Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Specyfikacja może niekoniecznie zwala z nóg, ja też jestem trochę rozczarowany że nie pokusili się o wyższą rozdzielczość albo mikroOLED. 

 

Cena ma być niższa niż Index, ale wyższa niż Quest. Więc pewnie około 800-900$ na start. 

 

W sumie widać podobną filozofię jak przy Steam Deck. Nie jest to absolutny high-end, już w momencie premiery są mocniejsze urządzenia na rynku. Raczej chodzi o stworzenie kompletnego, dobrze zaprojektowanego sprzętu, który wpisuje się w cały ekosystem Valve. Dla mnie właśnie łatwość strumieniowania bezprzewodowego z PC i foveated streaming są najciekawsze z tego co pokazali, tego nie ma u konkurencji.

 

Dobry wywiad z inżynierami:

 

 

Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, bofff napisał(a):

fajne te valve, tylko  dlaczego  bez oleda

 

Dlatego (time stamp do konkretnego miejsca w filmiku)

 

Chcesz pancake'i? To albo dasz LCD albo skończysz z gównem nie nadającym się do VRu jak PSVR2:

 

 

"single most important thing"

 

John z całej ekipy DF ma najwięcej rozumu w głowie i to widać. Tutaj mówi moim głosem: Do VR tylko LCD, ponieważ jakość obrazu w ruchu jest najważniejsza. Nie istnieje OLED, który jest wystarczająco jasny aby to miało sens, co widać boleśnie choćby na PSVR2.

Można rozumieć zalety prawdziwej czerni i fajnych kolorów, HDRu, a jednak uznać, ze nie są one warte kompromisu w tym aspekcie. Johnowi zrozumienie tego zajęło 2 lata. Piszę o tym od lat - to nie jest łatwy do zrozumienia temat, ale im więcej się nad tym pochylić i chcieć zrozumieć, tym bardziej nieunikniona jest zmiana zdania na właśnie takie jakie mam ja i teraz John z DF.  Sumarycznie dużo więcej frajdy będziesz mieć z LCD z dobrym ruchem, niż z OLEDa z gównianym, chyba że 99% gier w jakie grasz ma akcję w nocy, bo same horrory, to wtedy masz problem nie do przeskoczenia, bo albo kulawe VR, albo kulawa czerń. 

19 minut temu, bofff napisał(a):

ten forefront  ładny, szukam następcy  Pavlova, sprawdzę

Chciałem sprawdzić, ale nie ma trybu practice. Chciałem polatać heli, ale nie ma jak i do tego psułem grę innym nie znając sterowania. Trochę bez sensu. Gorzej, że gra strasznie scinała przez netcode, a jak przestała przez to, to i tak na Q2 chodzi bardzo źle jak na grę VR. Powinno być betonowe 90fps albo przynajmniej te 72fps w 72Hz. Ale nie jest.

Na razie poleży. Daj znać jak sam potestujesz.

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)
28 minut temu, galakty napisał(a):

Przy OLED pewnie byłby problem z rozdzielczością i backdoor screening

Jezus podał, że ekrany w Steam Frame mają 8% duty cycle, świecą przez 8% klatki, reszta czarny ekran. Na wyjściu dla oka, po uwzględnieniu strat na soczewkach masz efektywnie około 100 nitów. 

 

Żeby standardowy smartfonowy OLED typu sample&hold zapewnił tak niski persistence dla gry w 90 FPS, musiałby być zdolny do wyświetlania ponad 1000 FPS z BFI i oferować chwilową jasność grubo ponad 1000 nitów. Inna sprawa czy tak niski persistence jest faktycznie niezbędny, nie mam danych jakie wartości są używane w innych headsetach.

 

micro OLEDy działają chyba inaczej bo tam masz linia po linii jak w CRT. Ale przez to są inne problemy no i $$$$.

Edytowane przez some1
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
51 minut temu, galakty napisał(a):

Przy OLED pewnie byłby problem z rozdzielczością i backdoor screening czy jak to się nazywało, a wyższa rozdzielczość to znowu mniejsza wydajność.

 

Mogliby chociaż miniledy dać. 

 

20 minut temu, galakty napisał(a):

1000 nitów to nie problem dla OLEDa, telefony już pod 3000 podchodzą, ale odświeżanie już nierealne póki co. 

