Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
11 godzin temu, ronaldo864 napisał(a):

Klatki lecą na mordę a różnić w  grafice szukać można z lupą 

Zebys ty mial pojecia co robi GI i w jakich sytuacjach widac duza roznice a w jakich nie to bys nie pisal tego co piszesz;) Forza to otwarty teren wiec roznice wystepuja tylko tm gdzie sa zadaszenia ale na trasie tego nie zobaczysz, do tego jeszcze lepszy efekt jest kiedy GI sa polaczone z cieniami i AO ale takie cos to bedzie bardzo widoczne tylko w zabudowanym terenie. No ale nie wiem to sie wypowiem :P

Gdyby Gi bylo wlaczone na mapie gdzie jest pustynia bez obiektow to nie odroznilbys gdzie jest zwykly raster, a gdzie RT.

  • Haha 1
Opublikowano

Z RT jest taki problem, ze dobrze wypalony raster potrafi wygladac super, wlaczajac RT mozna wtedy zobaczyc tylko subtelne efekty i roznica miedzy RT on/off zalezy od tego balansu jak zostala wykonana bazowa praca oswietlenia bez RT. Czasem mam wrazenie, ze ludzia myslac o RT maja jakies niewyobrazalne pojecie o zmianie grafiki, a RT daje po prostu bardziej naturalne i subtelne efekty poki co oraz ulatwia prace deweloperom. :D Dlatego takie PT w cyberku jest tak mocno widoczne bo jest pierdylion swiatel oraz spora urbanizacja gdzie swiatlo wpada miedzy "betonowe" konstrukcje. Wtedy dosc trudno z wieloma zakamarkami wypalic idealnie swiatlo bez RT. 

Opublikowano
11 godzin temu, Kadajo napisał(a):

Bo DF pokazywało te odblokowane pełne RT i tam różnice były większe nic to co tutaj widzę. Ale tez wydajnosc cierpiała.

Oj Marna to Forza...

Graficznie nadal GT7 zwłaszcza po tym Upgrade na PS5 PRO bardziej mi się podoba tylko jest taki problem że nie ma tej gry na PC więc trzeba się zadowolić Forza Motorsport :E. Dziwne to jest biorąc pod uwagę że Forza Horizon 5 to 🍬, tam dali radę ogarnąć a tutaj tyle czasu od premiery i dalej cyrk 🤭.

Opublikowano

Nie bardzo rozumiesz w GI na PT w CP2077 działa dla większej liczbie źródeł światła i stąd lepszy efekt w CP2077 i nie ma nic do tego czy to jest miasto czy tor. 

Jakby Ci wrzucili ReSTIR-a do tej gry to nagle byłoby co się tutaj stało :E Ale to może za 10lat przy dobrych wiatrach :lol2:

Opublikowano (edytowane)

Ilość promieni to swoją drogą ale piszemy o RT a nie o PT więc nie mieszaj do tego czegoś czego w tej grze nie ma. W cyberku też masz GI bez PT na najwyższym ustawieniu grafiki, które sporo odbiega od tego przy włączonym PT. Ale piszemy o tym co jest tu i teraz, a nie o tym co by mogło być gdyby ;) 

Edytowane przez Phoenix.
Opublikowano

To nie ma znaczenia czy to jest RT czy PT tylko ilość źródeł światła na których działa GI i ilość odbić.

Akurat w CP2077 jest RTXDI ochłap z ReSTIR-a działający na PT.

Mała ilość źródeł światła dla GI + mała ilość odbić lub ich brak to ciężko żeby to dobrze wyglądało robiło wow. To, że GI działa na RT czy PT nie oznacza, że jest dobre w danej grze. W takim Control GI jest na RT, a nadal jest statyczne. GI w Metro Exodus też śmigało na małej ilości źródeł światła i jednym odbiciem.

Nikt na dzień dzisiejszy nie będzie wrzucał zabijającego wydajność GI bo i tak by nikt z tym nie grał.

 

  • Upvote 1
Opublikowano

Z ilością promieni to wiadomo, że im więcej tym lepiej, nawet jakiś mod był do cyberka co zwiększał ich ilość i zabijał wydajność tylko tak jak piszesz sprzęt nie jest dziś gotów na takie rzeczy :D  Więc ja oceniam dziś to co widzę dziś, a nie to co mogłoby być za 10 lat.  W każdej z tych gier pomimo niskiej ilość promieni GI widać różnicę, a gdzie są one najbardziej widoczne to też pisałem. W takim cyberku czy metro z lupą szukać nie trzeba, w forza jest już to mniej widowiskowe poprzez prawie zerową ilość zabudowań, wręcz mało widoczne ale tak sobie twórcy zdecydowali 🫡 

Opublikowano
5 godzin temu, PiPoLiNiO napisał(a):

Bo w Forza trzeba dać odpowiedni tor i warunki :) Tak żeby światło faktycznie robiło robotę. Jak pisałem wczoraj, deszcz i zachód słońca coś pięknego.

