Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Temat o emulatorach i grach odpalanych przez nie na komputerach osobistych.


Dla niektórych to zagadnienie może być niejednoznaczne i moralnie wątpliwe, więc na samym początku przytoczę jak kwestia emulacji wygląda w Polsce pod względem prawnym:

Czy emulacja gier jest w Polsce legalna? Zapytałem prawnika i znam już odpowiedź

Cytat

W dużym skrócie, emulacja jest w Polsce legalna. Tutaj jednak musimy rozgraniczyć gry i konsole, ponieważ te dwa elementy uzyskują swój legalny status na odmienne sposoby.


Znacznie łatwiejsze są gry. Tak długo, jak posiadamy oryginalny nośnik (płyty CD, DVD lub kartridże), mamy prawo do sporządzenia kopii zapasowej, także w formie pliku na komputerze. Emulacja nie zostaje wykluczona jako zastosowanie takiej kopii — program działa zgodnie ze swoim przeznaczeniem. Ważne, aby sporządzonej kopii gry nie dystrybuować (np. przez Internet) i nie używać równocześnie z oryginalnym nośnikiem, odpalając dwie instancje gry.

 

Także w temacie mile bedą widziane screeny z posiadaną oryginalną kopią danej gry jeżeli ktoś już zacznie ogrywać dany tytuł na serio.

 

Oczywiście do czystej dyskusji czy dzielenia się ciekawymi materiałami nic takiego nie jest potrzebne.
Pozostaje jeszcze dość śliska kwestia testowania stabilności i wydajności, czym jak wiadomo emulowane gry nie grzeszą.
To tutaj powiedzmy, nie będziemy przesadnie "drążyć", bo w końcu nawet Steam daje 2h na ewentualny zwrot.

 

I na koniec wstępu istotna informacja: Bezwzględnie zakazane jest w temacie bezpośrednie linkowanie do jakichkolwiek nielegalnych treści!

 

Do założenia tematu skłonił mnie poniższy film, bo Bloodborne to produkcja który najbardziej mnie interesuje:

 


Do tego dwa artykuły z ITHardware: link 1, link 2.
Już wcześniej obiło mi się o uszy że istnieje emulator PS4, ale nie sądziłem że chodzi i wygląda to już tak dobrze.
Oczywiście tytuły artykułów o "śmiganiu" są mocno przesadzone, bo emulowany tytuł nadal boryka się z problemami, ale z powyższego filmu wynika że spora część jest już w pełni grywalna.
No i w ostatnich miesiącach autorzy poczynili bardzo duże postępy.

 

Kilka istotnych informacji z komentarzy pod filmem:

Cytat

- What other fixes are there left?

- Vertex explosion, rainbow and snow

Cytat

- What mod os needed for fire i got rainbow mod vertex mod and blod trail mod

-
No mod. Download the newest version. But if you have intel cpu then you will need sfx restoration

Cytat

- I still can't get mine to work and all same settings. Every time something tries to attack me the whole game crashes... Please help someone. I'm stuck in the beginning of the game.


- There's a crash on hit fix mod in nexus, try it

Jak widać na razie raczej należy się wstrzymać nawet z testowaniem, ale warto śledzić temat w najbliższych miesiącach.
Płyty z oryginalnym Bloodbornem chodzą na rynku wtórnym po 20-30zł, więc ewentualny zakup do w pełni legalnego grania nie powinien stanowić dla nikogo problemu.

PS. W kilka miesięcy po tym jak Demon's Souls zaczął chodzić bezproblemowo na RPCS3 Sony wydało remake tej gry.
Kto wie- może w tym przypadku będzie tak samo i oprócz remake'a/remastera powstanie również port na PC?
Co oprócz lepszej grafiki oznaczałoby jeszcze m.in. działający tryb online.

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano
8 minut temu, slafec napisał(a):

Dzięki temu Nintendo było w stanie uciszyć twórców wszystkich emulatorów NS.

To prawda.
 

