Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak się trafi dobra sztukę 5090 i ją deko podkręci to nawet jest szansa na osiągnięcie 30 FPS w Cyberpunku z Path Tracingiem bez konieczności używania DLSS.

 

Tutaj dla przykładu 4090-tka. To nawet nie jest cinematic experience 

Screenshot-20250107-222431-Opera-1.png

 

A tutaj o 5090. 30% lepiej jak w mordę strzelił 

Screenshot-20250107-222406-Opera.png

 

Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, Kris194 napisał(a):

Patrząc nawet na slajdy Nvidii to może RTX 5080 dogoni RTX 4090, może. W bajki o wydajności RTX 4090 w RTX 5070 to chyba tylko nieźli naiwniacy wierzą.

Nie jestem naiwniakiem. Fejk klatki zrównują framrate a nie odnoszą się do responsywności przy korzystaniu z nich. 5080 dogoni 4090 i temu zostanie vram na pewnie rok czasu do odświeżenia blackwell. To nie jest warte dopłacania 2k za używkę jak niektórzy teraz wystawiają 4090. 4080 sytuacja z goła odmienna chyba że komuś się spieszy z GPU i nie złapie się na te funders na premierę.

Edytowane przez areczek1987
Opublikowano
Godzinę temu, lukadd napisał(a):

No jasne, że kiepska. Oglądałem konferencję teraz RTX 5070 ma być tak wydajny jak 4090. A ma kosztować tylko 2800pln. Nówka sztuka z nowym FG i DLSS.

 

Nie wiem czy ktoś da 2k za używanego 4090 teraz po tej premierze tak Kurteczka pozamiatał.

Ja przewidziałem cene 3000-3500 PLN za 4090 po premierze serii 5000. I tyle bedzie raczej warta ze wzgledu na 24GB vram, Po prostu ludzie co graja na VR kupią bo tam FG nie działa. Jakby FG działało pod VR to byłoby tak jak mowisz

  • Haha 2
Opublikowano
6 minut temu, sideband napisał(a):

Fajnie, że pokazali już rzeczywiste wykorzystanie NRC także będziemy mieli poprawę jakości GI na PT w przyszłych grach bez dokładania dodatkowej mocy.

to  ma być na tensorach?

Opublikowano
1 minutę temu, Radio Tirana napisał(a):

Jak się trafi dobra sztukę 5090 i ją deko podkręci to nawet jest szansa na osiągnięcie 30 FPS w Cyberpunku z Path Tracingiem bez konieczności używania DLSS.

 

Tutaj dla przykładu 4090-tka. To nawet nie jest cinematic experience 

Screenshot-20250107-222431-Opera-1.png

 

A tutaj o 5090. 30% lepiej jak w mordę strzelił 

Screenshot-20250107-222406-Opera.png

 

Z takim RT PT, i 4k, pewnie leci zegar 2.4Ghz, i 575W limit. Jak kupisz ver 120PL albo 125%PL co da 690- 720W, GPU clock wskoczy pod 3Ghz i wydajnosc cos pewnie koło 35-36FPS zamiast 28. Natomiast kosztem dużej konsumpcji energii. Ciekawe tez jak OC wygladac bedzie, byc moze troche lepiej niz na serii 4000 wiec tutaj tez bedzie duzo do ugrania. np 250Mhz tyle krecą sie rdzenie RTX 4000 w wersjach bez OC. Zatem 2.4Ghz +250mhz (jezeli nie bedzie postepu w OC) =11% lepiej. Przy 4090 OC nawet 250Mhz nie daje takiego przyrostu ponieważ jest to skok z wyzszego pułapu np 2620mhz wiec tutaj bedzie to 9%. Takze lepiej brac mocną 5090 z power limitem +15%, i dobrze chłodzoną. Da to 650W po OC będzie duzo szybciej

  • Haha 3
Opublikowano
2 minuty temu, Brolly napisał(a):

Ci co się burzą że w rasterze mała różnica między 4xxx a 5xxx tylko że nowy frame gen i DLSS 4

 

Myślicie że będzie lepiej w przypadku 6xxx? 8:E

 

images?q=tbn:ANd9GcTeOAaJno8S4ZvzZol9hHW

to co 4090 na 6 lat? :E

  • Haha 1
Opublikowano
7 minut temu, Brolly napisał(a):

Ci co się burzą że w rasterze mała różnica między 4xxx a 5xxx tylko że nowy frame gen i DLSS 4

 

Myślicie że będzie lepiej w przypadku 6xxx? 8:E

Otóż tak. Przecież zejdą do 3nm, albo i niżej. W Rasterze będzie spory boost. Ficzery dokoksują jeszcze bardziej, ale przecież nie są niezbędne w każdej sytuacji, gdy baza jest doszprycowana.

Opublikowano

Boleć może wydajność na wat że dużego postępu nie ma. Boleć może niektórych że zwykły raster nawet nie trzyma poprzednich wzrostów. Ceny dobrze że nie podskoczyły to nie będę się rzucał że przy 5% wzroście też znajdują się tacy co wymienią a stare do śmieci wyrzucą. 

