Skocz do zawartości

Raytracing w grach - Przyszłość rozwoju gier czy tylko kolejna ciekawostka?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
35 minut temu, Kadajo napisał(a):

To co najbardziej zabija wydajnosc ?

Gdzieś ktoś to przetestował ?

Nie powiem ci dokładnie, bo nie chce mi się robić testów i porównań, 10700k dodatkowo mniej lub bardziej w zależności od miejscówki ogranicza GPU z PT :E więc tym bardziej mi się nie chce tego przeliczać.

 

Z grubsza co patrzyłem w pewnym stopniu to będzie zależeć też od wybranej sceny w której będziesz testował jakie będzie obciążenie przy poszczególnych efektach.

 

Ale ogólnie raczej tak wygląda jak twórcy podają. Sensowność i kolejność odpalania poszczególnych efektów tak jak w poście wyżej podałem.


Cienie na pierwszym miejscu zdecydowanie, później raczej odbicia, ale to już od preferencji zależy co w tej drugiej kolejności imho bardziej komu podpasuję.

Edytowane przez lukadd
  • Upvote 1
Opublikowano
3 godziny temu, Kadajo napisał(a):

Różnica zdecydowanie nieadekwatna do spadku wydajności.

Bezdyskusynie tak. Koszt FPS vs poprawa wizualiów jest gwałcąca.
Ale to podobnie jak u wariatów all prawo TURBO MAX ULTRA HIGH MASTER.
Wystarczy zjechać do zwykłego Very High z Ultra i zysk 20 fps!
Ale nie! Musi być all prawo.

I tu jest IMO podobnie. Jeżeli ktoś nie ma sprzętu, albo nie chce oddać FPS, to (uwaga!) wyłącza PT i ma bajkę. ;)

Ale jak nie ujmie, bo się udusi! ;) Zdrowy rozsądek z ustawieniami i 50% "problemów" znika.

 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
50 minut temu, lukadd napisał(a):

Nie powiem ci dokładnie, bo nie chce mi się robić testów i porównań, 10700k dodatkowo mniej lub bardziej w zależności od miejscówki ogranicza GPU z PT :E więc tym bardziej mi się nie chce tego przeliczać.

 

Z grubsza co patrzyłem w pewnym stopniu to będzie zależeć też od wybranej sceny w której będziesz testował jakie będzie obciążenie przy poszczególnych efektach.

 

Ale ogólnie raczej tak wygląda jak twórcy podają. Sensowność i kolejność odpalania poszczególnych efektów tak jak w poście wyżej podałem.


Cienie na pierwszym miejscu zdecydowanie, później raczej odbicia, ale to już od preferencji zależy co w tej drugiej kolejności imho bardziej komu podpasuję.

Cienie mało zjadają w porównaniu do reszty i nawet masz je wł. w pierwszej kolejności z gotowych ustawień.

Godzinę temu, lukadd napisał(a):

Stopnie są tylko w dochodzących kolejnych efektach.

 

1 stopień   RT Sun Shadows

2 stopień  RT Reflections

3 stopień  RT Indirect Ilumination

 

Watykan jest mało wymagający, tam z full PT nawet w natywnym 4k przeważnie jest ~40-45fps na 4090. A dalej nie wiem bo nie grałem dalej.

Watykan wygląda zdecydowanie lepiej od Egiptu bo tam masz dużo otwartej przestrzeni a właśnie w zamkniętych ten silnik wypada lepiej. idTech też słabo sobie radzi z roślinnością i tam gdzie są jakieś podziemia albo wnętrza wygląda to lepiej. Jak jest etap gdzie Indiana wspina się po sterowcu kiedy opuszcza Watykan i leci do Egiptu wygląda to koszmarnie słabo kiedy widzisz widok miasta z góry. Początek gry gdzie wspinasz się po regale i zdejmujesz medalion z rozbitego okna przez które widać otoczenie na zewnątrz wygląda jak z ery PS3 :E. Wchodzisz do podziemi Watykanu albo grobowców w Egipcie i zaczyna to wyglądać świetnie.

 

Proponuję też sobie przypomnieć jak wyglądały odbicia RT na tym silniku w Doom Eternal bez tego śmiesznego PT w Indianie Jones 😉

 

Filmik od NVIDIA 

 

 

Edytowane przez azgan
Opublikowano
55 minut temu, azgan napisał(a):

Cienie mało zjadają w porównaniu do reszty i nawet masz je wł. w pierwszej kolejności z gotowych ustawień.

No i to jest super wiadomość bo cienie to najważniejsza rzecz do poprawy w tej grze.

Ale pamiętajmy ze oni maja dodać jeszcze RR. Zapewne to spowoduje znaczny wzrost wydajności.

