Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Lameismyname napisał(a):

@wallec Cena spoko, znajdźka też niezła jednak ja w budzie upchnę max 360 chłodnicę więc odpada. ARGB to dla mnie bardziej wada jak zaleta, chyba, że się da wyłączyć.
Generalnie wczoraj podjąłem decyzję i wziąłem Thermalrighta Phantom Spirit 120 z linka kolegi @Send1N
Doszedłem do wniosku, że ten phantom będzie wystarczający na moje potrzeby, a kosztuje ok. połowę tego co ALF 360 PRO.
Odpadnie mi przyszłościowy problem z padającą pompką czy rozszczelnieniem/potrzebą uzupełnienia płynu oraz jeżeli będę chciał założyć pada na procesor (nie aby poprawić temperatury, tylko aby nie mieć potrzeby wymiany pasty w przyszłości) to tutaj w przeciwieństwie do ALF nie będzie problemu.

Obie decyzje (tj. PS120 vs ALF360P) byłyby dobre na swój sposób tak naprawdę.

Będziesz zmieniać seryjne wentylatory?  Jeżeli są takie same jak w pearless assassin, to wypadają zdecydowanie głośniej w porównaniu do rozwiązań od znanych, cenionych i sprawdzonych producentów takich jak Arctic, noctua, bequiet lub polskiego endorfy. Dodatkowo łożyska przy wyższych obrotach wydają dziwny dźwięk, a same łopatki wentylatorów wydają się być "tandetne" tj. ich grubość jest minimalna.

 

Edytowane przez wallec
Opublikowano (edytowane)

@wallec Nie wiem czy jeszcze nie zrezygnuję z tego chłodzenia. Jak zostanie to będę myślał co z wentylatorami. W sumie to mam 2x12cm BQ Pure Wings 2, 2x14cm Arctic P14MAX, 1x12cm Arctic P12 i mogę z tego jakieś roszady zrobić.

EDIT: Pomierzyłem wnętrze obudowy. Chłodzenie wejdzie bez problemu - na oko wieża od chłodzenia mogłaby mieć ~17,5cm i też by było.
Okazuje się, że moja buda to Thermaltake Core V41, a nie V31 :boink:Czyli wejdzie do niej wedle specyfikacji producenta chłodzenie CPU o wys. 17,0cm.
Problem sam się rozwiązał ;)

Edytowane przez Lameismyname
Opublikowano
15 godzin temu, ju-rek napisał(a):

Ja po przejściu przez Prolimatech Megahalems, Noctua czy Raijintek Nemesys nigdy już nie założę takich "kobył" na procesor.

Megahalems wcale kobyłą nie był ;) dobrze wspominam to chłodzenie, 3 lata w wersji black z założonym silent wingsem,  zwykły fortis jest duży przy tym chłodzeniu ;) 

Opublikowano (edytowane)

Odradzam Arctic Liquid Freezer III 360 ARGB chyba ze wymiana wentylatorow wchodzi w gre. Wentylatory przy pewnych RPM maja charakterystyczny dzwiek "pisk" który mnie niesamowicie irytuje :P, w opiniach o tym chlodzeniu tez widzialem ze ludzie o tym pisali. Skorygowałem i na pulpicie go nie slychac przy okolo 1000rpm, wystarczy ze troszeczke podkrece i zaczyna sie delikatny "pisk" , ale wystarczy ze odpale gierke wentyle zaczna sie troszeczke mocniej krecic i bach, no i pompe trzeba skrecic na 50-60% bo powyzej jest slyszalna. Arctic Liquid Freezer II był lepszy pod tym wzgledem podono.
Wlasnie planuje wymienic wentylatory na chlodnicy lub cale chlodzenie. Bede zmienial biurko na elektryczne i bede chcial dac komputer na biurko wiec chce go max wyciszyc + zboostowac wizualnie. Planuje Lian LI O11 Dynamic Evo RGB + potencjalne chłodzenie Lian Li GALAHAD II 360 Trinity Performance (wymiana wentylatoryw na takie jak beda w calej obudowie https://www.amazon.pl/gp/product/B0CG3G2XTS/ref=ox_sc_act_title_1?smid=A384JU52IWYC1R&th=1)  lub takie aio z tym samym zabiegiem https://www.morele.net/chlodzenie-wodne-lian-li-hydroshift-lcd-360-fanless-hslcd36nb-14473193/ . 
ALF III 360 ma offset pod AM5, no i teraz pytanie czy w przypadku tych chlodzen musze cos dokupic aby dobrze chlodzily 9800x3D? Obecnie na CO -30 mam okolo 67-70C po 10min w Cinebench r23, jak zrobie +200 MHz -32 CO temperatura leci w kosmos 87-90C po 10min w Cinebench r23. Podczas wczytywania shaderow Stalker 2 było 95C wiec sie zdenerwowalem i wylaczylem +200 Mhz na samym CO -30 Shadery w Stalker 2 (te pierwsze po aktualizacji sterow grafy np. dluzsze) miałem ~70C Wiec roznica jest ogromna. Jak bym go trzymal na stocku to temperatury sa porownywalne do wersji 200+
Sprawdzalem na 3 roznych pastach. Kryonout Grizzly, Arctic MX 6, i termopadzie Gelid HeatPhase Ultra.

