Skocz do zawartości

Sterowniki GeForce & NVIDIA App - temat zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
12 godzin temu, leven napisał(a):

Jest pliczek, który w rejestrze włącza/wyłącza: https://drive.google.com/drive/folders/1-C1CWzDjLI8cEUo7WpXXfWXZDYylqMA1?usp=sharing

O tym wiem i jak chcę sobie sprawdzić dokładnie czy podmiana działa to sobie to aktywuję z apki DLSS Swapper, bo też ma możliwość wygodnego włączania i wyłączania tej informacji. Ale z apki Nvidii też jest uproszczona wersja która pokazuje info na bazie ustawień override zrobionych w apce czyli gdy ustawię sobie np. najnowszy frame gen, najnowszy ray reconstruction i Preset K to właśnie z poziomu nakładki apki skrótem Alt+R można było sobie coś takiego w locie włączyć i wyłączyć czyli pisało np. "najnowsze", "najnowsze", "Preset K", a teraz mam tylko N/A

Opublikowano
2 minuty temu, caleb59 napisał(a):

Dlaczego instalacja NVidia App zajmuje sporo miejsca na dysku?

Pewnie dlatego, że napchali w niej masę funkcji. To jeszcze zależy co to znaczy sporo miejsca - sprawdziłem teraz i u mnie folder z aplikacją w Program Files zajmuje niecałe 600 MB do tego jest jeszcze jakiś folder w Program Files x86, ale on zajmuje raptem 8 MB

 

PS. Przeinstalowałem na czysto sterownik + aplikację i teraz nakładka z Nvidia App dla DLSS działa już prawidłowo. Przy aktualizacji z bety na wersję stabilną musiało się coś popsuć

  • Upvote 1
Opublikowano
2 godziny temu, JohnyWol napisał(a):

Pewnie dlatego, że napchali w niej masę funkcji. To jeszcze zależy co to znaczy sporo miejsca - sprawdziłem teraz i u mnie folder z aplikacją w Program Files zajmuje niecałe 600 MB do tego jest jeszcze jakiś folder w Program Files x86, ale on zajmuje raptem 8 MB

n2FLMBN.jpeg

 

Pytam się co to jest i dlaczego rezerwuje na stałe 47.6GB. Od razu zauważyłem, że jest coś nie tak bo kolor paska wolnego miejsca na dysku C: zmienił się na czerwony. :E Wygląda na to, że profilaktycznie tyle sobie rezerwuje bo tak, serio dziwię się, że nikt z Was tego nie zauważył - być może dlatego, że bije to bardziej po oczach mając dysk o pojemności 512GB i 3 większe gry zainstalowane niż np. dysk 1TB, na którym rzeczywiście można tego nie widzieć przez ogólnie większą pojemność domyślnie.

Opublikowano

U siebie nie zauważyłem aby zabrało mi jakieś miejsce, niezależnie jak sobie tu ostawiłem. To działa raczej na zasadzie, że albo wyłączasz sobie tą funkcję i wtedy aplikacja nie jest ograniczona ilością miejsca na zrzuty ekranu i nagrania z gry poprzez aplikację (tzn. jest, ale ilością wolnego miejsca na dysku), albo włączasz i wtedy możesz zablokować sobie na jakąś konkretną wartość, żeby nie zapchać całego dysku.

 

Zresztą u ciebie pokazuje że wykorzystano 0 MB. Sprawdź u siebie włączając inne wartości i wyłączając tą funkcję. Ilość miejsca nie powinna się zmienić. To nie jest rezerwacja miejsca na dysku przez aplikację

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

OK, rozumiem. Dla mnie to nowość - w sumie jak gardziłem tak dalej gardzę tą apką ale muszę z niej obecnie korzystać ze względu na Smooth Motion możliwe do włączenia w Escape From Tarkov co bardzo upłynnia granie.

Edytowane przez caleb59
Opublikowano
23 godziny temu, caleb59 napisał(a):

OK, rozumiem. Dla mnie to nowość - w sumie jak gardziłem tak dalej gardzę tą apką ale muszę z niej obecnie korzystać ze względu na Smooth Motion możliwe do włączenia w Escape From Tarkov co bardzo upłynnia granie.

