some1 536 Opublikowano 21 Lipca Opublikowano 21 Lipca (edytowane) Myślisz że tylko GPU liczy grafikę? Jeśli przesadzisz z liczbą obiektów albo geometrii w scenie, to prędzej CPU się zatka. Przeważnie to właśnie ubija fps w symulatorach. Edytowane 21 Lipca przez some1 1
VRman 2 635 Opublikowano 21 Lipca Opublikowano 21 Lipca (edytowane) edit: aha, to sorry, kasuję posta Edytowane 22 Lipca przez VRman 1
galakty 3 312 Opublikowano 22 Lipca Opublikowano 22 Lipca Przecież napisałem jasno że CPU nie wyrabia, cofnij się parę postów do tyłu. Co mi po grafice jak ledwo 60 FPS z FG wyciąga i zamula? Co to za latanie i przyjemność? Wolę gorszą grafikę ale responsywność i płynność. MFS nie ma nawet poprawnej fizyki lotu więc co on tam liczy? AI które wylądować nie potrafi?
some1 536 Opublikowano 22 Lipca Opublikowano 22 Lipca Liczy to co napisałem. Pierdyliard obiektów, domów, drzew, sprzetu na lotniskach, mesh terenu w wysokiej rozdzielczości, dynamiczne chmury (a nie presety jak w dcs) i tak dalej. Na jednym dużym lotnisku w msfs masz przeważnie więcej samolotów niż w całej misji w DCS. 60 fps z FG to raczej skrajny przypadek jak modami można ubić wydajność każdej gry. Normalnie z FG mam trzycyfrowe wartości i bynajmniej nie jest to w gołym MSFS.
galakty 3 312 Opublikowano 22 Lipca Opublikowano 22 Lipca To wyłącz ruch AI i porównaj czy na A380 masz więcej niż 60 FPS - jak dla mnie dużej różnicy nie będzie bo latałem głównie bez ruchu a i tak FPS ssie. Los Angeles świetnym przykładem.
Kadajo 7 409 Opublikowano 22 Lipca Opublikowano 22 Lipca Silnik jest zebany i tyle. Przecież fundamenty tego gówna sięgają MFS X Odpłacie sobie dziś MFS X i zobaczcie jak działa. MFS2020/24 przy tym to majstersztyk. Ale żeby nie było, wczoraj sobie zrobiłem krotki lot w USA na A220 i sim trzymał prawie cały czas 60FPS. ULTRA+FSLTL
some1 536 Opublikowano 22 Lipca Opublikowano 22 Lipca (edytowane) 33 minuty temu, galakty napisał(a): To wyłącz ruch AI i porównaj czy na A380 masz więcej niż 60 FPS - jak dla mnie dużej różnicy nie będzie bo latałem głównie bez ruchu a i tak FPS ssie. Los Angeles świetnym przykładem. Dzisiaj coś mu się odetkało i nawet z AI traffic śmiga. Żeby nie było, 2024, ultra, te same ustawienia co poprzednio. Bazowy FPS bez FG jest 50-60. Można grać. I tak to właśnie u mnie przeważnie wygląda gdy włączam coś innego niż A380. Edytowane 22 Lipca przez some1
galakty 3 312 Opublikowano 22 Lipca Opublikowano 22 Lipca Teraz wygląda normalnie, 60 FPS bez FG na lotnisku to standard od wersji 2020. Nieźle... i jak tu oceniać grę skoro po każdym uruchomieniu jest inaczej?
VRman 2 635 Opublikowano 22 Lipca Opublikowano 22 Lipca Bo jak narzekacie, to jest - Frank, wyłącz im te crypto minery bo się denerwują - Ale dopiero co kilka dni temu włączałem! - Wyłącz powiedziałem! Włączymy im znowu później. Powie się, że patch jakiś, zaawansowana symulacja przepływu powietrza wokół stodoły przy lotnisku albo powiemy, że ray tracing PS. Zostawienie na serwerach 99% danych, gdy gówniane "szczelanki" jak CoD mają po 300GB, przy cenie tej gry, to jest faktycznie skandal, ale przynajmniej coś słuchałem u VR sim guya, że łaskawie pozwalają na pre-load jednego lotniska czy coś. Spoko. Jeszcze tak z rok-dwa i wejdą z MFSF2024 w fazę beta. PS. A apropo typów obliczeń, które uwalają wydajność. A nie możecie po prostu włączyć kamery zamiast pilotowania samolotu? W sensie - macie mało FPS przy lądowaniu, wchodzicie do menu, tu wybieracia "podróżowanie" samą kamerą - nie ma żadnej symulacji. To teoretycznie mogłoby pokazać różnicę między liczeniem samej grafy a symulacji. No chyba, że nawet przy tym cały czas będzie liczyć fizykę innych samolotów, zamiast po prostu całkiem zatrzymać grę.