Edytowane przez Nex1M
Opublikowano (edytowane)

@Nex1M

200mhz więcej i napięcie od razu znacznie w górę i tempy też. Stock 5225 przy napięciu ~1.1V jest gites.

 

Ja mam zwykłego ALFa3 bez RGB nie pro, ale wentyle mam Noctua NF-A12x25 i na poprzednim AIO też je miałem. Wentyle bajka jeśli chodzi o kulturę pracy no, ale takie 3 wentyle są droższe od tego całego AIO z wentylami chłodnicą, pompką i blokiem :E

 

Oryginalne wentyle z zwykłego ALFa 3 wrzuciłem do drugiego kompa na chłodnicę, przesadnie jakoś ich nie osłuchiwałem, ale ogólnie w tej cenie są git, do tego one nie kręcą więcej jak ~1000rpm w drugim kompie bo po prostu nie ma potrzeby ich ustawiać, aby tak wysoko kręciły. Ten nowy ALF pro ma inne ponoć lepsze wentyle.

 

Co do pompek, to ogólnie wszystkie pompki w tych AIO na 100% są mniej lub bardziej słyszalne i wydają dźwięki o określonych częstotliwościach. Jak ja dałem za ALFa 3 niecałe 300 zeta to bajka w tej cenie. Podstawa, aby pompka w AIO miała regulowany RPM, w Alfie tak jest. ~45-50% i jest cicho, a te obroty w zupełności stykają do chłodzenia CPU w np. wymagających gierkach. Jak się załącza jakieś długie benche czy wyciskacze to można sobie ustawić wyższy RPM na ten czas na krzywej i tak zginie dźwięk pompki w tle innych wentylatorów gdy grzejemy na maxa i chcemy mieć mocny przewiew wtedy.

 

Ogólnie szukając nowego AIO przeglądałem i takie za 800zeta i 1k plus. I docelowo wyszło, że nie ma sensu przepłacać za AIO, nawet te drogie mają swoje wady. A ALF3 na skręconej pompce w zupełności sobie radzi, jest cichy i cena świetna.

Moim zdaniem jak chcieć coś więcej to nie ma sensu przepłacać za te niby lepsze AIO, bo one wiele nie zmienią, a kosztują nie raz 2-3+ razy tyle co ALF :E Jak ma być na serio lepiej to już tylko customowe chłodzenie wodne.

Edytowane przez lukadd
  • Upvote 3
Opublikowano

Zawsze jak piszecie ALF to zaraz mam przed oczami:
b0662753523090469d18bdc94717a53d.jpg

 

Co do chłodzenia, czekam na tego TR Phantom Spirit 120.
Czytałem na igorslab odnośnie past i wychodzi na to, że najlepsza jaką będę miał pod ręką to paradoksalnie TR TF7 z zestawu i ją zastosuję.
Olewkę strzelam na termopad. Już dwa mi poszły tj. jeden na 7500F, drugi na 9800X3D (jak miałem problemy z odpaleniem).
Ramki na procka nie zamówiłem, może innym razem. Zmontuję na tym co jest.

  • Like 1
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

Mnie właśnie teraz pasuje kupić jakieś aio i widzę, że alf w ogóle jeden z najtańszych...korci 420mm poniżej 400pln od hard-pc :E

Tylko przy 420 musiałbym odwrócić boczne wentyle brzydszą stroną do widoku albo dokupić z czasem rewersy, bo chłodnica musiałaby iść do góry.

