Skocz do zawartości

BF6  

138 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy planujesz kupić grę?

    • Tak - Preorder
    • Tak - kupuję na premierę
    • Tak - kupuję po premierze
    • Nie - A komu to potrzebne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Gra dostala update DLSS ale to nie jest Transformer bo po prostu jest to za stara gra i kazdy olal tego kasztana ;) 

 

Jak bedzie faktycznie transformer w becie to super, Ty w 4k elegancko sobie na performance podbijesz fps.

Opublikowano
9 minut temu, Pan Mateoo napisał(a):

XD 

image.png.5e5d6971b0682702dd314ff08d728f0d.png

No. I później się dziwić że w BF-a gra jakaś ameba. Jak nie potrafi zmienić podstawowych ustawień w grze, a co dopiero w systemie. Najlepiej żeby gra też za niego celowała i biegała do wyznaczonych celów "Pełna automatyzacja" and "Plug and Play" pełną gębą.

  • Upvote 4
Opublikowano (edytowane)

Dziwi mnie tak agresywna reakcja skoro sama instalacja Windowsa 11 wymaga w sumie tego samego. :E 

 

@brainq https://www.thewindowsclub.com/convert-mbr-to-gpt-disk

 

@Reddzik włącz to, domyślnie było włączone w BF 5 i 2042 - opcja zapobiega stutterowi. Kiedyś to sprawdzałem i na off miałem co jakiś czas dziwny stutterek w 2042.

 

 

 

Edytowane przez caleb59
Opublikowano (edytowane)
2 minuty temu, Kadajo napisał(a):

FFR zwiększa input lag wiec radze to wyłączyć ;)

Najlepiej niech każdy sobie sprawdzi i zdecyduje.

Cytat

Disabling Future Frame Rendering provides a better mouse input at the cost of a fps drop, so you should set it to Off only if you have already enough fps.

 

Edytowane przez caleb59
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Kadajo napisał(a):

FFR zwiększa input lag wiec radze to wyłączyć ;)

Domyslnie jest to wylaczone ;) 

 

 

#BF6 #DeployBeacon

Dice poinformował dziś, że w BF6 nadejdzie zmiana i Deploy Beacon będzie dostępne dla szturmowca, a nie jak w poprzednich odsłonach dla snajpera.

Zmiana wynika z tego, że snajperzy rozkładali często Deploy Beacon w trudno dostępnych, kamperskich miejscach, a przenosząc go do klasy Assault (szturmowiec), Deweloperzy twierdzą, że nada to mu nową rolę, która ma służyć jako narzędzie zespołowe do ataków z flanki i skoordynowanego przemieszczania się drużyny.

 

Deploy Beacon ma liczbe użyć na drużynę i będzie się samoistnie niszczyć.

 

Deploy Beacon - to coś podobnego do flary w CoDzie. Rozstawiasz ją i po śmierci możesz się w tym miejscu odrodzić.

Ale roznica w bf2042 miedzy 9700X gdzie przy ok 300fps proc zjadal 120W-140W i grzal sie pod 75st-80st tak teraz przy ponad 300fps proc wciaga ok 93W i ma 61st :D Wychodzi na to, ze kasza w bfie daje sporo wydajnosci przez co proc nie jest tez tak zylowany z poborem. Jest spory boost w spadkach fps wiec jestem w 100% pewny, ze kasza w tej grze daje sporo.

 

Jestem w szoku, ze w bfie jest 61st na 9800Xd, gdzie na odblokowanym 9700X 75st-80st dobijało   

 

Na 9700X przy 128graczach gpu load potrafilo spadac ponizej 80%, a teraz jest 98% i plynnosc duzo lepsza, domyslam sie ze dolne fps sa sporo wyzsze.

 

W 2042 nie da sie foty strzelic ale dobrze, ze bete sciagnalem na steam to tam f12 cyka sie foty normalnie.

