Skocz do zawartości

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Sony PSSR oraz inne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W CP2077 na starym DLSS karta ciągła mniej prądu. Teraz potrafi +30W lekko więcej pociągnąć. No i na moim sprawdzonym profilu UV wywala się. Wydajność ok, bez zauważalnych spadków. Za to jakość obrazu znacząco się poprawiła. Nie tylko ostrzejszy, wyraźniejszy obraz, ale też mniej szumów na teksturach i zacienionych miejscach. Jak wyjdą nowe stery i nowa wersja ich apki, to się sprawdzi w innych grach.

Opublikowano

Odpaliłem Dying Light 2 jest mega poprawa, miałem odpalone DLSS jakość, ale czasem potrafiło spaść np gdzie sporo trawy, ale przy DLSS balans nie widać pogorszonego obrazu żeby tak kuło w oczy i jest mega poprawa i już poniżej 60 nie spada z full RT.
Co do Metro Exodus Enh Ed. widzę, że miałem dlss balans ale tu nie mogę zbytnio się dopatrzyć różnicy, zapewne jest ale lekka i nie robi takiego wielkiego wow jak np w cyberku czy DL2 albo w FF Rebirth.

Jeszcze raz muszę odpalić Wieśka 3 i dobrze się przypatrzeć, ale tam też powinna być kolosalna różnica.

 

Najlepsze, że ten spadek fps już tak nie boli jak na pierwszy rzut:wariat: a nawet zawsze można dać oczko niżej dlss i będzie jeszcze lepiej :puchar:
 

Opublikowano (edytowane)

Edit. Zapomniałem o wyłączeniu Vsync  w DLSS4, jednak jest to 49fps vs 56 fps, więc 0.875 lub 1.14 wydajności, zależy z której strony ktoś chce liczyć ;) 

Dopiero teraz przypomniałem sobie o tym temacie.
U mnie RTX3070 to 0.76 wydajności z nowym DLSS na balance 1080p z RR i PT. Przynajmniej tak podaje wewnętrzny benchmark, spadek średniej z 56 ma 43fps, przy swoich ustawieniach + PT... Lub jak kto woli, stary DLSS z RR to x1.3 obecnej wydajności.
Starałem się na szybko znaleźć wady obrazu które przeszkadzałyby mi, ale nawet balance z 1080p wygląda na tyle znośnie, że mógłbym tak grać. Bardziej przeszkadzał brak Vsync przy blokadzie na 40fps :E 
Nie chciało mi się instalować dodatku, ale przynajmniej teraz wiem, że od biedy mógłbym tak grać z PT na rtx3070. Wcześniej balance wyglądał dla mnie źle, a na quality potrafił skończyć się Vram.

Oczywiście testowane w Cyberbugu.
Żeby osiągnąć podobne wyniki na radeonie, musiałbym kupić rx7900xtx oraz zmienić budę wraz z zasilaczem. FSR nie toleruję, dlatego mówię o wydajność natywnej, która byłaby podobna do tej z DLSS + RR.

Może ktoś zrobić benchmark rtx4060ti w 1080p + RT z dlss4 balance vs DLSS 3 i podać średni FPS? Lub chociaż rtx4070.
Mogę wkleić resztę ustawień, aby była taka sama.

Edytowane przez musichunter1x
  • Upvote 2
Opublikowano
17 minut temu, Reddzik napisał(a):

Odpaliłem Dying Light 2 jest mega poprawa, miałem odpalone DLSS jakość, ale czasem potrafiło spaść np gdzie sporo trawy, ale przy DLSS balans nie widać pogorszonego obrazu żeby tak kuło w oczy i jest mega poprawa i już poniżej 60 nie spada z full RT.
Co do Metro Exodus Enh Ed. widzę, że miałem dlss balans ale tu nie mogę zbytnio się dopatrzyć różnicy, zapewne jest ale lekka i nie robi takiego wielkiego wow jak np w cyberku czy DL2 albo w FF Rebirth.

Jeszcze raz muszę odpalić Wieśka 3 i dobrze się przypatrzeć, ale tam też powinna być kolosalna różnica.