To prawda forza w odpowiednich warunkach wygląda zacnie, oczywiście grając multi, albo kampanie takie warunki trafiają się rzadko.

Opublikowano
5 godzin temu, halfi napisał(a):

To prawda forza w odpowiednich warunkach wygląda zacnie, oczywiście grając multi, albo kampanie takie warunki trafiają się rzadko.

Czyli przerost formy nad treścią bo to w zasadzie większość gry 

Opublikowano

Bo nie podniecam się tym na każdym kroku tak jak ty to robisz w temacie każdej gry zwłaszcza jak różnica jest ledwo widoczna przez większą część gry i wymaga specjalnych warunków żeby można było to docenić :boink:. Ile Ty masz lat, 15 🤭

W dniu 10.12.2024 o 13:07, ronaldo864 napisał(a):

Miała być rewolucja , a jest ficzer ubijający klatki.

Dopóki można to wył. w opcjach to zostanie jako ciekawostka 😉

Opublikowano (edytowane)

Wszyscy czyli ty i twój "kolega" który wcześniej sam pocisnął ci w temacie od które rozpoczęła się ta "dyskusja" i którą starasz się przenieść do innych tematów :boink:

Kto kogo wyjaśnił to może zostaw ocenie innym (ludzie sami potrafią to robić bez twój "pomocy") 😉 i wrócić do tego co robisz najlepiej czyli podniecania się głupotkami które chyba nadają sens twojemu życiu :E. Jak coś jest dobre to samo się obroni i nie trzeba robić fikołków na każdym kroku żeby przekonać do tego innych 😉. A co do "poziomu" to najpierw trzeba jakiś mieć żeby z niego schodzić. Miłego wieczoru 😁.

Edytowane przez azgan
Opublikowano (edytowane)

O której grze teraz mówimy? W Forza Motorsport grałem z RT jeszcze przed tym update najnowszym podobnie jak Forza Horizon 5 gdzie też jest RT a jak pytasz o inne to tak mam i też grałem, dałem nawet foty w innym temacie który odwiedzasz jak wygląda np. Indiana Jones z RT i PT oraz jak działa u mnie na sprzęcie. W Metro Exodus Enhanced Edition, Cyberpunk 2077 i Alan Wake II też grałem ale to nie jest temat o tym gdybyś nie zauważył :E

 

Screenshot-20241212-005040-Steam.jpg

Edytowane przez azgan
Opublikowano

A ja znów będę nudny i powiem, że gadacie o rzeczach mało istotnych z punktu widzenia przeznaczenia gry do jeżdżenia.

kupiłem kierownicę DD i to zrobiło dopiero postęp i dlatego dyskutowałem o wpływie ustawień FF na czucie gry. 

Sam obraz mimo że robi fajną oprawę, jest dyskusyjny. Bo dla obrazków kolekcjonujecie wiele gier, ale do immersyjnego jeżdżnia nadaje się tylko kilka z nich.

Opublikowano

Jak w każdym topicu dyskutuje się co do grafiki, a sama gra mało kogo obchodzi czyli norma. Co do słabej optymalizacji to się też nie zgodzę. Forza ma duże wymagania ale też grałem sporo i to na średnich teksturach na leciwym i5 2500k i gtx 970 mając 50-60fps w multi. 

Opublikowano

Kontynuując dodam, że po nowym update 15, na kierownicy DD czuć różnicę w ilości dochodzących informacji, a tym samym w jakości FF i czuciu gry, kiedy zmienia się tryby RT. Może to zależeć od różnych czynników. Na moim konfigu RTGI lekko obniża jakość FF. Przy RTAO jest znacznie "żywiej".

Opublikowano

No tak ale nie zawsze masz ochotę grac na kierownicy, tak jak mi nie zawsze chce się szarpać z wolantem jak gram w MFS, czasem po prostu łapię pada i sobie latam dla widoczków rozwalony na kanapie :)

Najlepsze ze mam, grając padem znacznie lepsza kontrole nad kamera niż na wolancie.

Opublikowano

Ja jak chce pojeździć to zawsze na kierownicy, chyba że to jest jak FH to może być pad. 

Ale jakbym nie miał kierownicy to żeby sobie chwilę pograć to bym pewnie grał w coś innego.

Ja jak zacząłem grać na kierownicy to już do pada nie wróciłem.

W FM jak na kierownicy na początku było słabo to nawet na padzie nie grałem bo już za bardzo do kierownicy jestem przyzwyczajony i to nie jest to.

