Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no rozumiem. od tego jest glownie AC - pokryzcie kosztu (w calosci lub czesciowo) na doprowadzenie auta do stanu uzywalnosci po kolizji. ale wymyslanie, ze bateria potrzebuje dodatkowego ubezpieczenia na jej naprawe, albo, ze inni jej nie daja lub moga odmowic naprawy, to typowa zagrywka marketingowa. bateria jest elementem auta, na stale do niego zamocowanym. nawet moze byc jego czescia konstukcyjna - bez niej auto sie zlozy. wiec to co wypisuja w tym art to clikbaitowe- markietingowe bzdury. 

  • Upvote 1
Opublikowano
1 minutę temu, galakty napisał(a):

Pewnie dużo zależy od softu, czy realnie pokazuje pojemność i zasięg, czy ściemnia. Ile to się razy miało starego strucla (telefon) co nagle z 15% spadał na 2% i się wyłączał :E 

Auto ma swój stały przelicznik jesli chodzi o pełne naładowanie i na 100% pokazuje mi 542km zasięgu i to jest do zrobienia na drogach lokalnych. Jak ktoś by się uparł to po mieście bez korków jest w stanie zrobić więcej.

Tesla ma fajny system pokazujący zużycie energii na przestrzeni ostatnich 15km, 150km i 300km. Przełączając się między zakładkami widać jakie było realne zużycie i w każdej zakładce pokazany jest realny, możliwy zasięg.  Świetna opcja, która daje idealny pogląd na zasięg w zależności od stylu jazdy :) 

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano
29 minut temu, Cappucino napisał(a):

Zatartego z powodu kolizji? :E

powaznie pytasz? bo akurat nic w tym dziwnego. tys powod, aby sie zatarl zaraz po samej kolizji bo "o. odpalil. to ja podjade dalej" i ciagnie za soba wszystkie plyny, albo pare km, po "naprawie", bo jednak cos tam niby tylko po lekkim zarysowaniu, wgnieceniu, ale sama diagnoza silnika i osprzetu nie do konca zostala poprawnie przeprowadzona. tys powodow. tak w samym silniku jak i jego osprzecie

 

Opublikowano
18 minut temu, SuLac0 napisał(a):

powaznie pytasz? bo akurat nic w tym dziwnego. tys powod, aby sie zatarl zaraz po samej kolizji bo "o. odpalil. to ja podjade dalej" i ciagnie za soba wszystkie plyny, albo pare km, po "naprawie", bo jednak cos tam niby tylko po lekkim zarysowaniu, wgnieceniu, ale sama diagnoza silnika i osprzetu nie do konca zostala poprawnie przeprowadzona. tys powodow. tak w samym silniku jak i jego osprzecie

 

Jakoś handlarze ściągają te tysiące i po naprawie dalej ganiają. 

Cytat

odpalil. to ja podjade dalej" i ciagnie za soba wszystkie plyny, albo pare km, po "naprawie"

Nie no, weź już się nie odpalaj. 

Opublikowano
Godzinę temu, DjXbeat napisał(a):

Tesla ma fajny system pokazujący zużycie energii

Szkoda że robią takie plastikowe kubły... Schowek pasażera otwierany z ekranu? Serio? Wolant zamiast kierownicy? To powinno być zakazane prawnie. 

  • Upvote 1
Opublikowano
Godzinę temu, Cappucino napisał(a):

Jakoś handlarze ściągają te tysiące i po naprawie dalej ganiają. 

a co to ma do rzeczy? zaskoczony byles, ze w aucie po kolizji moze zatrzec sie silnik. oczywiscie, ze nie po kazdej, ale moze

Godzinę temu, Cappucino napisał(a):

Nie no, weź już się nie odpalaj. 

to zacznij w koncu myslec, nie bedziesz tyle razy "zaskakiwany"

Opublikowano
1 godzinę temu, galakty napisał(a):

Szkoda że robią takie plastikowe kubły... Schowek pasażera otwierany z ekranu? Serio? Wolant zamiast kierownicy? To powinno być zakazane prawnie. 

Tak. Schowek jest otwierany z ekranu lub głosowo. W moim odczuciu bardzo dobre rozwiązanie bo chcąc mieć zamknięty schowek dla postronnych osób nie musisz mieć dodatkowego kluczyka otwierającego ;)

Wolantu nie mam - mam zwykłą kierownicę. Wolant jest dostępny praktycznie w każdej marce sportowej więc to nie jest rozwiązanie stosowane tylko przez Tesle. 
 