OLEDy po prostu są za ciemne. Tak było w 2014 i tak zostało dzisiaj. Chwilowe wartości na części ekranu niestety się na rewolucję i jakiś wielki postęp nie przekładają. Poza tym nie wiemy jak z ceną tak jasnego OLEDa. Co się nada do smartfona 6000, może się nie nadać do headsetu VR, który ma być dla przeciętnego Smitha. VRu ludzie nie kupują na 2-letni abonament jak telefony.

 

Jakby nie były za ciemne, to by PSVR2 radziło sobie z ruchem przy wyższej jasności, a radzi sobie jedynie na prawie do zera zmniejszonej jasności w ustawieniach, bo to ustawienie to nic innego jak frame time persistence. Przy okazji zacytuję tutaj, że tutaj mamy do czynienia z 0.33ms. 

Jak ja piszę, że 1000Hz sample-and-hold to wcale nie jest overkill, a to jest 1ms to się głupi ignoranci śmieją i atakują. A tu patrz pan co za cuda. John mówi, że frame persistence to najważniejsza cecha VRu,  a inżynierowie uznali, że celują w jakość ruchu na poziomie 3000Hz. 

Ale w wątku o monitorach i tak nie ptrzetłumaczysz. Tam zawsze "500Hz to chwyt marketingowy dla debili" :E

 

Problem dałoby się obejść interpolacją klatek, ale w VR liczy się za bardzo kwestia opóźnień. Gra musiałaby iść w pewnie 180fps i do tego pewnie obróbka tego wymagałaby dodatkowego obciążenia, które możliwe że zjadłoby nawet tyle samo prądu co cała reszta (CPU i GPU). Interpolacja tak szybko w tak wysokiej rozdziałce to nie taka prosta sprawa. Do tego nie można uprościć obliczeń, bo artefakty przy ekranie radzącym sobie dobrze z ruchomym obrazem, będą widoczne jak na dłoni.

 

 

edit: podświetlenie lokalne nie nadaje się. Niestety póki co wyłowiłem tylko takie info, że ci co rozumieją zagadnienie, donoszą, że jest kaszana, a reszta nie daje żadnego info. Od ludzia, któremu 3/4 ekranu zasłania kokpit, a ruch to lot kilometr nad ziemią, nie usłyszysz sensownej opinii o tym, czy ekran sobie radzi z ruchem jak na VR przystało. 

Możliwe, że żaden headset VR z local dimming sobie z tym nie radzi. Z monitorami podobnie - jak już gdzieś widzę porządne info o tym, to są raportowane potężne problemy.

Żaden monitor z tych z idealną jakością obrazu w ruchu, nie ma podświetlenia z LD. 

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)

  

2 godziny temu, some1 napisał(a):

Raczej chodzi o stworzenie kompletnego, dobrze zaprojektowanego sprzętu, który wpisuje się w cały ekosystem Valve. Dla mnie właśnie łatwość strumieniowania bezprzewodowego z PC i foveated streaming są najciekawsze z tego co pokazali, tego nie ma u konkurencji.

Dokładnie tak, ich PC też jest przestarzały o generację ale to nie jest sprzęt do walki o TOP wydajność. Cały ekosystem + nacisk na streaming w całym stacku z foveated streaming to jest całkowity nokaut dla Questa, zupełnie inna filozofia projektowania sprzętu i systemu.

 

3 godziny temu, galakty napisał(a):

Tylko patrząc na ceny Steam Decka nie oczekuję niczego dobrego...

Myślę że pierwsze obniżki to będzie minimum żeby brać pod uwagę bez szaleństwa :D

 

  

15 godzin temu, VRman napisał(a):

Soczewkami wymuszającymi LCD bo za dużo światła zjadają i wymuszającymi gówniany FOV rodem z roku 2013? No fakt. NOWOCZEŚNIE jako cholera! ;)

 

Co do trackingu - poza wygodą i awaryjnością, tracking oparty o Base Stations 2.0 jest o kategorię ponad. Tutaj więc mamy REGRES!

Tak, nowocześnie. Takie soczewki to minimum cywilizacyjne, tak samo jak tracking. Rozstawianie stacji bazowych to relikt przeszłości, nikt nie chce już tego robić.

 

Wiem że niektórzy są w stanie grać z ciężkim klocem ale Valve nigdy nie robi sprzętu dla nikogo lub umierającej części rynku.  

15 godzin temu, VRman napisał(a):

Kij ze streamingiem. Nobody cares.

