Skocz do zawartości

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Sony PSSR oraz inne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
6 godzin temu, leven napisał(a):

Redzik  5060ti 16GB i gramy !!! 

https://ithardware.pl/aktualnosci/dlss_4_spider_man_2_360p_1080p-38673.html

 

A to tylko jedna z wielu technologii z wykorzystaniem AI. Dla mnie bez różnicy, czy gram z wykorzystaniem czystej rasteryzacji, czy jest tam AI byle gra była płynna i pięknie wyglądała. Nie o to przecież chodzi ? :glodny:

PCMR 💪 gra z konsoli w rozdzielczości poniżej tego co jest na PS5 PRO 🤭

 

 

Opublikowano
W dniu 2.02.2025 o 09:30, RTX4090 napisał(a):

Taka mała teoria spiskowa ....

 

Chyba NVIDIA coś sponsoruje dlss swappera - apka od ponad roku była martwa bez rozwijania. Nagle tak odżyła że szok 

Raz w tygodniu teraz Update 😂

Opublikowano

Nie no, FPS, to szybkość wyświetlanych klatek na sekundę i ludzkie oko doskonale widzi różnicę w 30 FPS i np. 60FPS, co dla nie których jest wręcz obrazą. Muszą mieć minimum 120, bo widzą, że nie jest płynnie - cyborgi normalnie :hihot:

No a 360p, jakość i taka rozdzielczość jest na dzisiejsze czasy okropnie brzydka - pikseloza. Te 360p w pająku renderowane do 1080p, to pokaz co potrafi AI i całkiem dobrze to wygląda. Kogo obchodzi, w jaki sposób jest skalowany obraz przez kartę/soft, skoro efekt końcowy jest przyzwoity ? Ano tak, musi być natywnie - czysta rasteryzacja, AI już jest sztuczne i nie kupi delikwent takiej karty, bo podpiera się sztuczkami AI :stukniety:

Opublikowano
2 godziny temu, galakty napisał(a):

Nic nowego nie powiedział :E 

Dziś lub jutro wleci obszerny materiał Liptona nt MFG. Blacku to od dawna już ma sztampowe materiały. 

19 minut temu, Lypton napisał(a):

Czyli z narracji "ludzkie oko nie widzi więcej jak 30 fps" przechodzimy do "ludzkie oko nie widzi więcej jak 360p"?

To miało tylko pokazac możliwości techniki nowego DLSS, a nie żadna inna narrację. 

Opublikowano

Jeszcze do Sebastiana... zainstalowałem HFW i swaper pokazuje DLSS 3.5.1 pomimo tego, że w profilerze mam wymuszone presety najnowszych bibliotek. Po podmianie DLSS 3.5.1 w grze na DLSS 4 swaper pokazuje już 310.2.1.  Jednak ręczna podmiana daje efekty, obraz śliczny pomimo 1440p  :glodny:

Opublikowano (edytowane)

@leven, to nie ma znaczenia, co ci pokazuje Swapper, ponieważ on sprawdza wersję biblioteki jaka jest w katalogu gry. Włączenie opcji zastępowania bibliotek w nvidiaProfileInspector lub NVIDIA App powoduje, że nie jest ładowana biblioteka z gry tylko najnowsza wersja, którą sterowniki pobrały z internetu.

 

Horizon Forbidden West mam i w tej grze to działa tak samo jak we wszystkich innych.

 

Domyślnie.

C.png.d8bf36a4418dd0bc9b9605b7ef9d9c89.png

 

Po zmianie opcji w nvidiaProfileInpector.

K.png.7d02ef81b8bd4aa1988d612532b9141f.png

 

Ustawienia.

Zrzutekranu2025-02-07172843.thumb.png.4272d908a912708fb61ab09834a8632e.png

Edytowane przez SebastianFM
  • Like 2
Opublikowano (edytowane)

Aha. Czyli jeżeli swaper wyświetlił mi oryginalnie 3.5.1, a co dziwne preset w OSD gry pokazał K, to gra renderowana była w transformers pomimo starszych bibliotek DLSS 3.5.1 ?

Po podmianie DLSS na 4, swaper pokazuje 310.2.1 i też w OSD gry jest K. Dziwne to jest :stukniety:

To jest już po podmianie na DLSS4:

 

Horizon-Forbidden-West-2025-02-07-16-45-

 

 

 

EDIT: kurde podrzuć link do porządnego hostingu, bo już wymiękam.

Edytowane przez leven
Opublikowano (edytowane)

Ty to po swojemu piszesz i dla Ciebie to jasne jak słońce :P

Jeżeli zatrybiłem, o co Tobie chodzi, to tak to kminię:

Pomimo, że oryginalne pliki w grze są w wersji 3.5.1, to sterownik nvidii po wymuszeniu w profilerze DLSS na "najnowsze" korzysta z najnowszych bibliotek DLSS 4 :)  Tak proszę pana ?

 

Kur..a ale ja jestem mądry :wariat:

Edytowane przez leven
  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Z 15 minut minęło zanim to wszystko przejrzałem :hihot:  Orbunk wziął się ostro do roboty.

 

Przydałaby się ta opcja dla serii 2 i 3, bo mocno odstają w wydajności do serii 4 i 5 :cool:

 

1.jpg

Edytowane przez leven
Opublikowano (edytowane)

Czy dobrze rozumiem, że w tej nowej wersji Profile Inspectora wystarczy, że włączę DLL Override dla DLSS, RR czy FG i apka sama sobie podmieni na najnowsze biblioteki tak jak powinna robić  to apka Nvidii? Czy trzeba coś jeszcze ustawić żeby tak to działało?