 

Ale jeszcze jedna kwestia, żeby ustawienia graficzne miały wpływ na działanie ffb to już jakaś nowa magia dla mnie ;)

Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, Kadajo napisał(a):

Nie wszyscy chcą się z kierownica rozkładać czy walczyć z FF żeby sobie w gierce samochodem pojeździć ;)

Z całym szacunkiem, ale to że można włączyć grę samochodową nie znaczy jeszcze że coś jeździłeś. Kolega mi czasem opowiada jak gra w Fish Hunter.

On lubi się relaksować na prawdziwym łowisku i lubi relaks w komputerze. 

Jeśli ja wezmę tą grę i pozarzucam coś tam, to też mogę powiedzieć że "łowiłem".

Ale on zna prawdziwe łowienie, wie jak to wszystko działa i symuluje to dodatkowo w komputerze. To jest jak nałóg, który realizujesz tak jak się da. 

 

Dlatego jeśli ciągnie cię jazda samochodem (w zasadzie wszystkie te gry promują szybką jazdę i ściganie), to chcesz kręcić kierownicą i wciskać pedały. 

Jeśli tego nie chcesz, a chcesz na padzie udawać że jedziesz prosto i trzymasz się w torze, że po obniżeniu poziomu wszystkiego stajesz się mistrzem często stającym na podium, to oszukujesz sam siebie, de facto będąc kolekcjonerem znaczków czy obrazów. 

 

Możesz opowiadać na forum, że ta gra jest zła lub dobra na podstawie jej oprawy a nie wnętrza. 

 

To podejście było oczywiste dekady temu, gdzie technologia kulała i próbowało się wszystkiego takim jakie było. 

No ale mamy XXI wiek i podobno latamy w kosmos. 

 

Tak łatwo jesteśmy skłonni wydawać duże pieniądze na konsumowanie oprawy i przypraw i bezrefleksyjnie zaliczamy wszystko co modne. 

Film Dominixa dwa posty wcześniej to doskonały obrazek tego o czym piszę. Póki palce się nie zmęczą i jest w miarę prosta droga to jakoś tam idzie. Ale przy ciaśniejszym zakręcie od razu banda i wybicie z rytmu. 

Zawsze można powiedzieć że to tylko forza, ale gdyby to było płynnie cały czas i masz kontrolę cały czas i widzisz że możesz naciskać (w końcu to gra wyścigowa co nie ?), wtedy odbiór gry jest na innym poziomie. Wtedy sam chcesz więcej. 

 

No właśnie wyjęcie kierownicy to jest przejaw zrobienia czegoś w kierunku przeżycia, a nie zaliczenia jak wszyscy. 

7 godzin temu, Dominix napisał(a):

Ale jeszcze jedna kwestia, żeby ustawienia graficzne miały wpływ na działanie ffb to już jakaś nowa magia dla mnie ;)

Dla mnie nie, chociażby stary temat z szybkością portu USB do którego podłączysz kierownicę. Między 2.0 i 3.0 jest różnica w FF.

Input lag

 

W RT to nie tylko ile danych przetworzy GPU, ale też ile tych danych ma dostarczyć CPU w czasie.

To może być tylko problem mego konfigu, ale jednak reakcja jest i jest odczuwalna. 

Input lag ?

 

"Coś wiem że dzwoni ale nie wiem w którym kościele".

Logitech G PRO DD 

obsługuje Trueforce i ma jakieś wysokoczęstotliwościowe przetwarzanie. 

Uj wie co tam się dzieje, gdy w np. 60 klatkach przetwarza tak dużą porcję danych dla kierownicy i grafiki. 

Czytałem na forach, że input lag urządzeń zależy od częstotliwości przetwarzania klatek i im mniej klatek tym większy input lag.

RTGI powoduje znaczący spadek ilości klatek, prawie dwukrotnej niż RTAO.

 

Coś tu jest na rzeczy. 

