Skocz do zawartości

Polecane wentylatory - testy, opinie, dyskusja.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

@Kadajo Odpaliłem właśnie filmik i z filmiku słyszę raz, że wycie (łuuuu) to dwa terkotanie chociaż bardziej pykanie/klikanie, coś w stylu problemu z łożyskiem. Rzeczywiście irytujące.

Dosłownie przed chwilą przyłożyłem ucho do górnych wentylatorów wywiewowych i nie słyszę nic takiego nawet przykładając ucho bezpośrednio do wentylatora. Sprawdziłem tak 4 sztuki.


I teraz jedna rzecz mi przyszła do głowy. Produktów TR raczej nie kupiłeś bezpośrednio z amazona, tylko był na 99% inny sprzedawca.
Sprawdź czy nie kupiłeś czasem u "THERMALRIGHT.EUR" bo on ostatnio miał takie mega ceny, a to on po czasie ma zaledwie 60% pozytywów, oraz w komentarzach na amazonie czy w internecie niejednokrotnie mówiło się, że potrafi wypychać używany towar, z wadami fabrycznymi itd. Może gdzieś hurtem bierze jakąś "drugą klasę" stąd rozjazdy.

Chcesz to nagram jutro filmik jak pracują moje wentylatory i jest akustycznie OK. Żeby nie było - ostatnio odłączyłem Arctici P14 MAX bo mają wkurzający dźwięk rozruchowy.

Opisz jak to z tą niestabilnością chłodzenia, co Ci tam chodzi. Bardziej mnie to zaintrygowało jak wentylatory... wieża bardziej istotna - ostatnio kupiłem 5 wentyli za 69zł więc jakoś bym nad nimi nie płakał jakby jakiś się trafił walnięty czy coś.

 

EDIT: A na marginesie tak z tym zaczepieniem, menda ze mnie jest po prostu. Może rzeczywiście Cię już trochę wymęczyłem. :piwko:
Olać to, prawdziwi faceci nie przejmują się takimi pierdołami, tylko za chwilę piją piwo i się śmieją. hehehe

Edytowane przez Lameismyname
  • Upvote 1
Opublikowano

Zobacz czy możesz lekko obrócić zamontowane chłodzenie w lewo albo prawo wokół osi śruby na której trzyma się przykręcone do blaszki montażowej:

 

a7dd42e049f81da08582fd6d6ce7b398.png.82776892276993e46cde76ae30cb329a.png

 

Tam na podstawie są takie wciecia aby tego ruchu właśnie nie można było zrobić, bo jak tylko się je lekko przekręci to blokuje się na tych wcięciach od razu, ale przez to, że są one lekko większe to jest "luz".

To raczej nie wpływa na wydajność, i nie wiem może tak ma być jednak dla mnie to dziwne było jak to zobaczyłem, zresztą wydaje mi się ze przez to za pierwszym razem nie mogłem przykręcić chłodzenia już po założeniu na procka. Opisywałem to w poprzednim temacie.

Ale można je dosłownie przekręcić na, tyle że jak spojrzysz z góry to wygląda jakby było krzywe.

 

Miałeś racje z Amazonem, sprawdziłem teraz.

 

358882b69eb580c25ab9e9a0792e52bd.png.9eee860b5f24b0b5c141cc81c1da0400.png

 

Może jednak coś jest na rzeczy. Ale jak kumpel zadowolony to nie ma problemu.

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, caleb59 napisał(a):

Tak to jest jak się zmienia Noctuę na "coś innego". To tak jakby z Mercedesa przesiadać się do Volkswagena i wmawiać sobie, że jest "podobnie".

Szanuje cię od lat ale w tym wypadku muszę napisać szczerze: Tak sobie tłumacz xD tylko naiwniak "klęka przed majestatem noctua" :piwko:

Edytowane przez Send1N
Opublikowano

Mam zasilacz Fractala gdzie terkocze wentylator, a inni pisali, że u nich cisza.

Ale nie wykluczone, że TR też zszedł z jakością. Kupowałem to chłodzenie w połowie 2023 także mogło się coś zmienić.