Przeciwnie, Q2 to był najpopularniejszy headset na SteamVR do czasu aż ...pokonał go Q3.

 

Valve to jedna z nielicznych firm która może zrobić ten streaming dobrze a nie na odwal.

 

Aczkolwiek ten DP mogli jednak jakoś tam dorzucić. Moim zdaniem nie wykorzystali okazji na drobny gest dla grupy graczy którzy dostają już tylko headsety po 10k+

 

15 godzin temu, VRman napisał(a):

No nie bardzo. Brak fizycznego połączenia oznacza właśnie dodatkowe opóźnienia. Porównywanie do Q3 to trochę jak mówienie, ze Fiat 126p to zajebiste luksusowe auto bo tak wygląda jak porównać do jazdy wozem z koniem.

Ale taka jest rzeczywistość, ludzie grają na Q2 i Q3 a to będzie kolejny skok w jakości dla tej ogromnej grupy.

 

15 godzin temu, VRman napisał(a):

15-20ms to próg po którym ludziom się robi niedobrze. Dla CAŁOŚCI, czyli od ruchu, przez tracking, obliczenia trackingu, cały soft, od sprzętu przez sterowniki, API i kod gry, poprzez rendering i wysłanie i wyświetlenie obrazu na wyświetlaczu. To WSZYSTKO nie może przekraczać 15-20ms, a Ty piszesz takie coś. To nie wifi było problemem z Q3. To czas potrzebny do skompresowania i zdekodowania jest katastrofą i zawsze będzie. 

I znowu to samo, ludzie grają na Q2 i Q3 z 50+ms, tzn. że dla ogromnej grupy graczy skok do przodu będzie gigantyczny.

 

Piszesz o headsetach które nie istnieją dla grupa która nie istnieje albo jest jakimś promilem a w rzeczywistości ludzie grają na przestarzałych Q2 i Q3 ze starymi snapdragonami, z oprogramowaniem które olewa streaming i ludzie kupują jakieś śmieszne virtual desktopy żeby to jakoś działało a po wejściu do Meta Store zastanawiają się czy trafili do przedszkola.

 

Na każdym z tych pól Valve da nową jakość, mimo że nie będzie tym wymarzonym, ostatecznym headsetem 

Edytowane przez Wu70
  • Upvote 1
Opublikowano

Podziwiam za chęć dyskusji z nim :E 

Ja mam wrażenie że specjalnie wymyśla problemy/wymagania żeby nie dało się ich spełnić, bo inaczej nie mógłby narzekać. Osobiście nie czytam tych ścian płaczu, wymiękłem...

 

Sam sprzęt oceniam póki co jako ciekawy. Jak wyjdzie, będą recenzje i ceny to zobaczę. 

Opublikowano
44 minuty temu, Wu70 napisał(a):

Aczkolwiek ten DP mogli jednak jakoś tam dorzucić. Moim zdaniem nie wykorzystali okazji na drobny gest dla grupy graczy którzy dostają już tylko headsety po 10k+

Nie jestem pewien ale nie wydaje mi się, żeby to był taki drobny gest. Musisz mieć gdzieś złącze w obudowie, doprowadzić sygnał do płyty głównej urządzenia i mieć cały tor do jego obsługi. Nie wiem czy w ogóle Snapdragon obsługuje wejście DP, czy musiałby być dodatkowy układ spięty z CPU albo gdzieś obok. I to wszystko dla garstki ętuzjastów, którzy i tak pokręcą nosem i nie kupią, bo chcą wyższej rozdzielczości, microleda, kolorowych kamer czy co tam jeszcze. 

 

Zwróć uwagę, że headset jest tak odchudzony, że nie ma nawet minijacka do podłączenia przewodowych słuchawek :)

 

Jeśli transmisja bezprzewodowa faktycznie będzie tak dobra jak sugerują pierwsze opinie, to moim zdaniem nie ma za czym płakać. 

  • Upvote 1
Opublikowano
5 godzin temu, galakty napisał(a):

Tylko patrząc na ceny Steam Decka nie oczekuję niczego dobrego...

A co jest nie tak z ceną Steam Decka? Nie tak dawno na oficjalnej stronie wersja 256gb wisiała za 1500zł. Można gdzieś kupić podobnej klasy sprzęt taniej?

Opublikowano (edytowane)

A wiesz kiedy była premiera steam decka?

