Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

https://www.ppe.pl/news/359352/wiedzmin-4-najwieksze-tajemnice-nowego-zwiastuna-wyjasnione-cd-projekt-red-zaspokaja-ciekawosc-fanow.html

 

To zastanawiająca kwestia, ponieważ do tej pory było wiadomo, że Ciri nie przeszła Próby Traw. Reżyser gry Sebastian Kalemba w wywiadzie dla chińskiego portalu Gamersky ujawnił, że Wiedźmin 4 pozwoli nam tego doświadczyć, a prezentowana scena wypicia eliksiru ma miejsce po sławnym procesie.

Jej oczy uległy mutacji. Jest to w rzeczywistości bardzo ważne, ponieważ przekazuje graczowi kluczową wiadomość: ta scena ma miejsce po tym, jak Ciri zmutowała się w łowcę demonów. Dla tych, którzy ukończyli Wiedźmina 3, ostatnią rzeczą, jaką widzieli, była Ciri, a jej miejsce pobytu po tym było tajemnicą. Ale w rzeczywistości gracze doświadczą "Próby Traw" osobiście w Wiedźminie 4 i zobaczą jej przemianę w wiedźminkę.

To również wyjaśnia, dlaczego przeżyła. Eliksir jest śmiertelny dla przeciętnego człowieka, ale ona przeżywa. Zwykli ludzie na pewno by zginęli, gdyby go wypili. Jednak ze względu na szczególne okoliczności, w jakich znalazła się Ciri, była w stanie wytrzymać skutki uboczne . Jeśli chodzi o więcej szczegółów, nie mogę ich w tej chwili ujawnić.

  • Upvote 1
Opublikowano

Bardzo ciekawy wywiad:

 

(tłumaczone przez translator)

źródło: https://www.gamersky.com/news/202412/1859114.shtml?toutiao

Cytat

P: Zauważyliśmy, że Ciri w zwiastunie wydaje się być starsza niż w poprzedniej grze, więc w którym momencie serii "Wiedźmin" fabuła czwartej generacji będzie kontynuowana?

 

O: Akcja rozgrywa się kilka lat po wydarzeniach z Wiedźmina 3: Dziki Gon. Zobaczysz, że Ciri staje się bardziej dojrzała i potężniejsza. Dzieje się tak, ponieważ w swoim trudnym życiu przeszła przez wiele trudnych dni walki z potworami dzień po dniu. W związku z tym chcieliśmy, aby w Wiedźminie 4 wyglądała bardziej dojrzale, wciągająco i dynamicznie. Teraz postawiła stopę na ścieżce wiedźmina.

To surowe środowisko sprawia, że jej życie staje się jeszcze trudniejsze. Zobaczycie też, że jest teraz lepiej wyposażona - ma na sobie zbroję, nosi dwa miecze, a na szyi nosi wiedźmińską odznakę. Jest więc w pełni przygotowana i gotowa do walki z potworami.

 

Nie wygląda mi na kilka lat.

 

Cytat

P: W zwiastunie jest ujęcie, w którym Ciri pije eliksiry, a w oryginalnej scenerii ludzie, którzy nie przeszli Próby na Trawie, nie mogą używać wiedźmińskiego eliksiru, więc dlaczego mogą?

 

O: Zgadza się, właśnie dlatego jej oczy są zmutowane. Jest to w sumie bardzo ważne, ponieważ przekazuje graczowi kluczową wiadomość: ta scena ma miejsce po tym, jak Ciri zmutowała się w wiedźmina. Dla tych, którzy ukończą Wiedźmina 3, ostatnią rzeczą, jaką widzą, jest niezmutowana Ciri, a potem jej miejsce pobytu staje się tajemnicą. Ale tak naprawdę gracze doświadczą procesu "Próby trawy" z pierwszej ręki w "Wiedźminie 4" i zobaczą proces jej przemiany w wiedźmina.

To również wyjaśnia, dlaczego przeżyła. Eliksir jest śmiertelny dla przeciętnego człowieka, ale ona przeżywa. Zwykli ludzie na pewno by zginęli, gdyby wypili ten eliksir. Jednak ze względu na szczególne okoliczności, w jakich znalazła się Ciri, była w stanie wytrzymać skutki uboczne eliksiru. Jeśli chodzi o więcej szczegółów, nie można ich w tej chwili ujawnić.

Cytat

P: Oprócz kultowego miecza Geralta i wiedźmińskiego eliksiru, jaki nowy sprzęt przyniesie Ciri? Jakie ciekawe zmiany wprowadza to do walki w Wiedźminie 4?

 

O: Wspomnieliśmy już o magii, magia Ciri nie opiera się na pieczęci jak Geralt, ale jest bardziej złożoną magią źródłową. W zwiastunie widać, że zaczęła już używać tych zaklęć, takich jak używanie łańcuchów do wiązania potworów, co jest jedną z jej nowych umiejętności. Chociaż te nowe mechaniki są bardzo innowacyjne, nie możemy jeszcze ujawnić zbyt wielu szczegółów na temat systemu walki. Jedno jest jednak pewne, w walce pojawi się sporo zmian, które przyniosą zupełnie nowe wrażenia.