Dla mnie Spirit w tej cenie jest bardzo dobrze wykonany gdzie kupowałem za 230zł ;)

  • Like 1
Opublikowano

Fractal ION? jeśli tak to u mnie też wentylator terkotał, tak jak ich venturi HP12 i HP14 ;) 

 

Co do Spirita to w obecnej cenie 155zł (amazon) nic nie ma podjazdu, jest też wersja SE która ma minimalnie mniejszy radiator ale różnica w wydajności to błąd pomiarowy (138zł) jak ktoś boi się o wentylatory to jest opcja nr3: Pure Rock 3 Pro za te 190pln z pewnymi śmigłami (pure wings 3) lub wersja full black 2 dychy drożej :thumbup:

Opublikowano
W dniu 14.11.2025 o 00:52, Kadajo napisał(a):

Zobacz czy możesz lekko obrócić zamontowane chłodzenie w lewo albo prawo wokół osi śruby na której trzyma się przykręcone do blaszki montażowej:

 

a7dd42e049f81da08582fd6d6ce7b398.png.82776892276993e46cde76ae30cb329a.png

 

Tam na podstawie są takie wciecia aby tego ruchu właśnie nie można było zrobić, bo jak tylko się je lekko przekręci to blokuje się na tych wcięciach od razu, ale przez to, że są one lekko większe to jest "luz".

To raczej nie wpływa na wydajność, i nie wiem może tak ma być jednak dla mnie to dziwne było jak to zobaczyłem, zresztą wydaje mi się ze przez to za pierwszym razem nie mogłem przykręcić chłodzenia już po założeniu na procka. Opisywałem to w poprzednim temacie.

Ale można je dosłownie przekręcić na, tyle że jak spojrzysz z góry to wygląda jakby było krzywe.

 

Miałeś racje z Amazonem, sprawdziłem teraz.

 

358882b69eb580c25ab9e9a0792e52bd.png.9eee860b5f24b0b5c141cc81c1da0400.png

 

Może jednak coś jest na rzeczy. Ale jak kumpel zadowolony to nie ma problemu.

Dzisiaj dopiero to sprawdzam, bo miałem urwanie głowy.
Otworzyłem obudowę, kręcę ręką chłodzenie w lewo i prawo - nawet nie drgnie.
Musiałbym bardzo dużej siły użyć, czego nie zrobię, bo mógłbym uszkodzić coś innego.

Ja chłodzenie kupiłem od TR-Store, z resztą jest nawet mój komentarz: (https://www.amazon.pl/sp?ie=UTF8&seller=ALLEKU42OW8H0)
Znowu wentylatory kupiłem na promce od THERMALRIGHT.EUR i też jest wszystko OK.
Nie zrozum mnie źle, nie w moim interesie jest wybielać jakąkolwiek firmę (tj. Thermalrighta) ale na bazie swoich doświadczeń mam prawo być zadowolony, stąd też bez zagłębienia się w szczegóły Twoich problemów wcześniej miałem wrażenie, że po prostu szukasz na siłę samych negatywnych cech aby jako fan moim zdaniem przepłaconych chłodzeń Noctua, które są mimo wszystko pionierami jakości od bardzo dawna zdyskredytować m.in. tak dobry produkt, którym jest moim zdaniem Phantom Spirit 120. 
Co innego Twój przypadek, skoro piszesz o 2 chłodzeniach, które trąciły bublem... Phantom Spirita 120 ma już trochę osób z lab... znaczy ithardware, nie widziałem aby ktokolwiek się na coś skarżył - może przywołani do tablicy coś powiedzą, ew. sprawdzą to o czym piszesz.
 