 

50 minut temu, some1 napisał(a):

Nie jestem pewien ale nie wydaje mi się, żeby to był taki drobny gest. Musisz mieć gdzieś złącze w obudowie, doprowadzić sygnał do płyty głównej urządzenia i mieć cały tor do jego obsługi. Nie wiem czy w ogóle Snapdragon obsługuje wejście DP, czy musiałby być dodatkowy układ spięty z CPU albo gdzieś obok. I to wszystko dla garstki ętuzjastów, którzy i tak pokręcą nosem i nie kupią, bo chcą wyższej rozdzielczości, microleda, kolorowych kamer czy co tam jeszcze. 

Nie no, nie żartujmy ;) Każdy snapdragon tej klasy (piszę na wszelki wypadek, bo nie wiem jak budżetowce) obsługuje DP natywnie a fizyczny port to dokładnie ten sam usb-c a nie dodatkowy. Komplikacje to inne poprowadzenie dla tego portu i jego wymagania, włącznie z wymaganiami dla kabli na zewnątrz i na końcu nawet tym gdzie ten usb-c na końcu podłączyć, czy robić/dodawać przejściówki, w końcu gpu nie mają już portów usb-c.

 

Takiego gestu nie spodziewam się po Mecie ale jednak u Valve nadzieja umiera chwilę później ;)

 

50 minut temu, some1 napisał(a):

Jeśli transmisja bezprzewodowa faktycznie będzie tak dobra jak sugerują pierwsze opinie, to moim zdaniem nie ma za czym płakać. 

To akurat prawda, prędzej czy później kable trafią do piachu, to w ogóle nie pasuje do VR żeby głowę sobie limitować kablem

Edytowane przez Wu70
Opublikowano (edytowane)

Ale to, że masz natywnie obsługę DP Alt mode w trybie hosta przez CPU wcale nie implikuje, że możesz sobie ot tak odwrócić kierunek i zamienić urządzenie w zewnętrzny monitor. Taka funkcja jest bardzo rzadka w mobilnym światku, bo też i mało potrzebna. Google podpowiada, że na przykład Lenovo Tab Extreme ma dwa porty USB, jeden z DP-in, drugi z DP-out, ale to 14 calowy kloc na Mediateku i może mieć do tego coś dedykowanego.

 

Pamiętaj, że gogle VR muszą też komunikować się z PC podczas pracy. Więc Valve musiałoby też przygotować akcesoryjny kabel który łączy DP i USB po stronie PC w jedno, tak jak było w Reverbie czy starych Oculusach. 

Edytowane przez some1
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Wu70 napisał(a):

Cały ekosystem + nacisk na streaming w całym stacku z foveated streaming to jest całkowity nokaut dla Questa, zupełnie inna filozofia projektowania sprzętu i systemu.

Nikt nie potrzebuje nokautować Questa bo on się sam znokautował. ;) Znaczy Meta go znokautowała.  

Ekosystem spoko, ale to nie pomoże z PCVRem. Masz zapowiedź tego co z tym będzie choćby w oficjalnym przyznaniu, że Valve nie pracuje nad NICZYM dla VR. To będzie zabawka ala steam deck i tyle. Swoją popularność może zyskać (choć bardzo wątpię, bo nie wierzę w sensowną wycenę, pewnie jak zawsze walną ceny z kosmosu) ale na PC VR czy nawet AAA standalone VR to nie będzie miało niestety dużego wpływu. Bardzo chcę się mylić, sam szukam argumentów, które pozwoliłby mieć nadzieję, no ale nie. 

 

3 godziny temu, Wu70 napisał(a):

Tak, nowocześnie. Takie soczewki to minimum cywilizacyjne

No ale przecież ich wybór kasuje sens pakowania tam OLEDa. A jak mi LCD nie dyskwalifikuje headsetu, tak wielu potencjalnym graczom PCVR już owszem. Zajrzyj w komentarze na redditach, uploadvr czy roadtovr. 

 

 

3 godziny temu, Wu70 napisał(a):

tak samo jak tracking. Rozstawianie stacji bazowych to relikt przeszłości, nikt nie chce już tego robić.

Mów za siebie. Raz instalujesz w swoim VR roomie i masz na lata. Ja bym chętnie dopłacił nawet żeby mieć tracking z zaletami base stations. Przy graniu naprawdę potrafi człowieka wkur(zy)ć jak się pobugi. Poczytaj/posłuchaj co mówią o tym ludzie znający temat, grający w różne typy gier i na tym i na tym. NIestety przejście w ten wygodniejszy oznacza przesunięcie się w stronę popierdółkowatości, zamiast w potrzebnym kierunku - lepszej jakości. 

