Skocz do zawartości

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Sony PSSR oraz inne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wróciłem do starych sterowników, Widzemin ożył.

Zrobilem jeszcze naprawienie gry, przywrocilem stare DLSS. Pominąłem na nowe i nagle nadpisal mi rozdziczlosc.

Cos mialem namieszane.

Teraz to samo probuje zrobic z CP2077

Opublikowano

Poddaje się, brak możliwości zmiany rozdzielczości DLSS nie działa w CP2077 nawet na starszych DLSS, to musi mieć jakiś związek z nowa wersja gry.

Cholera wie, o co tu chodzi. Nie chce mi się już dalej z tym walczyć.

 

Poczekam aż się to oficjalnie wszystko rozkręci i wtedy sobie wrócę do testowania.

Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, Reddzik napisał(a):

Ja go używam, mam w wersji portable, widzę, że już ma możliwość aktualizacji do 310.1.0.0.

 

10 minut temu, galakty napisał(a):

Ja czekam na oficjalne wsparcie, nie chce mi się grzebać żeby ubić gry :E 

 

Wygląda ten konstruktor ciekawie, ale cudów nie oczekuję, trochę lepszy obraz i tyle. FPSów nie doda, a raczej odejmie :E 

Szkoda tych dodatkowych klatek bo 6-7 fps piechotą nie chodzi no ale jak będzie do wyboru w wygodnej formie to w tytułach gdzie jest nadwyżka k/s można się pobawić a póki co zostaję przy DLSS310.1.0.0 

 

20250124-121610.jpg

Edytowane przez azgan
Opublikowano

:) U mnie też wszędzie 310 :)

 

Zrzut ekranu 2025-01-25 102630.jpg

2 godziny temu, Kadajo napisał(a):

Poddaje się, brak możliwości zmiany rozdzielczości DLSS nie działa w CP2077 nawet na starszych DLSS, to musi mieć jakiś związek z nowa wersja gry.

Cholera wie, o co tu chodzi. Nie chce mi się już dalej z tym walczyć.

 

Poczekam aż się to oficjalnie wszystko rozkręci i wtedy sobie wrócę do testowania.

A może te nowe stery coś popsuły :hmm: Ja sterów nie zmieniałem i w CP2077 wszystko OK 

Opublikowano (edytowane)

Ło panie. Pobrałem sobie ten update do Cyberpunka i odpaliłem DLAA. W końcu wygląda to tak ostro i wyraźnie jak powinno! 

Kiedyś bawiłem się w śmieszną kombinację DLSS/FSR + DLDSR. To teraz na DLAA wygląda to bardzo podobnie. DLSS Quality nadal lekko rozmydla, ale na pierwszy rzut oka i tak wygląda lepiej niż wcześniej. W grach gdzie mamy spory zapas fps w końcu będzie warto odpalać DLAA.

Edytowane przez Isharoth
Opublikowano
3 godziny temu, Phoenix. napisał(a):

Testował ktoś nowy DLSS wraz z nowym RR i FG jednocześnie ? Interesuje mnie spadek wydajności przy trzech nowych modelach na raz. Trochę wczoraj Twittera przeglądałem i temat ciekawy.

Jaki spadek? 😁 Jest wzrost wydajności a nie spadek, ponieważ nowy FG jest znacznie wydajniejszy.

 

Porównałem wydajność biblioteki FG nvngx_dlssg.dll w wersji 3.5.10.0 z najnowszą 310.1.0.0.

 

Horizon Forbidden West, 4K, DLAA, włączony FG.

82 FPS vs 92 FPS.

 

Cyberpunk 2077 2.21, ustawienia Ultra, 4K, włączony FG.

66 FPS vs 72 FPS.

 

Na mojej karcie graficznej, w rozdzielczości 4K, przy użyciu najnowszej biblioteki generowanie klatki pośredniej trwa teraz około 3 ms zamiast 5,5 ms czyli o ponad 40% krócej.

 

Jeżeli chodzi o DLSS SR lub RR to użycie nowego modelu Transformer z kolei obniża wydajność, w rozdzielczości 4K w jednym i drugim przypadku trwa około 1 ms dłużej.