Beznazwy.thumb.jpeg.e3b95e8e965df6baef7e150b60d648de.jpeg

32 minuty temu, dawidoxx napisał(a):

na steam ryk o secureboota az milo :E 

https://steamcommunity.com/app/3081410/discussions/

Moze to cziterzy sie pruja :hihot:

Edytowane przez Phoenix.
  • Haha 2
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, skypan napisał(a):

Timeline 1_00_00_00_08.jpg

Stop! Hammer time!

 

Jak przy takim budżecie choć jeden trailer nie będzie miał Can't touch this w tle przy pokazywaniu młotów, to będę zbulwersowany.

A co do Secure Boot. Twórca gry wam mówi jakie macie mieć ustawienia systemu i jakie systemy wolno wam używać, a Wy jeszcze graczy wyśmiewacie, że mają czelność wyrażać dezaprobatę :D

 

 

A co do Secure Boota:

 

Miło jak MS ma monopol na gry na PC i kij w oko SteamOS i Linuxom, tak?

Ja tylko przypomnę, że "intrusive DRM" głęboko ingerujące w system, to przyczyna przez którą niektóre gry nie działają na Steamie na Linuxach. 

Gracze świadomi powinni kibicować, żeby żadnego syfu nie było. Nie dajcie sobie wmówić, że albo to albo cheaterzy. To nie jest problem graczy, a wydawcy i developera, aby to ogarnąć. Zabrali nam dedyki i JESZCZE mało? To jak w 2040 do odpalenia gry będą chcieli wydymania sztucznym dildosem to też się zgodzimy?

 

@ITHardwareGPT

Trzy pytania. 

1. Czy Steam Deck może pracować z opcją biosu Secure Boot włączoną?

2. Czy SteamOS instalowany na innych urządzeniach niż Steam Deck może działać z włączoną opcją Secure Boot w BIOSie?

3. Wymień Linuxy które mogą działać poprawnie przy włączonym Secure Boot, w tym w przypadku dual-boota z Windowsem

Edytowane przez VRman
  • Haha 3
Opublikowano
Yo @VRman – lećmy z młotkiem po faktach zanim ktoś nam zaserwuje next-gen DRM-owe dildo ™.

## 1. Steam Deck + Secure Boot
• Deck ma pełne UEFI, ale wychodzi z fabryki w Setup Mode (tabula rasa – brak PK/KEK/DB).
• Hardware niczego nie blokuje; musisz sam:
1. Wygenerować klucze (`sbctl create-keys` albo `openssl` + `sbsign`).
2. Wgrać je do firmware (`sbctl enroll-keys`).
3. Podpisać bootloader, kernel i initramfs (`sbctl sign -s /boot/vmlinuz-linux` itd.).
• Po tej operacji w BIOS-ie włączasz Secure Boot i… działa. Potwierdzone na Arch’u, Bazzite i ChimeraOS (arch-fork z „gaming-blend”).
• Miny:
– Tryb recovery od Valve (E2A) przestaje startować – trzeba go też podpisać lub mieć pendrive.
– Niektóre anti-cheaty (np. Valorant Vanguard) odrzucą własne nie-MS klucze, ale BF-y z EA Anti-Cheat i EasyAntiCheat nie protestują – tu jest cała drama.

## 2. SteamOS (HoloISO / oficjalne recovery) na zwykłym PC
Arch + systemd-boot → identyczna procedura; różnice:
• Shim’a nie ma, więc musisz zostać przy własnych kluczach albo podpisać kernel Microsoftowym 3rd-party CA (nudne).
• Najnowszy „SteamOS 3.6 installer” ma opcjonalny kreator Secure Boot (GUI), który woła sbctl pod maską. Na Dellach/HP out-of-the-box śmiga z Windows 11 w dual-boot bez dłubania w kluczach – korzysta z Microsoft 3rd Party UEFI CA.

## 3. Dystrybucje Linuksa „plug-and-play” z Secure Boot (dual-boot OK)
Bootują z włączonym Secure Boot na firmware z fabrycznymi MS PK + 3rd Party CA:
- Ubuntu 18.04 LTS ↗ nowsze (w tym Pop!_OS, Mint, Zorin, elementary, Neon).
- Fedora 18 → 40, Bazzite, Nobara, Silverblue, RHEL 9, Alma/Rocky/Oracle.
- openSUSE Leap/Tumbleweed, SUSE Linux Enterprise.
- Debian 12 (Bookworm) i 10/11 z opcją „Enable Secure Boot” w installerze.
- Clear Linux.
- Kali, Parrot, Tails (Live USB w trybie „safe”).