8 minut temu, slafec napisał(a):

Zanim ktoś zacznie dyskutować o ogrywaniu exów ze Switcha na PC, uprzedzam, że nie da się tego robić w sposób legalny.

Nintendo knows it can't prove emulation is illegal, but its latest tactic is very effective at knocking out sources of Switch piracy.

A to już nieprawda.
Bo z artykułu wynika że pozew Nintendo nie dotyczył emulacji (gdzie prawie na pewno by przegrali), tylko omijania DRM w procesie.
I tutaj:

Cytat

This is effectively the same tactic Nintendo used in its lawsuit against Yuzu. Nintendo's argument was not that emulation itself is illegal; rather, the lawsuit was all about how Yuzu broke the DMCA's provisions against bypassing DRM. Technically, we don't actually know if that argument would even hold up in court here, since the Yuzu devs settled before anything actually went to trial.

Czyli nawet nie było rozprawy, więc i wyroku również.
No i wyroki które nas obowiązują to te z sądów polskich, ewentualnie unijno-europejskich.
Choć przyznam że nie wiem czy i jakie reprekusje wynikają z umów międzynarodowych dla prawa autorskiego w przypadku rozstrzygnięć w sądach w Japonii lub w USA.

Opublikowano (edytowane)

"Większym problemem jest sama konsola. Inżynieria wsteczna jest dozwolona, ale nie możemy łamać przy tym zabezpieczeń oprogramowania. Jeżeli więc emulator wymaga oprogramowania sprzętu (tzw. firmware lub BIOS), musimy go uzyskać z posiadanego przez nas sprzętu, nie łamiąc przy tym jego zabezpieczeń." 

 

https://android.com.pl/rozrywka/614009-czy-emulacja-gier-jest-legalna/

 

 

Edytowane przez AndrzejTrg
Opublikowano
54 minuty temu, AndrzejTrg napisał(a):

Tylko czy to nie jest przypadkiem tak, że oprócz nośnika trzeba również posiadać wyciągnięty firmwere z konsoli? I wtedy to jest w pełni legalne? 

Firmware z konsoli jest potrzebny po to, żeby uruchomić emulator ale oficjalnie ponieważ jest własnością producenta danego sprzętu, to twórcy emulatorów nie mogą go dostarczać w komplecie ze swoim produktem. Dlatego wiele emulatorów ciągle jest dostępne. Yuzu popełniło taki błąd, że na swojej stronie mieli poradnik, jak wyciągnąć taki firmware i klucze szyfrujące co Nintendo uznało za naruszenie ich praw autorskich i dlatego złożyli pozew.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

"Czyli podsumowując — aby emulacja była w 100% legalna, musimy posiadać oryginalne gry oraz korzystać z emulatorów, które nie wymagają osobnego firmware lub BIOS." 

 

Ten emulator od BB, potrzebuje firmwere/bios ? Odpowiadając sobie na to pytanie, odpowiadasz również na pytanie czy emulacja jest legalna? Dobrze rozumuję? A nawet jak posiadasz konsolę to wyciągnięcie firmwere/bios odbywa się raczej nielegalnym sposobem?

Edytowane przez AndrzejTrg
Opublikowano

Taaa ja już to widzę, jak ktoś kupuje kartridże z Switcha, a potem na własny użytek samodzielnie tworzy romy nie łamiąc przy tym DRMu i wszystko po to, aby pograć na niededykowanym urządzeniu. Przy czym trzyma jako dowód, że ma takie prawo do emulacji, bo ma kopię (pewnie idzie od razu na sprzedaż). XD. Wiadomo, że ci wszyscy emulujący gry cisną gry z torrentów. :)  

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

Ok. Pogrzebałem trochę.

Na kanale Oxford King na yt znalazłem chyba najdokładniejszy opis instalacji emulatora ShadPS4 i Bloodborne'a (sprzed 6 dni).
On nie jest już do końca aktualny, bo film z 21.11 który wrzuciłem w pierwszym poście pokazuje że najnowsza wersja nie ma już np. problemów z krwią na ubraniu protagonisty.
I chyba nie wszystkie wymienione w filmie mody z Nexusa są potrzebne.