Opublikowano
Teraz, Kadajo napisał(a):

No i to jest super wiadomość bo cienie to najważniejsza rzecz do poprawy w tej grze.

Ale pamiętajmy ze oni maja dodać jeszcze RR. Zapewne to spowoduje znaczny wzrost wydajności.

W dodatku cienie widać wszędzie i przez cały czas więc nie trzeba szukać specjalnych miejscówek do tego

 

Kolejny materiał od NVIDIA 

 

 

Opublikowano

Jak ktoś woli grać w niestabilnych 60k/s z spadkami nawet do 35-40fps w zależności od miejscówki tylko żeby mieć kapkę lepiej zamiast 120k/s+ gdzie nie spada podczas gry poniżej 100 to O.K. Rozumiem w takich grach jak np. Metro Exodus Enhanced Edition albo Cyberpunk 2077 ale tutaj to jest śmiech 

Opublikowano

Ale przecież tutaj nie o to chodzi nawet.
PT+DLSS+FG jest niegrywalne na kartach z pamięcią mniejsza niż 16GB w rozdzielczości 1440 (Czyli większość kart NV i wszystkie karty AMD)

W 2160 tylko RTX 4090 jest w stanie zapewnić "60" FPS

 

O czym tu dyskutować :E

 

Opublikowano

Jest grywalne pod warunkiem że ktoś wie jak działa ustawienie bufora pamięci dla textur. Oczywiście jak ktoś sobie wypcha VRAM pod korek ustawieniami tego parametru na Ultra to oczywiście że będzie kaplica. Resident Evil 4 Remake też ma takie ustawiania bufora dla textur gdzie nawet bez PT jesteś w stanie zapchać cały VRAM. 12-16 GB do 1440p z DLSS styknie ale do 2160p to zapomnij.

Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, Kadajo napisał(a):

Czyli masz do wyboru nie grac wcale albo patrzeć jak co chwile się tekstury w oczach doczytają alby wylatują z Vram :smiech:

Nie doczytują się na oczach zresztą w Resident Evil 4 Remake też tak nie było. Tutaj można spożytkować "nadmiar" pamięci VRAM do tego żeby wszystkie textury były przechowywane w pamięci. 

Gra jest i tak zoptymalizowana pod strumieniowanie ich "w locie" 😉

Nowe Call of Duty też to mają z tego co pamiętam 

Gdyby tego nie było to XBOX SERIES S :kupa: by się zresztą X też gdzie tam ogólnie jest 16GB całej pamięci, minus to co siorbie system operacyjny. "Eska" ma jeszcze mniej bo raptem 10GB.

Edytowane przez azgan
Opublikowano

Ale zaraz bo ja czegoś nie rozumiem. To są osobne ustawienia dla jakości tekstur i bufora ? Czy bufor to tak naprawdę jakość tekstur ?

Bo z tego co piszesz to wygląda tak jakby dev dał nam możliwość ręcznego ustawienia ilości pamięci (bufora) na naszej karcie i jak to ustawimy źle to gra się sypie.

Opublikowano
6 minut temu, Kadajo napisał(a):

Ale zaraz bo ja czegoś nie rozumiem. To są osobne ustawienia dla jakości tekstur i bufora ? Czy bufor to tak naprawdę jakość tekstur ?

Bo z tego co piszesz to wygląda tak jakby dev dał nam możliwość ręcznego ustawienia ilości pamięci (bufora) na naszej karcie i jak to ustawimy źle to gra się sypie.

Nie ma właśnie takich ustawień w tym tytule jak jakość textur. Możesz wypchać sobie za to VRAM pod korek właśnie buforem na textury. Wersja na GAME PASS miała co prawda dodatkowo do pobrania paczkę textur 4K ale wersja STEAM ma je już zintegrowane.

Opublikowano

Czyli technicznie rzecz biorąc problemem nie jest 12 czy 8 Vram tylko źle ustawienie bufora ?

Ale aż mi się nie chce wierzyć ze nie ma "kary" i można np. użyć bez problemu tekstur 4K

 

Kurde ciekawy przypadek ta gra.

Opublikowano
2 minuty temu, Kadajo napisał(a):

Czyli technicznie rzecz biorąc problemem nie jest 12 czy 8 Vram tylko źle ustawienie bufora ?

Ale aż mi się nie chce wierzyć ze nie ma "kary" i można np. użyć bez problemu tekstur 4K

 

Kurde ciekawy przypadek ta gra.

Nie, gra dalej siorbie od groma VRAM'u bo same textury są wysokiej jakości + dochodzą inne bajery i 8GB to jest akurat minimum. Mogli to lepiej a raczej bardziej czytelnie zrobić podając konkretne wartości dla przydzielanego bufora bo dokładnie nie wiesz ile to jest np. jak dasz na wysokie lub średnie gdzie taki Resident Evil 4 Remake ma podane np. że ustawiasz bufor np. na 4GB VRAM'u i jeszcze pokazuje Ci pasek ile zostało wolnego do zagospodarowania dzięki czemu można lepiej dobrać odp. ustawienia pod sprzęty. 