Możesz tego nie czuć w pinglu, bo algorytm sobie dobrze radzi z udawaniem, że tracking działa dobrze. 

Ale ja chciałbym móc strzelać za siebie a nie mogę, bo kamerka inside-out tam nie dziwi. Nad głową też po zmianach w Queście 3 jest to już niemożliwe lub oparte na zgadywaniu, czyli maksymalnie popierdółkowate.

W Beat Saberze chciałbym aby nie pomijało trafień. Chciałbym móc trzymać kontroler tuż przy twarzy, chciałbym wiele innych rzeczy, o który piszą ludzie z praktyki. To jest niestety typowy Mediocrates. 

Oczywiście doceniam wygodę, możliwość pokazywania VRu znajomym jak do nich pojadę z questem, ale to nie jest argument ważny dla PC VR. 

3 godziny temu, Wu70 napisał(a):

Wiem że niektórzy są w stanie grać z ciężkim klocem ale Valve nigdy nie robi sprzętu dla nikogo lub umierającej części rynku.  

Ogromna grupa ludzi mogąca się stać wielkimi fanami PC VR nie dostała niczego od lat, a jedynie gołą dupą w pysk raz za razem. Nie miej do nich pretensji, że jest teraz w efekcie tego "grupą wymierającą". Poza tym tracking nie wymusza ciężkiego kloca. 

Zobacz tutaj. Weźmy trzech userów VR:

- ja: dyskwalifikacja przy braku żylety w ruchu, dyskwalifikacja za zbyt mały FOV. Ogromna potrzeba większego FOV

- Ty: najważniejsza superwygoda i waga, bo skaczesz w tym grając w pingla

- galakty: najważniejsza rozdzielczość, bo on chce grać w poważne simy i bez tego sprzedaje Questa 3... aby kupić to samo z innym softem do streamingu:

 

2 godziny temu, galakty napisał(a):

O porcie DP możemy zapomnieć, to ma być standalone + streaming, oby zrobili dobre rozwiązanie, a nie jak Meta i będzie git. 

Virtual Desktop, Steam VR i Oculus Link. Do wyboru do koloru. Ale nie, bo w VD trzeba poczytać kilka tutoriali, kupić porządny router dedykowany, dobrać ustawienia. Lepiej sprzedać i kupić inny, 2-3x droższy headset. To ma sens! :D

 

Dlaczego niby powinniśmy zapomnieć o porcie DP? Tylko nie pisz, że nie potrzebny bo śmiechnę parskiem. 

 

1 godzinę temu, Wu70 napisał(a):

Nie no, nie żartujmy ;) Każdy snapdragon tej klasy (piszę na wszelki wypadek, bo nie wiem jak budżetowce) obsługuje DP natywnie a fizyczny port to dokładnie ten sam usb-c a nie dodatkowy. Komplikacje to inne poprowadzenie dla tego portu i jego wymagania, włącznie z wymaganiami dla kabli na zewnątrz i na końcu nawet tym gdzie ten usb-c na końcu podłączyć, czy robić/dodawać przejściówki, w końcu gpu nie mają już portów usb-c.

Techniczne powody istnieją, ale jak gówniane Pico w modelu Link 3 mogło dodać elektronikę dla natywnego video, to Valve także mogło. Nie dali z dwóch powodów:

- z tego samego, przez który nie ma mini-jacka (okropna wada i debilizm, ale chcieli zaoszczędzić pół dolara)

- po to, aby więcej ludzi dało się oszukać pierdololo, że straemowanie w sumie nie różni się od natywnego. Zobaczyliby jak to wygląda w natywnej + 120Hz to by się zaczęło marudzenie na gównianą jakość streamowania. Do tego zobaczyliby też ile im to zżera wydajności i jak wpływa na opóźnienia. Marketingowo rozsądny krok. Szkoda, że oznacza plaskacza na twarz entuzjastów VRu.

1 godzinę temu, Wu70 napisał(a):

I to wszystko dla garstki ętuzjastów, którzy i tak pokręcą nosem i nie kupią, bo chcą wyższej rozdzielczości, microleda, kolorowych kamer czy co tam jeszcze. 