Ja zacząłem używać odkąd wyszła i jak nvidia zapowiedziała, że domyślnie rezygnuje całkowicie z "archaicznego" panelu sterowania nvidia i wszystkie te opcje zostaną z czasem przeniesione do nvidia app. Nie narzekam, zwłaszcza odkąd  można sobie było jednym kliknięciem wymusić najnowszy preset DLSS, czy teraz Smooth Motion.

  • Upvote 1
Opublikowano
W dniu 29.08.2025 o 16:32, Reddzik napisał(a):

Ta appka nie jest zła, używam jej dosyć długo jeszcze na na starej karcie. Nie narzekam. Teraz wyszły nowe sterowniki to wrzuciłem. 

W drugą stronę tez nie jest dobra ;) Jest zrobiona tanim kosztem na szybko zamiast zrobić od nowa porządny CP bez masy syfu działającego w tle.

  • Upvote 2
Opublikowano

Nie wrzucam co chwilę sterów od siebie tym bardziej, że zmiany, które wprowadzam poprawki musze ponownie wrzucać do nowych sterów ;)

Nawet ten fix pod AF dla Blackwella to już modyfikacja DLL-i ;) Fixy pod gry to modyfikacja profili do tego pojawiły się nowe ustawienia w kwestii CPU oraz FG przydałoby by się coś potestować czy coś to zmienia w niektórych grach.

  • Thanks 1
Opublikowano

Pytanie z czapy - dobrze rozumuję, że wymuszenie w Nvidia App najnowszej wersji DLSS (override) będzie wymuszało najnowszą wersję 310.4.0 czy to zależy co akurat jest na serwerze Nvidii? Można jakoś poznać jaka wersja jest podmieniana aktualnie przez Nvidia App w grach ze starszą wersją DLSS?

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, caleb59 napisał(a):

Pytanie z czapy - dobrze rozumuję, że wymuszenie w Nvidia App najnowszej wersji DLSS (override) będzie wymuszało najnowszą wersję 310.4.0 czy to zależy co akurat jest na serwerze Nvidii? Można jakoś poznać jaka wersja jest podmieniana aktualnie przez Nvidia App w grach ze starszą wersją DLSS?

Niestety apka nie podmienia na najnowszą dostępną. Nie wiem czy to kwestia sterowników czy samej apki, ale aktualnie jak ustawisz na "najnowsze" to podmienia na DLSS 310.3.0. Aby mieć 310.4.0 trzeba by wyłączyć nadpisanie w apce i podmienić plik ręcznie (apka DLSS Swapper też póki co nie ma w swojej bibliotece najnowszej wersji DLSS, ale mimo to polecam jej instalację bo jednym kliknięciem w ustawieniach apki można sobie włączyć i wyłączyć szczegółowe informacje na temat aktualnie wykorzystywanych plików - to są te paseczki z opisami kóre często inni wrzucają tu na screenach)

 

Update: DLSS Swapper jednak już obsługuje pliki 310.4.0 tylko konieczne było odświeżenie biblioteki plików

Edytowane przez JohnyWol
  • Upvote 1
Opublikowano
16 godzin temu, caleb59 napisał(a):

Pytanie z czapy - dobrze rozumuję, że wymuszenie w Nvidia App najnowszej wersji DLSS (override) będzie wymuszało najnowszą wersję 310.4.0 czy to zależy co akurat jest na serwerze Nvidii?

Widocznie apka nie sprawdza co jest na serwerze tylko daje to co jest w paczce ze sterownikami. Jak wyjdą nowe stery to pewnie w nich będzie już zawarta wersja 310.4.0.

  • Upvote 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Kabor napisał(a):

Widocznie apka nie sprawdza co jest na serwerze tylko daje to co jest w paczce ze sterownikami. Jak wyjdą nowe stery to pewnie w nich będzie już zawarta wersja 310.4.0.