 

Tak czy inaczej:

- Emulator w menu pokazuje m.in. wersję firmware, ale nie wiem skąd i w jaki sposób została ona wyciągnięta.
Na PC po prostu ściągamy emulator z git-hub'a i rozpakowujemy.
Ciężko wyrokować na temat legalności w tej kwestii.
Póki co pozwu od Sony w kierunku twórców nie ma, ale nie wiadomo jak sprawa będzie się miała w przyszłości.

 

- Drugą kwestią jest kopia Bloodborne'a.
Ten Oxford King mówi że trzeba ściągnąć z sieci, ale nie może podać linków, więc wiadomo że chodzi o pirata.

 

Ja jednak preferowałbym dump'a z posiadanej oryginalnej płyty i konwersję do formatu .pkg (taką odczytuje emulator).
I tutaj znalazłem że coś takiego jest możliwe przy pomocy PS4 i pendrive'a.
Z drugiej strony nie mam 100-procentowej pewności czy taki plik .pkg zdumpowany z własnej płyty przez konsolę pójdzie równie bezproblemowo jak piracki plik .pkg ściągnięty z sieci.
Teoretycznie powinien, ale kto wie.

Edit: No dobra- doczytałem że ten sposób wymaga jakiejś starszej wersji firmware na konsoli i chyba nawet złamanej PS4.
Dla mnie odpada, bo nawet pomijając zagadnienia prawne, to musiałbym to zrobić na pożyczonej konsoli.
Może ktoś się lepiej orientuje i wie czy można zrobić normalnie zrzut z płyty PS4 na dysk?

Edytowane przez Paw79
Opublikowano

W swoim czasie przetestowałem nie jeden emulator i granie na emulatorze szczególnie w gry ze starszych konsol jest o wiele fajniejsze bo i obraz lepszy i płynniejszy. Kilka lat temu kupiłem sobie ps2 ale grafika to już nie to. Jak rządził jeszcze psx to trochę też sobie pograłem i mam wrażenie że w tedy grafika wydawała mi się lepsza i ładniejsza, a dziś patrząc na oryginalny obraz z tych dwóch konsol to mam wrażenie że to całkiem inna era.

  • Upvote 1
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Bawi się ktoś emu Amigi 500?

 

2500K, windows 10 w wersji Atlas OS 

 

Bardzo byłbym wdzięczny za pomoc, bo mam problem z kilkoma rzeczami:

 

 

- audio się psuje, niektóre dźwięki się nie kończą, tylko trwają przez kilka sekund, w trzech grach

 

- nie mogę włączyć tego API dźwięku, które ma niby pozwalać na niższe opóźnienia

 

- w Lotusie wyraźnie czuć opóźnienie, gra reaguje inaczej niż na prawdziwej Amidze. Jak na to dodać fakt, że jestem 34 lata starszy niż przy pierwszym graniu w Lotusa, to robi się konkretny problem. Pograłem na normalu, to gra mnie podsumowała "your rating: Absolute beginner" :E

 

 

- nie mogę znaleźć opcji rozdzielczości. Na monitorze 1080p bez żadnego skalowania, tylko powielając liczbę pikseli, powinno być 240p->480->960p czyli powinno to zajmować prawie cały ekran, ale mi gry wyświetla w może 2/3 wysokości (szerokość to wiadomo, 4:3 wtedy było standardem, więc tu się nie czepiam) W wersjach 20-25 lat temu były opcje do tego, a teraz nigdzie nie widzę (a to co widzę nie pomaga, bo nic nie zmienia albo obraz jest popsuty lub go nie ma wcale)

 

- widzę opcje zmiany PAL/NTSC i inne, ale nie wiem czy zmiany działają dopóki nie włączę gry. Kiedyś była opcja wyświetlania ilości FPS w rogu ekranu.  Chciałbym to mieć, bo nie wiem jak działa ten automat. Przecież do PAL/NTSC były osobne wersje gier. 

