Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Nie zgodzę się z tym, ale to już inny temat. Poza tym wiodąca to nie znaczy najlepsza. Jest najbardziej rozpoznawalna. I przez to, że powiązania są małe to nic nie stało na przeszkodzie wydać jako pierwszą, np. w razie klapy, ucina się i wsio. Wydając jedynkę jako pierwszą automatycznie wiążą się już z trójką i nawet czwórką. Gdyby jednak SH2 usunąć to nie wpłynęłaby ona praktycznie w ogóle na lore, nie licząc historii więzienia i egzekutorów, co rozwija SH3.

Edytowane przez Necronom
Opublikowano
Godzinę temu, Necronom napisał(a):

Już ci tłumaczyłem, że powiązania z RE są nietrafione. Otherworld ma jasne powiązania z konkretnym miejscem i to było założenie twórców. Zanim napiszesz, że SH3 dzieje się poza miastem i, że tam się pojawił Otherworld to wiedz, że:

 

  Pokaż ukrytą zawartość

Główna bohaterka jako wcielenie Alessy z pierwszej części dalej ma w sobie Goda i to on pod wpływem Claudii wpływał na jej rzeczywistość.

 

Mój punkt był bardziej o tym, że seria musi ewoluować, a nie cały czas trzymać się jednego schematu.

 

Dla mnie Silent Hill to nie konkretne miejsce na mapie, tylko metafora - psychologiczny horror, trauma bohaterki, symboliczne lokacje i potwory. Otherworld w SH F odzwierciedla właśnie te elementy, więc nie musi być powiązany z wcześniejszym lore, żeby gra była pełnoprawnym Silent Hillem. Ważny jest charakterystyczny klimat, a nie pojedyncze elementy jak muzyka czy mgła.

Opublikowano

Ok z subiektywizmem trudno dyskutować. Widziałem sporo, walkę z przeciwnikami, z bossami i ten ubogi pożal się "otherworld". To mi wystarczy, żeby nie kupić tej za przeproszeniem gównianej(przynajmniej od strony rozgrywki)gry. Liczę na powrót prawdziwego SH w remake'u.

Opublikowano

No właśnie - ja grałem/gram nadal, a Ty tylko oglądałeś. I z mojej perspektywy te elementy, które krytykujesz, w samej rozgrywce wypadają lepiej niż na filmikach. To trochę jakby stwierdzić, że pizza jest niedobra, bo na zdjęciu wygląda średnio.:D
No, ale spoko - wiadomo, że każdy ma swoje podejście. Ja tam cieszę się, że Silent Hill F próbuje czegoś nowego, a nie tylko powtarza schematy.

  • Upvote 2
Opublikowano

No dobra 2 run zrobiony, troche juz jasniej cos ie wydarzylo na tym cichym pagórku. Sa nowe bossy, zagadki inaczej trzeba rozwiazac, pelno notatek i historii wioski. Muzyka na creditsach tez sie zmienila. Generalnie ma to sens takie przebiegi ale na chwile musze pograc w cos innego zeby zrobic kolejny. Troche trzeba odpoczać. Ale chetnie dokoncze jej historie bo sie klaruje :P

 

2run.png.2e09081494280ce04a0166e54f42df1a.png

  • Like 2
Opublikowano (edytowane)
44 minuty temu, ODIN85 napisał(a):

No dobra a gra informuje co trzeba zrobić by uzyskać nowe zakończenie czy bez poradnika ani rusz?

Informuje, w menu głównym wchodzisz w zakończenia i przy każdym są  podane warunki. 

 

Tak się zastanawiam teraz czy nie lepiej było robić je po koleji... Ja mam 1 i 3... Ciekawe jak to będzie w 2. 

Edytowane przez aureumchaos
  • Thanks 1
Opublikowano
16 godzin temu, Necronom napisał(a):

Ok z subiektywizmem trudno dyskutować. Widziałem sporo, walkę z przeciwnikami, z bossami i ten ubogi pożal się "otherworld". To mi wystarczy, żeby nie kupić tej za przeproszeniem gównianej(przynajmniej od strony rozgrywki)gry. Liczę na powrót prawdziwego SH w remake'u.

