Skocz do zawartości

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Sony PSSR oraz inne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, JeRRyF3D napisał(a):

DLSS 4 - cudo serii 50xx dostępny jest też dla 40xx, ale rozumiem, że to "nie robi się samo"?
Ba! Nie robi się nawet "grami" (jaka gra sama implementuje u żywa DLSS 4.0?)

Chyba cyberek ma w menu do wyboru czy tryb DLSS 4 lub DLSS 3. W demie HL2 RTX też możesz z menu wybrać DLSS4.

16 minut temu, JeRRyF3D napisał(a):

ani sterownikami.

Jak zainstalujesz oprogramowanie NVIDIA APP dostarczane ze sterownikami to tam klikasz ptaszka  przy konkretnym tytule na liście z grami i masz w danej grze obsługę DLSS4. To samo możesz uzyskać za pomocą NVINSPECTOR (osobno dla każdej z gier lub globalnie - sam globalnie nie ustawiam bo dalej nie jestem pewien czy w grach multi nie wyłapie się bana). 

16 minut temu, JeRRyF3D napisał(a):

Ktoś na 40xx używa DLSS 4.0? 
Daje coś? Odbiera?

Nie wiem jak na 40xx ale używałem na 30xx a teraz na 50xx ;-).

Tak ma sens daje lepszą jakość obrazu (w ruchu też nie tylko na statycznych obrazkach).

Edytowane przez Kabor
  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
32 minuty temu, galakty napisał(a):

No tak, specjalnie psuja TAA, żeby DLSS był lepszy 

Jest to widoczne w ustawieniach gry, gdzie dali gorsze ustawienia dla TAA niż domyślne... A można TAA ustawić lepiej niż na domyślnych...
W wielu grach TAA jest po prostu źle skonfigurowane, co przewijało się w innych grach, w tym Silent Hill 2.
Trudno byłoby zrobić to inaczej, niż w zamierzony sposób...

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano (edytowane)

Wraz z mijającym czasem powinno uczyć się na błędach, a nie pogarszać domyślne ustawienia. ;) 
Ciężko mi wierzyć że twórcy sami z siebie nie widzą tych pomyłek, dzięki którym "natywny" obraz jest gorszy niż powinien, bo często nawet nie można tego wyłączyć.
Przed DLSS przynajmniej częściej używano czegoś innego niż odmiany TAA. Tam  w ~11:15 jest pokazane, że nawet SMAA spartolili.

O samym "TAA" jest tam z 1.5 minuty, ale te zrzuty i pokazanie plików configuracyjnych było bardzo dosadne...
Tyle wystarczy zmienić, aby to poprawić, co jest dalej w filmie, ale już nie wstawiam trzeciego zrzutu...
r_AntialiasingTAAFalloffHiFreq=1.0
r_AntialiasingTAAFalloffLowFreq=.7
r_AntialiasingSMAAThreshold=.01
r_AntialiasingTAAPattern=2
image.thumb.png.ecc04b3efab3aed170e09f3b8722473a.png
image.thumb.png.4c829cfa6c10e3cfba28a0d02e3031cf.png

Edytowane przez musichunter1x
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Ciągle edytowałem komentarz, więc może przegapiłeś, że wystarczy zmienić tylko 4 wartości w konfiguracji wygładzania...
Jest to we filmie w ciągu niecałych 2 minuty od ~12:00. Każdy może sobie samodzielnie to zmienić w KCD2.

Edit. Między 11:00, a 15:30 jest tam cały fragment odnośnie wygładzania, a robił również inne filmy odnośnie tego. 

Edytowane przez musichunter1x
  • Upvote 1
Opublikowano

Większość developerów ma wywalone na AA;) Więc nawet nie pochylili się nad tematem.

Mógłbym też zadać pytanie czemu developerzy wrzucają starszą wersje DLSS/RR/FG/Reflex skoro jest nowsza ;)

TAA i inne techniki to trzeba porównywać do DLAA nie DLSS ;) 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Cóż trzeba więc nalegać by nie olewali. ;) 
Tam porównanie było między SMAA, a dodanym TA z ustawieniami devów. Potem jest trzecie porównanie, gdzie podaje chyba domyślne ustawienia, a w każdym razie gorsze, niż można ustawić końcowo i właśnie te najlepsze wartości wkleiłem tutaj.
Tak czy inaczej, lepiej obejrzeć całość lub ~5 minut.

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano (edytowane)

Stokrotne Dzięki Milordzie.

jak wyswietla dlss 310 to jest ok? i jak wyłaczyc właczyć w lewym rogu info . z nv clean instal zostawiłem i przydało by się to wł/wył. teraz jest włączone. o presetach sobie poczytam bo sporo tego jest gdzieś opisane jaki do czego Pozdrawiam

Edytowane przez elfuegoxxx
Opublikowano (edytowane)

Jak mamy apkę i zaznaczamy w niej "Najnowsze" przy danej grze, to inspector nie jest potrzebny tak ? Bo osobiście mam to i to ;)  Oczywiście piki w katalogu gry wcześniej podmienione ;) 

Edytowane przez maras2574
Opublikowano

Apka nvidii w locie podmienia pliki DLSS, gdy uruchamiasz grę, po jej zakończeniu pliki wracają do oryginału.