Opublikowano
5 minut temu, Smalec napisał(a):

Otóż tak. Przecież zejdą do 3nm, albo i niżej. W Rasterze będzie spory boost. Ficzery dokoksują jeszcze bardziej, ale przecież nie są niezbędne w każdej sytuacji, gdy baza jest doszprycowana.

No i będą już pamięci GDDR7 36Gbit/s;) a nie jak teraz 28Gbit/s w 5090.

Opublikowano
10 minut temu, Smalec napisał(a):

Otóż tak. Przecież zejdą do 3nm, albo i niżej. W Rasterze będzie spory boost. Ficzery dokoksują jeszcze bardziej, ale przecież nie są niezbędne w każdej sytuacji, gdy baza jest doszprycowana.

Musisz przedstawić ten plan NV, ponieważ oni nic o tym nie wiedzą :lol2:

6 minut temu, Brolly napisał(a):

Frame gen nie działa z DLSS jednocześnie.

Nie pij tyle :E

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Tak, może źle napisałem - nie odnosiłem się do konkretnych Twoich pamięci, tylko tak bardziej ogólnie. Moduły CL30 wcale nie są jakoś specjalnie szybsze od CL36, a obecnie przy kombinacjach producentów potrafią być wolniejsze...    
    • Tą płytę doradzałem ostatnio koledze z forum ale ty ją odradzałeś mówiłeś że to wymysły są a teraz sam doradzasz to samo😊
    • nie X870 a X870E, bo to kolosalna różnica musisz sam zdecydować co ci bardziej odpowiada, od wyjśc/wejśc po bolączki jednej i drugiej   masz podwieszonego posta z tabelą, wyswietl sobie jedną i drugą , obydwie mają kulawe audio, tylko alc897, ale x670e ma 4 m2, a x870e tylko 3, co komu pasuje itd    osobiście bym nie dopłacał, wolałbym 4 m2.. ale to ja
    • Samych Castlevanii uzbierałem 10, ale niektóre pewnie tylko sprawdzę.   Castlevania SNES Castlevania IV Rondo of Blood (PC Engine) Symphony of the Night (PS 1) (Game Boy Advance / DS) Aria of Sorrow Portrait of Ruin Dawn of Sorrow Order of Ecclesia Harmony of Dissonance Circle of the Moon Harmony of Despair (traktuję ją jako mechaniczne podsumowanie serii na PS3 /Xbox, zbalansowana jest pod coopa)   Metal Slug trochę Megamana trochę Metroid np. Fusion do retro handhelda The Legend of Zelda: Ocarina of Time  Discworld point and click God Hand kiedyś RE:Outbreak, gdy zacznę ponownie ogrywać oryginalne 1-3 Silent Hill 1, 2 raczej na PC z HD modami lub co tam znajdę na monitorze CRT DMC 1, 3, w trakcie na PC, a będzie jeszcze 5 i może 4  Zone of the Enders 2nd Runner, jakoś nie dokończyłem Do popatrzenia na sprity i mechaniki dawnych bijatyk: może Street Fighter Alpha 3 / MAX oraz Darkstalkers, gdybym dalej był głodny   I "zwieńczenie retro" to Ninja Gaiden 1-2 na xboxy. Chyba ich jedyny ex, który mnie interesuje. Sigmy oraz porty są innymi wersjami gry, ponieważ stracili kod źródłowy.    Jeszcze napatoczy się starszych tytułów, bo to lista na szybko, a współczesnych masy gier szkoda wymieniać. Akurat robię retro handleda ze smartfona, a jak będzie niewygodnie w gamesir g8 to wymienię na coś z chin lub nastąpi powrót na PC. Dawno temu odrzuciłem sporo tytułów, przy okazji nadrabiania i odbijania się od gier na emulacji z WiiU i przeglądania gier z playstation 1-3, choć trzeba będzie zrobić rewizję odrzutków.  Współczesne "retro" do nadrobienia to m.in.: DEVIL BLADE REBOOT Shadow of the Ninja - Reborn Oh, jeszcze oryginalne Dead Space 1 i 2   Nex Machina Signalis Bloodstained: Ritual of the Night Forgive Me Father 2 Vanquish Demon's Souls z PS3 (rozgrzebane, do okolic smoka) Lost Planet 1, 2 (pudełko od lat leży, kupiłem z sentymentu do trailerów i artykułów, jakoś nie odpalając.) Od biedy seria yakuza do 6, ale szkoda mi czasu na to i wystarczy mi same, już skończone Y0. ....iii musiałem zapomnieć dodawać do list steam.   Koniecznie muszę jeszcze skończyć RE:Village, ale przy nadrabianiu całej serii, w końcu DLC do RE7 zaczęło mnie męczyć, stąd skok w DMC. Po nowym RE z 2026r wskoczę w Dying Light 1. Podejrzewam że będzie to najlepsza mechanicznie gra "SP" o Zombi, więc zostawiłem na koniec. RDR2 czeka na odpowiedni nastrój.  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...