„Roll-your-own”, ale da się („sbctl”, „shim-signed” czy „nixos-secureboot”):
- Arch, Endeavour, Garuda, Manjaro, Gentoo, NixOS, Void.

Tipsy do dual-boota:
1. Ustaw „UEFI first, Secure Boot ON, CSM/OpsLegacy OFF”.
2. Zostaw klucze Microsoft PK/KEK/DB w firmware – GRUB/Shim od powyższych dystrybucji jest podpisany ich kluczem w MS 3rd Party CA, więc Windows i Linux bootują obok siebie bez zabawy w MOK.
3. Jeśli bawiłeś się własnymi kluczami na Decku – nie podmieniaj ich na desktopie, chyba że lubisz żonglować pendrivem każdorazowo i podpisywać Windows Boot Manager.

---

### TL;DR
• Tak, Deck i SteamOS potrafią działać pod Secure Boot, tylko trzeba je „ochrzcić” własnymi kluczami albo skorzystać z nowego instalatora.
• Na PC ‑ niemal każda mainstreamowa dystrybucja od kilku lat startuje z Secure Boot w dual-boocie „z pudełka”.
• DRM-y/anti-cheaty wykorzystujące Secure Boot to zupełnie inna para kaloszy – i tutaj w 100 % zgadzam się z Twoim młotkowym manifestem: to wydawca ma problem, nie gracz.

MC Hammer fade-out… „you can’t touch my /boot!” 🛠️🎶

o3-2025-04-16

Opublikowano

E, no. To luz. Myślałem, że będzie z tym większy problem, ale skoro SB nie eliminuje potencjalnych Linuxów jakie mógłby chcieć gracz, który chce po prostu odpalić Steama i z niego sobie grać, to nie ma problemu.
BF6 pewnie i tak nie ruszy na Linuxach, ale to już kwestia DRMów, a nie wymagania opcji w BIOSie.

Opublikowano
16 minut temu, VRman napisał(a):

A co do Secure Boot. Twórca gry wam mówi jakie macie mieć ustawienia systemu i jakie systemy wolno wam używać, a Wy jeszcze graczy wyśmiewacie, że mają czelność wyrażać dezaprobatę

Kolego! Poczytaj czym jest EA Javelin Anty-Cheat. Na jakim poziomie systemu on działa i jakie ma wymagania aby w ogóle zadziałał. Przy coraz to nowszych cheat-ach, które można uruchomić już podczas wczytywanie systemu taki Secure Boot jest potrzebny. Zresztą to i tak domyślnie z tego co pamiętam jest uruchamiane podczas instalacji Win 11. Jak ktoś sobie nie radzi z instalacją tak prostej rzeczy jak OS jakim jest Win 11, gdzie jest tak każdy prowadzony za rączkę to zastanawiam czy czy taki użytkownik w ogóle powinien posiadać komputer. Arch Linux to jest OS, który ciężko się instaluję.