Opublikowano
14 godzin temu, SuLac0 napisał(a):

 

to zacznij w koncu myslec, nie bedziesz tyle razy "zaskakiwany"

Zaskoczony czym? Na razie jestem zaskoczony fanatyzmem elektromobilności.

 

15 godzin temu, galakty napisał(a):

Szkoda że robią takie plastikowe kubły... Schowek pasażera otwierany z ekranu? Serio? Wolant zamiast kierownicy? To powinno być zakazane prawnie. 

Jak ktoś chce być oryginalny to wymyśla takie głupoty, inna sprawa, że komuś to pasuje i uznaje jako postęp...:rotfl2:

14 godzin temu, SuLac0 napisał(a):

a co to ma do rzeczy? zaskoczony byles, ze w aucie po kolizji moze zatrzec sie silnik. oczywiscie, ze nie po kazdej, ale moze

A to, że mało który jesli nie był skasowany kompletnie dalej gania. Raczej każdy dba by auto po kolizji dalej było sprawne gdy jest mozliwość naprawy.

  • Like 1
Opublikowano
13 godzin temu, DjXbeat napisał(a):

Tak. Schowek jest otwierany z ekranu lub głosowo. W moim odczuciu bardzo dobre rozwiązanie bo chcąc mieć zamknięty schowek dla postronnych osób nie musisz mieć dodatkowego kluczyka otwierającego

W życiu bym na to nie wpadł... Jak się boisz że ktoś Ci otworzy to może go nie wsadzaj na przedni fotel? :E 

A to pasażer z ekranu już nie otworzy sam? Przecież też da radę wyklikać to co Ty? Czy Tesla ma autoryzację odciskiem palca? :E 

 

13 godzin temu, DjXbeat napisał(a):

Wolant jest dostępny praktycznie w każdej marce sportowej więc to nie jest rozwiązanie stosowane tylko przez Tesle. 

Każda sportowa marka ma wolant na drogi publiczne? Od kiedy? 

To jest dobre na torze gdzie masz bezpośrednie przełożenie i mały kąt obrotu, a nie drogi publiczne. Z tego co widzę to tam się trzeba nakręcić na parkingu jak normalną kierownicą, ale nie ma gdzie przekładki zrobić. To jest dobre jak masz max te 580-620 stopni obrotu. 

  • Upvote 1
Opublikowano
14 godzin temu, SuLac0 napisał(a):

zaskoczony byles, ze w aucie po kolizji moze zatrzec sie silnik.

Nie, to oczywiste, że może dojść do takiej sytuacji, tak samo jak uszkodzenia skrzyni biegów czy zapalenia się baterii w elektryku.

Ale to rzadkie sytuacje w przypadku kolizji i aut nadających się do naprawy.

Teraz, galakty napisał(a):

W życiu bym na to nie wpadł... Jak się boisz że ktoś Ci otworzy to może go nie wsadzaj na przedni fotel? :E 

 

Ja bym w ogóle takiego nie zabierał, argumentacja zaczyna być coraz bardzie kabaretowa. O zamykanych schowkach na kluczyk pewno nie słyszał...

  • Upvote 1
Opublikowano
2 godziny temu, Cappucino napisał(a):

Zaskoczony czym? Na razie jestem zaskoczony fanatyzmem elektromobilności.

Ta sama gadka co przy panelach była, a to się nie opłaca, to się nigdy nie zwróci, a to krowy mleka nie będą dawać. A jednak nawet na nowych zasadach ludzie stawiają panele z magazynami. Wczoraj spotkałem znajomego który mieszka z partnerką w Warszawie i chcą kupić auto dla niej i tylko ze względu na darmowe parkowanie, patrzą w stronę elektryka. Nie mają dostępu do własnego gniazdka, rozkminiają czy nie będzie dla nich upierdliwe ładownie się na ładowarkach

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, Cappucino napisał(a):

 O zamykanych schowkach na kluczyk pewno nie słyszał...