 

Da się na takim starym  kompie uzyskać input lag i audio lag na poziomie prawdziwej Amigi czy nie? Pierwszy raz widziałem emulator Amigi działający z pełną prędkością i poprawnym dźwiękiem na Pentium 200 MMX i karcie Tseng ET6000 z 1998r. Odpalało się to pod DOSem. Przecież przy takiej różnicy wydajności to powinno zapierdzielać bez choćby milisekundy input laga. 

 

 

 

PS. Z problemami ale i tak grałem do późna w nocy, bo oglądałem gry z filtrem Royale udającym CRT i kurde, gra się prawie jak na prawdziwym telewizorze i jak już zacząłem grać to nie mogłem wyłączyć :)

Edytowane przez VRman
Opublikowano

Nikt nie gra na emu Amig? :(

 

Tymczasem stwierdzam, że ta najnowsza wersja WinUAE jest mocno kulawa. 

 

Co chwilę się coś krzaczy, a konfig jak się popsuje to na amen. Dosłownie to samo ustawiam i raz mam obraz, a innym razem nie. To jest obok normalności czyli że po zmianach trzeba wirtualną amigę zresetować.

Raz się gra ładuje tylko przez moment, potem zwis. Zmianiam tempo pracy wirtualnej stacji 3.5" z powrotem i nadal dupa. A to jedyne co zmieniałem. Nawet restart WinUAE nie pomaga. Odpalam Quick Start robiąc DOKŁADNIE TO SAMO - i tym razem działa. 

 

Po ustawieniu ścieżek do kickstartu 1.3 przez godzinę wszystko OK. Nagle krzyczy, że nie mam romu i mam ustawić. Ustawiłem. Zobaczymy na jak długo zapamięta. 

 

No jak na emulator z taką historią to jestem w szoku. Co oni się znudzili i oddali go nieogarniającym młodziakom czy jak?  Na WinXP i starej wersji nie miałem 1/3 tych problemów co teraz. 

 

Problemy z dźwiękiem zniknęły po przejściu na Direct Sound, ale to ma chyba półminutowe opóźnienia. Tragedia. Próbowałem suwakiem bufora zmieniać - jest lepiej, ale nadal z opóźnieniem. Jedno ustawienie dalej i dupa.

Save/Load state'y nie działają jak trzeba. Mimo wybrania tego samego konfigu i nie grzebania, połowy obrazu po prostu nie ma. To samo się zrobiło NRgeekowi ostatnio na streamie gdy grał na tym emu. Po prostu zamiast sprite'ów jest sieczka, paski itp. 

 

Wyświetlania FPS nie znalazłem, ale przy przejściu na window mode jest na dole podane, więc od biedy tak może być. 

 

 

PS. No i domyślnie sterowanie jest na numerycznej. Że też przez te 25 lat nie zmądrzeli. Ja rozumiem, że amiga miała strzałki i nie chcą konfliktu, ale come on. Kto chce grać z dół = 2, i góra - 8? Przecież to jest tak niewygodne,  że gorzej się nie da. Na szczęście to pierdoła, wystarczy zmienić, ale to potężny błąd, że emu nie ma trybu "quick and easy". Wybierasz typ, np. A500, program sam powinien dobrać wszystko z automatu. 

 

 

PPS. Ale wyprzedzanie w Lotusie na zakręcie o włos, nadal bawi tak samo jak w 1991r. :) A jeszcze sobie pobrałem soundtrack z gry z YT i odpaliłem w tle. Teraz mogę mieć dźwięk i muzykę na raz. Na prawdziwej Amidze nieosiągalne.

