Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 7.01.2025 o 07:29, Radio Tirana napisał(a):

Przeklejam polskie ceny dla tych, co dopiero wstali, nie musicie przekopywać tematu 

 

RTX 5090 - Od 10 299 złotych
RTX 5080 - Od 5199 złotych
RTX 5070 Ti - od 3899 złotych
RTX 5070 - od 2849 złotych

5090 Ventus tylko 13100zł na Morele. Mała pomyłka :)

Opublikowano
3 godziny temu, misieq napisał(a):

To ja jednak dziękuję i zostaje z 4080 na razie. Może wymienię na 4090 jeżeli stanieją używki po premierze nowych.

 

nie opłaca mi się sprzedawać GPU za 3500 żeby drugie tyle dokładać do 20% wydajności 

To nie są ostateczne ceny.

Opublikowano
14 godzin temu, some1 napisał(a):

image.thumb.png.74880092979b9c01043415a44baf8571.png

 

 

Co najmniej (jak sądzę) 14 letnie auto i ... 9800X3D + RTX 4090 ;) To mi przypomina mem z krainy rowerów:

 

image.png.3e1e63ce21249e09bce49bddbdadd88f.png

 

Swoją drogą ciekaw jestem ankiety wartość komputera vs wartość samochodu, którym jeżdżą forumowicze ;) 

 

 

Nie spodziewałem się takie wylewu postów o RTX 5XXX skoro to ma być taka chu.... z patatajnią, przestałem już czytać wszystko lecz co kilka dni wpadam zobaczyć ile stron przybyło. 

Pisałem to już na forum pclab przed premierą RTX 4XXX więc i teraz powtórzę: DLSS i inne techniki to przyszłość niezależnie ile zabobonów czy zaklinania rzeczywistości sceptycy wyleją. 

Te techniki będzie coraz lepsza. Już teraz DLSS (bez FG) jest nieodróżnienia (vide post @PiPoLiNiO ze przykładami z wczoraj chyba) więc jestem pewny, że podobnie będzie z FG. 

Sam jeżeli tylko mogę to gram z DLSS+FG bo nie widać istotnej różnicy (bez doszukiwania się na siłę zwykle z nosem w ekranie) a działa o wiele lepiej. Jak to forum nie zniknie (jak pclab) to chętnie wrócę do tego postu za kilka lat ;) 

 

  • Like 1
  • Haha 3
Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, IceMan napisał(a):

Tak widzę trochę się tu uspokoiło po zobaczeniu cen "msrp" w pln.

Wszyscy się chyba do roboty wzięli żeby dorobić brakujące $$$ ;) :D

Ja urlopuję teraz i się op  :)

Ja swoją 4090 sprzedałem z miesiąc temu z 7500.

Edytowane przez lysyn
Opublikowano
1 minutę temu, IceMan napisał(a):

Tak widzę trochę się tu uspokoiło po zobaczeniu cen "msrp" w pln.

Wszyscy się chyba do roboty wzięli żeby dorobić brakujące $$$ ;) :D

Wszystko zostało już powiedziane a jeszcze ktoś tu dosadnie wspomniał że niektórzy gadać o tych kartach to potrafią więcej niż na nich grać :hihot:

Opublikowano
20 minut temu, lysyn napisał(a):

Ale żeby teraz 100% dopłacić za 30% wydajności (chyba) to z deka za dużo.

Dla jednego przesada, a innego nie bo ma z takiej zmiany funn. Nie ma co wnikać czy zmiana jest uzasadniona bo przeważnie w topce sprzęt się zmienia bez żadnego uzasadnienia ;) 

Opublikowano
9 godzin temu, VRman napisał(a):

A co jeśli AMD miało świetne karty w rasterze, ale uznało, że się nie opłaca, bo gracze będą nakręceni na RT i AI tak mocno, że to zignoruję i przez to te karty odniosą klapę? W sensie, że nikt nie kupi kart AMD za 6000zł jeśli na nich nie dostanie topowego AI i przynajmniej porównywalnego PT.

A ja myślę, że jak by mieli to by dali i właśnie mogli by powalczyć ceną. Nie mają więc dają to co mają. A myślę tak na przykładzie CPU i całej historii Ryzenów.

Opublikowano
55 minut temu, crux napisał(a):

Pisałem to już na forum pclab przed premierą RTX 4XXX więc i teraz powtórzę: DLSS i inne techniki to przyszłość niezależnie ile zabobonów czy zaklinania rzeczywistości sceptycy wyleją. 

Te techniki będzie coraz lepsza. Już teraz DLSS (bez FG) jest nieodróżnienia (vide post @PiPoLiNiO ze przykładami z wczoraj chyba) więc jestem pewny, że podobnie będzie z FG. 

Sam jeżeli tylko mogę to gram z DLSS+FG bo nie widać istotnej różnicy (bez doszukiwania się na siłę zwykle z nosem w ekranie) a działa o wiele lepiej. Jak to forum nie zniknie (jak pclab) to chętnie wrócę do tego postu za kilka lat ;) 

 

Oczywiście z tym że DLSS i inne oszukiwacze nie znikną to pełna zgoda bo karty sa po prostu za słabe aby renderować natywne rozdzielczości ale nie widzieć różnicy między natywna rozdzielczością a DLSS to już trzeba być ślepym.
 

A to co pokazał @PiPoLiNiO to można sobie o kant dupy rozbić.

