Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
11 minut temu, DżonyBi napisał(a):

Wyświetlacz 120Hz z lockiem na 117fps. Czekam jeszcze do przyszłego roku i wymieniam na coś z wysokim odświeżaniem. Może 5K?

Znowu czytam, żeby mieć 3 hz mniej, niż odświeżanie matrycy :hmm:

21 minut temu, Kadajo napisał(a):

Jak to nic nie da, z FG ma większą "wydajność" od RTX 5090 bez FG :hihot:

ac2302e83eb293d1597627256857be23.thumb.png.21de2fde13af47a3439562e34865ea98.png

 

Uwielbiam takie pitolenie gdzie ktoś uznaje (M)FG tylko jak jemu brakuje pary w dupie :rotfl2:

5070 niżej od 4060ti :wariat:

Opublikowano (edytowane)
W dniu 2.11.2025 o 14:03, leven napisał(a):

Dla tego nie ma sensu kupowania kart za 10K zeta, tylko średniaki z dużą ilością Vram, wklepać DLSS + FG i masz wypas. Przykładowo u mnie na 5060ti 16Vram Cyberek w 3840/2160 na max ustawienia graficzne z RT potrafi wypluć ponad 80FPS z DLSS jakość + FGx3 :E  

Pisane było w niedzielę o godzinie 14 w dodatku dzień po święcie więc pewnie kacyk solidniejszy :E Muszę przyznać Leven że tutaj zabrzmiałeś trochę jak wallec xD :piwko:

Edytowane przez Send1N
  • Haha 1
Opublikowano
3 minuty temu, jankooo napisał(a):

czy tam jest 10k godzin?:o I jeszcze nie zdążyłeś zrobić wszystkich osiągnięć?:niegrzeczny:

Nie da się, bo znowu zrobili nowe łowisko :) Mam level 93, a teraz już ponieśli do level 100 i nowe łowisko  :P 

Ta gra  (symulator połowu ryb) cały czas się rozwija.  10 lat grania i dalej jest fajnie. 

5 minut temu, Lameismyname napisał(a):

Plot twist - 10k godzin, a w realu nie jeździ na ryby. Jedynie dorsza w kostkach kupuje i ew. filety z karpia na wigilię xD 

W realu też łowię. Od dziecka, wtedy pierwszy raz Milicja mnie zapuszkowała za brak karty wędkarskiej na wczasach. Mój Tata musiał iść mnie wykupić - wrócił najebany :P  No i załapałem bakcyla :) 

Opublikowano
11 minut temu, DżonyBi napisał(a):

Chcecie prawdziwego wow? To odpalcie HL2 VR zamiast wersji RTX. Ja ograłem HL2 wraz z epizodami w VR (ponad 100h) i to dopiero było przeżycie.

Tak w HL gra sie niesamowicie w VR. Niezmienia to faktu, ze te testy przeprowadzali na wczesnych wersjach sterownikow i wczesnej wersji gry. Obecniej w HL RTX w 2560x1440 max settings + MFG to jest ponad 300fps. 

Tu masz jeszcze bez FG https://drive.google.com/file/d/1O95rWKD0WeiBQb17dRAufFzzsonpfbHF/view?usp=sharing mówie Ci, że nie ma tak niskiego fps, moze wczesniejsze sterowniki alokowaly zbyt duzo ramu itp.

  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, leven napisał(a):

Ryby, które z połączeniem obcowania z przyrodą, łączą się w miły gest :) 

I tego gestu pewnie zabierasz ze sobą 0,5L lub więcej xD 

Nie no, w życiu hobby trzeba mieć bo człowiek by usechł.
Ja poza kompami mam jeszcze 2 inne hobby. 

Wracając do kart, jak Ci się 5060ti od Inno sprawuje?
 

Edytowane przez Lameismyname
Opublikowano (edytowane)

Mamy gamegpu, który zajmuje się tym profesjonalnie od lat i prowadzi szerokie testy. Mamy też inne źródła potwierdzające te liczby.

 

Z drugiej strony mamy jakieś wycinki screenów zestawionych ze sobą. Dlaczego akurat to co Ty wklejasz jest wiarygodne i wykonane prawidłowo, a reszta odwala maniane. W cyberku wszystkim wychodzi ~40% (u mnie też), u Ciebie 28% czy nawet mniej. No tak, przecież 5090 jest tylko 5% szybszy od 4090 (masz screena na to, wiem)  dlatego oddałeś tego paździerza. 

 

Ja natomiast zainstaluję jutro HL2 RTX i zobaczę czy jest lepiej jak na premierę odnosząc się do tego co napisał @maxmaster027

Edytowane przez DżonyBi
Opublikowano

Nie ma żadnej wiarygodności poza tym, że brałem za to pieniądze :hihot: 

Dlatego u mnie nie ma żadnych emocji przy testowaniu sprzętu nigdy niczego nie bronę bo i po co tylko suche liczby :hihot:

Biedny ja nagle od Blackwella porażenie mózgowe mnie dopadło. A po to kupiłem 5090 by mieć rzeczywisty obraz Blackwella łącznie z UV i zmianami względem ADY.

 

Opublikowano (edytowane)

Jaki Blackwell jest wszyscy widzą. Jest tysiące testów w sieci. Ty natomiast twierdzisz, że jest inaczej. Jeżeli odpalam grę na moim 5090 i testuje w tych samych miejscówkach i wychodzą mi podobne wyniki to nie potrzebuję żadnych dowodów, że jest inaczej i uznaje test za wiarygodny. Majac 4090 ponad dwa lata robiłem tak samo. W cyberku podchodzi pod 40% jak w mordę strzelił na korzyść 5090. Tam nawet nie trzeba specjalnie szukać, żeby to zauważyć. Ty pisałes, że tam nie ma nawet 30%. Nie tylko z cyberkiem wprowadzałeś tutaj w błąd. Może to u Ciebie coś z testami było nie tak, a nie u innych, ale Ty nie jesteś w stanie tego przyswoić. To jest zakrzywianie rzeczywistości, dlatego nie wierzę Tobie w ani jedno słowo i negatywnie odnoszę się do Twoich postów.

Edytowane przez DżonyBi
Opublikowano

Z Blackwellem jest taki sam problem jak z Turingiem, że jest nierówny i wydajność mocno zależna od ilości obliczeń INT bo tutaj główna zmiana w architekturze, która może dawać kopa. Pierwszy z brzegu Alan Wake 2 jedno miejsce 1.3x, a inne miejsce 1.46x ;)

Obecnie robi się testy na szybko i z reguły jest tylko jedno miejsce testowe ;)  Dlatego obraz może być przekłamany w jedną lub w drugą i nie chodzi tylko porównanie stricte ADA vs Blackwell tylko również do kart AMD.

W moim przypadku to i tak nie wydajność przekreśliła 5090 tylko wydajność na wat nawet po max UV ;) 

 

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Być ładnym i się tak oszpecić... nie wiem czym to jest spowodowane, czy faktycznie strzępkiem mózgu czy ogólnym stereotypom że kobieta bez "lifitingu" jest brzydka.
    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...