Jak byś poświęcił chwilę i przeczytał moją wypowiedź z włączonym myśleniem to zauważył byś, że napisałem iż takie rozwiązanie eliminuje konieczność posiadania dodatkowego kluczyka do schowka. 
Idąc dalej - Tesla nie ma żadnych mechanicznych kluczyków, jest tylko karta dostępowa więc głupotą było by wrzucanie mechanizmu z kluczykiem do schowka. Rozwiązanie elektroniczne jak ze wszystkim.

6 godzin temu, galakty napisał(a):

W życiu bym na to nie wpadł... 

Przeczytaj całe zdanie. Chodzi o zamykanie dla osób postronnych, nie dla pasażera. 
W zwykłym aucie masz normalnie schowek na kluczyk, więc chcąc zamknąć schowek musisz go zamknąć kluczykiem. W tym przypadku kluczyk jest zbędny - otwieranie z panelu eliminuje konieczność posiadania kluczyka. Schowek zawsze jest zamknięty 

6 godzin temu, galakty napisał(a):

Każda sportowa marka ma wolant na drogi publiczne? Od kiedy? 

Od niedawna. Praktycznie większość ma już w swoim konfiguratorze możliwość wyboru normalnej kierownicy lub wolantu.

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano (edytowane)

Yyy... Schowek na kluczyk, to chyba tak bardziej w autach z lat '90, a nie teraz :hmm:Ewentualnie w kabrioletach

 

A nawet jakby były, to kto normalny zamyka schowek ekstra na kluczyk?

Edytowane przez marko
  • Upvote 2
Opublikowano
Godzinę temu, DjXbeat napisał(a):

Przeczytaj całe zdanie. Chodzi o zamykanie dla osób postronnych, nie dla pasażera. 
W zwykłym aucie masz normalnie schowek na kluczyk, więc chcąc zamknąć schowek musisz go zamknąć kluczykiem. W tym przypadku kluczyk jest zbędny - otwieranie z panelu eliminuje konieczność posiadania kluczyka. Schowek zawsze jest zamknięty 

Nie mam schowka na kluczyk :E I nie wiem po co miałbym go zamykać na klucz, naprawdę. Nikomu nie udostępniam auta, nie wsadzam do przodu nikogo kto by tam grzebał, nie mam nic tam do ukrycia. Dziwne argumenty żeby wybronić Teslę :hihot:

 

Godzinę temu, DjXbeat napisał(a):

Od niedawna. Praktycznie większość ma już w swoim konfiguratorze możliwość wyboru normalnej kierownicy lub wolantu.

Sprawdzam 911 GT3 RS (chyba najbardziej usportowione Porsche jakie jest) i nie ma. Zaraz się okaże że każda marka poza Porsche ma prawda? 

Opublikowano
27 minut temu, galakty napisał(a):

Dziwne argumenty żeby wybronić Teslę :hihot:

Ale to Wy macie problem z tym „schowkiem „ pomimo, że z tego schowka nie korzystacie więc co mam bronić? 

 

34 minuty temu, galakty napisał(a):

Sprawdzam 911 GT3 RS (chyba najbardziej usportowione Porsche jakie jest) i nie ma. Zaraz się okaże że każda marka poza Porsche ma prawda? 

Porshe, Ferrari, Lamborghini, Lexus i Tesla mają dostępny Wolant w opcjach do wyboru. 
Za chwilę będziesz mial Peugeot z wolantem. 

System Steer-by-wire bardzo mocno się rozpowszechnia szczególnie w chińskich markach samochodów.
 

Opublikowano
2 minuty temu, DjXbeat napisał(a):

Ale to Wy macie problem z tym „schowkiem „ pomimo, że z tego schowka nie korzystacie więc co mam bronić? 

Gdzie napisałem że nie korzystam? Napisałem tylko że nie rozumiem otwierania przyciskiem na tablecie i że chowasz tam coś przed kimś.

I pytam się - czy pasażer nie da rady wyklikać schowka tak jak Ty? To jakie to zabezpieczenie niby jest? PIN wpisujesz? Aaaaa podczas jazdy to on się chyba i tak nie otwiera nie? Bo bezpieczeństwo? Czy otwiera? :E 

 

3 minuty temu, DjXbeat napisał(a):

Porshe

To pokaż bo nie widzę. 

