Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

28566.jpg

Trzecia część bestsellerowej serii FPS-ów, której status pozostaje niejasny. Na przestrzeni lat wokół Half-Life'a 3 narosło wiele nieoficjalnych doniesień, rzadko komentowanych (najczęściej dementowanych) przez firmę Valve.

 

 

Jako że taki temat był na labie i trwała gorąca dyskusja to otwieramy go ponownie :D

 

Opublikowano (edytowane)

Przenoszę swoje dziecko z PClab :E 

Będzie to przedostatni temat o następnym, dużym HL, kolejny to już po zapowiedzi, która może być wkrótce. Traktujcie ten jako zbiór wykopów oraz informacji, świadczących o stanie zaangażowania Valve w projekt oraz poszlak, jeśli chodzi o jego formę i założenia. Wiele przyspieszyło w ostatnich ~3 miesiącach, a wzmożone zatrudnienia sięgają 2021-2023r.

Nazwa kodowa to HL:X

 

  • Nie będzie to otwarty świat, ale będzie "open ended" -  świat otwartych możliwości
  • Nie będzie to gra VR. Nad pobocznym projektem VR pracuje mniejszy zespół, który próbuje przekonać firmę że warto.
  • Z HL:Alyx Final Hourds wiadomo, że nad HL3 pracowano już w ~2013-2015r, ale Valve irytował stan silnika, niepozwalający na realizację założeń gry.
  • W ~2015r tygodniami ktoś robił wycieki do VNN, gdzie z czasem wiele rzeczy się potwierdzało. Teraz „wiadomo” / potwierdziło się, że ówczesny HL3 miał robotyczne ramię dla Gordona, które miało manipulować środowiskiem, a początek gry zapoznawał nas z obsługą tego narzędzia. Ramię jest najpewniej nieaktualne, ale symulacja środowiska na szeroką skalę już tak.
  • Po zdecydowaniu, że Source 2 w obecnym stanie to za mało, zaczęli dłubać przy wokselach. Historia zaczyna się około 5:20 w pierwszym filmie.
  • David Speyrer, który był przy tym projekcie, aktualnie pracuje nad HL:X.
  • Zatrudnienie wystrzeliło w 2021-2023r i nadal zatrudniają kolejnych ludzi, choć część z 2024r idzie na potrzeby przyśpieszenia Deadlock. Są to głównie artyści i projektanci poziomów, jak i moderzy oraz ludzie którzy odeszli od Valve, przez irytację z braku owoców np. człowiek odpowiedzialny za mod C.A.G.E.D.
  • Silnik zmierza w kierunku rzemiosłowej proceduralności, wraz z mechanikami opartymi na symulacji i wokselach… Stworzyli nowy silnik fizyki dla Source 2, dojdzie m.in. zmiana właściwości materiału na podstawie temperatury, w tym temperatura zapłonu i przewodnictwo cieplne i wpływ paliwa na nie oraz zmienna przyczepność materiałów, zależna od temperatury, wilgoci itp., gdzie rozwijany jest model jazdy pojazdem.
  • Ai zostało rozwinięte, aby korzystać z nowych mechanik silnika.
  • Ślady po zmianach i rozwoju silnika można bezpośrednio łączyć z „HL3”, ponieważ silnik rozwijają dla kolejnej, dużej gry w uniwersum Half Life.
  • Deadlock jest na tym samym silniku i nie zawsze wyczyszczą wszystko z kodu, przed kolejną aktualizacją tej gry…. Baa, oni dobrze wiedzą, że Tyler McVicker będzie kopał, więc może niektórzy specjalnie zostawiają poszlaki…
  • Niestety po wykopaliskach, Valve zaczęło zmieniać nazwy związane z HL, aby było trudniej to znaleźć w kodzie silnika. Pojawiały się tam odniesienia do łomu, XEN i co tam jeszcze.
  • Half Lfie:Alyx powstało, ponieważ silnik był gotowy na „mały” tytuł VR oraz we Valve jest grupa ludzi, która mocno wierzy w tą technologię, próbując przekonać resztę studia nad jej rozwojem. Łączy się to również ze zmianą kultury pracy w Valve oraz ogromnym wzroście morali, po wydaniu HL:A.
  • Niestety, HL:A powstał z narzędzi sklejonych na szybko z tego co było, więc nie udało się udostępnić Source2 dla reszty branży… Ale ludzie od S&box; następcy Garry's mod dostali całość narzędzi, ponieważ nie boją się w tym dłubać, tworząc własną nakładkę na silnik. Rust 2 najpewniej powstanie na Source2, ponieważ to te samo studio.
  • W którymś filmie Valve wspomina, że obecny zespół pracuje bardzo efektywnie.
  • Valve świętowało rocznicę HL1 w tym roku oraz historia niepublicznych aktualizacji HL2 wskazuje na podobne wydarzenie 16 listopada. Jeśli chcą zrobić zapowiedź to byłby całkiem dobry czas.
  • Obecne prace nad Half Life 2 to nie RTX remix, są to dwa oddzielne projekty. 