No niekoniecznie :) Przed tą wersja apki kilkukrotnie byly aktualizacje sterowników, a apka i tak robiła override do plików 310.2.1 podczas gdy już od dobrych kilku tygodni była wersja 310.3.0.

 

Dopiero ostatnia beta i teraz nowa oficjalna wersja sprawiły że apka zaczęła podmieniać pliki na 310.3.0, a chwilę potem wyszedł nowszy DLSS którego apka "nie widzi" więc znów moze to potrwać dłuższą chwilę aby nowe biblioteki byly wykorzystywane przez Nvidia App. Ale obym soe mylił :)

  • Upvote 1
Opublikowano
10 minut temu, leven napisał(a):

Nawet ręcznie podmieniony DLSS na 310.4.0. nie pokazuje tego co trzeba, tylko 310.3.0. Dla czego ? nie wiem. 

Tak jak wyżej już wspomniane. Masz gdzieś wymuszone używanie najnowszej wersji w sterownikach, app czy NVP i wtedy jest ignorowane to co ręcznie sobie wklejasz do katalogu z grą. A dla tych aplikacji najnowsza wersja to 310.3.0.

25 minut temu, JohnyWol napisał(a):

No niekoniecznie :) Przed tą wersja apki kilkukrotnie byly aktualizacje sterowników, a apka i tak robiła override do plików 310.2.1 podczas gdy już od dobrych kilku tygodni była wersja 310.3.0.

Dlatego napisałem tyko "pewnie" a nie na 100% ;-). Możliwe też, że te wersje sprawiały jakieś problemy (może trzeba było dostosować grę aby nie robiła problemów) dlatego nie wrzucili tego dla "wszystkich" aby używali wszędzie z automatu. 

  • Upvote 1
Opublikowano
29 minut temu, JohnyWol napisał(a):

Dopiero ostatnia beta i teraz nowa oficjalna wersja sprawiły że apka zaczęła podmieniać pliki na 310.3.0, a chwilę potem wyszedł nowszy DLSS którego apka "nie widzi" więc znów moze to potrwać dłuższą chwilę aby nowe biblioteki byly wykorzystywane przez Nvidia App. Ale obym soe mylił :)

To tak jak z samą apką - najnowsza wersja nie jest zawarta w instalatorze sterownika Nvidia i trzeba ją manualnie zasysać albo instalować starą razem ze sterownikiem i automatycznie aktualizować do najnowszej.

 

Albo ktoś ma lenia w Nvidii albo specjalnie to opóźniają, był czas i mogli spokojnie wrzucić najnowszą wersję Nvidia App do 581.15.

Opublikowano
21 minut temu, caleb59 napisał(a):

To tak jak z samą apką - najnowsza wersja nie jest zawarta w instalatorze sterownika Nvidia i trzeba ją manualnie zasysać albo instalować starą razem ze sterownikiem i automatycznie aktualizować do najnowszej.

 

Albo ktoś ma lenia w Nvidii albo specjalnie to opóźniają, był czas i mogli spokojnie wrzucić najnowszą wersję Nvidia App do 581.15.

O ile to, ze mogą nie wrzucać najnowszej wersji DLSS ze względu na obawy o kompatybilność rozumiem, to wrzucenie starszej wersji NvidiaApp do nowy h sterowników gdy jest już nowa oficjalna wersja to musi byc lenistwo :)

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 22.08.2025 o 11:50, leven napisał(a):

2.jpg

Panowie mam dokładnie ustawione jak tutaj.I jedne gry mają poprawnie profil K,albo transformers-Star war Outlaws,a CP2077, BM Wukong,nowy DOOM i inne profil C. O co jakby chodzi?...

Edytowane przez X360
Opublikowano

Tam gdzie masz profil C odnosi się to do profilu dla pliku DLSS Ray Reconstruction i to pojawia ci się na pewno w grach które mają właśnie ten plik i go wykorzystują. Gry bez obsługi Ray Reconstruction normalnie pokazują profil odnoszący się do głównego pliku DLSS.