Opublikowano

No nie wiem, ja korzystam ze schowka cały czas. Wkładam tam prozaiczne rzeczy jak powerbank, batona, portfel, kabel USB-C, chusteczki, okulary i masę innych rzeczy absolutnie niewymagających dodatkowej konspiracji. Jakbym miał aucie mówić za każdym razem gdy chcę coś na szybko włożyć/wyjąć, że ma mi go otworzyć to bym chyba dostał p!erdolc@ :E

  • Upvote 2
Opublikowano
6 minut temu, galakty napisał(a):

Gdzie napisałem że nie korzystam? Napisałem tylko że nie rozumiem otwierania przyciskiem na tablecie 

A korzystasz ze schowka z takim rozwiązaniem jakie jest w Tesli? Nie. 
Nie korzystasz, nie rozumiesz jak działa ale wiesz, że gorsze, problematyczne czyli tak jak napisałem wyżej - macie z tym problem ale z tego nie korzystacie. 

 

Opublikowano

Do schowka wkładam portfel, telefon, zegarek, szczególnie jak jadę na ryby albo pluskać się nad jeziorem. Na imprezie na działkach, albo jak u kogoś jestem i idziemy pić to tak samo, traktuje schowek jako sejf. Jak jest gorąco to uchylam szyby i wtedy dostęp byłby łatwiejszy. Dla mnie schowek na klucz to must have. 

 

Co człowiek to inne potrzeby, dlatego rozumiem, że 

55 minut temu, galakty napisał(a):

nie mam nic tam do ukrycia

 

  • Upvote 2
Opublikowano

Ja uważam, że pewnych rzeczy nie powinno się automatyzować. Proste mechaniczne rozwiązanie jest najlepsze, tj. pokrętło do radia, sterowanie klimatyzacji czy ten durny schowek. Wszystkim możesz sterować głosem, ale w praktyce wychodzi na to, że klienci wolą jednak manualne rozwiązania. 

Jedynie producenci wolą to oprogramować jednym tabletem, bo im tak taniej. 

  • Upvote 4
Opublikowano
9 minut temu, Totek napisał(a):

Do schowka wkładam portfel, telefon, zegarek, szczególnie jak jadę na ryby albo pluskać się nad jeziorem. Na imprezie na działkach, albo jak u kogoś jestem i idziemy pić to tak samo, traktuje schowek jako sejf.

To ja bym nigdy szyb uchylonych nie zostawił bo każdy może wejść i portfel w schowku to byłoby chyba najmniejsze zmartwienie ;) 

 

10 minut temu, marko napisał(a):

Wszystkim możesz sterować głosem, ale w praktyce wychodzi na to, że klienci wolą jednak manualne rozwiązania. 

Sterowanie głosem nie działa, to samo w domu. Była podjarka asystentami, a potem i tak szybciej jest kliknąć pilotem/telefonem. Dopóki takie systemy nie będą sterowanie myślami to nie mają sensu, ale wiadomo.... Taniej niż 6 przycisków i 2 pokrętła, a że niebezpieczne na drodze to kogo to obchodzi?

  • Upvote 1
Opublikowano
53 minuty temu, marko napisał(a):

Ja uważam, że pewnych rzeczy nie powinno się automatyzować. Proste mechaniczne rozwiązanie jest najlepsze, tj. pokrętło do radia, sterowanie klimatyzacji czy ten durny schowek. Wszystkim możesz sterować głosem, ale w praktyce wychodzi na to, że klienci wolą jednak manualne rozwiązania. 

Jedynie producenci wolą to oprogramować jednym tabletem, bo im tak taniej. 

Mnie już denerwuje to wolne otwieranie schowka w X-Trailu :E 

Opublikowano

Co do wolantu, Lexus dobrze to zrobił, bo pół obrotu (200 stopni) jest pełen skręt kół. W Tesli widziałem na filmiku to kręcisz jak typową kierownicą, czyli prawie półtora obrotu. Wolant jak w Lexusie by mi odpowiadał.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Mnie już denerwuje to wolne otwieranie schowka w X-Trailu :E 

Ja w schowku mam instrukcję do auta, papiery do bagażnika rowerowego i pęk kluczy: do belek dachowych, do bagażnika dachowego, do haka, do bagażnika rowerowego, do roweru A (3 klucze :E), do roweru B (2klucze) Jedynie rower C ma kłódkę na szyfr :E pewnie jeszcze jakiś kabel USB się tam wala na czarną godzinę :lol2:

