wygląda rewelacyjnie. Niestety wszystko co wychodzi na UE5, wygląda dobrze, ale co z tego jak wydajność jest jaka jest. Jak widać można zrobić grę, która wygląda tak samo, albo i lepiej niż UE5 i jest zoptymalizowana o niebo lepiej.

Opublikowano
7 godzin temu, skunRace napisał(a):

Myślisz, że jakby Hangar13 dostał w ręce Rockstar Advanced Game Engine, który ogarnia tylko Rcostar to nagle magicznie wydajność byłaby cudowna. Przyzwyczajaj się do tej "wydajności", bo niestety coraz więcej gier na UE5 będzie wychodzić.

Tu się @lukaddtrochę nie zgodzę z tym, że wygląda ledwie przyzwoicie. Oglądając gameplaye, choć jeszcze nie grałem to poziom takiego A Plague Tale: Requiem, który jest u mnie w wizualnej topce ;) 

 

Na pocieszenie w gry na UE5 jak w sumie w większości przypadków, nie ma sensu grać na ustawieniach Epic. Dobrym tego przykładem jest Senua 2, czy Mafia. Zjedziesz z Epic na High, wizualnie z lupą ciężko coś rozróżnić a klatek o wiele więcej. Tylko trzeba pamiętać, żeby ręcznie wyłączyć skalowanie rozdzielczości, bo zejście z ustawień Epic włącza je z automatu. Do tego ludzie na całkiem starszych kartach też zagrają, bo nawet na medium wygląda przyzwoicie i widzę, że 2080Ti w 1080p jeszcze dycha 

No popatrz a ja mam spadki nawet na wyskich przy full hd i to z DLSS

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...