Daj ludziom sensowne PC VR sprzętem i contentem, to nie będzie to garstka. Z tej liczby nawet jakby 1/3 odpadła bo nie dostała pierdół typu MR, alboy OLEDa lub hi-resu, to i tak byłoby ich 5-1000x więcej niż wszystkich użytkowników jakiegokolwiek VRu obecnie razem wziętych.

 

1 godzinę temu, Wu70 napisał(a):

To akurat prawda, prędzej czy później kable trafią do piachu, to w ogóle nie pasuje do VR żeby głowę sobie limitować kablem

Zgoda, tylko najpierw niech istnieje niezawodne i pozbawione wad połączenie o przepustowości rzędu choćby tych żenujących 2Gbps. Niestety do tego daleko i jak posłuchasz opinii to im więcej Hz/fps tym trudniej ogarnąć streaming w jakikolwiek sensowny sposób. Ba. Nawet w 72Hz w flight simach ludzie mówią, że natywny DP a kompresja to niebo a ziemia. PCVR ma oczarowywać, zachwycać, a nie niszczyć jakość obrazu i wydajność, bo jakiś casual nie chce sobie wywiercić 4 dziurek i kupić porządnego systemu automatycznego zwijania i rozwijania kabli. 

3 godziny temu, Wu70 napisał(a):

Przeciwnie, Q2 to był najpopularniejszy headset na SteamVR do czasu aż ...pokonał go Q3.

Temat rzeka. Nie odpiszę, bo znowu się inni spłączą, że ściana tekstu ;) W skrócie: tak się stało, bo nie ma żadnego sensownego headsetu. Wyobraź sobie, że w 2006r. wszyscy adoptują podejście Nintendo i najszybszą konsolą w 2024r. jest Switch o mocy x360 i w 2025 switch 2. Czy to by oznaczało, że gówniana (nie)moc nikomu nie przeszkadza, bo 100% graczy konsolowych na tym gra? Ano nie. 

 

3 godziny temu, Wu70 napisał(a):

kupują jakieś śmieszne virtual desktopy

Program kosztuje 20$. Na Discordzie jest pełno moderatorów którzy pomagają ze wszystkim, nawet są skrypty do najczęstszych pytań (o dobór routera na przykład) Nie jest idealnie, a brak porządnego wsparcia PCVR u Mety niezmiennie wkur(z)a od lat, ale nie róbmy z tego dramatu. To jest wada wielkości szpilki w porónaniu do wad wielkości planety jak brak pełnego FOV.

3 godziny temu, Wu70 napisał(a):

Na każdym z tych pól Valve da nową jakość, mimo że nie będzie tym wymarzonym, ostatecznym headsetem 

Nikt, a na pewno nie ja, nie oczekiwał takiego headsetu. Marzenia o cudzie obejmowały JAKIEKOLWIEK sensowne podejście do tematu PCVR a tu masz VR dodane jako bonus do sprzętu który ma być wirtualnym ekranem do płaskich gierek.

No i nie przesadzajmy z tą nową jakością. Taką nową jakość to jeden programista robiący VD dał radę zrobić Questom, więc tutaj mamy foveated streaming i.. no w sumie to tyle.

 

PS. Strona główna Steama nie wygląa wcale lepiej niż

3 godziny temu, Wu70 napisał(a):

a po wejściu do Meta Store zastanawiają się czy trafili do przedszkola.

Zobacz co pokazało wczoraj Sony. To samo. W korpo chyba wszyscy dziś uznają, że w giereczki komputerowe to gra tylko dzieciarnia.

Ale zgoda, że z Meta Store jest największa kaszana ze wszystkich. No dobra, komóreczkowych sklepów nie śledzę ;)

3 godziny temu, galakty napisał(a):

Podziwiam za chęć dyskusji z nim :E 

Ja mam wrażenie że specjalnie wymyśla problemy/wymagania żeby nie dało się ich spełnić, bo inaczej nie mógłby narzekać. Osobiście nie czytam tych ścian płaczu, wymiękłem...

 

Napisał to koleś co sprzedaje VR, bo marudzi, że za słabe albo nie ogarnia co w nim może być ciekawego, wiec potem łazi i marudzi, że nie ma w co grać. Napisał do kolesia, który od 3 lat 99% czasu grania spędza w VR i gra w VR ile tylko może. Napisał do kolesia, który argumentuje wszystko wręcz łopatologicznie. A potem jeszcze narzekasz, że mam wymagania których nie da się spełnić. No brawo. Polecam w ogóle niczego nie czytać i zastępować wyobraźnią. Zobaczysz ile debili i debilizmu do krytyki wtedy znajdziesz! 