Cytat

P: Dlaczego zdecydowaliście się użyć silnika Unreal Engine 5 w grze Wiedźmin 4, zamiast kontynuować grę na REDengine?

O: Zdecydowaliśmy się na użycie silnika Unreal Engine kilka lat temu i jest wiele powodów, dla których go wybraliśmy. Przede wszystkim Unreal Engine daje nam o wiele więcej możliwości, a jego technologia jest bardzo stabilna i nadaje się do budowania ogromnego otwartego świata. Oczywiście to, co widzisz dzisiaj, jest oparte na silniku Unreal Engine 5, ale jest to również niestandardowa wersja, którą opracowaliśmy w ścisłej współpracy z inżynierami Epic. Mamy nadzieję, że ten silnik da nam mocne wsparcie w budowaniu dużego i szczegółowego świata gry.

Naprawdę fajnym szczegółem jest to, że zwiastun, który widzisz, jest w rzeczywistości prerenderowaną scenką filmową bez żadnego post-compositingu. Zasoby gry, z których korzystamy, są rzeczywistymi materiałami w grze. Innymi słowy, jakość materiału filmowego w zwiastunie to rzeczywista jakość rozgrywki w grze. Było to dla nas wyzwanie, ponieważ po raz pierwszy zrobiliśmy zwiastun w ten sposób, ale jesteśmy bardzo szczęśliwi, że podjęliśmy tę decyzję. Nie tylko pomogło nam to ustalić ogólną jakość gry, zwłaszcza pod względem wizualnym, ale także zapewniło, że styl wizualny gry jest spójny przez cały czas.

Bardzo się cieszymy, że nasz zespół bardzo dobrze współpracuje z inżynierami z Epic Games. Dzięki tej współpracy jesteśmy w stanie zapewnić, że gra osiągnie nowe wyżyny pod względem technologicznym i zapewni graczom jeszcze bardziej oszałamiające wrażenia wizualne i wrażenia z gry.

Cytat

P: Około ośmiu miesięcy temu zespół programistów powiedział, że było to ponad 400 osób. Ile więc osób pracuje obecnie nad Wiedźminem 4?

O: Liczba programistów w zespole wciąż wynosi ponad 400. Jesteśmy w trakcie produkcji, a organizacja i przepływ pracy zespołu są w pełni sprawne, a my wszyscy ciężko pracujemy, aby zapewnić wspaniałe wrażenia z gry.

Cytat

 

P: Czy odznaka wiedźmina na oryginalnym plakacie zwiastuna "Wiedźmina 4" to szkoła *Lynx, o której fani spekulowali wcześniej?

O: Nie mogę powiedzieć zbyt wiele, ale cieszymy się, że ludzie o tym mówią. Jest to rzeczywiście bardzo ważny punkt fabuły, którego gracze w pewnym momencie sami doświadczą. To, co można potwierdzić, to to, że jest to rzeczywiście herb szkoły Lynx, tak.

Jeśli chodzi o więcej szczegółów, to w tej chwili nie można ich ujawnić. Gdybym powiedział więcej, fani pewnie by mnie "zabili" (śmiech). W przyszłości odkryjemy więcej szczegółów. To poczucie tajemniczości pobudza wyobraźnię gracza i każdy może odgadnąć ukrytą za nim historię.

 

*Lynx - Ryś.

  • Thanks 3
Opublikowano
34 minuty temu, Jaycob napisał(a):

A kto powiedział, że facetów? Może być les i uprawiać:

 

 

Bardziej prawdopodobne, że Ciri będzie mieć tylko dwa główne romanse w W4. Tak jak Clementine w ostatnim The Walking Dead - do wyboru pana i panią.

Opublikowano

Pytanie o silnik gry i porzucenie RedEngine, wyborne ominięcie w odpowiedzi :E No przecież nie przyznają się że osoby odpowiedzialne za silnik już dawno wyrzucone, stracili dostęp do niego żeby bardziej majstrować, i nowy “skład” nie bardzo potrafi pisać oryginalny silnik :E 

Zdecydowanie możemy uznać że UE5 ładnie zarżnie komputery. 
 

Co do samej premiery, jeśli wychodzi już taki trailer, spodziewam się premiery za 2-3 lata.  

  • Like 1
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

a kto powiedzial ze to bedzie na obecna generacje konsol? rownie dobrze gra moze wyjsc za 5 lat xD nie ma daty, nie ma potwierdzenia na ktore konsole. Po CP2077 redzi nie zrobia tego samego bledu z wersjami na zbyt slabe konsole.

Edytowane przez ryba
  • Like 1
Opublikowano
6 godzin temu, Voodoo2 napisał(a):

Napewno dużo bardziej spoko niż np. Geralt zabawiający się z Lambertem :D tfuu

Mamy komputery, samoloty, latamy na księżyc, zaglądamy miliony lat w wszechświat... ale nadal najważniejsze to kto komu wsadzi w dziurę 8:E 

Natury nie oszukamy :D

 

Nie no, ja też wolę dwie zabawiające się panny :banana:

  • Upvote 1
Opublikowano
6 godzin temu, ryba napisał(a):

a kto powiedzial ze to bedzie na obecna generacje konsol? rownie dobrze gra moze wyjsc za 5 lat xD nie ma daty, nie ma potwierdzenia na ktore konsole. Po CP2077 redzi nie zrobia tego samego bledu z wersjami na zbyt slabe konsole.