  • Upvote 1
Opublikowano
1 minutę temu, SebastianFM napisał(a):

@azgan, wystarczy włączyć wyświetlanie szczegółowych statystyk i wtedy widać jaka część pamięci VRAM jest używana i czy rozmiar nie został przekroczony.

 

Jest to jakiś PRO tip ale wygodniejsze rozwiązanie jest jednak zaimplementowane w Resident Evil 4 Remake i tak mi się to tam spodobało że powinni zrobić z tego standard 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 12.12.2024 o 19:00, Kadajo napisał(a):

Czyli technicznie rzecz biorąc problemem nie jest 12 czy 8 Vram tylko źle ustawienie bufora ?

Ale aż mi się nie chce wierzyć ze nie ma "kary" i można np. użyć bez problemu tekstur 4K

 

Kurde ciekawy przypadek ta gra.

To działa na tej zasadzie, że jak dasz max bufor to gra przechowa w pamięci wszystkie textury w wysokiej rozdzielczości i tak je wyświetli. Nawet jak to będą jakieś dalsze textury, gdzie zbytnio z lupą różnicy nie znajdziesz.

 

Jak dasz mniejszy bufor to część wybranych textur będzie przechowywana w niższej rozdzielczości tak wyświetlona. Gra sobie to sama dobiera w zależności od sceny. Mogą to być plakaty czy jakieś inne poszczególne textury.

 

Tu masz porównanie z jednej sceny i przy okazji widać użycie vram. Bufor med vs max.

Na buforze med głównie widać niższej rozdzielczości textury na piasku na płachcie w prawej dolnej części ekranu, czy np. ten duży kamień. Minimalnie plakaty bardziej rozmyte. Ale zdecydowana większość textur jest dalej w wysokiej rozdzielczości.

https://imgsli.com/MzI3MzM3

 

Ogólnie działa to dynamicznie i w zależności od sceny i gdzie jesteś będzie się zmieniać. W tej scenie już przy buforze high, będziesz miał te textury piasku w wysokiej rozdzielczości. Na teksturach plakatów z pewnego dystansu zaobserwujesz jedynie trochę większe rozmydlenie itd.

 

Ogólnie bufor High jest optymalny. Ale jak ktoś gra w 1080p to i med czy może nawet low styknie nie robiąc masakry dla całokształtu.

Dodatkowo gra przy instalacji daję możliwość nie instalowania całej paczki textur w hi-res (~40GB). Tego nie testowałem, ale wtedy wygląda na to, że po prostu wszystkie textury będą w niższej rozdzielczości.

 

 

