Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
5 godzin temu, some1 napisał(a):

problem z rosnącym licznikiem 0F w SMART dysku.

niby tak, ale w dwuletnim kc3000 mam 1000, chłopaki pokazywali o wiele gorsze " wyniki " w półrocznym kc3000 to 120 bodaj, zauważyłem że po update firmware na tych dyskach parametr rośnie o 1

 

 

kc3000 gabr.jpg

Tak , oczywiście, dyski pracują jak nowe i gnają jak szalone, parametry lepiej niż fabryczne, ale jako ciekawostka mo trzeci nvme, starszy brat kc2500, ma 4 lata i ten parametr 0 !

 

 

 

kc2500 kuba.jpg

Opublikowano

Ten parametr potrafi rosnąć przy każdym starcie systemu. Mam innego Samsunga, na innym kontrolerze, gdzie już ma 8200 punktów nabite, i cały czas rośnie. A poza tym dysk nie sprawia żadnych problemów, wszystkie inne wskaźniki na zielono.

 

Zresztą po angielsku to jest "Number of Error Information Log Entries".

Opublikowano (edytowane)
W dniu 8.11.2024 o 14:14, Kendi napisał(a):

Defragmentacja poukładała dane na dysku co wymusiło odświeżenie komórek. To właśnie sprawiło, że dysk odzyskał pełną sprawność.

A ja myślę, że bardziej ten pierwszy test odczytu każdej komórki w Victoria dał kopa temu dyskowi. Przecież DiskRefresh robi pewnie to samo.

Edytowane przez zakk87
Opublikowano
2 godziny temu, some1 napisał(a):

Number of Error Information Log Entries

Czy te po Polsku odnotowane błędy to są czesto błędy po stronie systemu/płyty głównej jeśli płyta wyślę komendę nieodpowiednia dla dysku nvme to loguje ten błąd do swojego pliku z błędami.

 

https://superuser.com/questions/1789164/increasing-number-of-error-log-entries-on-a-nvme-ssd

 

Na Reddit też kiedyś o tym czytałem. Wiem że ten log można jakoś odczytać chyba HD Sentinel

 

 

Opublikowano

@zakk87 To niestety źle myślisz. W jaki sposób sam odczyt danych miałby tutaj cokolwiek zmienić? To nie ma logicznego sensu.

Żeby przywrócić pierwotną sprawność dysku trzeba wymusić proces zapisu danych na przynajmniej każdej komórce dotkniętej tym problemem.

 

Ja ten test odczytu ponawiałem kilkukrotnie (słabo jest opierać się o wyniki jednego pomiaru), każdy z testów dawał praktycznie identyczny rezultat. Nawet powiem więcej. W pierwszej kolejności robiłem defragmentację innym narzędziem, która praktycznie nic nie wskórała. Wyniki testu po defragmentacji zmieniły się w bardzo niewielkim stopniu na plus. Dopiero po defragmentacji w MyDefrag wydajność dysku wróciła do stanu początkowego a wyniki testu są załączone we wcześniejszym poście. Defragmentatory mają różne algorytmy działania, warto o tym pamiętać.

 

Jeśli chodzi o działanie DiskFresh. Program opiera się o odczyt, a następnie zapis każdego z sektorów. Także z działaniem tego programu również się mylisz niestety.

 

Opublikowano (edytowane)

Te błędy są zupełnie nieistotne, sam mam ich na dyskach ponad 20k. To jest błąd system > sterownik > dysk, coś na coś czeka, coś czegoś nie obsługuje itp. pojawiają się przy każdym uruchomieniu (i ewentualnie zamknięciu) systemu.
Dawno temu też miałem "sraczkę" z tego powodu i pamiętam, że po instalacji jakiejś, konkretnej wersji sterownika Intel RST przestały się pojawiać, ale generalnie nie mają żadnego znaczenia i należy to olać.

 

CrystalDiskInfo_20241112212657.thumb.png.6754a10504d3085eb7db3c440f8f27df.png

Edytowane przez Kandelabros
Opublikowano

No ja u siebie na systemowym Samsungu 970 PRO około 6 tysięcy błędów, ale np na Adacie 960 i Crucialu P5 mam 0 błędów, natomiast Kingston Renegade i Kc3000 też błędy mają. Zastanawia mnie tylko jak ten CristalDiskInfo mierzy czas pracy dysku? Bo Samsung którego używam od około 5 lat ma wg programu 1713 godzin a Adata która ma ponad rok ma 2187 godzin, w tym samym dniu w którym Adata wleciała na pokład Samsung stał się dyskiem systemowym.

Opublikowano
W dniu 11.11.2024 o 13:35, caleb59 napisał(a):

Tam radzę uważać z tym ewentualnym odsyłaniem dysków na gwarancję, jeśli już to dostaniecie na 99% nowy  wariant z pamięciami Kioxia, czyli z ogólnie gorszymi osiągami niż wariant starszy na Micronach.