Edytowane przez Krzysiak
Opublikowano

Akurat P12 są wentylami które wytwarzają najniższy hałas przed czy za przeszkodą jeżeli chodzi o sam szum powietrza, może wydawać się to dziwne bo 4x droższe wentylatory zamontowane np w trybie pull na radiatorze potrafią być głośniejsze ;) no a pisk, czy jak to się przyjęło "elektryczne buczenie" to już od lat znana przypadłość przy danym zakresie obrotów w wersjach bez połączonych łopatek (loteria) w wersjach z połączonymi p12max/14max, p12 argb/p14argb czy p14 slim v2 tego typu dźwięk nigdy nie występuje, niezależnie na jakie obroty wejdzie.

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Ok, phantomowy spirytus wleciał do obudowy. Porównując w OCCT spadek w stresie o ok 10*C względem Fortisa 3 z Noctua Redux. W spoczynku też jest chłodniej. W tym momencie na pulpicie w idle ok. 44*C, a komputer już pochodził z 20 min na pewno.

Jestem zadowolony :) 

20250424_194053.thumb.jpg.eea085806cbf939d5d2891dc08ec36c8.jpg

EDIT: Tak sobie patrzę i myślę, że ta płyta główna strasznie biednie wygląda przy GPU, obudowie i chłodzeniu ;) Trochę przyjanuszowałem swojego czasu, ale póki działa raczej jej nie ruszam.
Chociaż znając siebie to za jakiś czas jakaś fanaberia mnie złapie i zmienię na pełny format ATX z nowszym chipsetem. Potrzebne to jak krawat do kożucha ale upgradeo'holizm to choroba. 

Edytowane przez Lameismyname
  • Upvote 2
Opublikowano
16 godzin temu, Send1N napisał(a):

Płyta ci przeszkadza ale blacha i wentylatory oblepione kurzem już nie? ;D :majty:

Fakt. Nie mam sprężarki/sprężonego powietrza, odkurzacz guzik daje, a nie chce mi jechać na orlen z budą jechać.

12 godzin temu, Godlike napisał(a):

Oj tam oj tam ale za to ten kabel od tylnego wentyla to jest poprowadzony po mistrzowsku :E

odp.jpg.3cd5aa5f1877db855e8abb8fd54562ce.jpg
 

12 godzin temu, creatinfreak napisał(a):

Nie no jaka buda taka płyta. Masz atx to wkładasz atx bo to nie wygląda niestety. No kabelki to do poprawy definitywnie i odkurzanko ;)

Wjechaliście mi, że chyba rzeczywiście na weekendzie ją przedmucham... (ps. kolejny raz żargon IT hardware wyrwany z kontekstu brzmi ciekawie xD)
A co do kabli... dyplomatycznie stwierdzam - nie blokują prawidłowego przepływu powietrza :hihot:
 

 

10 godzin temu, Godlike napisał(a):

I ta niebieska opaska zaciskowa, wcale nie rzuca sie w oczy :E

No następny. To nie rewia mody ani wątek "pokaż kotku co masz w środku" ;D
Zaraz ktoś wytknie brak zaślepki na DVD i jednej tylnej na karty rozszerzeń. :Crash:

  • Haha 1
Opublikowano
17 minut temu, Lameismyname napisał(a):

Wolę sprężarkę. Pyk pyk jako tako i fajrant.

Sprężarka to jest fajna jak chodzi o czyszczenie radiatorow od chłodzenia powietrznego czy aio i generalnie elementów gdzie za bardzo pędzelkiem głębiej nie wejdziesz ale do samej obudowy to zdecydowanie pędzelek i odkurzacz zrobia lepsza robotę niz sprężarka, sprężarką można ewnetualnie wykończyć robotę ;)

  • Upvote 1
Opublikowano

@wallec Moja buda mi wystarcza. Jedynie pleksa już trochę porysowana - wstawię szkło pewnie za jakiś czas na wymiar i zasilikonuje na czarno.
A co do endorfy, wolałbym jednak arctica. Kumplowi z roboty padła pompka i miał problem z nieszczelnością F360, odsprzedał i kupił ferę, mówiąc, że pierdoli wodne chłodzenia i nigdy więcej :) 
Ale za 200zł to niezły strzał.

Opublikowano

Skoro moja buda jest jak najbardziej OK, to nie widzę sensu jej wymieniać.
Najwyżej w przyszłości jak mnie najdzie to zmienię na jakąś nowszą płytę ATX.

Z wydatków to najprędzej będzie monitor z obecnego MINILED na OLEDa ale to muszę dojrzeć do tej zmiany ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...