Edytowane przez tekkno

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
    • Jaki Linuks dla początkujących?Która dystrybucja Linuksa jest najlepsza dla osób początkujących. Czy dla komputera co ma 4 GB pamięci RAM gdyby wybrać Gnome albo KDE to czy wystarczyłoby miejsca w pamięci RAM na uruchomienie przeglądarki internetowej czy lepiej jest wybrać pulpit XFCE albo jeszcze lżejszy. Czy pulpit Cynamon jest lekki czy ciężki. Czy to złe pomysł wybierać lekkie ale mniej znane pulpity jak LXDE. Czy programy w Linuksie są pisane tylko pod konkretną dystrybucję Linuksa czy też pod konkretny pulpit KDE albo Gnome albo XFCE? Ubuntu ma taką polityke że tam muszą być tylko pakiety na darmowej licencji to tam zabraknie kodeków i ma swój rodzaj pakietów to też jest na minus. To że w Google najwięcej stron odnosi się do Ubuntu to nie znaczy że to najlepsza dystrybucja. Rozważam tylko 2 dystrybucje. Linuksa Mint albo Linuksa Debiana i taki pulpit graficzny żeby był jak najlżejszy żeby zostało coś wolnej pamięci RAM ale jednocześnie popularny żeby miał jak najmniej błędów to XFCE wydaje mi się oczywistym wyborem bez względy na to jaką bym wybrał dystrybucję Linuksa. Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana ale Linuks Debian jest dużo czystszym Linuksem od Linuksa Minta i dużo stabilniejszy i ma programy z w wersji ESU z długoterminowym czasem wsparcia na przykład przeglądarka internetowa Firefox. Interesuje mnie taki Linuks żeby był na zasadzie żeby zainstalować i zapomnieć i się z nim nie mordować. Co z tego że Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana jak Linuks Debian ma dużo więcej deweloperów i jest dużo lepiej dopracowany i stabilniejszy i jak coś będzie trudniej zainstalować to można użyć ChataGPT. Sprawdzałem różne Linuksy w wirtualnej maszynie VMWare Worsktation to sporo programów w Linuksie Mincie i tak trzeba ręcznie z konsoli za pomocą ChataGPT zainstalować i Linuks Debian oferuje dodatkowo większą stabilność. Czy da się tak Ustawić Linuksa żeby w czasie uruchamiania systemu nie trzeba było wpisywać hasła i nawet do wchodzenia do panelu sterowania i zarządzania partycjami i żeby systemowa konsola każde polecenia traktowała jako administratora tak jak to jest w Windowsie? Na naukę Linuksa najlepszy jest osobny komputer z przydzielonym całym dyskiem to nie ma takiej obawy że usunie przez pomyłkę Windowsa. Mam zainstalowanego Windowsa 10 22H2 64 bit na dysku talerzowym i tylko 8GB pamięci RAM to jest to do dupy pomysł żeby powolny dysk twardy jeszcze obciążać instalację Linuksa na VMWare Workstation. W takiej własnie konfiguracji Lnuks będzie najbardziej mulił. Czy gdybym zdecydował się na instalacje Linuksa na komputerze z 2003 roku na procesorze 1 rdzeniowym i obsługującym tylko 32 bity to czy lepszym pomysłem jest wybranie ostatniej dystrybucji Linuksa Debiana albo Minta co jeszcze obsługiwała 32 bity czy mniej znanej ale najnowszej co obsługuje 32 bity. Czy na procesorze 1 rdzeniowym muliłby YouTube gdyby na takim komputerze był zainstalowany najlżejszy możliwy graficzny Linuks. Dla Windowsa żeby oglądać bezpośrednio YouTube absolutne minimum to 2 rdzenie i 2 wątki. Czy Linuks nadaje się do codziennego użytku zamiast Windowsa. Czy MacOS jest dużo lepszy od Linuksa i czy Linuks jest tylko dlatego alternatywą dla Windowsa że jest darmowy i nie wymaga specjalnych komputerów i czy gdyby wszyscy ludzie byli bogaci to gdyby zrezygnowali z Windowsa to czy braliby tylko pod uwagę MacaOSa? Czy Linuks jest dla biednych osób i trudny terminal w Linuksie jest za kare że nie chciało się ludziom pracować i zarabiać więcej pieniędzy żeby sobie kupić lepszy komputer do najnowszego Linuksa albo komputer od MacaOSa?
    • Czy dałoby się w laptopie HP 530 8HTF12864HDY-667E1 Mobile Intel Calistoga-GME i945GME wymienić 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz na 2-rdzeniowy procesor Intel Pentium Dual-Core T4200. Znalazłem zapusty laptop PP33L z popękanym i zepsutym monitorem i uszkodzoną płytą główną i 2-rdzeniowym procesorem Intel Pentium Dual-Core T4200 ale mam sprawny laptop HP 530 ale ma tylko 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz i chciałbym ten procesor wymienić na 2-rdzeniowy. Oryginalnie ten laptop miał 1 GB pamięci RAM i wymieniłem RAM na 4 GB. Jaki system operacyjny najlepiej pasowałby do tego laptopa HP 530. Nie wiem jaki model ma płyta głowna z Laptopa PP33L dlatego że nie dało się tego laptopa uruchomić żeby sprawdzić w BIOSie albo w systemie. Spisałem jakieś liczby z płyty głownej tego laptopa CN-OP-132H-48643-8CB-0220-A00 DP/N OP132H BPB8C0020 002219 DA8B70-LanID GX D-VOA 94V-0 2-1 0842 E0EC 909G8222E M47 REV :  D DA0FM7MB8D0 PWB T012G REV : A00 Weźcie pod uwagę że zero to moze być duża litera o i odwrotnie.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...