Edytowane przez lukadd
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Gdy na facebooku wysyła się za dużo zaproszeń w krótkim czasie do obcych osób jako znajomych albo gdy wysyła się za dużo wiadomości w krótkim czasie to administratorzy blokują facebooka i w czasie blokady trzeba było zrobić jakiś test kamerą ale nawet jak się dobrze wykona to i tak mogą zablokować i nawet gdy wołają żeby zeskanować swój dowód osobisty to i tak mogą zablokować.   Wyłączyliśmy Twoje konto Sprawdziliśmy Twoje konto i stwierdziliśmy, że nadal narusza nasze Standardy społeczności w zakresie dotyczącym integralności konta. Nie możesz poprosić o ponowne rozpatrzenie tej decyzji Aby dowiedzieć się więcej o przyczynach, dla których wyłączamy konta, zapoznaj się ze Standardami społeczności. Możesz mieć prawo do zakwestionowania naszej decyzji przed sądem w swoim kraju lub skierowania jej do certyfikowanego organu ds. rozstrzygania sporów. Dowiedz się więcej o integralności konta   Mam 33 lata i jestem jeszcze prawiczkiem i mieszkam w bardzo małej miejscowości co ma tylko 1 kilometr kwadratowy i  sami emeryci i trochę przedszkolaków i osób w moim albo podobnym wieku to tyle co nic ale jak są to już dawno powydawane i dzieciate i w promieniu 20 kilometrów dookoła same pola i troluję różne żeby odreagować swoją złość że nie mogę nawet raz w życiu spotkać się z jakąś kobietą i przytulić tylko co najwyżej włączyć pornusa i konia zwalić i dalej sam jak pies siedzieć. Czy są jeszcze jakieś inne portale instagramy albo whatsappy żeby tam było jaknajwięcej osób w moim wieku nawet z małych miejscowości.
    • Ani jednego akapitu... i konto polskie ale nie z polski... sus jestes https://neal.fun/not-a-robot/ zachecam do sprawdzenia sie   poza tym skad ty masz takie informacje
    • Zmieniłem co nie co i zszedłem z ceny tylko pytanie czy te ramy będą git w tym zestawie i nic nie bedzie kolidować? Kartę tez Zmieniłem bo widzę ze praktycznie podobna a 500 stówek taniej https://www.x-kom.pl/lista/3ep34rqd8
    • Czy to prawda że od 1 stycznia 2026 roku będą zmiany gramatyki języka polskiego. Czy to znaczy że niewspierane wersje Microsofta Office będą niektóre prawidłowe napisane wyrazy według nowej gramatyki od 1 stycznia 2026 roku podkreślały na czerwono i nieprawidłowo napisane według nowej gramatyki od 1 stycznia 2026 roku będzie niewspierany Microsoft Office uznawał na prawidłowe. Czy słownik Microsoft Office 2024 zostanie zaktualizowany czy dopiero następna Microsofta Office 2024? Czy gdyby Microsoft Office wydał nową wersję słownika do pakietu Microsoft Office zgodny z nową gramatyką od 1 stycznia 2026 roku to czy taki plik ze słownika z nową gramatyką dałoby się podmienić do starego komputera z zainstalowanym Microsoftem Office 2010? Czy polski interfejs programów będzie zawierał błędy według nowej gramatyki języka polskiego? Czy Microsoft zaktualizuje interfejs Windowsa 10 LTSC który nadal ten Windows będzie wspierany do 2032 roku i czy zaktualizuje interfejs Windowsa 11 w wersji Home/Pro/LTSC czy tylko interfejs Windowsa 12 będzie uwzględniał nową gramatykę. Czy zwykłe programy od 1 stycznia 2026 roku automatycznie będą mieć polski interfejs zgodny z nową gramatyką czy minie dopiero kilka lat zanim producenci się na to zdecydują. Czy zmiany w polskiej gramatyce są duże czy małe i dlaczego językoznawcy nie zrobili wszystkiego co mogli żeby ich uniknąć? Po co robić zmiany jak wiadomo że po zmianach będzie tylko zamieszanie. To tak jakby wszyscy świadomie głosowali na polityka co publicznie by się chwalił że zadłuży i sprzeda całą Polskę obcym kapitałom. To każdy głupi przecież wie że będzie źle. Dlaczego nie było głosowania czy Polacy się zgodzą na inną gramatykę. To są złośliwe wybryki językoznawców. Zadaniem językoznawców jest nauka społeczeństwa poprawnej gramatyki i wytłumaczenie bardzo zawiłych kwestii gramatycznej i zmiana gramatyki to jest porażka językoznawców tak samo jak dla policjantów i sędziów jak niewinny siedzi w więzieniu. Za te zmiany od 1 stycznia 2026 roku powinni stracić prace wszyscy językoznawcy że nie zrobili co w ich mocy żeby zapobiec zmiany w języku polskim. Czy te zmiany będą na długo czy co roku będzie inna gramatyka. Wytłumaczcie mi o co chodzi od kilku lat z gramatyką że męskie zawody szczególnie w polityce są je na siłę przekształcać na kobiece zawody gdy taki zawód ma kobieta na przykład profesorka i sędzina i polityczka i dlaczego akurat teraz chcą zmieniać gramatykę. Tyle z tego pożytku jak ze zmiany czasu co pół roku że jest tylko niepotrzebne trucie dupy.  
    • Panowie- takie pytanie: - zasilacz starego typu, dostępne 2 wyjścia 8-pin po stronie zasilacza i dwa kable PCI-E PSU->GPU: każdy z dwoma wtyczkami 6+2-pin, łącznie na wyjściu 4 wtyczki 6+2-pin - GPU z wtyczką 12VHPWR - dołączony adapter 3x8-pin -> 12VHPWR I teraz czytam że w takiej sytuacji należy podłączyć do adaptera pierwszy kabel 1x8-pin (PSU) -> 1x6+2-pin (w adapter), a drugi kabel 1x8-pin (PSU) -> 2x6+2-pin (w pozostałe dwie wtyczki adaptera; wszystkie 3 wtyczki w adapterze muszą być wypełnione). Na końcu oczywiście 12VHPWR z adaptera -> 12VHPWR w GPU.   I tak niby powinno działać, ale na youtube spotkałem się z opinią że nigdy nie należy podłączać 1x8-pin (PSU) -> 2x6+2-pin (adapter), bo grozi to spaleniem karty. I że albo trzeba mieć zasilacz nowego typu, albo zasilacz starego typu z 3 wyjściami 8-pin po stronie zasilacza, albo zakupić dedykowany adapter 2x8-pin -> 12VHPWR i podłączyć nim kartę dwoma osobnymi kablami. Jak to wygląda w praktyce?  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...