Thermal throttling teoretycznie powinien się zaczynać od tzw. termal limit. Skoro dla RTX 2060 jest to fabrycznie przeważnie 83'C, w RTX 4080 może być więcej. Do sprawdzenia np. w afterburnerze.
Wszystkie "cast on" gemy zostały znerfione i nie tylko.
Ludzie już zapomnieli, ale było zapowiedziane wyraźnie, jeszcze przed premierą, że wszelkie odstępstwa od powiedzmy średniej będą systematycznie nerfione; to nie ma być DIV czy nawet PoE1 pod względem szybkości rozgrywki, nie takie założenia twórców gry.
No a nie? Wystarczy policzyć jakie % rdzenia obcinała nvidia w czasach GTX 400 i 500, a jakie teraz. Skoro 5080 to będzie <50% rdzenia 5090, to on w czasach serii 400 zasługiwałby nawet nie na nazwę 460 (bo on miał 70% rdzenia 480) a na nazwę GTS 450, który miał 40% rdzenia. A od 40% bliżej do 50% niż z 70%.
Po prostu - chcesz mieć realny wzrost wydajności to musisz kupić top.