 

EDIT: OK, już sobie sprawdziłem i faktycznie tak to działa. Więc na ten moment to chyba najbardziej kompletne rozwiązanie, bo nie dość że podmienia pliki to od razu można wymusić odpowiedni preset i mieć pewność, że to zadziała :) Póki co apkę Nvidii odinstalowałem, bo prawdopodobnie nadpisywała niektóre ze zmian wprowadzanych w inspectorze np. Frame Gen Override mi się wyłączał przy kolejnym włączeniu gry. Po odinstalowaniu na razie jest OK

Edytowane przez JohnyWol
Opublikowano (edytowane)

Ciekawa sprawa nie ? W grze stare pliki DLSS, a profiler potrafi z poziomu sterownika odpalić najnowsze biblioteki DLSS4 z wymuszonym profilem (jaki sobie wybierzemy) ;)

 

Profiler nie podmienia plików, tylko wymusza je z poziomu sterownika. Stare pliki DLSS zostają na miejscu w folderze z grą.

Edytowane przez leven

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • testując nuc 14 pro plus z 185H zignorowałeś Procesor 45/115 ustawiony przez intela na 64/115 ty ustawiłeś 72/72 do testu W mobile tdp jest o wiele ważniejsze by coś wykminić bo produkty sa różne i ograniczone chłodzeniem ale w pc to starczy 100zl by kupić chłodzenie na 200wat. Ogólnie to podejrzewam ze cofając sie w czasie do  historii powstania turbo jest ona powiązana z boxem intela bo taki 14700k vs 14700 niczym sie nie różni
    • dzisiaj za 1500zł masz podstawową kartę  do grania od nvidii. Chyba niżej już nie ma. Same ulepy i frankensteiny z poprzednich generacji. Wtedy miałeś prawie topkę wydajnościową. Dziś na coś takiego musisz wydać grubo ponad 3k zł
    • Mnie to mocno zaskoczyło, że w ogóle ludzie są przyjaźni. Aż mi się głupio grało tuż po premierze. Wszyscy tylko sławetne "dont siut", no to się litowałem na początku :P. Tylko po 3 dniach zaczynało się to robić powoli nudne. Plus raz na jakiś czas zdarzył się gracz, który jednak strzelał, a człowiek przyzwyczajony, że sobie może beztrosko biegać wśród innych nie był na takie coś przygotowany :E.   W innych extraction shooterach 95% jak nie więcej ludzi jest wrogo nastawiona, więc widząc kogoś wiesz, że będzie walka. W Tarkovie może na początku wipe są sytuacje że ktoś mówi na voice, że nie chce walki, bo robi questa, ale im dalej w "sezonie" tym rzadziej się cos takiego zdarza. W Arc Raiders też tak było, w zamkniętych testach pół roku temu i przed premierą prawie każdy do siebie strzelał od razu. To ta "przyjazna" natura graczy po premierze gry była tą "nienaturalną" dla tych co przychodzili z innych extration shooterów, czy grali we wcześniejsze beta testy.   Jako, że jest to pvpve, to trzeba też brać pod uwagę otoczenie, boty/AI. To podstawowy element w tym gatunku. Walczymy z botami na głośno, musimy to robić szybko, w miarę bezpiecznym miejscu. Bo z tyłu głowy cały czas mamy to, że nasza walka z nimi mogła przywołać innych ludzi. Na otwartym terenie jest zbyt ryzykownie, lepiej boty ominąć. Zostawić ich jako czujki na innych graczy, a w tym czasie lootować sobie jakiś budynek. Jak zobaczymy albo usłyszymy, że się agrują, to wiemy że ktoś z tamtej strony nadchodzi. Wyjście z mapy powinno być sukcesem, człowiek powinien czuć satysfakcję, że przeżył raid. Od nas zależy ile jesteśmy na raidzie. Im dłużej tym więcej dobrego lootu możemy znaleźć, ale również większa szansa, że zginiemy. Tak samo podróż w miejsca z dobrym lootem, można się obłowić, ale ryzykujemy spotkanie z wieloma graczami, którzy też mają chrapkę na te miejsca.  Stosunek wyjść na poziomie 40-50% to całkiem dobry wynik w innych grach tego gatunku. W Arcu co prawda nie ma takich statsów, ale na oko mam chyba 90-95% :E.    Jedynie co bym zmienił, to wejście z darmowym sprzętem tylko po 12 minutach trwania raidu albo później, a jak wchodzisz ze swoim to zawsze na początku. Windy nie powinny się zamykać, do końca powinny być wszystkie otwarte. Oraz w solo grze zmniejszył bym trochę ilość graczy, bo jak się wszyscy zaczną napierdzielać, to będzie trochę chaotycznie.   To, że gra prędzej czy później zacznie tracić graczy jest naturalne. Mnie i tak zaskoczyła taka popularność. Nastawiałem się na 200k ludzi w okolicach premiery i koło 80-100 miesiąc po niej. Jest sporo lepiej i bardzo dobrze, bo to świetna gierka z małymi problemami (desynci, balans). Byle jej z czasem nie spierdzielili.   Na horyzoncie kolejne extraction shootery z jakimś tam potencjałem. Nowy PUBG :E, oraz Marathon od Bungie.
    • Ale klikasz obok i masz 253W  Wasze zarzuty byłyby słuszne gdyby właśnie nie to "obok"  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...