Opublikowano

Ja wziąłem Phantom Spirit 120 SE RGB za 150zł.  Z obudowy BeQuiet Pure Base 500 nie ma szans usłyszeć terkotania bo ta obudowa wygłusza takie drobnostki. Faktycznie jakość wykonania taka raczej słaba, tzn porównywalna do Fortisa 3 sprzed 10 lat, ale wydajność za tą cenę sztos. Wentylatory głośne jak szatan, ale ustawiłem tak krzywą aby były cicutkie. Powyżej 1000rpm to one już są równie głośne jak wentylatory Asusa Prime na 1400rpm. Więc są pierwsze do odstrzału i wymianę na Noctue :P 

Opublikowano
34 minuty temu, HappyLittleGamer napisał(a):

Ja wziąłem Phantom Spirit 120 SE RGB za 150zł.  Z obudowy BeQuiet Pure Base 500 nie ma szans usłyszeć terkotania bo ta obudowa wygłusza takie drobnostki. Faktycznie jakość wykonania taka raczej słaba, tzn porównywalna do Fortisa 3 sprzed 10 lat, ale wydajność za tą cenę sztos. Wentylatory głośne jak szatan, ale ustawiłem tak krzywą aby były cicutkie. Powyżej 1000rpm to one już są równie głośne jak wentylatory Asusa Prime na 1400rpm. Więc są pierwsze do odstrzału i wymianę na Noctue :P 

Ja akurat zmieniłem Fortisa 3 na Phantom Spirita 120 SE i uważam, że PS120 jest lepiej wykonany.

A co do wentylatorów, weź zobacz na naklejce czy masz w wersji "V2" czy jednak nie. Pierwszą wersję ludzie krytykowali.

Opublikowano
1 minutę temu, Lameismyname napisał(a):

A co do wentylatorów, weź zobacz na naklejce czy masz w wersji "V2" czy jednak nie. Pierwszą wersję ludzie krytykowali.

Kurde może innym razem bo już się nagrzebałem w tym kompie ostanio. Też mam od THERMALRIGHT.EUR z Amazona.

 

I kurde przyłożyłem ucho do obudowy i coś mi terkocze :ehh: !! I to na pewno są te wentylatory Thermalright. Tylko ja mam kompa pod biurkiem i nie słyszę tego.

Generalnie te wentylatory są gówniane. Ale jak za cenę 20zł za sztukę no to można przymknąć oko. Ale jak ktoś ma budę na biurku to nie można. Koło Noctuy to nie stało.

Opublikowano
16 minut temu, HappyLittleGamer napisał(a):

Kurde może innym razem bo już się nagrzebałem w tym kompie ostanio. Też mam od THERMALRIGHT.EUR z Amazona.

 

I kurde przyłożyłem ucho do obudowy i coś mi terkocze :ehh: !! I to na pewno są te wentylatory Thermalright. Tylko ja mam kompa pod biurkiem i nie słyszę tego.

Generalnie te wentylatory są gówniane. Ale jak za cenę 20zł za sztukę no to można przymknąć oko. Ale jak ktoś ma budę na biurku to nie można. Koło Noctuy to nie stało.

Ja przykładałem ucho na różne sposoby i nie usłyszałem niczego niepokojącego, a wentylatorów TR mam w budzie aż 6 szt.

Opublikowano

Ja w moich wentylatorach Thermalright też nie słyszę nic niepokojącego przy niskich obrotach, a mam łącznie 10szt i bez obciążenia chodzą na 300obr.

- TL-D14S

- TL-C12C-S

- TL-C12RB-S V2

W mojej opinii wykonanie samego radiatora przynajmniej przy starych thermalright (ultra, hr02) jest lepsze niż w noctua (nh d14, nh d15), w TR finy są sztywniejsze i naprawdę trzeba się postarać żeby wykrzywić czy uszkodzić, noctua jest też ładnie wykonana ale o wiele łatwiej uszkodzić finy.

  • Like 1
Opublikowano
2 godziny temu, Keleris napisał(a):

Ja w moich wentylatorach Thermalright też nie słyszę nic niepokojącego przy niskich obrotach, a mam łącznie 10szt i bez obciążenia chodzą na 300obr.

- TL-D14S

- TL-C12C-S

- TL-C12RB-S V2

W mojej opinii wykonanie samego radiatora przynajmniej przy starych thermalright (ultra, hr02) jest lepsze niż w noctua (nh d14, nh d15), w TR finy są sztywniejsze i naprawdę trzeba się postarać żeby wykrzywić czy uszkodzić, noctua jest też ładnie wykonana ale o wiele łatwiej uszkodzić finy.