Całe dnie będzie można łazić i marudzić na to jacy wszyscy dookoła są głupi! :D

 

Napisałeś to ty,  który gówno wnosisz do tego wątka/tematu, pisząc do osoby która ten wątek trzyma przy życiu, wrzuca newsy i dyskutuje, jest prawdziwym fanem VRu a nie "pograłem se w sima 2 dni i mi się znudziło"

 

Nie podoba się to wypierdzielaj z tego wątka i nie zawracaj dupy takimi debilnymi wpisami, OK? Dzięki z góry. 

Co masz za wrażenia czy urojenia naprawdę niekogo nie interesuje, a wątek jest o VR a nie "oceń usera i styl jego wypowiedzi". 

I nie ścian płaczu. Wkur(rzeni)a prędzej. Jakbyś nie był VRowym nieogarem i cokolwiek rozumiał to byś wiedział, że jest na co się wkurzać, ale że gówno wiesz to nie masz świadomości co tracimy. 

 

3 godziny temu, galakty napisał(a):

Sam sprzęt oceniam póki co jako ciekawy. Jak wyjdzie, będą recenzje i ceny to zobaczę. 

Fajnie, że dodałeś coś na temat. Teraz przypierdolki personalne do mnie nie stanowią 100% treści. :D

A jakie odkrywcze i wnoszące do dyskusji opinie! Dziękujemy! :E

 

Żenadometr mi się psuje przez was dwóch od wczoraj. :( 

*(takich smutnych wiecznie mających problemy z moją osobą chamskich ignorantów jak ty i ten some1 czy jak mu tam)

 

Edytowane przez VRman
Opublikowano
16 godzin temu, VRman napisał(a):

No ale przecież ich wybór kasuje sens pakowania tam OLEDa. A jak mi LCD nie dyskwalifikuje headsetu, tak wielu potencjalnym graczom PCVR już owszem. Zajrzyj w komentarze na redditach, uploadvr czy roadtovr. 

Soczewki to minimum, bez względu na wyświetlacz. Ci "gracze PCVR"  przecież mają headsety PCVR na rynku, po co im ten standalone? ;) Przecież to nie dla nich.

Może ktoś opracuje coś lepszego niż pancake albo wycisną coś wiecej z oledów prędzej czy później.

 

16 godzin temu, VRman napisał(a):

Zobacz tutaj. Weźmy trzech userów VR:

- ja: dyskwalifikacja przy braku żylety w ruchu, dyskwalifikacja za zbyt mały FOV. Ogromna potrzeba większego FOV

- Ty: najważniejsza superwygoda i waga, bo skaczesz w tym grając w pingla

- galakty: najważniejsza rozdzielczość, bo on chce grać w poważne simy i bez tego sprzedaje Questa 3... aby kupić to samo z innym softem do streamingu:

Tymczasem w rzeczywistości wszystko jest ważne. Kto gdzie przesuwa nacisk to już mało istotne.

 

Komfort, rozdzielczość, FOV, każdy z tych elementów może być całkowitym no-go jeśli nie spełni podstawowego minimum.

 

 

16 godzin temu, VRman napisał(a):

Mów za siebie. Raz instalujesz w swoim VR roomie i masz na lata. Ja bym chętnie dopłacił nawet żeby mieć tracking z zaletami base stations

16 godzin temu, VRman napisał(a):

bo jakiś casual nie chce sobie wywiercić 4 dziurek i kupić porządnego systemu automatycznego zwijania i rozwijania kabli. 

16 godzin temu, VRman napisał(a):

Program kosztuje 20$. Na Discordzie jest pełno moderatorów którzy pomagają ze wszystkim, nawet są skrypty do najczęstszych pytań

Jakim VR roomie... Jakie automatyczne systemy do zwijania kabli... To nie jest headset dla garstki z garstki entuzjastów, przecież to całkowite pomylenie grupy docelowej.

 

W tym przypadku nie mówię nawet za siebie co za cały rynek, nie ma możliwości popularyzowania VR wymagając "VR roomów ze stacjami", systemem zwijania kabli i wchodzenia na discorda żeby ustawić streaming.

W ten sposób to co najwyżej można się upewnić że PCVR nigdy nie wyjdzie ze śmietnika.