 

 

Opublikowano
2 godziny temu, VRman napisał(a):

Nikt nie gra na emu Amig? :(

Ja sobie sprawdzam czasem jakieś gierki z amigi, ale osobiście wole proste rozwiązania, weź sobie ściągnij RetroBat'a a do folderu z romami wrzuć Amiga Game Selector'a (wersja pod retroarch) i masz cały pakiet gier który jest już skonfigurowany i działa bardzo dobrze, poza tym Retrobat daje duże możliwości konfiguracji jakbyś chciał podłubać.

Opublikowano
7 godzin temu, GTM napisał(a):

Ja sobie sprawdzam czasem jakieś gierki z amigi, ale osobiście wole proste rozwiązania, weź sobie ściągnij RetroBat'a a do folderu z romami wrzuć Amiga Game Selector'a (wersja pod retroarch) i masz cały pakiet gier który jest już skonfigurowany i działa bardzo dobrze, poza tym Retrobat daje duże możliwości konfiguracji jakbyś chciał podłubać.

Dzięki. Już pobrane. Pobawię się. 

Ale od razu zapytam: Da sie w ogóle na emu amigi na współczesnym monitorze i systemie, uzyskać więcej niż ok 65-70% wysokości ekranu? Mam monitor 1080p. W ogóle dziwne, że emulator pokazuje 313p na pasku. Gry z Amigi chyba szły w 320x200 lub 320x240 z tego co pamiętam, więc x4 powinno się ładnie mieścić zostawiając niewiele (1080->960) może to te kwestie tego jak obraz był podawany z prawdziwych Amig na TV?

 

1 godzinę temu, AndrzejTrg napisał(a):

A te emulgatory online sprawdzałeś?

No co Ty. Online to nie mogłoby działać bez opóźnień. Jedyne co mi od lat chodzi po głowie to próba pogrania online z jakimiś innymi amigowcami. W sensie multiplayer. W Silworma na dwóch chociażby :)

 

 

A tymczasem update: 

 

wyświetlacz

W nocy ze zgaszonym światłem wyciągnąłem trochę dodatkowej (postrzegalnej) "jasności" z monitora. Ustawiłem najlepiej jak potrafiłem na monitorze i pograłem trochę w ustawieniach, w których trochę niestety bolą oczy, bo stary dziad jestem, ale mimo kiepskiego do takich zabaw monitora, i tak wreszcie gry wyglądają bardziej jak je pamiętam z grania na TV niż granie na monitorze.

 

Nie bijcie, ale się muszę przyznać

30 lat temu tylko przez krótką chwilę widziałem Ruff'n'Tumble w telewizji. Potem jak grałem na emu i na prawdziwej Amidze to ogrywałem swoje ulubione gry i kilka perełek, które mnie za czasów życia Amigi ominęły (np. Benefactor)

 

A jak próbowałem to się okazało, że gra ma niestety tylko 25fps, a ja bardzo lubię mieć pełne 50/60fps w sidescrollerach więc pomyślałem, że poczekam na jakieś opcje dodawania klatek. 

 

No to wczoraj zagrałem. Można powiedzieć, że dłużej niż minutę to pierwszy raz w życiu.

Ja pierd(zie)lę.  Ale grafika :uklony:

No fakt, że trochę "oszukiwali" robiąc platformówkę w 25fps zamiast w prawilnych 50, ale jezus marian.

Pewnie jakby na premierę A1200 pokazali tą grę gawiedzi mówiąc "to jest gra pod AGA, tylko na razie mamy problem z optymalizacją więc chodzi w 25fps" to by wielu uwierzyło.

 

Chyba faktycznie to najładniejsza gra na A500. Ten amigowy styl. :yuppie:

Powerupy, połyskujące metale, energia na spawnpointach wrogów. (tu na screenie pokażę o co chdzi)

image.thumb.png.128dd7250a64883ce6730400ac4526d8.png

To wszystko dosłownie sprawia radość od samego patrzenia. Już fajnie mi się oglądało gameplay z CRT shaderem na YT, ale na żywo wygląda jeszcze sporo lepiej. 