 

Jestem już zmęczony tym pisaniem, więc może o czymś zapomniałem. Śledzę temat od lat z przerwami, bo ~2017r był chyba najgorszy dla takich wyczekiwań. Valve od lat jest bardzo mocno zaangażowane w ten projekt, więc nie ma opcji że go anulują. Gaben przy ogłaszaniu Steam Deck w Australii nawet żartował, o nie znaniu numeru 3 oraz schudł.

 

Na wierzchu jest nagranie o którym wspominam, po którym stwierdziłem, że próg założenia tematu został u mnie przekroczony.

 

W spoilerze są 3 filmy w kolejności chronologicznej, jeśli ktoś chce przeżyć te ostatnie tygodnie / miesiące.

Spoiler

 

Edytowane przez musichunter1x
  • Like 5
Opublikowano
18 godzin temu, Crew 900 napisał:

...widać, że żwawo coś robią z grą i uaktualniają wpisy. Pewnie wpadnie jakiś duży update i może wzmianka o HL3.

Raczej coś na wzór "remastera", dostosowania gry pod nowe systemy, może jakiś Raytracing jak będziemy mieli szczęście. Raczej nie sądzę, że 3 powstanie chociaż wolałbym się mylić.

Opublikowano (edytowane)
59 minut temu, caleb59 napisał:

Raczej coś na wzór "remastera", dostosowania gry pod nowe systemy, może jakiś Raytracing jak będziemy mieli szczęście. Raczej nie sądzę, że 3 powstanie chociaż wolałbym się mylić.

Masz wszystko w moim oryginalnym temacie, który tu wstawiłem ;)

Powstaje wersja na rocznicę od Valve oraz RTX remix od Nvidia.

Następny duży Half Life powstaje od okolic 2013r, z w miarę stałymi założeniami, gdzie wstrzymano produkcję ze względu na silnik. Od jakiegoś czasu Source2 dostał nowy silnik fizyczny, a od 2021-23r znaczenie wzrasta zatrudnienie.

 

Chodziło mi o trochę inne zespolenie, w drugą stronę, ale dobra :E Czytelne to, jak rozrzucona gazeta.

Edit. Po czystkach już jest to czytelne, usuniętym dziękuję za poświęcenie.

Edytowane przez musichunter1x
  • Upvote 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Je

2 godziny temu, Crew 900 napisał(a):

A tak w międzyczasie:

https://store.steampowered.com/app/2215490/Project_Borealis_Prologue/

 

O kurde ale żart. 10 minut mi to zajęło. średno 20 fps :E

To jest tylko demo technologiczne tego co osiągnęli przy przeniesieniu na UE5. Przez cztery lata byli w ciszy radiowej. Pracują nad tym 7 lat, gdzie w 2021r były turbulencje, ale obecnie ponoć są zgranym zespołem około 80 osób. Film jest sprzed miesiąca.
 


Film od zespołu, sprzed 2 godzin. Teraz nazywają się Icebreaker Industries.

 

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano

Widzicie aby Valve w tym tygodniu praktycznie od tak spontanicznie niemalże po kryjomu wypuściło darmowy Remake Half-Life 2, piszę Remake ponieważ tak bym określił to jeżeli gra byłaby w tej jakości co Half-Life Alyx?

Opublikowano

Od jakiegoś czasu już V dłubie w HL2, i tylko VALVE wie co to będzie plotek i spekulacji jest sporo. Wiadomo że będzie 20th Anniversary update ale co to będzie, moje typy:

- Spory patch do hl2, może połączą podstawkę z epizodami w jedną grę

- migracja na source 2 raczej tak, ale to VALVE

- chciałbym w ramach cut content wersję hl2 jaka była zanim ANNON  wykradł betę, wiadomo że finalna wersja jest BARDZO zmieniona i to delikatnie powiedziane

- pewnie  dostaniemy jakieś ciekawostki, materiały może jakiś filmik

- co do Remake lub Remaster  cóż serce  by chciało rozum mówi stary TO VALVE

- może coś ze skasowanego ep3

- może coś z HL3... taaak wiem popłynąłem

 

do 16go mało czasu może wcześniej jak w przypadku wydania z HL1

 

Opublikowano
1 godzinę temu, Gothic napisał(a):

Widzicie aby Valve w tym tygodniu praktycznie od tak spontanicznie niemalże po kryjomu wypuściło darmowy Remake Half-Life 2, piszę Remake ponieważ tak bym określił to jeżeli gra byłaby w tej jakości co Half-Life Alyx?

