sideband 1 781 Opublikowano 23 Kwietnia Opublikowano 23 Kwietnia 19 minut temu, Tester Wrażeń napisał(a): Ja tam OSD włączam tylko przy konfiguracji a później wyłączam. 100 fps natywny vs natywny + FG w TLOU2 nic a nic nie zauważyłem spadku obrazu albo kontroli nad postacią, a ja w gry gram zawsze na max poziomie trudności i jakbym czuł, że gra mnie r*cha w dupę przez jakieś lagi to zaraz bym to wyłączył Smuży aż się dymi po włączeniu FG chyba, że podmienisz biblioteki na nowe to wtedy już jest ok.
sovas 662 Opublikowano 23 Kwietnia Opublikowano 23 Kwietnia (edytowane) 13 minut temu, GAZuOOT napisał(a): Jak pompa przestanie hałasować, to karta zdecydowanie do rozważenia. Inaczej zwrocik Tu masz dźwięk pompki (nawet 2) przy 2900+ rpm, a właściwie jego brak Jak w AiO pompka drze ryja, to moim zdaniem nie warto. Edytowane 23 Kwietnia przez sovas
Tester Wrażeń 839 Opublikowano 23 Kwietnia Opublikowano 23 Kwietnia 8 minut temu, Tester Wrażeń napisał(a): Dokladnie tak samo mialem na 4070TI i gralem bez dlss na innym pc calkowicie xd @sovas żeby nie było że ściemniam coś - wszyscy tam w wątku też się dziwili 1
GAZuOOT 192 Opublikowano 23 Kwietnia Opublikowano 23 Kwietnia 4 minuty temu, Karro napisał(a): nie,najwyzej bedzie gorzej jak sie lepiej wylata OMG. Przeciesz kota można dostać, słychać to z 3 metrów od kompa: https://streamable.com/155igq 4 minuty temu, leven napisał(a): A miałeś Wterforce Extreme AIO ? Nie, ale mam AIO na CPU i tam to jest błoga cisza od pompki 1 1
leven 549 Opublikowano 23 Kwietnia Opublikowano 23 Kwietnia 1 minutę temu, sideband napisał(a): Smuży aż się dymi po włączeniu FG chyba, że podmienisz biblioteki na nowe to wtedy już jest ok. A to takie Asy z 5090 nie stosują DLSS4 z K ?
sovas 662 Opublikowano 23 Kwietnia Opublikowano 23 Kwietnia (edytowane) 3 minuty temu, GAZuOOT napisał(a): OMG. Przeciesz kota można dostać, słychać to z 3 metrów od kompa: https://streamable.com/155igq Nie, ale mam AIO na CPU i tam to jest błoga cisza od pompki WTF xd To na pewno zapowietrzone nie jest? Edytowane 23 Kwietnia przez sovas
Tester Wrażeń 839 Opublikowano 23 Kwietnia Opublikowano 23 Kwietnia 2 minuty temu, leven napisał(a): A to takie Asy z 5090 nie stosują DLSS4 z K ? Stosują
michaelius33 354 Opublikowano 23 Kwietnia Opublikowano 23 Kwietnia (edytowane) 15 minut temu, Kadajo napisał(a): Jeśli używasz FGx2 i zrobisz cap na powiedzmy 180fps to połowa tych FPS jest fejkowa. To nie działa tak że karta ci tylko dokleja brakujące klatki. Ona zawsze dzieli fps jaki chcesz lub możesz uzyskać przez mnożnik. Czyli jak robisz cap na 120fps z FGx2 to prawdziwych klatek masz tylko 60. Jak zrobisz cap 80 to prawdziwych masz 40, jak 60 to jest 30 itd. No właśnie to tak nie działa. Tzn. działa jak ustawisz jakieś globalne ograniczenie do częstotliwości odświeżania monitora. Natomiast jak masz grę z programowym capem na 120 to widocznie sama generacja fakowych klatek jest na tyle późno w procesie renderowania, że podwojenie następuje już po zastosowaniu ogranicznika. W sumie to jak nie zapomnę to zupdatuje inspektora i spróbuję nagrać filmiki porównawcze na YT Edytowane 23 Kwietnia przez michaelius33
Kadajo 7 418 Opublikowano 23 Kwietnia Opublikowano 23 Kwietnia Zobacz jak cały ten system działa. To nie może działać inaczej. Na jedna prawdziwa klatkę masz jedna, dwie lub trzy fejkowe.