Chcąc więcej tego stylu odpaliłem zaraz potem GODS. I bingo. Zgodnie z oczekiwaniami gra wygląda zajebiście. Na PC już wyglądała dobrze, mimo obrazu na monitorze wygladała trochę "amigowo" dzięki stylowi. Ale to była tylko namiastka. No i brak dźwięku. Tutaj dźwięki są i to całkiem fajne, a grafa wygląda trzy razy lepiej dzięki shaderowi CRT Royale i dzięki temu, że jasności mojego obecnego LCDika jest pewnie ze 4x więcej niż mój gówniany monitorek 14" miał w 1993/4r., gdy ogrywałem GODS na kompie.

Co tam jeszcze miało ten zajebisty styl? Xenon 2. 

Oczywiście tu też obraz wygląda super. 

 

 

Zaraz potem poleciał Silkworm. Jasność to jednak jest zaraz za filtrem CRT podstawa. Wybuchy wyglądają jak wybuchy a nie jakieś nie wiadomo co. Musi być ta siła światła, żeby to wyglądało jak należy.  Możnaby powiedzieć, że gry na Amigę były robione z myślą o kineskopowym HDRze ;)

 

Jeszcze Elvira: The Arcade Game odpaliłem dla testu jasności, bo pamiętam jak ta gra wyglądała u kolegi w 1992r. na nowoczesnym wtedy telewizorze. I ten test też mój monitor jakimś cudem zdał. Sama gra to oczywiście crap.

 

Działają mi już save-state'y więc pograłem jeszcze w Lotusa.

 

Bufor audio zostawiłem na razie na 4, domyślnie dało 8 czy 6. Na 4 na razie musi zostać. Nie chce się tu za dużo bawić bo to stary komp. Muszę go w końcu podmienić na mniej stary. Wtedy dojdzie więcej mocy proca i wtedy będę walczył. 

 

Ogólnie to łeb mnie boli bo do późna siedziałem. A jeszcze nagrywanie działa. W sensie, że Nvidiowy "shadowplay" łapie obraz już z filtrem CRT. 

Nie wrzucę bo mi się niechcący nagrało 50 minut Ruff'n'Tumble a wycinać nie ma sensu. Zapomniałem, że nagrywam bo tak mnie gra oczarowała. 

 

Gdzieś posiałem nowozakupiony drugi adapter do podpięcia joyów od Amigi do PC z emulatorem. :/

A może dałem bratu i nie oddał. No nic. Trudno. W Lotusie nawet są zalety grania na klawie, bo szybciej można sterować. Jednak wolałbym na joyu bo może trochę trudniej, ale duuuużo fajniej. 

 

BTW. Grając w Silkworm dotarło do mnie, że gram w grę, która będzie za 2 lata mieć 40 lat.

A nadal gra się zajebiście. Przeszedłem tą grę wielokrotnie i u kolegów z Amigą i na C64. Grali w to wszyscy, bo był zajebisty co-op. Chciałem napisać kanapowy, ale wtedy się przecież grało na krzesłach, z taboretem pod joystick. 

 

Eh, nie miałem takiej wkręty w emu A500 od czasu pierwszego podpięcia kompa przez TV-out do telewizora, albo gdy kupiłem sobie drugą Amigę i pokonałem lenistwo, przygotowując sobie z .ADFów prawdziwe dyskietki z grami.

W końcu muszę to ogarnąć porządnie. Kupić jakiś dedykowany monitor. Porządny joystick. Wszystko poustawiać, żeby było "na gotowe" i mieć już zawsze to wszystko pod ręką, żeby znowu nie minęła dekada przerwy. 

 

Jeszcze muszę też trochę poszukać shadera, bo Royale jest spoko, ale daje obraz jak prawdziwy TV podpięty nowoczesnym kablem. Dithering nie jest przez to rozmywany jak powienien. Wolę coś ala podpięcie "czinczami" czy przez kabel antenowy. 

 

Opublikowano
3 godziny temu, VRman napisał(a):

Dzięki. Już pobrane. Pobawię się. 