Oczekuj czegoś podobnego do rocznicy HL1, a jakie bonusy będą to zobaczymy. Valve raczej nie bawi się w remake, od tego będzie RTX remix.

Opublikowano (edytowane)

Jeśli ktoś nie może się doczekać to można poprzewijać sobie tego trwającego streama. Będzie trochę o "HL3", ale w najbliższych dniach powinien być film, omawiający to lepiej i pewnie więcej. 


Edit. Wywaliłem stream po paru dniach, bo to był paździerz, a zaraz dostaniemy edytowany film.

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano (edytowane)
43 minuty temu, musichunter1x napisał(a):

Niech w końcu udostępnią tą wersję silnika to w końcu będzie coś innego niż ten nudny, płytki UE5, gdzie skupiają się na świetle i teksturach. 

Naiwnie zakładasz, że jak będzie inny silnik to coś się zmieni. Podpowiem, nie zmieni się. Taki Astro Bot właściwie bije wszystko co jest obecnie na rynku a stworzyło go 60 osób w 3 lata.

 

 

 

Problem tkwi w chęciach a nie możliwościach.

Edytowane przez Kris194
Opublikowano
2 minuty temu, Kris194 napisał(a):

Naiwnie zakładasz, że jak będzie inny silnik to coś się zmieni. Podpowiem, nie zmieni się. Taki Astro Bot właściwie bije wszystko co jest obecnie na rynku a stworzyło go 60 osób w 3 lata.

A kto będzie chciał tworzyć swój silnik fizyczny, z masą wartości odnoście właściwości materiałów, a nie tylko interakcji grawitacji i płynów, w tym powietrza, na dodatek z systemem wokseli? 
Astrobot właśnie raczej nie jest na UE5, gdzie sam nanite promuje użycie bardzie statecznych, nieinteraktywnych środowisk.

Opublikowano

Chciałbym aby Gaben kiedyś, jak już będzie na emeryturze powiedział otwarcie dlaczego nie chciał/mógł dowieźć HL3. Bo czuje, że w testamencie zapisze coś odnośnie tego by HL3 nigdy nie powstał.

37 minut temu, Kris194 napisał(a):

Naiwnie zakładasz, że jak będzie inny silnik to coś się zmieni. Podpowiem, nie zmieni się. Taki Astro Bot właściwie bije wszystko co jest obecnie na rynku a stworzyło go 60 osób w 3 lata.

 

 

 

Problem tkwi w chęciach a nie możliwościach.

Ta ridiculous physics to rozumiem, że jakiś żart, prawda?

Opublikowano (edytowane)
32 minuty temu, Joloxx9 napisał(a):

Chciałbym aby Gaben kiedyś, jak już będzie na emeryturze powiedział otwarcie dlaczego nie chciał/mógł dowieźć HL3. 

Przecież już o tym mówiono w dokumencie "half life alyx final hours", tylko nie padło to z jego ust, a nie będzie musiał pisać testamentu o HL3, ponieważ dowiozą go w przeciągu paru lat, jeśli nie wcześniej. Część rzeczy masz w pierwszy filmie, na początku tematu.

Jeśli ktoś chce jakiś tym "podsumowania" Final Hours HL:A sprzed 4 lat:
"Było 6 różny podejść do stworzenia kontynuacji historii z HL2:EP2." ~8:35.
 

Spoiler

 

 

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano
11 minut temu, musichunter1x napisał(a):

Przecież już o tym mówiono w dokumencie "half life alyx final hours", tylko nie padło to z jego ust, a nie będzie musiał pisać testamentu o HL3, ponieważ dowiozą go w przeciągu paru lat, jeśli nie wcześniej. Część rzeczy masz w pierwszy filmie, na początku tematu.