GAZuOOT 192 Opublikowano 23 Kwietnia Opublikowano 23 Kwietnia 10 minut temu, sovas napisał(a): WTF xd To na pewno zapowietrzone nie jest? A cholera wie, nawet jak by było, to za bardzo nie mam co z tym fantem zrobić, chyba xd. Póki co to jest kompletnie nieakceptowalne i zabija cały sens AIO
sideband 1 781 Opublikowano 23 Kwietnia Opublikowano 23 Kwietnia 12 minut temu, michaelius33 napisał(a): No właśnie to tak nie działa. Tzn. działa jak ustawisz jakieś globalne ograniczenie do częstotliwości odświeżania monitora. Natomiast jak masz grę z programowym capem na 120 to widocznie sama generacja fakowych klatek jest na tyle późno w procesie renderowania, że podwojenie następuje już po zastosowaniu ogranicznika. Nie bardzo Możesz robić lock w grze lub RTSS zawsze to działa na zasadzie takie samego powielania.
Pitt_34 326 Opublikowano 23 Kwietnia Opublikowano 23 Kwietnia Asus zaczyna przerażać, nie dość że cenami, to jeszcze świerszczami i pompkami
sovas 662 Opublikowano 23 Kwietnia Opublikowano 23 Kwietnia (edytowane) @GAZuOOT Ja bym wyjął tę kartę i poobracał, ewentualnie potrząsnąć lekko, jak nie pomoże to RMA. Oni te karty powinni dobijać wodą, może nie dolali do końca. Edytowane 23 Kwietnia przez sovas
Phoenix. 4 730 Opublikowano 23 Kwietnia Opublikowano 23 Kwietnia 6 minut temu, michaelius33 napisał(a): No właśnie to tak nie działa. Jesli masz 100fps natywnie i po wlaczeniu FG 2x max 150fps to fejkowych masz 75fps i 75 prawdziwych, capy srapy tu nic nie zmieniaja w tej kwesti. 1
GAZuOOT 192 Opublikowano 23 Kwietnia Opublikowano 23 Kwietnia 1 minutę temu, sovas napisał(a): @GAZuOOT Ja bym wyjął tę kartę i poobracał, ewentualnie potrząsnąć lekko, jak nie pomoże to RMA. Okej, dzięki za instrukcje, to wieczorem pobawię się, bo teraz już nie mam czasu na kombinowanie 1
some1 537 Opublikowano 23 Kwietnia Opublikowano 23 Kwietnia 1 minutę temu, Kadajo napisał(a): Zobacz jak cały ten system działa. To nie może działać inaczej. Na jedna prawdziwa klatkę masz jedna, dwie lub trzy fejkowe. Ale on pisze o czym innym. Licznik FPS w samej grze często nadal pokazuje bazowy FPS bez FG, dopiero w OSD RivaTuner czy innym zewnętrznym widzisz FPS zmultiplikowany x2, czy x4. Więc jeśli to silnik gry ma blokadę na 60 albo 120 fps, to FG może ją omijać i wypluwać te 240.