Opublikowano
3 minuty temu, JohnyWol napisał(a):

Tam gdzie masz profil C odnosi się to do profilu dla pliku DLSS Ray Reconstruction i to pojawia ci się na pewno w grach które mają właśnie ten plik i go wykorzystują. Gry bez obsługi Ray Reconstruction normalnie pokazują profil odnoszący się do głównego pliku DLSS.

Czyli to jest cały czas profil K,tylko wyświetla ustawienia dla RR

Chodzi mi o to czy to jest jakość obrazu K,mimo że pokazuje C

Opublikowano (edytowane)

Tak, Profil K dla DLSS jest ciągle aktywny, ale pokazuje się jaki jest aktywny profil dla DLSS Ray Reconstruction.

 

Zawsze możesz sobie zrobić mały eksperyment i przełączyć profil na E i porównać z tym na K. Najlepiej zrobić sobie screenshoty bo łatwiej będzie wyłapać różnice

Edytowane przez JohnyWol

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Dokładnie, ale to dalej bardzo dobre karciochy, więc można sobie na nich jeszcze siedzieć. Ja myślałem o 5070TiS, ale chyba można zapomnieć. Teraz mi chodzi po głowie, czy może nie kupić jakiejś 5070Ti/5080 na wszelki wypadek, bardziej bym się skłaniał ku 5070Ti. Niby jeszcze mi 12GB pamięci nie brakło, ale jak ma coś pójść nie tak i ceny pójść znacząco w górę Szkoda mi tylko wymieniać kartę dla samej pamięci i tylko 25% wydajniejszą, bo fanu z tego nie będzie  Troche tak, zwłaszcza jak Ty siedzisz dość długo na jednej karcie. Ale to jest patologia w wykonaniu nvidii co oni wyprawiają z tą pamięcią. 5060Ti, która jest w rasterze 25% wydajniejsza od 5 letniej 3060Ti ma tyle samo pamięci co 5080, gdzie 5080 z miejsca powinna mieć 24GB. Już nie mówiąc o 4060Ti 16GB i 4070Ti 12GB.
    • Wkleiłem @DaveCam Nawet cytowany @Jardier zachował się prawie tak samo niekonkretnie. Mam ci wyszukać wszystkich żeby zaspokoić twoje ego ? Chyba obaj nie wypełzliśmy spod jutubowego kamienia.   Wkleiłem linki twórców, którzy uważam że coś wnoszą, testują głębiej James Baldwin, @GamersMuscle
    • Możesz pokazać kto tak robi ze mówi: mi też się nie podoba i że jest to bełkot? Bo tylko widzę narzekanie że ten i tamten narzeka i bełkocze ale bez jakiś konkretów, że narracja jest taka i wszystkich jakby się zmówili co mają mówić. Trochę to wygląda jak? Bełkot
    • Przeciez roznica miedzy 9700x a 9800xd to 75-100mhz   W grach roznica jest zadna miedzy odkreconym cpu, a limitem ppt 88W  To co najwyzej w cine bedziesz mial wiecej ptk i to tyle   Jakie napieice i vid podczs testu raportuje ?  Nie wiem jak bardzo by musiala byc spartolona gra zebys mial drop z 250 na 120 fps tak wiec wymyslac torche abstrakcyjne scenariusze  I to by byla tylko i wylacznie wina gry a nie slabego cpu. Jak widac na ciebie placebo dobrze dziala ale to najwazniejsze ze dziala   W codzie na skreconym ppt i prilu bez kaganca nie ma zadnej roznicy w testach  Wiem bo testowalem   Jak jakis wbity limit nie dziala tzn ze jest problem z plyta/bios. Ja nie mam problemu z limitami, co  wklepie tak jest wiec moze sprawdz inny bios lub czy faktycznie zapisujesz ustawienia. Pusc cb23 i pokaz ile wypluje ptk przy takim poborze, jestem ciekaw.
    • piłeś nie pisz albo idź już spać i patrz co cytowałem https://brd24.pl/spoleczenstwo/pijany-biznesmen-w-darlowie-sedzia-nie-zabrala-mu-nawet-prawa-jazdy-umorzenie/
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...