Ja ogólnie mam 2 szt. TL-C12B V2 i 5 szt. TL-C12C-S. Wszystkie schodzą poniżej 400 obrotów i są ciche.
Co do jakości i grubości finów w PS 120 nie ma się czego przyczepić. Stosunek ceny do wydajności i ogólnej jakości jest rewelacyjny.
Gdybym miał wydać parę stówek na powietrzne chłodzenie wolałbym AiO 360 np. ALF III 360 PRO.

Opublikowano
2 godziny temu, DarkeVo napisał(a):

I juz coś wiesz? Bo z tego co kojarzę to trochę czasu minęło 

Już dawno zakończone, po miesiącu wysłałem im pismo że mają kasę oddać, jak nie wiedzą gdzie ta karta jest, zgubili czy coś, i dostałem 100% zwrotu, warto było czekać %-)

  • Like 1
  • Haha 1
Opublikowano

Cześć,

Poszukuję nowych wentylatorów do obudowy Genesis Irid 515 ARGB. Niestety te fabryczne już chyba mają najlepsze czasy za sobą, ponieważ już trochę je słychać.

Co kupić tak do 50 zł/ szt? 

Opublikowano

Słychać szum powietrza czy słychać też łożyska? bo jak tylko to pierwsze to nie pozbędziesz się tego po wymianie śmigieł, może wystarczy tylko edytować krzywą w obecnych :Up_to_s: Jak mają być świecące to zwykłe (bez pro) arctic p12 argb będą git do mieszania powietrza w obudowie.

 

  • Like 1
Opublikowano
5 godzin temu, Send1N napisał(a):

Słychać szum powietrza czy słychać też łożyska? bo jak tylko to pierwsze to nie pozbędziesz się tego po wymianie śmigieł, może wystarczy tylko edytować krzywą w obecnych :Up_to_s: Jak mają być świecące to zwykłe (bez pro) arctic p12 argb będą git do mieszania powietrza w obudowie.

 

Sam szum mi nie przeszkadza, ale to raczej łożyska, bo to taki specyficzny dźwięk. Najlepiej właśnie bez światełek, bo na kompa i tak nie patrzę 😅

Opublikowano
3 godziny temu, Send1N napisał(a):

To teraz pewnie NH-D15 G2 w wersji chromax minimum 700zł :lol2: :hihot: :sex:

Niech zgadnę są tańsze rozwiązania które się sprawdzają tak samo ? :hihot: 