 

A u Ciebie to już w ogóle ciekawie jest :E  Jak masz podmienione pliki fizycznie, to apka nvidii jest niepotrzebna. Za to wymuszenie presetu musi być przez jakiś program ustawiony i może to być apka nvidii lub NPI.

5 minut temu, elfuegoxxx napisał(a):

w tlou2 dziala toto. ale w stalkerze2 nie widze gdzie podmienic eh

W grze musi być odpowiedni folder z bibliotekami DLSS, poszukaj tego folderu. Np. w Weidźminie 3 ten folder jest w .bin-> dx12x64, czyli nie w głównym katalogu gry.

Opublikowano

ok . w stalkerze nie bede grzebał delikatna ta gra , znów uszkodze i steam mi bedzie zaciagał nie wiadomo co. mam tylko inspektora i zwykly panel nvidii. podmianka dlss  zrobiona w tlou2. czyl w inspektorze nie musze nawet dawac enable dll over   na ON i  force prest na latest?

Opublikowano
7 minut temu, elfuegoxxx napisał(a):

ok . w stalkerze nie bede grzebał delikatna ta gra , znów uszkodze i steam mi bedzie zaciagał nie wiadomo co. mam tylko inspektora i zwykly panel nvidii. podmianka dlss  zrobiona w tlou2. czyl w inspektorze nie musze nawet dawac enable dll over   na ON i  force prest na latest?

W "Inspektorze" lub w aptece Nvidii MUSISZ ustawic override na najnowszy (lub profil K bo aktualnie ten jest najnowszy) lub naprofil J.

 

Tylko na tych 2 profilach działa nowy rodzaj skalowania czyli Transformer z lepsza jakoscia obrazu. Bez tego masz nowe biblioteki, ale dzialaja najpewniej w starszym presecie czyli obraz bedzie trochę mniej ostry i mniej stabilny w ruchu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Monitory przedwczoraj przyszły także miałem możliwość porównania ich bezpośrednio jak z również z moim obecnym Dellem. Tutaj nie sposób nie wspomnieć o tym, że nawet Samsung Odyssey G7 S32DG70 mimo, że to również panel IPS miażdży jakościowo staruszka, nawet zostawiając te same 60Hz. Kolory były zaskakująco dobre i nawet czerń wydawała mi się idealna, a przynajmniej do czasu jak obok postawiłem OLEDa Odyssey G8 . Chyba nie będę jedyny, który stwierdzi że OLED ma efekt WOW, po włączeniu gry (Clair obscur expedition 33) obraz był po prostu magiczny - oczywiście komfort gry był tragiczny bo fpsy spadły z 60 do ledwo 30-40 (od 3060 Ti cudów nie można wymagać), niemniej jednak, stojąc na łące obok świecących drzewach czułem jakbym przeskoczył o generację do przodu w kwestii grafiki  no poezja. Także w grach nie mam nic do zarzucenia. Następnego dnia wziąłem się za testy w pracy, tutaj musiałem ograniczyć jasność do 0 i kontrast z domyślnych 50 na jakieś 20 bo inaczej czułem że biel wypala mi oczy. Następnie musiałem zmienić tryb na ciemny wszędzie gdzie się dało.. Po zmianie było już spoko, jakość tekstu perfekcyjna, nie byłem w stanie zauważyć żadnych problemów z ich wyświetlaniem nawet jak wsadziłem nos w monitor w ich poszukiwaniu. Generalnie po kilku godzinach nie czułem też jakiegoś większego zmęczenia oczu czy coś także raczej nie miałbym problemów z pracą na takim monitorze.   Wracając jeszcze do Samsunga Odyssey G7, tutaj czując że to właśnie powinien być mój wybór biorąc pod uwagę przewagę pracy biurowej nad grami naprawdę byłem skłonny go wybrać... ale niestety skreśliła go nie jakość panelu, bo moim zdaniem jest super i tak, tylko tragiczny interface.. co za oszołom wymyślił takie menu wraz z niewidocznymi małym przyciskami to nie wiem ale lepiej by robotę zmienił.. wisienką na torcie jest tryb gaming który zawsze włączał mi się domyślnie po uruchomieniu monitora, ignorując moje poprzednie ustawienia, co kończyło się wypalaniem oczu.    Tutaj byłem już skłonny zaryzykować i wziąć tego OLEDa do czasu jak doczytałem, że Samsung nie oferuje 3 letniej gwarancji na wypalenia, ba! oferuje jedynie 12 miesięcy gwarancji ogólnej. Takiego ryzyka nie chcę i odsyłam oba modele. Będę szukał innego IPSa (może tego LG 32GR93U-B) bo obecna ich jakość jest naprawdę dobra, albo zamówię innego OLEDa w tym rozmiarze, który będzie płaski i z pivotem i pojawi się w sensownej cenie, ale chociaż da to małe zabezpieczenie na wypalenie.    Moja konkluzja jest taka, że nie jest tak łatwo o uniwersalny monitor w obecnych czasach   
    • Ktoś pozjadał wszystkie rozumy i zapomniał spalić te kalorie.  
    • Skoro kupiłeś WOLED to wiedziałeś na co się piszesz 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...