Wiedźmin 3 Cinematic trailer był 2 lata przed premierą. Tutaj myślę ze będzie podobnie, W4 to kwestia 2-3 lat. 
2 lata pre produkcji, to sporo czasu. Wiedźmina 3 robili 4 lata. 
Jakby mieli robić to prawie 7 lat to byłaby mała katastrofa. 

  • Like 1
Opublikowano

Redzi zrobią ten sam "błąd". Niewydanie gry w dzisiejszych czasach na dominującą generację, to finansowe samobójstwo. Wiedźmin 4 musi ukazać najdalej w 2027 roku, co i tak będzie oznaczało 7 lat prac nad grą (początek 2021 rok).

Opublikowano
7 godzin temu, ryba napisał(a):

a kto powiedzial ze to bedzie na obecna generacje konsol? rownie dobrze gra moze wyjsc za 5 lat xD nie ma daty, nie ma potwierdzenia na ktore konsole. Po CP2077 redzi nie zrobia tego samego bledu z wersjami na zbyt slabe konsole.

Gry na UE5 robi sie szybciej. Wiele funkcji masz z UE4 i nawet UE3. 

Kazda firma chce wydac gre na stara generacje tuz przed wydaniem nowej.

W ten sposob moga bardziej zmonetyzowac gre. Oplaty za upgrade itp

Nie mowie ze bedzie tak w tym przypadku ale mozliwe. Zreszta jak Wiedzmiszcze 4 bedzie nie wypalem to CDPR straci juz do konca wiarygodnosc. 

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Niech będzie po Twojemu jak zawsze  Czyli przesunięcie PowerLimitu daje gorsze wyniki na 5080 niż na 5070ti Po co robisz z siebie pajaca ? Nawet nie chce mi się cytować Twoich poprzednich głupot, bo wszyscy wiemy jak potrafisz manipulować. Ja kończę bo z betonem nie wygram
    • Pokémon Legends: Z-A jest też na pierwszego switcha. To takie bużetowe okrojone pokemony z nowym systemem walki w czasie rzeczywistym. 
    • Jak ci pasuje to weź te 25 cali i będzie spoko. 1440p nawet ładniej wygląda na 25 niż na 27, bo jest większe zagęszczenie pikseli.
    • Robicie jakiś nie wiadomo jaki problem z tego widnowsa, bo oczytaliście się jakichś specyficznych przypadków  (ta wiem, zdarzają się problemy, ale skala wcale nie jest taka duża jak opisują media) NA 5 komputerach siedzi win11, na 4 win10. Wszystkie bez żadnych modyfikacji, odinstalowane tylko jakieś wgrane z systemem gierki i programy typu candy crush, minecraft, czy jakieś pierdolety. Diagnostyka przełączona na podstawową, reszta skonfigurowana w trakcie uruchamiania systemu w standardowy sposób. Wszystko działa bez problemów. Win11 na tych kompach praktycznie bezobsługowy, win10 lekko się sypie na starszych konfiguracjach, bo aktualizacje np. wywalają sterowniki do starszych kart rozszerzeń i są cyrki, ale to też specyficzny przypadek.   Instalujesz windows 11 i po prostu korzystasz. A jak chcesz koniecznie coś pousuwać, dostosować, to masz skrypt napisany przez @wowo89 i możesz sprawdzić czy na stronie wrzucił jakąś aktualizację. Z resztą, sam tam zaglądałeś. Można z niego korzystać praktycznie na każdej wersji systemu. Jak będziesz miał świeży system, to zanim doinstalujesz swoje rzeczy, gry itd. możesz poeksperymentować i zobaczyć jakie skrypt ma możliwości, w razie czego format i instalujesz system od nowa.
    • Jasne, mógłbym prosić o konkretny poradnik co dokładnie ustawić? Aktualnie spróbuję po prostu default bios, xmp, wyłączę e-cores i gdzie dalej się bawić, bo u mnie płyta B760 MSI więc troszkę inne ustawienia niż na Z? Z tego co sięgam pamięcią najbardziej stabilny był dla mnie gotowy preset ustawień z Cpu Lite Load na mode 15, CEP wyłączony żeby nie ucinało wydajności itd, w miarę chłodniej jednak stabilność była losowa... Co do tych spadków może źle to opisałem, w dłuższej diagnozie patrząc np na MSI afterburner te spadki to bardzo duży frame time spike, dosłownie stoję w miejscu w danej grze i fps rwie o 2-5 w dół lub po prostu nic specjalnego się nie dzieje na ekranie i bum. Natomiast podczas akcji w grze NIGDY praktycznie fps nie spadają, spadki dosłownie ZAWSZE są losowe bez obciążenia PC. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...