To, czemu ta Noctua jeszcze nie zbankrutowała, no jakie to dziwne xD

  • Haha 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
    • Jaki Linuks dla początkujących?Która dystrybucja Linuksa jest najlepsza dla osób początkujących. Czy dla komputera co ma 4 GB pamięci RAM gdyby wybrać Gnome albo KDE to czy wystarczyłoby miejsca w pamięci RAM na uruchomienie przeglądarki internetowej czy lepiej jest wybrać pulpit XFCE albo jeszcze lżejszy. Czy pulpit Cynamon jest lekki czy ciężki. Czy to złe pomysł wybierać lekkie ale mniej znane pulpity jak LXDE. Czy programy w Linuksie są pisane tylko pod konkretną dystrybucję Linuksa czy też pod konkretny pulpit KDE albo Gnome albo XFCE? Ubuntu ma taką polityke że tam muszą być tylko pakiety na darmowej licencji to tam zabraknie kodeków i ma swój rodzaj pakietów to też jest na minus. To że w Google najwięcej stron odnosi się do Ubuntu to nie znaczy że to najlepsza dystrybucja. Rozważam tylko 2 dystrybucje. Linuksa Mint albo Linuksa Debiana i taki pulpit graficzny żeby był jak najlżejszy żeby zostało coś wolnej pamięci RAM ale jednocześnie popularny żeby miał jak najmniej błędów to XFCE wydaje mi się oczywistym wyborem bez względy na to jaką bym wybrał dystrybucję Linuksa. Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana ale Linuks Debian jest dużo czystszym Linuksem od Linuksa Minta i dużo stabilniejszy i ma programy z w wersji ESU z długoterminowym czasem wsparcia na przykład przeglądarka internetowa Firefox. Interesuje mnie taki Linuks żeby był na zasadzie żeby zainstalować i zapomnieć i się z nim nie mordować. Co z tego że Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana jak Linuks Debian ma dużo więcej deweloperów i jest dużo lepiej dopracowany i stabilniejszy i jak coś będzie trudniej zainstalować to można użyć ChataGPT. Sprawdzałem różne Linuksy w wirtualnej maszynie VMWare Worsktation to sporo programów w Linuksie Mincie i tak trzeba ręcznie z konsoli za pomocą ChataGPT zainstalować i Linuks Debian oferuje dodatkowo większą stabilność. Czy da się tak Ustawić Linuksa żeby w czasie uruchamiania systemu nie trzeba było wpisywać hasła i nawet do wchodzenia do panelu sterowania i zarządzania partycjami i żeby systemowa konsola każde polecenia traktowała jako administratora tak jak to jest w Windowsie? Na naukę Linuksa najlepszy jest osobny komputer z przydzielonym całym dyskiem to nie ma takiej obawy że usunie przez pomyłkę Windowsa. Mam zainstalowanego Windowsa 10 22H2 64 bit na dysku talerzowym i tylko 8GB pamięci RAM to jest to do dupy pomysł żeby powolny dysk twardy jeszcze obciążać instalację Linuksa na VMWare Workstation. W takiej własnie konfiguracji Lnuks będzie najbardziej mulił. Czy gdybym zdecydował się na instalacje Linuksa na komputerze z 2003 roku na procesorze 1 rdzeniowym i obsługującym tylko 32 bity to czy lepszym pomysłem jest wybranie ostatniej dystrybucji Linuksa Debiana albo Minta co jeszcze obsługiwała 32 bity czy mniej znanej ale najnowszej co obsługuje 32 bity. Czy na procesorze 1 rdzeniowym muliłby YouTube gdyby na takim komputerze był zainstalowany najlżejszy możliwy graficzny Linuks. Dla Windowsa żeby oglądać bezpośrednio YouTube absolutne minimum to 2 rdzenie i 2 wątki. Czy Linuks nadaje się do codziennego użytku zamiast Windowsa. Czy MacOS jest dużo lepszy od Linuksa i czy Linuks jest tylko dlatego alternatywą dla Windowsa że jest darmowy i nie wymaga specjalnych komputerów i czy gdyby wszyscy ludzie byli bogaci to gdyby zrezygnowali z Windowsa to czy braliby tylko pod uwagę MacaOSa? Czy Linuks jest dla biednych osób i trudny terminal w Linuksie jest za kare że nie chciało się ludziom pracować i zarabiać więcej pieniędzy żeby sobie kupić lepszy komputer do najnowszego Linuksa albo komputer od MacaOSa?
    • Czy dałoby się w laptopie HP 530 8HTF12864HDY-667E1 Mobile Intel Calistoga-GME i945GME wymienić 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz na 2-rdzeniowy procesor Intel Pentium Dual-Core T4200. Znalazłem zapusty laptop PP33L z popękanym i zepsutym monitorem i uszkodzoną płytą główną i 2-rdzeniowym procesorem Intel Pentium Dual-Core T4200 ale mam sprawny laptop HP 530 ale ma tylko 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz i chciałbym ten procesor wymienić na 2-rdzeniowy. Oryginalnie ten laptop miał 1 GB pamięci RAM i wymieniłem RAM na 4 GB. Jaki system operacyjny najlepiej pasowałby do tego laptopa HP 530. Nie wiem jaki model ma płyta głowna z Laptopa PP33L dlatego że nie dało się tego laptopa uruchomić żeby sprawdzić w BIOSie albo w systemie. Spisałem jakieś liczby z płyty głownej tego laptopa CN-OP-132H-48643-8CB-0220-A00 DP/N OP132H BPB8C0020 002219 DA8B70-LanID GX D-VOA 94V-0 2-1 0842 E0EC 909G8222E M47 REV :  D DA0FM7MB8D0 PWB T012G REV : A00 Weźcie pod uwagę że zero to moze być duża litera o i odwrotnie.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...