 

Najlepsze, że ten spadek fps już tak nie boli jak na pierwszy rzut:wariat: a nawet zawsze można dać oczko niżej dlss i będzie jeszcze lepiej :puchar:
 

w dying light 2 juz była na 3.8 DLSS poprawa i to spora i do tego dali nowe tekstury tuż po radzie na wieżę

Opublikowano
10 minut temu, z1k napisał(a):

nowe tekstury tuż po radzie na wieżę

Chyba że te tekstury zmieniają tak odbiór, ja miałem na dysku ale dawno nie uruchamiałem, trzeba będzie przejść, jest na liście do przejścia.

Opublikowano

No tak to u mnie śmiga. :hihot:

 

image.thumb.png.d50be3b9db88c296c102bfcdb5d4a819.png

 

Sterowniki widać które ;)

 

No i naprawdę nieźle wygląda, pomimo 960p...

 

image.thumb.png.4c3adb625f5b47d433767738af49cf65.png

 

Spróbowałem w ruchu coś złapać:

 

image.thumb.png.ed3da7764328edaacad2de9bdc2e6b0d.png

 

image.thumb.png.a8a12597b83ba13369be8601eb43adbe.png

 

Widać trochę artefaktów :D

 

image.thumb.png.0b4aded82cfe1364ad797ca96641e966.png

 

Ale naprawdę to nieźle wygląda, w ruchu praktycznie jest tak samo jak na statyce... I jest naprawdę blisko natywnej.

@SebastianFM teraz DLSS robi robotę :D

Nie ma praktycznie, do czego się przyczepić tak na dobra sprawę.

I dostaliśmy to za free ...

A może sam przesadzam. Nie wiem, ale podoba m się to, co widzę, naprawdę... a wcześniej był plastik.

  • Like 2
Opublikowano

Musze się poprawić, bo zapomniałem, że Vsync był włączony przy teście z DLSS4. Jednak średnia FPS to 49, więc wychodzi ~0.875 wydajności lub inaczej mówiąc stary DLSS jest x1.14 wydajniejszy. 
Sam gram w ~53-60fps lub zablokowanych 40fps. Gdyby tylko CP2077 ogarnął Vsync do 40..., ale pewnie mogę to ustawić w configu.

Opublikowano (edytowane)

A co myślicie o DLAA? Bo dla mnie to jest właśnie sztos.

 

Ja od długich lat narzekam że trudno w nowych grach osiągnąć wyrazistość obrazu, tak jak kiedyś w starych przy użyciu np. MSAA. Dziś wszystko jest jakieś takie rozmazane. Za sprawą TAA, upscalingów czy innych rzeczy. Jak pierwszy raz zobaczyłem DLAA to się zawiodłem. To nie było to czego oczekiwałem po supersamplingu w wykonaniu AI. DLAA wyglądało po prostu jak TAA w natywnej rozdzielczości.

Dopiero całkiem niedawno odkryłem że DLDSR w połączeniu z DLSS/FSR wygląda świetnie, ale jest też mało wygodne w obsłudze (wirtualna rozdzielczość na pulpicie lub granie tylko w exclusive fullscreen). No i DLDSR jest dość wymagające, mimo że trochę je oszukałem z tym upscalingiem. 

 

Dziś jak zobaczyłem Cyberpunka na tym nowym modelu DLSS wraz z DLAA to jest to bardzo podobny efekt jak przy mojej zabawie z DLDSR. I to dało mi nadzieję że znów zaznam wyraźnego obrazu w grach. Może nie w tych najnowszych, bo wszystko zmierza do tego, że w natywnej rozdziałce ciężko będzie pograć nawet na topowych GPU, ale będę mógł sobie w ten sposób ulepszać gry sprzed kilku lat.

DLSS Quality i jeszcze mniejsze presety niestety nadal lekko rozmywają obraz, ale wydaje mi się że wygląda to lepiej niż wcześniej. Biedne AMD, znów będzie musiało gonić NV. :E 

 

Oczywiście nie traktujcie tego za pewnik. Mi udało się to przetestować jedynie w Cyberpunku. Nie wiem czy efekt będzie taki sam w każdej grze. Możliwe że moja ekscytacja pojawiła się zbyt wcześnie. No ale mam nadzieję że nie. Zobaczymy już niedługo.