Jeśli ktoś chce jakiś tym "podsumowania" Final Hours HL:A sprzed 4 lat:
 

  Pokaż ukrytą zawartość

 

 

Dlatego mówię o tym, że chciałbym oficjalnie, żeby to powiedział. A co do hl to nie wierze, by chcieli go zrobić, za duża presja i co by nie zrobili to nie będzie to czego ludzie oczekują 

Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, Joloxx9 napisał(a):

A co do hl to nie wierze, by chcieli go zrobić, 

Masz dosłownie, prosto z interaktywnego dokumentu zrobionego w Unity, wyprodukowanego dla VALVE informację, że HL:Alyx było 6 podejściem do stworzenia kontynuacji historii, a projekty nawet innych gier były anulowane, przez braki w Source2, który chcieli rozwinąć. Edytowałem informację o 6 podejściach tuż przed twoją odpowiedzią. Mogę napisać potem skrót tego "podsumowania" po polsku, ale to ma 4 lata...
Source 2 obecnie jest w stanie, który pozwala na rozwój obecnego projektu HL:X, od kilku lat.

Edit. Oh, dokument jest dostępny na steam, na youtube są nagrania z niego.

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano
2 godziny temu, musichunter1x napisał(a):

A kto będzie chciał tworzyć swój silnik fizyczny, z masą wartości odnoście właściwości materiałów, a nie tylko interakcji grawitacji i płynów, w tym powietrza, na dodatek z systemem wokseli? 
Astrobot właśnie raczej nie jest na UE5, gdzie sam nanite promuje użycie bardzie statecznych, nieinteraktywnych środowisk.

To inaczej, to, że dasz komuś cegły nie znaczy, że zbuduje z nich dom. Jak spojrzysz na rynek gier wydanych w ostatnich 20 - 25 latach to szybko się przekonasz, że właściwie każda, która próbowała zrobić coś bardziej złożonego, unikalnego była oparta o autorski silnik twórców tej gry.

 

Max Payne 1 i 2 - MAX-FX (Remedy)

Trylogia GTA - własny kod (Renderware był używany do renderingu)

Red Faction: Guerilla - Geo-Mod 2.0 (Volition)

Red Dead Redemption - RAGE (Rockstar Games)

Uncharted - Naughty Dog Game Engine (Naughty Dog)

Half-Life - Source (Valve)

Wiedźmin - RED Engine (CDP RED)

Battlefield - Frostbite (DICE)

Control - Northlight Engine (Remedy)

 

Jeśli chcemy zobaczyć coś bardziej złożonego na UE5 to już teraz widać, że musi się wziąć za to Epic Games bo inaczej kończy się na pluginach i demkach na YouTube.

Opublikowano
6 godzin temu, musichunter1x napisał(a):

Masz dosłownie, prosto z interaktywnego dokumentu zrobionego w Unity, wyprodukowanego dla VALVE informację, że HL:Alyx było 6 podejściem do stworzenia kontynuacji historii, a projekty nawet innych gier były anulowane, przez braki w Source2, który chcieli rozwinąć. Edytowałem informację o 6 podejściach tuż przed twoją odpowiedzią. Mogę napisać potem skrót tego "podsumowania" po polsku, ale to ma 4 lata...
Source 2 obecnie jest w stanie, który pozwala na rozwój obecnego projektu HL:X, od kilku lat.

Edit. Oh, dokument jest dostępny na steam, na youtube są nagrania z niego.

Coś tam dłubali, ale to nigdy nie ujrzało światła dziennego. I nie ujrzy. Dlatego jestem ciekawy co Gaben kiedyś powie.

Opublikowano
7 godzin temu, Kris194 napisał(a):

Max Payne 1 i 2 - MAX-FX (Remedy)

Trylogia GTA - własny kod (Renderware był używany do renderingu)

Red Faction: Guerilla - Geo-Mod 2.0 (Volition)

Red Dead Redemption - RAGE (Rockstar Games)

Uncharted - Naughty Dog Game Engine (Naughty Dog)

Half-Life - Source (Valve)

Wiedźmin - RED Engine (CDP RED)

Battlefield - Frostbite (DICE)

Control - Northlight Engine (Remedy)

 

I o to mi chodzi, bo studia zaczęły odchodzić od utrzymania swoich silników, aby obniżyć koszty lub mieć większą pulę pracowników do zatrudniania. Chyba tylko Remedy i Volition można uznać za mniejsze studia lub takie bez wielkich pleców.

Source 2 da bazę do nauczenia się, która będzie mogła być powszechnie używana, a widząc podejście VALVE do modów, można spodziewać się szybkiego zaznajomienia się z silnikiem.

Przedsmak tego mamy w rozwijanym S&box, a przy tych narzędziach pracuje mały zespół, nie mówiąc o projektach stworzonych na nim.