Jeszcze raz powtórzę, porównywanie różnic w jakości miedzy natywna rozdzielczością a DLSS robi się w ruchu a nie na statyce.
Bo na statyce nigdy nie zobaczycie problemów DLSS, nigdy.

 

obraz.thumb.png.6511aecbf8e95aa87b839f751419d5fe.png

 

8e42wfrtilbe1.png

 

T1xj8Hx.jpeg

 

Tak oglądacie te pokazy Nvidii ze nawet nie kumacie na co patrzycie.
Nvidia pokazała ze właśnie transformer poprawia to o czym pisze.

  • Upvote 3
Opublikowano
Teraz, PiPoLiNiO napisał(a):

Nowy dzień, i znowu PiPoLiNiO w poście Kadajo :D

 

Moje porównanie jest okej. Ty nie chcesz jedynie przyswoić, że ono miało pokazać czy jest mleko czy nie. Nic innego :) Jak widać po palmach, zdało swoją rolę. Inna rzecz, że żeby to zobaczyć to trzeba to zdjęcie sobie przybliżyć, a w normalnej grze tego nie zrobisz :)

Nie rozśmieszaj mnie :)

  • Haha 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • testując nuc 14 pro plus z 185H zignorowałeś Procesor 45/115 ustawiony przez intela na 64/115 ty ustawiłeś 72/72 do testu W mobile tdp jest o wiele ważniejsze by coś wykminić bo produkty sa różne i ograniczone chłodzeniem ale w pc to starczy 100zl by kupić chłodzenie na 200wat. Ogólnie to podejrzewam ze cofając sie w czasie do  historii powstania turbo jest ona powiązana z boxem intela bo taki 14700k vs 14700 niczym sie nie różni
    • dzisiaj za 1500zł masz podstawową kartę  do grania od nvidii. Chyba niżej już nie ma. Same ulepy i frankensteiny z poprzednich generacji. Wtedy miałeś prawie topkę wydajnościową. Dziś na coś takiego musisz wydać grubo ponad 3k zł
    • Mnie to mocno zaskoczyło, że w ogóle ludzie są przyjaźni. Aż mi się głupio grało tuż po premierze. Wszyscy tylko sławetne "dont siut", no to się litowałem na początku :P. Tylko po 3 dniach zaczynało się to robić powoli nudne. Plus raz na jakiś czas zdarzył się gracz, który jednak strzelał, a człowiek przyzwyczajony, że sobie może beztrosko biegać wśród innych nie był na takie coś przygotowany :E.   W innych extraction shooterach 95% jak nie więcej ludzi jest wrogo nastawiona, więc widząc kogoś wiesz, że będzie walka. W Tarkovie może na początku wipe są sytuacje że ktoś mówi na voice, że nie chce walki, bo robi questa, ale im dalej w "sezonie" tym rzadziej się cos takiego zdarza. W Arc Raiders też tak było, w zamkniętych testach pół roku temu i przed premierą prawie każdy do siebie strzelał od razu. To ta "przyjazna" natura graczy po premierze gry była tą "nienaturalną" dla tych co przychodzili z innych extration shooterów, czy grali we wcześniejsze beta testy.   Jako, że jest to pvpve, to trzeba też brać pod uwagę otoczenie, boty/AI. To podstawowy element w tym gatunku. Walczymy z botami na głośno, musimy to robić szybko, w miarę bezpiecznym miejscu. Bo z tyłu głowy cały czas mamy to, że nasza walka z nimi mogła przywołać innych ludzi. Na otwartym terenie jest zbyt ryzykownie, lepiej boty ominąć. Zostawić ich jako czujki na innych graczy, a w tym czasie lootować sobie jakiś budynek. Jak zobaczymy albo usłyszymy, że się agrują, to wiemy że ktoś z tamtej strony nadchodzi. Wyjście z mapy powinno być sukcesem, człowiek powinien czuć satysfakcję, że przeżył raid. Od nas zależy ile jesteśmy na raidzie. Im dłużej tym więcej dobrego lootu możemy znaleźć, ale również większa szansa, że zginiemy. Tak samo podróż w miejsca z dobrym lootem, można się obłowić, ale ryzykujemy spotkanie z wieloma graczami, którzy też mają chrapkę na te miejsca.  Stosunek wyjść na poziomie 40-50% to całkiem dobry wynik w innych grach tego gatunku. W Arcu co prawda nie ma takich statsów, ale na oko mam chyba 90-95% :E.    Jedynie co bym zmienił, to wejście z darmowym sprzętem tylko po 12 minutach trwania raidu albo później, a jak wchodzisz ze swoim to zawsze na początku. Windy nie powinny się zamykać, do końca powinny być wszystkie otwarte. Oraz w solo grze zmniejszył bym trochę ilość graczy, bo jak się wszyscy zaczną napierdzielać, to będzie trochę chaotycznie.   To, że gra prędzej czy później zacznie tracić graczy jest naturalne. Mnie i tak zaskoczyła taka popularność. Nastawiałem się na 200k ludzi w okolicach premiery i koło 80-100 miesiąc po niej. Jest sporo lepiej i bardzo dobrze, bo to świetna gierka z małymi problemami (desynci, balans). Byle jej z czasem nie spierdzielili.   Na horyzoncie kolejne extraction shootery z jakimś tam potencjałem. Nowy PUBG :E, oraz Marathon od Bungie.
    • Ale klikasz obok i masz 253W  Wasze zarzuty byłyby słuszne gdyby właśnie nie to "obok"  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...