Skocz do zawartości

Monitory OLED - temat zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 godzinę temu, dagedy napisał(a):

Windows VRR

Tego sie po prostu nie uzywa ;)

Godzinę temu, galakty napisał(a):

Serio nawet na pulpicie migocze? xD 

Bo to programywy badziew microsoftu. I nie wiem jak teraz ale pierwotnie to bylo do gier dx11.

  • Upvote 2
Opublikowano
Godzinę temu, galakty napisał(a):

Serio nawet na pulpicie migocze? xD

Serio, jak masz włączony VRR to wystarczy ruszyć kursorem, po wyłączeniu zero migotania, przynajmniej na ww. tytułach. Zaczynam dzisiaj TLOU, ale dam znać po paru godzinach.

 

4 minuty temu, Phoenix. napisał(a):

Tego sie po prostu nie uzywa ;)

oj tak, +1 

Opublikowano (edytowane)
22 godziny temu, galakty napisał(a):

Jakieś efekty uboczne? Rozrywanie ekranu itp?

Nie ma rozrywania ponieważ gram wtedy ze standardową synchronizacją. Różnica jest tak jak w innych monitorach pomiędzy gsync a standardową synchronizacją. Przy gsync obraz wydaje się troszkę płynniejszy. Przy standardowej synchronizacji imput lag jest większy - trzeba czekać aż klatka trafi na okno kiedy może się wyświetlić. Jednak, że matryca w monitorze ma 240 Hz to czas opóźnienia to max 4ms - więc nie ma tragedii.

 

Mam TV LG C1 oraz monitor LG 32GS95UV-B - migotanie w TV jest dużo mniej widoczne - gram na nim w gry na padzie (Horizon, TLOU, GOW, ER, DD2 i inne) i nie zdążyło mi się jeszcze w tym TV wyłączyć gsync bo przeszkadzało mi migotanie. Oczywiście jak się przyjrzę (zwłaszcza w ekranach ładowania) to je widać jednak dość słabo i nie przeszkadza w ogólnej rozrywce. 

 

Natomiast na monitorze zależnie od gry efekt mi nie przeszkadza (jest mało widoczny) lub nie da się grać bo strasznie irytuje.

 

Przykładowo BF 2042 - migotanie mi nie przeszkadza (w czasie gry nie widzę, czasami w lobby widzę).

 

ER - tutaj też nie zauważam migotania - nawet w nocy gdy są ciemne sceny. Może jest to efekt blokady FPS w silniku na 60FPS i, że jest stały.

 

Ostatnio też testowałem Mafia DE - tutaj też migotania nie zauważyłem.

 

Natomiast w DI2 migotanie czy to w menu czy w grze jest tak widoczne, że musiałem wyłączyć gsync.

 

Podobnie w Hades 2 - mimo, że gra utrzymuje stałe 240 FPS - obraz upierdliwie miga.

 

Raz na domowym kompie musiałem zainstalować trueview autodesk - jedyna aplikacją w której w pulpicie było widać migotanie (i to dość mocne).

 

 

Co do monitora LG 32GS95UV-B jest to WLED 4K - czcionki mi w nim nie przeszkadzają.

 

 

Mimo wad OLEDów i tak uważam je za najlepsze do rozrywki i nie chcę wracać już do LCDków.

 

Edytowane przez Kabor
  • Upvote 1
Opublikowano
4 godziny temu, some1 napisał(a):

Kupicie w końcu QD-OLED to się przekonacie, że czcionki wcale nie wyglądają szczególnie lepiej :)

 

Chyba, że będzie przesiadka na 4k.

 

Bardzo podobnie dopiero 2160p robi robotę w obu przypadkach ;) W takim wypadku nie ma do czego się przyczepić niezależnie - QD czy WOLED.

Opublikowano

Wiadomo co zaoferują nowe generacje oledow od lg a co od samsung?  Mozna liczyc na ogarniety vrr flickering? Na lepsze czcionki? Na normalny uklad pixeli? I znosna jasnosc w sdr?

Opublikowano
18 godzin temu, Nex1M napisał(a):

Mozna liczyc na ogarniety vrr flickering? Na lepsze czcionki? Na normalny uklad pixeli? I znosna jasnosc w sdr?

Co do samsunga to nie wiem, bo się nie interesuje. Co do LG 1. pewnie dalej będzie 2. Nie 3. Tak 300+ nit full screen z białym bez mla.