Opublikowano

Może to będzie spoiler gdyż osobiście nie zdziwi mnie to, że będzie tak jak to sobie wymyśliłem mianowicie Valve wyda jednak tego Half-Life 3 w ciągu kilku najbliższych lat i wbrew oczekiwaniom tych którzy siedzą w temacie to Gordon po wydarzeniach z EP2 nie trafi do tej lokacji ze śniegiem gdzie jest ten statek, a wyląduje ponownie na Xen, ewentualnie będzie jakiś początkowy prolog na ziemi który doprowadzi go ponownie na Xen przez jakiś portal lub coś w tym stylu, tak to widzę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Lepiej żeby oni nie implementowali RT do tej gry bo z ich umiejętnościami to nawet 5090 nie wyrobi z 4K/30fps 
    • Prosze bardzo, wg zyczenia Pana intelektualisty wysokich lotow:        Gdzies wspomnial o nowych IP od N, czy poprostu stwierdzil, ze te gry sa dobre = jest sprzedaz = jest zysk = kolejne gry (nawet jesli jest to Mario edycja pierdylion). Jeszcze na koncu zarzucasz cos, czego nie napisal i zakazujesz uzywac jakiegos argumentu, bo nie, akurat ten sie nie liczy  
    • @rybaJak cytujesz to cytuj dokładnie, a nie wkładasz swoje słowa w usta innych. W każdym razie brawa za nadinterpretację. Te pyskówki o szkole sobie daruję, bo nie chcę się zniżać do Twojego poziomu.   A nie zauważasz tego, że dla kogoś innego mogą to być bardzo dobre gry i powód do zakupu konsoli? Sam jako przykład sztandarowego exa od Sony podajesz TLOU2, które jest bardzo kontrowersyjne i nie trudno znaleźć jakiegoś antyfana, który nazwie ten tytuł crapem. Dla mnie Returnal niszczy prawie wszystkie exy z PS4 i jest grą 10/10. A Ratcheta wstawiłem na tę listę głównie dlatego, bo to ex (nie uważam go za coś świetnego/wybitnego tak jak Ty).   Sequel zazwyczaj oferuje lepiej/więcej tego samego i to dostaliśmy w przypadku Horizon, GOW i Spider Mana. Tobie te gry się nie podobają i spoko, ale nie zmienisz rzeczywistości - są to wysoko oceniane system sellery. Nie wiem jakich postępów graficznych oczekiwałeś po przejściu z PS4 na PS5, ale wspomniany Horizon FW, który Cię nie zachwycił, należy aktualnie do topki najładniejszych gier i sporo w nim poprawiono.   Sprawdziłem i przenosiny miały miejsce na początku 2016 roku, czyli sporo przestrzeliłeś i ten argument o spadku jakości z uwagi na zmianę lokalizacji siedziby nie ma sensu. Już lepiej winić Jima     BOTW było oryginalne w 2017 roku i co wydali po 6 latach? TOTK - gdybym oceniał krytycznie jak Ty gry Sony to stwierdziłbym, że to kalka poprzednika z cheatami. Z Mario mnie też nie rozśmieszaj. 2D stoi od lat i nic się nie zmienia. W 3D jest znacznie lepiej, ale z tym totalnym zmienianiem sposobu zabawy nie przesadzaj. Odyssey się ciepło przyjęło to od razu polecieli w podobne Kirby 3D. Plus najnowszy dodatek do remastera 3D World jakoś bardzo nie odbiega od utartego schematu platformówek i nie zwiastuje niczego nowego. Ale dobra, wymieniłeś Zeldę, Mario i co dalej? Gdzie ta oryginalność? Większość świetnych exów od Nintendo to sequele, które aż tak bardzo nie różnią się od swoich poprzedników. Już kiedyś o tym pisałem - ludzie traktują Nintendo jak egzotykę, coś dodatkowego i przez to nie są tak krytyczni.
    • wszystko masz w instrukcji płyty   w 99,9% płyt głównych należy obsadzić banki 2 i 4
    • Bo widzisz - branża poszła w tę stronę, że większość gier osiąga swój "peak jakości" po kilkunastu tygodniach/kilku miesiącach. A wtedy zainteresowanie gameplayerów oraz publiczności jest znacznie niższe niż w chwili premiery. 
  • Aktywni użytkownicy

    1. 1
      Jaycob
      Jaycob
      192
    2. 2
      Kelam
      Kelam
      168
    3. 3
    4. 4
      Camis
      Camis
      161
    5. 5
      azgan
      azgan
      159
×
×
  • Dodaj nową pozycję...