Edytowane przez Isharoth
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

RR już nie generuje artefaktów niezależnie jaki tryb DLSS(nowy czy stary) wybierze się w CP2077 ;)

Na szybko większego skoku jakości nie widzę i wprawne oko nadal zauważy smużenie w niektórych miejscach ;)

 

Edit:

Jak zwykle Cyberbąk łapie bambola przy zmianach ustawień także nadal na starej wersji DLSS RR wali artami :E A na nowej już nie.

Edytowane przez sideband
Opublikowano (edytowane)
40 minut temu, Isharoth napisał(a):

A co myślicie o DLAA? Bo dla mnie to jest właśnie sztos.

 

....Dziś wszystko jest jakieś takie rozmazane. Za sprawą TAA...

Dlatego kupiłem RTXa, a nie radeona :E Do słabszych lub starszych gier nie potrzebuję nic mocniejszego niż rtx3070, a dzięki DLSS oraz DLAA będzie mi to bardziej odpowiadało, niż rx6800 / rx7700xt.

Nie sądziłem że odpalę w CP PT lub RT ultra bez wizualnych defektów na tym sprzęcie, ale między quality oraz balance różnica we wydajności jest dość mała, a pozbywam się delikatnego ziarna z niestabilności w cieniach, choć to i tak pomijalna różnica.
RT ultra chodzi w prawie 60fps z RR.
PT przy DLSS quality z RR spada poniżej 40fps, ale nie tak często i bardzo, by mi przeszkadzało.
Ale jednak przechodząc znowu na 60fps czuję się jak na upłynniaczu, bo jest bardzo płynnie porównując do rwanych 40, więc jednak poczekam z PT na upgrade... Siostra będzie zadowolona za te parę lat, bo ogrywała CP na gtx1650S 
+i3 8100, gdzie w podstawce było znośnie, ale dodatek już rwał do 25fps przez CPU.

Edytowane przez musichunter1x
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

a co moze byc problemem ze mi gra crashuje czy to 13900ks 3090 czy to 4090 i 9800x3d? stock/UV win11 build wrzesniowy 23h2 ster 566.36 lub 571.96 jeden kij ram na 6000 cl 30 w obu

Edytowane przez z1k
Opublikowano (edytowane)

a faktycznie bo ostatnio sie tym bawiłem zapomniałem xD @sideband czekaj ja tylko zmieniałem wirtualna na większą. Ram Śmigał tak od 6 miesięcy a na ryrzenie od 1miesiaca i nic się nie działo tylko teraz po tej aktualizacji robi się taki bubel

Edytowane przez z1k
Opublikowano (edytowane)

Nazwa aplikacji powodującej błąd: REDlauncher.exe, wersja: 3.4.0.5, sygnatura czasowa: 0x675bcca9
Nazwa modułu powodującego błąd: unknown, wersja: 0.0.0.0, sygnatura czasowa: 0x00000000
Kod wyjątku: 0xc0000005
Przesunięcie błędu: 0x00000000
Identyfikator procesu powodującego błąd: 0x0x4ACC
Godzina uruchomienia aplikacji powodującej błąd: 0x0x1DB6F6440E461E3
Ścieżka aplikacji powodującej błąd: C:\Users\M\AppData\Local\Programs\CD Projekt Red\REDlauncher\REDlauncher.exe
Ścieżka modułu powodującego błąd: unknown
Identyfikator raportu: 83800d86-3059-47c7-a33c-fedb02708588
Pełna nazwa pakietu powodującego błąd:
Identyfikator aplikacji względem pakietu powodującego błąd:

 

czy na tym czy na tym jest ten sam syf

Edytowane przez z1k
Opublikowano

Dobra, z tego co ogladam testy i przegladam Wasze wyniki - nowszy DLSS na tej samej jakosci = spadek wydajnosci lekki, ale znacznie lepszy obraz (mniej baboli). Ale mozna obnizyc jakosc na nowym = lepszy FPS, ale obraz dalej lepszy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...