Opublikowano
W dniu 17.01.2025 o 15:02, sideband napisał(a):

Sprawdzałem do swojego(321UPX) to już jest ;)

Testowałeś? Jest różnica? 

Ja czekam na update mojego 321UP, podobno ma być niedługo.

Dziwne, że model URX nie dostał jeszcze.

Opublikowano (edytowane)

Akurat właśnie robiłem update. Nie wiem czy przez wygaszanie ekranu po 2min albo w tym sofcie wygasza ekran po pewnym czasie podczas wgrywania softu i wstał po 10min - był lekki stresik :E

 

Zaraz sprawdzę nawet na filmach z HDR pobór mocy gdzie wyraźnie był niższy w trybie 1000 ;)

 

Edit:

Dokładnie to samo co było sporo niższa jasność i wyraźnie niższy pobór mocy w trybie 1000. Także te pomiary oparte na filmach testowych z tftcentral można o kant dupy rozbić.

W jasnych scenach tryb 1000 nadal zauważalnie ciemniejszy ;) Tutaj ABL działa zupełnie inaczej niż TV WOLED gdzie jest duży ABL na białym, ale puszcza ładny wygar w HDR. QD wygar na białym w SDR, a piękne cięcie jasności w HDR. Także w SDR daje osiągnąć ponad 2x pobór mocy jak w HDR ma to sens :E

 

 

Edytowane przez sideband
  • Thanks 1
Opublikowano
Godzinę temu, sideband napisał(a):

Akurat właśnie robiłem update. Nie wiem czy przez wygaszanie ekranu po 2min albo w tym sofcie wygasza ekran po pewnym czasie podczas wgrywania softu i wstał po 10min - był lekki stresik :E

 

Zaraz sprawdzę nawet na filmach z HDR pobór mocy gdzie wyraźnie był niższy w trybie 1000 ;)

 

Edit:

Dokładnie to samo co było sporo niższa jasność i wyraźnie niższy pobór mocy w trybie 1000. Także te pomiary oparte na filmach testowych z tftcentral można o kant dupy rozbić.

W jasnych scenach tryb 1000 nadal zauważalnie ciemniejszy ;) Tutaj ABL działa zupełnie inaczej niż TV WOLED gdzie jest duży ABL na białym, ale puszcza ładny wygar w HDR. QD wygar na białym w SDR, a piękne cięcie jasności w HDR. Także w SDR daje osiągnąć ponad 2x pobór mocy jak w HDR ma to sens :E

 

 

Tak niestety jest HDR True black 400, jest tym trybem, którego uzwajac nie uświadczysz przyciemniania obrazu. To wlasciwy tryb ktorego powinno sie uzywac. Najlepiej tez miec najnowszego windowsa wspiera on HDR troche lepiej, daje mozliwosc nawet ustawienia tapet z HDR. Jednak to nie jest poziom z PS5 w dalszym ciagu, HDR nie jest tak naturalny jak tam, przez co wlasnie przestalem go uzywac.

Opublikowano

Wszystkie QD mają problemy z trybem 1000. Tylko nie wiem co stanowi problem żeby chociaż uzyskać jasność jak w trybie 400 w jasnych scenach. Majstry, którzy ustawiają te panele to gamonie lub ograniczenie jest w samym sprzęcie.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 19.01.2025 o 13:50, galakty napisał(a):

przecież to idzie nerwicy dostać jak zmiana koloru tła powoduje skok jasności :E 

 

Na Dellu nie ma opcji wyłączyć ABL, należę do grupy, która dostaje szału dokładnie z tego powodu. Siedzę na TR400 no i jest ok, może dlatego że to mój pierwszy OLED i HDR

 

 