Dla mnie największym problemem tej gry z perspektywy niegrającego/oglądającego trochę na YT jest fakt, że stworzono bardzo zaawansowany i złożony, ale słaby i drewniany system walki  i wpakowano go do gry, w której tej walki jest tyle, szczególnie w drugiej części. Większy sens miałby tu prosty drewniany system walki i mniejsza liczba wrogów na przykład. Mówiłem to już przed premierą - po co tej serii jest potrzebny tak zaawansowany system walki skoro walka w niej zawsze była na drugim planie? A skoro chcieli to zmienić i dać nam rozbudowany system walki to mogli się również o lepsze wykonanie postarać. Trochę dla mnie brak w tym logiki.

Opublikowano
4 godziny temu, DITMD napisał(a):

Nie możesz ich brać jeśli robisz dodatkowe zakończenia, one są ściśle powiązane z fabułą.

A ten Święty Miecz można w końcu używać czy nie? Słyszałem, że można, ale trzeba go oczyścić? 

Opublikowano
17 minut temu, Jaycob napisał(a):

A ten Święty Miecz można w końcu używać czy nie? Słyszałem, że można, ale trzeba go oczyścić? 

uwazaj z oczyszczaniem bo w niektorych zakonzczeniach nie wolno go puryfing... a w niektorych trzeba... ja go uzywalem troche, ciachal ok. 

25 minut temu, Phoenix. napisał(a):

 

Gra ma uryty preset graficzny z RT na pc.

Przetestuje przy 3 przejsciu :E

  • Like 1
Opublikowano

Bez przesady, raptem 2-3 punkty: zbierz to, nie łykaj tego i końcówka.

Zrzut-ekranu-67.png

Wczoraj wbiłem drugi ending na najwyższym poziomie. Boss na końcu trochę mnie wymęczył, bo miał jeden atak, którego kompletnie nie kumałem jak uniknąć. Trochę czasu poszło, zanim ogarnąłem. Sama walka dużo ciekawsza i trudniejsza niż ta z domyślnego zakończenia. No i tym razem zero unlimited czerwonych kapsułek. :E 

 

Zagadki na najwyższym poziomie to już leciałem z solucją - prawie nic mi się nie kleiło :E , a poza tym zwyczajnie nie chciało mi się kombinować. Na hardzie już się wystarczająco wysiliłem. :P 

 

Teraz cisnę kolejne zakończenia na poziomie Historia. I to już w ogóle nie poziom - nie wiem, jak można tak grać. :D Zagrożenie praktycznie zerowe: przeciwnicy zabierają tylko trochę życia, bez żadnej utraty poczytalności, jest ich mniej, a ten gruby miniboss z początku po pokonaniu się nie odradza. Nie ma też dodatkowego przeciwnika. 
Zagadki banalne, podają subtelne podpowiedzi, których na wyższych poziomach w ogóle nie ma.  Pierwszą łamigłówkę z ołtarzem rozwiązałem w jakiś 30 sec. 
 

  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

Polecam Omamori Królik - po idealnym uniku od razu można wyprowadzić mocną kontrę.

Wilk też jest przydatny, jeśli nie korzysta się z broni, które nie mogą się zniszczyć.

Podobnie Wiśnia - po użyciu przedmiotów daje dużo więcej życia.

Mam już 5 slotów odblokowanych i da się tu spokojnie pokombinować z jakimś buildem.

 

Do maksymalnych statystyk brakuje mi tylko 2 punktów w Poczytalność i 1 w Wytrzymałość, ale na poziomie "Historia” nie ma to większego znaczenia. ;) 

 

Te "Losowe Omamori” za punkty Wiary wcale nie są takie losowe :D - idą w określonej kolejności i stają się coraz mocniejsze.

 

Przy okazji NRGeek usunął mój komentarz pod recenzją, gdy rozpisałem mu dokładnie, w czym się myli.

:E 

 

Edytowane przez Jaycob
  • Like 1
  • Haha 3
Opublikowano (edytowane)

Jeszcze fajne omamori to to, co daje bonus do obrażeń na oszołomionych przeciwnikach. Typ podstawowych mechanik nie ogarnia, a bierze się za recenzje :hihot:

Edytowane przez DITMD

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...