Ale od razu zapytam: Da sie w ogóle na emu amigi na współczesnym monitorze i systemie, uzyskać więcej niż ok 65-70% wysokości ekranu? Mam monitor 1080p. W ogóle dziwne, że emulator pokazuje 313p na pasku. Gry z Amigi chyba szły w 320x200 lub 320x240 z tego co pamiętam, więc x4 powinno się ładnie mieścić zostawiając niewiele (1080->960) może to te kwestie tego jak obraz był podawany z prawdziwych Amig na TV?

 

Nie wiem, aż tak się nie zagłębiałem, jadę raczej na automacie, jeśli chodzi o amigę to włączyłem tylko klawiaturę (bo domyślnie obsługiwała skróty retrobata) i zmniejszyłem czułość myszki, ale tam jest tego naprawdę dużo, trzeba tylko wejść do ustawień zaawansowanych.

 

3 godziny temu, VRman napisał(a):

Jeszcze muszę też trochę poszukać shadera, bo Royale jest spoko, ale daje obraz jak prawdziwy TV podpięty nowoczesnym kablem. Dithering nie jest przez to rozmywany jak powienien. Wolę coś ala podpięcie "czinczami" czy przez kabel antenowy. 

 

Kurcze a ja myślałem że to mój shader rozwywa obraz :D ja bym nie mógł tak grać, chyba że siedzisz 2 metry od monitora.

Osobiście uważam że najlepszy shader to crt-new-pixie przetestuj sobie, jest wbudowany w retrobata, wystarczy ustawić, wg mnie daje zdecydowanie najlepszy efekt nie robiąc przy tym całkowitej miazgi z obrazu jak na screenie który wkleiłeś.

Opublikowano
2 godziny temu, GTM napisał(a):

Kurcze a ja myślałem że to mój shader rozwywa obraz :D ja bym nie mógł tak grać, chyba że siedzisz 2 metry od monitora.

No 1.5-2m to trzeba niestety. Po piewsze dlatego, że to taki a nie inny shader, a po drugie że to niestety zaledwie 1080p. Za mało do ideału udawania CRT shaderem.

Przy innym shaderze może być inaczej, nawet takie znalazłem w shaderglassie, ale już nie chce mi się szukać.

 

No i kompresja filmiku też swoje dodaje. W każdym razie jak dasz wielkość filmiku 1:1 z rozdzielczością monitora albo 4x jak masz 4K a nie 1080p to powinno wyglądać OK. A jak masz 4K to odpal w 1080p nie na pełnym ekranie tylko w oknie 1080p i nie będziesz się musiał aż tak odsuwać. 

 

 

Na razie jeszcze z tego Retrobata nie korzystam, bo za dużo na raz. NAuczyłem się shaderglassa odrobinę, to wyczytałem, że do emu amigi to retroarch. Tam znowu kilka problemów, ale przynajmniej doinstalowany z tym reshade działa i bez retroarchu. 

Teraz chcę trochę pograć albo ponagrywać przydatne filmiki, a tym retrobatem  pobawię się później.

 

PS. Niektóre gry po prostu lecą o 20% szybciej, inne w ogóle nie działają albo się wieszają przy próbie grania w NTSC. No to nic dziwnego, że w USA Amiga nie zdobyła popularności, jak najlepsze gry o kant dupy tam można było potłuc. 

 

Lotus 1 wyraźnie płynniech chodzi w 30 zamiast w 25fps, ale wszystko jest też szybsze w grze.

Ruff'n'nTumble nie działa wcale. Po menu tytułowym ginie obraz.

 

 

Chciałem przestawić w ustawieniach nagrywania Nvidii, ale tam geniusze dali 30 lub 60fps zamiast dowolnej wartości więc "to se ponagrywałem". 

Te gry i tak już normalnie chodzą mało płynnie. Kaleczenie ich jeszcze judderem nieprzystosowania 25 do 30fps sprawia, że filmik nie będzie oddawał w pełni fajności wyglądu gry. 

