Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 minuty temu, Kadajo napisał(a):

Co kupił jak karty nie ma jeszcze i najprawdopodobniej nie będzie przez minimum 3-4 miesiące.

A z promek zal nie korzystać ;)

Pod tego oleda większy sens miała wymiana grafy niż proca.

Opublikowano
Teraz, babayaga napisał(a):

Przecież wzrost wydajności w nowej serii będzie olbrzymi. RTX 6070 z mfgx32 będzie generował więcej fpsów niż 5090, a jakby tego było mało, to będzie jeszcze aż o 20% tańszy.

zLKg7fQ27ysvNJ2hMg8b9R.jpg

 

"Impossible Without AI" :hihot:

  • Haha 2
Opublikowano
24 minuty temu, janek25 napisał(a):

Fx 5000  był jakieś 1000x wiekszym fakupem xD

https://twojepc.pl/news8154/GeForce-FX-i-Half-Life-2-tylko-DX-8-.html

 

Na końcu juz wyświatlał tylko kropke na środku ekranu 

Sporo było kart w historii firm nV i AMD. Byli jeszcze inni producenci, ale zostali najlepsi. 

Z kartami to było od zawsze tak ze pierwsze cena i a drugie co za to oferuje. 

Opublikowano
55 minut temu, Kadajo napisał(a):

Nvidia po prostu zrobiła się ultra pazerna i zaczyna być nudna.

I dobrze, dzięki temu AMD nadrabia :D

Polecam spojrzeć co robiło AMD przy pierwszym GCN gdzie NV była spóźniona z Keplerem tak działa rynek.

AMD tak goni, że NV ma totalny monopol :hihot:

Co generacje gwiazdka z nieba od AMD nie przychodzi :lol2:

Raczej nie doczekam kiedy AMD będzie stanowić realną konkurencje dla NV :hihot:

  • Haha 1
Opublikowano
2 godziny temu, maxmaster027 napisał(a):

No ja pamietam i co z tego? Nie wiem o co Ci chodzi. ..

Masz benchmark 4k ultra w grze, która wyjątkowo nie pasuje blackwellowi

minmalny fps z 35 na 50 na biosie 450W.

Aha, czyli wgrałeś BIOS 450 W, a więc podniosłeś limit mocy o 25% względem fabryki, a wydajność Ci wzrosła o 43%?

:boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink:

  • Haha 7
Opublikowano
1 godzinę temu, Kadajo napisał(a):

Nvidia po prostu zrobiła się ultra pazerna i zaczyna być nudna.

I dobrze, dzięki temu AMD nadrabia :D

Chciałbym, żeby nadrabiali.

 

Ale do "nadrabia" to jeszcze trochę.  Na razie mamy przecieki, że następne karty dostaną śmiesznie małą ilość pamięci cache, duży układ może nie być w ogóle dla graczy (powyżej 1500€ to se mogą to wsadzić, a pewnie zrobią "kartę do AI" z 48GB czy 64GB VRAM i ceną 2-3K euro)

W kartach dla graczy ma być jakiś gówniany LPDDR zamisat GDDR6 czy 7, 

cenowo tak walczą, że nadal Radki 90xx są o 50% za drogie, żeby faktycznie można powiedzieć, że walczą i idą z czymś do przodu.

FSR nadal jest gorszy od DLSSu 4.

Ich nadchodzący path tracing zasrany szumem jak cholera i nie wiadomo co z tym będzie, a do tego na trailerze tego Redsone'a widać ghosting jak z DLSS3 czyli w ruchu bezużyteczne te ich "cudne AI". Do tego też nie wydają się być zainteresowani czymkolwiek poza konsolami i AI, a skoro już do konsoli skończyli robić GPU to teraz "pora na CSa".

 

Najbardziej nadrabiają w chamstwie i pazerności,. 9060XT 8GB, 9070tki w cenie w której nie mają sensu, jakieś ściemy z MSRP. No tu nadrabiają jak cholera! :D

Opublikowano
1 godzinę temu, babayaga napisał(a):

Przecież wzrost wydajności w nowej serii będzie olbrzymi. RTX 6070 z mfgx32 będzie generował więcej fpsów niż 5090, a jakby tego było mało, to będzie jeszcze aż o 20% tańszy.

Point Blur_Oct042025_144852.jpg

  • Haha 2
Opublikowano
50 minut temu, tomcug napisał(a):

Aha, czyli wgrałeś BIOS 450 W, a więc podniosłeś limit mocy o 25% względem fabryki, a wydajność Ci wzrosła o 43%?

:boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink::boink:

Minimalny FPS to nie średni. Wgranie biosu 450W nie oznacza automatycznie 25% zwiekszenie zuzycia energii, Kiedy GPU potrzebuje wiecej to dostaje i nie jest limitowane 360W TDP np. w trudniejszej scenie wiec nie ma takiego dropu. 