Edytowane przez marko

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Dasz screena ze swoimi ustawieniami hud? Chciałbym takie ostre ładne kolorki co ty masz Chyba, że to mi telefon amoledem tak wypukla
    • Witam, proszę o pomoc w doborze podzespołów pod nowy PC, ponieważ spontanicznie... chociaż kusi od dłuższego czasu... myślę o zmianie mojego leciwego zestawu (i7-6700k, 16GB DDR4, GTX 1080) na coś nowszego, co mi może znowu posłuży lata. Spontaniczna decyzja, bo racjonalnych powodów wstrzymywałem się z tym już długo (mało czasu na granie), ale ceny RAM odlatują, a mi sie udało spontanicznie "ostatnim rzutem" kupić je jeszcze w akceptowalnej chyba cenie. Dodatkowo  "ludzie gadają", że inne rzeczy jak dyski, GPU też poleca w góre, wiec możliwe, że ostatni dzwonek na zakup czegoś w "przyzwoitych" pieniądzach.  Zestaw głównie do grania + ewentualnie zabawa w obróbka/montaż foto/wideo, ale do tego mam tez MB Pro M4 Pro z 48 GB RAM. Część rzeczy zostaje, z obecnego zestawu, bo niedawno kupowane lub jeszcze nadaje sie do użytku - obudowa, chłodzenie custom LC, wentylatory, dyski SSD M.2, itd. Obecnie używam monitora 4K MSI MAG 321UPX QD-OLED. Myślę nad poniższymi częściami: AMD Ryzen™ 7 9800X3D MSI MAG X870E TOMAHAWK WIFI - tutaj może coś innego jeszcze zaproponujecie  CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB DDR5 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 (CMP64GX5M2B6000Z30) - ilość na wyrost pewnie, ale spontanicznie już kupione 5 listopada na Amazon za 1399PLN, zanim ceny juz kompletnie odleciały. Mam możliwość zwrotu do 31.01.2026, ale nawet jakby te RAMy były kiepskie, to teraz za tę cenę już raczej nic lepszego i w takiej ilości nie kupię). NZXT C1200 Gold ATX 3.1  / CORSAIR RM1000x -  wybrane z podpiętego tutaj na forum tematu z polecanymi zasilaczami. Moc zawyżona pewnie, ale lubie cisze, wiec chce żeby wentylator sie "nudził", a nie wiem jeszcze w jakie GPU bede celował. GPU - tutaj nie wiem czy czekać na modele SUPER od nV (chyba maja bys opóźnione?), czy kupować co jest, bo przez sytuacje z RAM, ceny GPU tez moga poleciec znowu ostro w górę. Patrząc na ceny chyba celowałbym w coś typu RTX 5070Ti lub Radeon  RX 9070 XT. Kompletnie nie znam obecnie rynku, wiec proszę o jakieś propozycje solidnych modeli GPU (cena/jakość, względna cisza).
    • Jasne, ten MSI Center chyba też może coś szczerze przeszkadzać, z tego co czytałem to więcej złego robi niż dobrego, z Latencymon jeszcze nie miałem okazji korzystać na obecnym zestawie. Jeżeli chodzi o ustawienia graficzne to nie robi to jakoś większej różnicy, w gierki typu Valorant/LOL/Fortnite gram na najniższych, w War Thunder testowałem na niższe było delikatnie tylko lepiej przez to że pewnie mniej shaderów musiało się doczytywać. ( tak jak mówię na ultra bez problemu mam 200+ fps tylko ten micro stutter o 2-5 fps w dół )  Sprawdzałem na locked 60 fps też są spadki np do 47. Jeżeli chodzi o blokowanie klatek to mam vsync, czyli 144 fps idealnie do monitora, gdy robię limit fps ręcznie na 144 lub 3 mniej to powstaje screen tearing i obraz się rozjeżdża, efekt taki jakby monitor był przecięty na pół przy mocniejszych ruchach myszki albo mimo że mam te stałe fps to nie ma wcale płynności obrazu. Dzięki za linki do tematów innych, czytałem już je i raczej średnio co mi pomoże patrząc że to kompletnie inny procek, chipset itd. 
    • Być ładnym i się tak oszpecić... nie wiem czym to jest spowodowane, czy faktycznie strzępkiem mózgu czy ogólnym stereotypom że kobieta bez "lifitingu" jest brzydka.
    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...