galakty 3 312 Opublikowano 22 Lipca Opublikowano 22 Lipca Tam jest aktywna pauza i cały czas liczy wszystko
Kadajo 7 409 Opublikowano 25 Lipca Opublikowano 25 Lipca Dzieje się, będzie można nareszcie zainstalować teoretycznie cały 2024 na dysku. Samoloty, scenerie, lotniska. Tak jak to było przy 2020. Gdzie jest haczyk ? Wszystko zajmie jakieś 400GB, to chyba mamy rekord najbardziej pojemnej gry ever dla PC 1 1 1
VRman 2 635 Opublikowano 25 Lipca Opublikowano 25 Lipca Wystarczyło tylko ponad pół roku (czy tam już więcej?) żeby coś dotarło do krawaciarza w korpo, żeby zmienił zdanie?! To i tak w sumie szybko! Dwie uwagi (offtopowe) Spoiler - nie, to nie jest "cały". Cała paczka danych w idzie w setki, ale Terabajtów, jak nie nawet więcej - Głupie pierdo-gierki typu CoDy ze wszystkimi mapkami, DLC itp. już miały po ~300GB, także jak na takiego kolosa, to jest nic. Jest to też nic w porównaniu do przeszłości. Sherlock Holmes miał 40MB gdy tego typu dyski były mainstreamem jeszcze 2 lata wcześniej. No to analogicznie mainstreamowy dysk 2 lata temu to było 1TB. Słaby ten rekord. No a jeszcze era, gdy wchodziły gry na CD. Pamiętacie jak zgranie dwóch płytek z C&C zajmowało połowę albo 2/3 całkiem sporego dysku? A nawet na "nie takim małym, ale z tych tańszych" to się by nawet nie mieściło To na dzisiejsze coś jakby jakaś gra miała 1.5GB (i w sumie to tego typu gra jak MSFS2024 powinna mieć opcje downloadu nawet kilku TB, jeśli ktos sobie życzy. To nie jest gierka za 100zł, więc niech nie gadają nawet o kosztach utrzymania serwerów. Mogliby dać limit typu "OK, pozwolimy Ci pociągnąć cały terabajt, ale ta opcja jest dostępna raz na kwartał, nie częściej" i po problemie.) No ale nic. Dobre i te 400GB. W sumie to i tak więcej niż ma komp z którego to piszę Gość z kanału VR Sim Guy miał rację, że ta gra została wydana co najmniej pół roku, jak nie cały rok za wcześnie. To się nigdy nie powinno zdarzyć i było fatalną decyzją biznesową (zapewne bardziej wydawcy niż developera)
some1 536 Opublikowano 26 Lipca Opublikowano 26 Lipca 9 godzin temu, Kadajo napisał(a): Dzieje się, będzie można nareszcie zainstalować teoretycznie cały 2024 na dysku. Już można od dwóch miesięcy na wersji SU3 beta. Nawet jak przełączysz się z powrotem na SU2, gra wciąż będzie korzystać z pobranych plików.
Godlike 880 Opublikowano 18 Sierpnia Opublikowano 18 Sierpnia Mam takie może i głupie pytanie, ale ciekawie mnie jedna sprawa. Jako że w samolotach szczególnie pasażerskich jest multum przełączników, przycisków i pokręteł, to czy w związku z tym w grze możemy wcisnąć każdy z nich i taka akcja ma jakieś odzwierciedlenie na zachowanie maszyny grze?
some1 536 Opublikowano 18 Sierpnia Opublikowano 18 Sierpnia Tak. Niektóre są zrobione po łebkach, ale w tych lepszych wszystko jest odwzorowane. 1
Godlike 880 Opublikowano 18 Sierpnia Opublikowano 18 Sierpnia Tych lepszych czyli np Airbusy czy Boeingi masz na myśli?
Kadajo 7 409 Opublikowano 18 Sierpnia Opublikowano 18 Sierpnia Nie chodzi o rodzaj, tylko tych lepszych które musisz kupić osobno i często kosztują po 200-300 zl 1 1
some1 536 Opublikowano 18 Sierpnia Opublikowano 18 Sierpnia (edytowane) Tak, te najdokładniej odwzorowane trzeba dokupić osobno, ale niektóre samoloty dostępne w podstawowej wersji symulatora też trzymają dobry poziom. Tutaj masz playlistę filmików od prawdziwego pilota Airbusa, który robi w symulatorze po kolei to co robi się w realu. Samolot to Airbus A330, jest dostępny w podstawowej wersji gry. Edytowane 18 Sierpnia przez some1 1
Godlike 880 Opublikowano 18 Sierpnia Opublikowano 18 Sierpnia 6 godzin temu, Kadajo napisał(a): Nie chodzi o rodzaj, tylko tych lepszych które musisz kupić osobno i często kosztują po 200-300 zl Ooo takie buty, wiedziałem że są płatne rzeczy do tej gry ale myślałem, że chociaż kilka samolotów w podstawowej wersji gry ma w pełni funkcjonalny kokpit
galakty 3 312 Opublikowano 18 Sierpnia Opublikowano 18 Sierpnia 9 godzin temu, Godlike napisał(a): Jako że w samolotach szczególnie pasażerskich jest multum przełączników, przycisków i pokręteł, to czy w związku z tym w grze możemy wcisnąć każdy z nich i taka akcja ma jakieś odzwierciedlenie na zachowanie maszyny grze? Nawet jeśli są odwzorowane to realnie nic nie robią Chcesz wpływu na samolot to tylko DCS (chociaż i tam sporo funkcji jest placeholderem) albo może X-Plane. MFS tak naprawdę to tylko komputer pokładowy w tych płatnych jest super odwzorowany, a reszta... No cóż, można sobie wmawiać że ma jakiś wpływ, ale nawet w Concorde, samolocie gdzie do sterowania silnikami i paliwem była oddelegowana osobna osoba nie musisz tego robić i polecisz nie mając pojęcia o lotnictwie 1
Godlike 880 Opublikowano 18 Sierpnia Opublikowano 18 Sierpnia Nie tyle, że chce funkcji po prostu ciekaw jestem co wciśniecie tego czy tamtego może spowodować, albo czy lecąc Boeingiem 737 wciśniecie tego przycisku od paliwa który to rzekomo w katastrofie Air India doprowadził do katastrofy w grze też pokaże, że faktycznie jest to niebezpieczne, nie ma tego w tej grze to i tak chętnie pogram 😜
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się