Przeciez to wiesz. Wiec po co :pajac::pajac::pajac::pajac::pajac::pajac::pajac::pajac::pajac::pajac::pajac::pajac::pajac::pajac::pajac::pajac::pajac::pajac::pajac::pajac::pajac::pajac::pajac::pajac::pajac::pajac::pajac::pajac::pajac::pajac::pajac::pajac:

Opublikowano

Nie ma absolutnie takiej możliwości, żeby 25% wyższy PL dał 43% wzrost wydajności, bez względu, czy w minimalnym, czy średnim FPS. Dość wciskania kitu.

Do tego założyłeś, że Tom's Hardware testował we wbudowanym benchmarku, a tak nie musiało być.

  • Upvote 3
Opublikowano (edytowane)
24 minuty temu, tomcug napisał(a):

Nie ma absolutnie takiej możliwości, żeby 25% wyższy PL dał 43% wzrost wydajności, bez względu, czy w minimalnym, czy średnim FPS. Dość wciskania kitu.

 

brain-damage.gif.8c5dcd674b4bc6c726cbe315fb70ee3a.gif

 

Edytowane przez Phoenix.
  • Haha 2
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
28 minut temu, tomcug napisał(a):

Nie ma absolutnie takiej możliwości, żeby 25% wyższy PL dał 43% wzrost wydajności, bez względu, czy w minimalnym, czy średnim FPS. Dość wciskania kitu.

Do tego założyłeś, że Tom's Hardware testował we wbudowanym benchmarku, a tak nie musiało być.

defaultowo tez mam 49fps.

Zwiekszony PL wplywa na minimalny fps. 

a odnosnie, że założyłem że toms testował .... 

"For our testing, we've run the medium preset at 1080p, then the ultra preset at 1080p, 1440p, and 4K. We also tested the unobtanium preset on a handful of cards at 4K. For every GPU, we tested at native resolution, with FSR 3 or DLSS 2 quality mode upscaling, and with FSR 3 quality upscaling plus frame generation. That's twenty different settings and resolutions on cards like the RTX 4090, or fifteen on AMD's top GPUs like the RX 7900 XTX. We've used the built-in benchmark, capturing frametimes manually using FrameView." 

Nie chce mi sie z Toba sprzeczac. Jeżeli nie uzyli. Mimo tego. To wtedy oczywiscie masz racje. Bo robili wiele testow. Natomiast mi chodzi o to, ze po prostu wieksze TDP oznacza z reguly lepszy minimalny FPS wzgledem standardowego

Edytowane przez maxmaster027
Opublikowano

Ale to Ty dzwonisz. Cytat mówi tylko o ustawieniach graficznych, a nie skorzystaniu z wbudowanego benchmarka. Poza tym powtarzam, nie ma absolutnie takiej możliwości, żeby wzrost limitu mocy o 25% podniósł minimalny FPS o 43%. Chyba, że w błędach pomiarowych.

Już jeden się ostatnio ze mną próbował kłócić, że mu dobrze wyszło, mimo że od początku było widać, że z dupy wyniki xD

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, tomcug napisał(a):

Ale to Ty dzwonisz. Cytat mówi tylko o ustawieniach graficznych, a nie skorzystaniu z wbudowanego benchmarka. Poza tym powtarzam, nie ma absolutnie takiej możliwości, żeby wzrost limitu mocy o 25% podniósł minimalny FPS o 43%. Chyba, że w błędach pomiarowych.

Już jeden się ostatnio ze mną próbował kłócić, że mu dobrze wyszło, mimo że od początku było widać, że z dupy wyniki xD

No ok, tu sie zgodze. Zalóżmy, że ten test nie był na benchmarku, tylko po prostu znaleźli lokacje w grze. Niech i tak bedzie. 

40% roznicy minimalnego FPS hmm no moze i tyle to nie, przynajmniej w normalnych waruknach. Aczkolwiek, ostatnio widzialem test borderlands, i tam na podkreconych procesorach FPS minimalny podskoczyl o 100%. Wiec ten minimalny moze podskoczyc, z tym ze tu mamy CPU a nie GPU. 
 


Z CPU na defalut ma 75FPS minmalny a po OC 150fps minimalny. Wiec no nie wiem moze i masz racje, ze 40% to bardzo duzo, 

 

image.png
Taki test znalazlem jeszcze tylko to stary jeszcze przed seria 5000. To jest napewno benchmark z gry

Edytowane przez maxmaster027

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Być ładnym i się tak oszpecić... nie wiem czym to jest spowodowane, czy faktycznie strzępkiem mózgu czy ogólnym stereotypom że kobieta bez "lifitingu" jest brzydka.
    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...