  • Like 2
Opublikowano
38 minut temu, Kadajo napisał(a):

Ja nie pisze ze DLSS nie działa tylko ze nie można zmienić "scaling ratio", na jaki się chce ;)

Wiem o co chodzi ale zmieniałem skalowanie i widzę po fps że działa. Więc dla mnie jako ogólnie działa, nie widzę problemu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • testując nuc 14 pro plus z 185H zignorowałeś Procesor 45/115 ustawiony przez intela na 64/115 ty ustawiłeś 72/72 do testu W mobile tdp jest o wiele ważniejsze by coś wykminić bo produkty sa różne i ograniczone chłodzeniem ale w pc to starczy 100zl by kupić chłodzenie na 200wat. Ogólnie to podejrzewam ze cofając sie w czasie do  historii powstania turbo jest ona powiązana z boxem intela bo taki 14700k vs 14700 niczym sie nie różni
    • dzisiaj za 1500zł masz podstawową kartę  do grania od nvidii. Chyba niżej już nie ma. Same ulepy i frankensteiny z poprzednich generacji. Wtedy miałeś prawie topkę wydajnościową. Dziś na coś takiego musisz wydać grubo ponad 3k zł
    • Mnie to mocno zaskoczyło, że w ogóle ludzie są przyjaźni. Aż mi się głupio grało tuż po premierze. Wszyscy tylko sławetne "dont siut", no to się litowałem na początku :P. Tylko po 3 dniach zaczynało się to robić powoli nudne. Plus raz na jakiś czas zdarzył się gracz, który jednak strzelał, a człowiek przyzwyczajony, że sobie może beztrosko biegać wśród innych nie był na takie coś przygotowany :E.   W innych extraction shooterach 95% jak nie więcej ludzi jest wrogo nastawiona, więc widząc kogoś wiesz, że będzie walka. W Tarkovie może na początku wipe są sytuacje że ktoś mówi na voice, że nie chce walki, bo robi questa, ale im dalej w "sezonie" tym rzadziej się cos takiego zdarza. W Arc Raiders też tak było, w zamkniętych testach pół roku temu i przed premierą prawie każdy do siebie strzelał od razu. To ta "przyjazna" natura graczy po premierze gry była tą "nienaturalną" dla tych co przychodzili z innych extration shooterów, czy grali we wcześniejsze beta testy.   Jako, że jest to pvpve, to trzeba też brać pod uwagę otoczenie, boty/AI. To podstawowy element w tym gatunku. Walczymy z botami na głośno, musimy to robić szybko, w miarę bezpiecznym miejscu. Bo z tyłu głowy cały czas mamy to, że nasza walka z nimi mogła przywołać innych ludzi. Na otwartym terenie jest zbyt ryzykownie, lepiej boty ominąć. Zostawić ich jako czujki na innych graczy, a w tym czasie lootować sobie jakiś budynek. Jak zobaczymy albo usłyszymy, że się agrują, to wiemy że ktoś z tamtej strony nadchodzi. Wyjście z mapy powinno być sukcesem, człowiek powinien czuć satysfakcję, że przeżył raid. Od nas zależy ile jesteśmy na raidzie. Im dłużej tym więcej dobrego lootu możemy znaleźć, ale również większa szansa, że zginiemy. Tak samo podróż w miejsca z dobrym lootem, można się obłowić, ale ryzykujemy spotkanie z wieloma graczami, którzy też mają chrapkę na te miejsca.  Stosunek wyjść na poziomie 40-50% to całkiem dobry wynik w innych grach tego gatunku. W Arcu co prawda nie ma takich statsów, ale na oko mam chyba 90-95% :E.    Jedynie co bym zmienił, to wejście z darmowym sprzętem tylko po 12 minutach trwania raidu albo później, a jak wchodzisz ze swoim to zawsze na początku. Windy nie powinny się zamykać, do końca powinny być wszystkie otwarte. Oraz w solo grze zmniejszył bym trochę ilość graczy, bo jak się wszyscy zaczną napierdzielać, to będzie trochę chaotycznie.   To, że gra prędzej czy później zacznie tracić graczy jest naturalne. Mnie i tak zaskoczyła taka popularność. Nastawiałem się na 200k ludzi w okolicach premiery i koło 80-100 miesiąc po niej. Jest sporo lepiej i bardzo dobrze, bo to świetna gierka z małymi problemami (desynci, balans). Byle jej z czasem nie spierdzielili.   Na horyzoncie kolejne extraction shootery z jakimś tam potencjałem. Nowy PUBG :E, oraz Marathon od Bungie.
    • Ale klikasz obok i masz 253W  Wasze zarzuty byłyby słuszne gdyby właśnie nie to "obok"  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...