 

Dlatego:

16 godzin temu, VRman napisał(a):

Marzenia o cudzie obejmowały JAKIEKOLWIEK sensowne podejście do tematu PCVR

Ten headset pewnie przyciągnie do PCVR więcej nowych graczy niż wszystkie obecne nowe somnium, bigscreen beyond i inne pimaxy razem wzięte ;) 

  • Upvote 1
Opublikowano

Typowy Kowalski chce wyjąć headset i pograć w małym pokoju. Ludzie którzy mają osobne pomieszczenia do VR to promil... Może ich ze 100 na świecie jest xD

 

I mówi to gościu który siedzi na Q2 od lat, no nie mogę trzymajcie mnie. Tak na pewno jak wyjdzie dobry headset to poleci go kupić, ciekawe za co. 

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Wu70 napisał(a):

Jakim VR roomie... Jakie automatyczne systemy do zwijania kabli... To nie jest headset dla garstki z garstki entuzjastów, przecież to całkowite pomylenie grupy docelowej.

 

W tym przypadku nie mówię nawet za siebie co za cały rynek, nie ma możliwości popularyzowania VR wymagając "VR roomów ze stacjami", systemem zwijania kabli i wchodzenia na discorda żeby ustawić streaming.

W ten sposób to co najwyżej można się upewnić że PCVR nigdy nie wyjdzie ze śmietnika.

 

 

No to niechby dali opcję. Niech kupujący sam wybiera czy chce kabel nie streaming. 

 

Jakby VR było 100x bardziej atrakcyjne, co jest bez problemu możliwe, to i na kwestię podwieszania kabelka (150zł i 20 minut roboty) też inaczej patrzono. Są ludzie którzy nie chcą kompa w salonie bo źle wygląda. A jednak setki milionów graczy PC używają kompa. Jeden zakup heasetu na dekadę to inna sprawa niż zakup zabawki do popierdółkowego VRu.

 

Casual zawsze będzie na wszystko marudził, a jest takim fundamentem dla zdrowego ekosystemu (gry, rozwój sprzętu, właściwe kierunki) jak kisiel się nadaje jako wylewka fundamentów pod wieżowiec.

Można było zaoferować tracking ala Quest PRO ale usprawiony. Można było dać, znowu, wybór. Nie pisałem nigdzie, że zabraniam ludziom grać na streamingu. Sam bym rozważył jakbym nie miał Questa, choćby do tych 10% gier, w których mi kabel przeszkadza i do grania na ogródku przy kompie renderującym grę.

1 godzinę temu, Wu70 napisał(a):

Ten headset pewnie przyciągnie do PCVR więcej nowych graczy niż wszystkie obecne nowe somnium, bigscreen beyond i inne pimaxy razem wzięte

A żeś przykłady podał :D

To nie jest żadne PCVR. Żadna konkurencja. 

Somnium to podfirma VRgineers, oni robią sprzęt dla wojska, symulatory lotu. Somnium VR1 jest wycenione (nie zrobione!) pod fanów simów, którzy mają już w domu krzesło na siłownikach i wolanty za dziesiątki tysięcy. Bigscreen to sprzęt nie nadający się do popularyzowania PCVR z powodu niepasujących do takiego zadania założeń, co kończy się masą wad i ogromnie przepompowaną ceną. A pimaxy - to szkoda gadać. Zobaczyli za ile Somnium chce pchać VR1 i im odwaliło już zupełnie. Porzucili jedyną i największą zaletę jaką mieli - większy FOV, na rzecz pierdół, które są zbędne (local dimming) i z tą ceną to nigdy nie będzie sprzęt dla PCVR. No chyba, ze w innych realiach. Np. rynek PCVR prosperuje świetnie, wychodzi masa gier, a sprzęt ma human FOV (pełny!) i 6K na oko i wszystko co trzeba do grania zrobione porządnie - wtedy cena typu 2000€+VAT nie byłaby żadną przeszkodą. Miliony ludzi kupowały kompy do gier za tyle wcześniej. 

Ale to co obecnie mamy nie może wyjść powyżej ceny 1000€ z VAT. Jakby był chociaż human fov i natywny port video - to wtedy jak uznaję cenę 1500€ za zbyt wysoką, to 2000€ za taki by za wysoką ceną nie było. A zrobienie takiego FOV wcale nie wymusza od razu +5000€ do ceny.  Możnaby też było znowu - dać ludziom wybór. 

 

Edytowane przez VRman

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...