Edytowane przez dagedy
  • Sad 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Mnie to mocno zaskoczyło, że w ogóle ludzie są przyjaźni. Aż mi się głupio grało tuż po premierze. Wszyscy tylko sławetne "dont siut", no to się litowałem na początku :P. Tylko po 3 dniach zaczynało się to robić powoli nudne. Plus raz na jakiś czas zdarzył się gracz, który jednak strzelał, a człowiek przyzwyczajony, że sobie może beztrosko biegać wśród innych nie był na takie coś przygotowany :E.   W innych extraction shooterach 95% jak nie więcej ludzi jest wrogo nastawiona, więc widząc kogoś wiesz, że będzie walka. W Tarkovie może na początku wipe są sytuacje że ktoś mówi na voice, że nie chce walki, bo robi questa, ale im dalej w "sezonie" tym rzadziej się cos takiego zdarza. W Arc Raiders też tak było, w zamkniętych testach pół roku temu i przed premierą prawie każdy do siebie strzelał od razu. To ta "przyjazna" natura graczy po premierze gry była tą "nienaturalną" dla tych co przychodzili z innych extration shooterów, czy grali we wcześniejsze beta testy.   Jako, że jest to pvpve, to trzeba też brać pod uwagę otoczenie, boty/AI. To podstawowy element w tym gatunku. Walczymy z botami na głośno, musimy to robić szybko, w miarę bezpiecznym miejscu. Bo z tyłu głowy cały czas mamy to, że nasza walka z nimi mogła przywołać innych ludzi. Na otwartym terenie jest zbyt ryzykownie, lepiej boty ominąć. Zostawić ich jako czujki na innych graczy, a w tym czasie lootować sobie jakiś budynek. Jak zobaczymy albo usłyszymy, że się agrują, to wiemy że ktoś z tamtej strony nadchodzi. Wyjście z mapy powinno być sukcesem, człowiek powinien czuć satysfakcję, że przeżył raid. Od nas zależy ile jesteśmy na raidzie. Im dłużej tym więcej dobrego lootu możemy znaleźć, ale również większa szansa, że zginiemy. Tak samo podróż w miejsca z dobrym lootem, można się obłowić, ale ryzykujemy spotkanie z wieloma graczami, którzy też mają chrapkę na te miejsca.  Stosunek wyjść na poziomie 40-50% to całkiem dobry wynik w innych grach tego gatunku. W Arcu co prawda nie ma takich statsów, ale na oko mam chyba 90-95% :E.    Jedynie co bym zmienił, to wejście z darmowym sprzętem tylko po 12 minutach trwania raidu albo później, a jak wchodzisz ze swoim to zawsze na początku. Windy nie powinny się zamykać, do końca powinny być wszystkie otwarte. Oraz w solo grze zmniejszył bym trochę ilość graczy, bo jak się wszyscy zaczną napierdzielać, to będzie trochę chaotycznie.   To, że gra prędzej czy później zacznie tracić graczy jest naturalne. Mnie i tak zaskoczyła taka popularność. Nastawiałem się na 200k ludzi w okolicach premiery i koło 80-100 miesiąc po niej. Jest sporo lepiej i bardzo dobrze, bo to świetna gierka z małymi problemami (desynci, balans). Byle jej z czasem nie spierdzielili.   Na horyzoncie kolejne extraction shootery z jakimś tam potencjałem. Nowy PUBG :E, oraz Marathon od Bungie.
    • Ale klikasz obok i masz 253W  Wasze zarzuty byłyby słuszne gdyby właśnie nie to "obok"  
    • https://www.neonet.pl/karty-graficzne/gigabyte-geforce-rtx-5090-windforce-oc-32gb-gddr7-dlss4-gv-n5090wf3oc-32gd.html   9699
    • Tak jest w każdym teście CPU, nawet tych, które przysyła Intel, a nie AMD, także tutaj kulą w płot W każdym razie, co proponujesz? Zignorować w ogóle istnienie TDP i do głównych wykresów podawać typowe ustawienia automatyczne (czyli w przypadku Intela rzeczywiście będzie to 181/250 W), a obniżone limity do zestawienia zbiorczego? Ja jestem otwarty na każdą propozycję, ale musisz mieć świadomość, że to nie jest do końca tak, że to są zawsze limity, jakie masz, kiedy nie wchodzisz do BIOS-u. Bo są płyty np. B760, które fabrycznie ustawiają PL1 125 W i tylko PL2 181-253 W. A PL2 niczego do wydajności nie wnosi, po minucie spadnie w grze pobór do 125 W i już tak zostanie do końca rozgrywki.
    • I teraz pomyśl, że ten GTX 970 za 1500 zł był praktycznie na równi z GTX 780 Ti 3GB, który dwa lata wcześniej debiutował w kwocie 2849 zł.  Jednocześnie 970-tka była 50% szybsza od 770-tki.   Teraz o takich przyrostach można tylko pomarzyć. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...