Kadajo 7 418 Opublikowano 23 Kwietnia Opublikowano 23 Kwietnia Licznik FPS może najwyższej się pomylic i faktycznie nie pokazywać fejkowych klatek. Czyli wprowadza cie w błąd. Sama zasada renderowania się nie zmienia. Przecież karta nie może na 120 FPS ze 100% obciążenia nagle z dupy wymyślić kolejnych 120 FPS. Musi mieć z czego to zrobić. Dlatego obniża ci ilość prawdziwych klatek. Zresztą to jest przecież istota tego systemu. Po co by mi były fejkowe klatki jakbym mila wystarczająco duzą ilość prawdziwych.
michaelius33 354 Opublikowano 23 Kwietnia Opublikowano 23 Kwietnia 14 minut temu, Kadajo napisał(a): Zobacz jak cały ten system działa. To nie może działać inaczej. Na jedna prawdziwa klatkę masz jedna, dwie lub trzy fejkowe. czy ja piszę nie wyraźnie czy coś ? Masz grę z capem w silniku na 120 fps Mam monitor 240Hz Bez FG gra wyświetla 120 fps z FG 240 fps
Havox 1 Opublikowano 23 Kwietnia Opublikowano 23 Kwietnia 51 minut temu, xtn napisał(a): Jest w morelach właśnie za 2099zł https://www.morele.net/karta-graficzna-palit-geforce-rtx-5060-ti-infinity-3-16gb-gddr7-dlss4-ne7506t019t1-gb2061s-14848079/?sekcja=market Kulturą pracy będzie zbliżony do Gainwarda?
Kadajo 7 418 Opublikowano 23 Kwietnia Opublikowano 23 Kwietnia 3 minuty temu, michaelius33 napisał(a): czy ja piszę nie wyraźnie czy coś ? Masz grę z capem w silniku na 120 fps Mam monitor 240Hz Bez FG gra wyświetla 120 fps z FG 240 fps Ale polowa tych FPS jest fejkowa i IL masz nadal na poziomie 120 FPS a nie 240FPS. Nic poza wieksza plynnoscia obrazu sie nie zmienia na plus, wrecz przeciwnie. CAP FPS to CAP FPS nie ma znacznie jak go robisz.
sideband 1 781 Opublikowano 23 Kwietnia Opublikowano 23 Kwietnia Perpetuum mobile Niestety, ale lag będzie wyższy jak przy natywnych 120fps
some1 537 Opublikowano 23 Kwietnia Opublikowano 23 Kwietnia (edytowane) 33 minuty temu, Kadajo napisał(a): CAP FPS to CAP FPS nie ma znacznie jak go robisz. Ma znaczenie. Jeśli cap jest w silniku gry po stronie CPU to FG będzie generować klatki zwielokrotniając ten limit. W uproszczeniu - gra po wysłaniu klatki do GPU czeka sobie aż nie minie co najmniej 1/120 sekundy zanim zacznie liczyć następną klatkę. GPU dostaje klatki co 1/120 sekundy i robi z tego na wyjściu 240 fps, albo i 480 z MFG. Edytowane 23 Kwietnia przez some1
DżonyBi 1 972 Opublikowano 23 Kwietnia Opublikowano 23 Kwietnia Godzinę temu, GAZuOOT napisał(a): OMG. Przeciesz kota można dostać, słychać to z 3 metrów od kompa: https://streamable.com/155igq Lipa. U mnie tez na poczatku halasowala, ale inaczej. U mnie to bylo uwiezione powietrze. Pomachalalem i poobracalem chlodnica w rozne strony, cos zabulgotalo i jest cisza. Na wszelki wypadek umiescilem pompke w najnizszym punkcie dajac weze gora.
Kadajo 7 418 Opublikowano 23 Kwietnia Opublikowano 23 Kwietnia 6 minut temu, some1 napisał(a): Ma znaczenie. Jeśli cap jest w silniku gry po stronie CPU to FG będzie generować klatki zwielokrotniając ten limit. W uproszczeniu - gra po wysłaniu klatki do GPU czeka sobie aż nie minie co najmniej 1/120 sekundy zanim zacznie liczyć następną klatkę. GPU dostaje klatki co 1/120 sekundy i robi z tego na wyjściu 240 fps, albo i 480 z MFG. Ale ty nie piszesz o CAP'ie tylko o BN od strony CPU. Taka sytuacja która zresztą jest mało prawdopodobna tylko pogłębiła problem o którym się pisze od samego początku. Wysoki IL korzystając z FG.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się