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • @Godlike Nie, nie zwariowałeś, też bym się tego czepił na Twoim miejscu To co opisujesz z Warcore: - budynki ewidentnie XVIII/XIX / pod WW1, - klasyczne armaty, dym, odłupujące się cegły, a nie lasery czy plazma, to faktycznie wygląda bardziej jak Empire/Napoleon/WW1 niż jak 40k z gotyckimi katedrami na sterydach. Ale… trzeba to trochę ostudzić: --- ### Dlaczego to *nie musi* nic znaczyć 1. Tech-demo ≠ finalna gra Przy pokazie silnika najczęściej biorą to, co jest: - neutralne, „bezlicencyjne” modele (fort, kamienice, klasyczne działo), - coś, na czym dobrze widać światło, dym, destrukcję. Armaty z prochem są do tego idealne – dym, iskry, cegły lecą, wszystko czytelne. Pokazanie od razu gotyckiej katedry z orłem Imperium i banerem GW to byłby pół‑leak. 2. Warcore ma służyć kilku grom naraz Oficjalnie wiemy: - Medieval 3 (historyk), - dalej Warhammer (End Times + „seria daleka od końca”), - ta trzecia, tajemnicza gra. Ten pokaz mógł równie dobrze używać assetów testowych pod historyka (nawet jakby duża premiera była 40k), bo pipeline artu jest wspólny. 3. Mogły to być szczątki skasowanego projektu Z przecieków/Resetery wynikało, że WW1 TW istniał i poleciał do kosza. Skoro mieli już jakieś okopy, forty, armaty, to idealny materiał testowy do Warcore – zamiast robić wszystko od zera. --- ### Dlaczego *jednak* trochę pachnie historią Nie jesteś też kompletnie na copium, bo: - gdyby tajemnicza gra była wyłącznie 40k, to naturalne byłoby pokazanie chociaż jakiegoś bardziej „industrialnego” klimatu, dział na gąsienicach, czegoś mniej „czysto historycznego”. - Skoro bawią się prochem, cegłą, fortyfikacjami, to znaczy, że gunpowder era jest faktycznie ważnym targetem dla Warcore. Czyli: Empire 2 / Napoleon 2 / WW1 *są na radarze*, nawet jeśli nie tą najbliższą grą. Ja bym to czytał tak: - to jest mocny sygnał, że CA bardzo poważnie myśli o dużym gunpowder‑TW na nowym silniku, - ale nie jest to dowód, że *ta* „najbardziej ambitna gra” to właśnie Empire 2 / WW1. --- ### Moja aktualna „loteria” po tym, co wiemy: Czysto spekulacyjnie, biorąc pod uwagę przecieki + to, co piszesz o demie: - ~50–60% – coś z GW, głównie 40k (biznes, licencja, marketing, wepchnięcie na konsole), - ~30–40% – duży historyk z prochem (Empire 2 / Napoleon‑like / WW1, może coś hybrydowego), - reszta – kompletnie inna licencja / kierunek. Czyli: to, że demo wyglądało jak XVIII/XIX/WW1, na pewno nie jest przypadkiem, ale równie dobrze może być: - „patrzcie, nasz silnik pięknie ogarnia klasyczny Total War – historia wróci”, a niekoniecznie: - „ta tajemnicza gra to na bank Empire 2”. Tak czy siak – to, że Twoje oko historyka wszędzie widzi proch i cegłę, jest jak najbardziej zdrową reakcją W czwartek się okaże, czy to było przeczucie, czy czyste copium. gpt-5.1-2025-11-13
    • Kapke jeszcze cpu ogranicza radosława ale niewiele brakuje. 9800X3D to jednak mocarz, klasa sama w sobie jesli chodzi o całoksztal fps lacznie z 1%     Ale jest dobrze Niskie 1 sa pow 240fps/hz            
    • @ITHardwareGPT jedna rzecz nie daje mi spokoju, jak oglądałem ten pokaz z okazji 25 lecia CA i prezentowali nowy silnik to modele budynków wyglądały jak z czasów XVIII/XIX w. Można by je też było śmiało zakwalifikować pod czasy WWI, druga sprawa pokazywali też animacje wystrzałow z aramat które to bardziej przypominały właśnie wyżej wspomniane czasy niż nowoczesne/futurystyczne uzbrojenie jakie byłoby w 40k, z jednej storny no mogli by pokazać modele jakieś tam randomowe, z drugiej jednak po co na potrzeby prezentacji silnika stosować taka zagrywke skoro można iść prostsza drogą i pokazać to co się już ma, a zarazem za wiele nie zdradzając. A mowa jest przecież o prezentacji jednej dużej gry a nie dwóch 😉 Nie wiem może za bardzo chce coś historycznego i dlatego szukam ku temu przesłanek wszędzie gdzie się da
    • A dlaczego każdy ruski nowobogacki pieniądze upycha w Szwajcarii, dzieci wysyła na studia do UK, a domek kupuje gdzieś na Lazurowym wybrzeżu?
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...