 

Po prostu najlepiej korzystać aż padnie i wtedy kupić coś innego moim zdaniem.

Widziałeś KC3000 z kośćmi 1200MT/s na 112l Kioxii? - jak tak to podeślij zrzuty.

 

Większość tu twierdzi że są inne kosci a jak do tej pory nikt na taki dysk się nie natknął.

Mam kilka sztuk, kilkadziesiąt u znajomych i wszyscy dziwnym trafem mają na Micronach 176l. Mało tego część kupiona w xkom/morele wrzesień/październik tego roku i też Microny.

Nawet są recenzje z tego roku i w nich widnieją kości Microna.

  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

 

W dniu 4.11.2024 o 20:27, ryba napisał(a):

Mam firmware EIFK51.2, KC3000 1TB i mam komunikat, ze nie ma nowszej wersji... a i tak sa bledy


@ryba Zrób zrzut ekranu z programu adia64, w którym można sprawdzić jaki dokładnie model kontrolera oraz pamięci użył kingston w twoim dysku z mało spotykanym oprogramowaniem EIFK51.2.

Przykład na podstawie poniższego zdjęcia:

 

image3.thumb.jpg.8a093fc14278b45d4b7620aa9660a3a9.jpg

 

 

21 godzin temu, Dikson napisał(a):

Widziałeś KC3000 z kośćmi 1200MT/s na 112l Kioxii? - jak tak to podeślij zrzuty.

 

Może kingston ma większy zapas dysków w wersji z micronami lub to była mała seria dysków, lub nowsza wersja jest sprzedawana w wybranych krajach.

O nowszej rewizji z pamięciami kioxia można przeczytać na pclabie:

https://forum.pclab.pl/topic/1374344-kc3000-zmiany/

https://www.techpowerup.com/ssd-specs/kingston-kc3000-2-tb.d1909

Oraz w sklepie rozetka: https://hard.rozetka.com.ua/kingston-skc3000s-512g/p323283631/comments/

Według nich dysk z oprogramowaniem: EIFK51.2 jest z pamięciami Kioxia / Toshiba 112L

Zdjęcie:

 

image2.thumb.jpg.435f88271205db70891158946c31b327.jpg

 

Dysk, który dostałem od producenta został wyprodukowany w tym roku: czerwiec 2024, jeśli poprawnie odczytałem.

Posiada wgrane najnowsze oprogramowanie EIFK31.7, kontroler Phison z pamięciami microna.

Na nowym dysku błędy też występują, podobnie jak na poprzednim ehh, jeszcze partycja nie utworzona a już 4 błędy w 0F.

Najbardziej zastanawia mnie fakt, że w smart przy dyskach nvme konkurencyjnych firm: wd blue sn580 1tb oraz samsung 980 500gb, nie ma błędów przy 0F: licznik wynosi 0, w kingstonach kc3000 cały czas się zwiększa.

Szkoda, że nie napisali z jakiego powodu uznali gwarancję i wysłali nowy dysk.

Może seria o zwiększonej awaryjności, lub coś nie tak w danych smart, które im wysłałem lub po prostu pracownik miał dobry dzień i mi się poszczęściło. :lol2:

 

image.jpg

Edytowane przez Pawcio
  • Upvote 1
Opublikowano
2 godziny temu, Pawcio napisał(a):

 


@ryba Zrób zrzut ekranu z programu adia64, w którym można sprawdzić jaki dokładnie model kontrolera oraz pamięci użył kingston w twoim dysku z mało spotykanym oprogramowaniem EIFK51.2.

Przykład na podstawie poniższego zdjęcia:

 

Tak samo jak na Twoim screenie, ten sam kontroler E18 i pamiec Micron.

 

 

Opublikowano

Panowie, ale zrozumcie, 0F to jak podglad zdarzen systemu - notuje wszystko, nawet nieistotne dla dysku bledy, bledne polecenia, polecenia ktorych dysk np. nie obsluguje i je ignoruje. Mimo to - odnotowuje to jako "zdarzenie, error log". W dysku (a konkretniej w kwestii awaryjnosci) wazne sa m.in. 01 czy 0E

W jednych dyskach jest spokoj z 0F, w innych nie - taka specyfika dysku czy kontrolera. A jesli chcecie sprawdzic zywotnosc dysku, zrobcie testy czasu dostepu, predkosci RND czy Sequential czy nawet zeskanujcie caly dysk w DiskGenius sprawdzajac czasy dostepow do komórek. To jest miarodajne, nie 0F :)

Wrzucilem Wam wczesniej moj dysk, ktory ma juz sporo nastukane czasu, zapisu, sporo nastukane na 0F (ktore nadal rosna, samo uruchomienie systemu daje +1) a parametry nie odbiegaja od nowego dysku z premiery. Skan czasu dostepu do komorek - idealny. Nie popadajcie w paranoje :E

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...