 

 

PS. Puszczenie muzyki w tle dodaje bardzo dużo w Lotusie, ale też trochę w Ruff and tumble muszę z tego skorzystać. To że trzeba znaleźć na YT, pobrać i odpalić w VLC z zapętleniem, to jest pryszcz. Na 386SX żeby grać w Alladina bez "trybu slow motion" to trzeba było wyłączyć muzykę. Poświęciłem kilka godzin zgrywając muzykę na magnetofon i kilka kaset. Po prostu sobie puszczałem muzę z kasety i grałem w grę z samymi SFX. "Jeśli coś jest głupie, ale działa, to wcale nie jest głupie" :)

 

Opublikowano

Jakiś czas temu bawiłem się emulatorem winUAE i nawet udało mi sie odpalić na nim Nemac 4, grę FPS która ruszała tylko na najmocniejszej Amidze. Obecnie od czasu do czasu pogrywam w Cytadelę, ale to na specjalnym porcie na PC, bo wersja na Amigę o wiele gorzej wygląda 8:E

Opublikowano (edytowane)

Ależ się zdenerwowałem.

 

Nie mogę odpalić trybu 50Hz.

 

Na GTX 660/760 i Win7 na pewno działało, bo włączałem, a teraz 980ti i win10  i dupa. Ustawiam, daję "Test" i mam tylko czarny ekran. Próbowałem zmieniać tutaj

image.png.b2c89d1d20d72b3bec3c588b102ae99a.png

 

 

ale ani auto ani dwie opcje wybrane ręcznie niczego nie zmieniają. Nadal czarny ekran.

 

 

Monitor ten sam, więc na bank obsługuje 50Hz. 

 

50Hz ze stroboskopem w monitorze to już jest hardcore. Nawet ja tak nie dam rady grać dłużej niż ze dwie minuty. Ale do nagrania filmiku starczy. 

 

Myślę sobie "no problem" - W końcu zawsze można odpalić 100Hz i BFI w emulatorze albo przejść na wersję gry NTSC.

 

No właśnie nie.

 

Opcja Black Frame Insertion (BFI) w ogóle nic nie robi, a gier w NTSC nie mogę znaleźć, bo Amigę w USA kompletnie olewano. Albo wersji 60fps nie ma wcale, albo po prostu gry chodzą o 20% za szybko, przez co gra się do dupy.

Znalazłem póki co tylko taki wpis na jakimś forum:

Cytat

 

NTSC OK:

 

Agony
Anarchy
Burning Rubber
Cannon Fodder
Cool Croc Twins
Crazy Cars 3
Disposable Hero
Dizzy Collection
F40 Pursuit Simulator
Fire Force
Giana Sisters
Indigo
JetSet Willy 2
Jim Power
Manic Miner
Myth
Rodland
Rubicon
Second Samurai
Silkworm.
Sword of Sodan
Suburban Commando
SWIV
Treasure Trap
Trex Warrior
Tubular Worlds
Turrican II
Turrican 3 Beta

 

 

Ale tu nawet nie wiem czy chodzi o to, czy chodzą OK, czy że gość wymienił te, które w ogóle chodzą. 

 

 

PS. Da się gdzieś poza google drive itp. wrzucać kilkuset megowe pliki do pobrania, ale bez rejestrowania się prawdziwym mailem? W sensie, może wymagać rejestracji ale byle śmieciowe maile (takie do spamu) działały, bo na tym kompie się nie chcę logować do normalnego maila, nie mam żadnego dostępu do żadnych kont google, MS, discordów, fejsików ani żadnego innego gówna tego typu. A jak wrzucę na streamable to kompresja tam jest jeszcze gorsza od tego na Youtube. 

Znowu, żeby to przenosić, szukać hasła do starego konta na YT, uploadować z moim zabytkowym łączem (upload: jeden megabajt na sto lat) to mi się nie chce. 

 

Edytowane przez VRman

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...