Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, Dimazz napisał(a):

5000 super nie są anulowane ale zadebiutują dopiero w q3 2026 czyli za rok

https://ithardware.pl/aktualnosci/kart_rtx_50_super_swiatlo_dzienne_premiera-46464.html

To jest kolejna bzdura...Gdyby RTX 5000 SUPER miały zadebiutować dopiero w Q3 2026, to seria RTX 6000 musiałaby pojawić się dopiero we wrześniu lub październiku 2027, czyli aż rok później. To kompletnie rozbijałoby dotychczasowy cykl wydawniczy NVIDII (około 18 miesięcy między generacjami) i spowodowałoby, że seria RTX 5000 pozostawałaby na rynku prawie trzy lata - co jest absolutnie niezgodne z dotychczasową praktyką firmy.

Edytowane przez X360
Opublikowano

Jeśli to się okaże prawda to można założyć ze premiera Rubina tez się przesunie.

Kto wie może ten układ, jeśli w ogóle trafi do kart dla graczy to zobaczymy go dopiero Q3 2027

 

Jeśli Nvidii coraz ciężej będzie ogarniać komponenty to zgadnijcie co będzie miało priorytet, na pewno nie RTX'y dla graczy :E 

 

@X360 chyba ze Nvidia oleje RTX'y do gier, a jest to możliwe, bo przynoszą im znacznie mniej kasy niż "AI".

Opublikowano (edytowane)

Gdybyśmy mieli założyć, że NVIDIA wróci na stare tory, to 4090 został ogłoszony we wrześniu, a w październiku premiera sklepowa. Raczej mało prawdopodobne, że za 10msc zostanie ogłoszony 6090, a za 11msc w sprzedaży.

Edytowane przez DżonyBi
Opublikowano

nv ma najwydajniejsze karty graficzne nie ma konkurencji w wysokim segmencie, może robić co cche. A sam pctowy gaming to mały % ich dochodów. 

W laptopach 5090 to śmiech. 
Są monopolistą na rynku AI i każdy ale to dosłownie każdy chce ich chipy.

Seria 5000 to lekki lifting i dovoltowanie serii 4000

Premiera serii 5000 była 2 lata i 4 miesiące po premierze kart 4000

Opublikowano
2 minuty temu, Kadajo napisał(a):

Jeśli to się okaże prawda to można założyć ze premiera Rubina tez się przesunie.

Kto wie może ten układ, jeśli w ogóle trafi do kart dla graczy to zobaczymy go dopiero Q3 2027

 

Jeśli Nvidii coraz ciężej będzie ogarniać komponenty to zgadnijcie co będzie miało priorytet, na pewno nie RTX'y dla graczy :E 

Oj tam ojtam, zamiast +25-35% względem procesu z 5090tki na N2X czy A16, gracze dostaną na koniec 2027 lub w 2028 coś na procesie Intela albo Samsunga, co będzie +0% względem N4 TSMC, ale za to gracze dostaną więcej AI i trochę więcej pamięci. 

Albo się odgrzeje kotleta. "Nową generację" Blackwella ludzie zaakceptowali choć zmian w rasterze względem 40xx praktycznie nie ma, to czemu by nie odgrzewać staroci i przez dekadę. 

 

AMD pewnie nadal będzie próbowało wtedy konkurować wydajnością z 4090tką z 2022r. ustawiając szybsze karty na półce "Dla bogaczy/profesjonalistów".

 

Digital Foundry porówna 6060tkę do GTX 1060tki, wykaże wspaniały postęp, porówna slupki z MFG x10 i interes się będzie kręcił. A jak nie będzie u AMD i Nvidii będzie słynne "OH NO! anyway..."

 

A potem jeszcze MS wyda swojego konsolo-peceta i ktoś w zarządzie uzna, że ten cały DYI PC gaming jest na trendzie spadkowym więc wyciągamy wtyczkę od respiratora i game over. :E

 

 

i tym optymistycznym akcentem...

Opublikowano
6 minut temu, Kadajo napisał(a):

 

 

@X360 chyba ze Nvidia oleje RTX'y do gier, a jest to możliwe, bo przynoszą im znacznie mniej kasy niż "AI".

Najbardziej prawdopodobny scenariusz to brak serii RTX 5000 SUPER, a zamiast tego przejście bezpośrednio do nowej generacji, czyli RTX 6000.
W praktyce oznaczałoby to:

RTX 6070 – 18 GB,

RTX 6070 Ti – 24 GB,

RTX 6080 – 24 GB

Wszystko wskazuje na to, że „Supery” były rozważane jedynie jako wariant awaryjny - w razie spadku sprzedaży 5000-tek. Wypuszczanie odświeżonych 5000 SUPER w q3 2026 nie miałoby żadnego sensu ani rynkowego, ani marketingowego.

Opublikowano
2 minuty temu, X360 napisał(a):

Wszystko wskazuje na to, że „Supery” były rozważane jedynie jako wariant awaryjny - w razie spadku sprzedaży 5000-tek. Wypuszczanie odświeżonych 5000 SUPER w q3 2026 nie miałoby żadnego sensu ani rynkowego, ani marketingowego.

Tego nie wiadomo.

Jeśli superki są opóźnione przez kości pamięci, to tych samych kości będzie brakowała dla Rubina.

Równie dobrze można spekulować ze to wszytko to ściema aby nagonić klientów na resztki aktualnych kart a Superki pojawia się w styczniu, lutym.

Opublikowano
Godzinę temu, Kadajo napisał(a):

Można z góry założyć skoro z DLSS już 30GB vRAM jest zajęte to nie ma szans aby na DLAA wystarczyło pamięci.

Jak tam dasz 8k najwyzsze na very ultra z DLSS balance to 16GB Ci wystarczy i bedzie mial 80FPS bez FG w 8k. Takze DLAA 8k z PT niegrywalne, nawet DLSS performance ma z mFGx4 80fps na 5090. 

Opublikowano (edytowane)

5090 (ogolnie blackwell) osiaga wyzsze zegary przy tych samym napieciach co 4090 (ada).

 

UV tez wyglada inaczej, bo architektura Blackwell opiera się na bardziej złożonym zarządzaniu wieloma punktami napięcia.

Edytowane przez DżonyBi
Opublikowano
6 minut temu, maxmaster027 napisał(a):

Jak tam dasz 8k najwyzsze na very ultra z DLSS balance to 16GB Ci wystarczy i bedzie mial 80FPS bez FG w 8k. Takze DLAA 8k z PT niegrywalne, nawet DLSS performance ma z mFGx4 80fps na 5090. 

Ale ja pisałem o maksymalnych detalach z DLAA.

I nie chodziło o zabicie GPU tylko zapchanie 32GB pamięci.

2 minuty temu, Brolly napisał(a):

Jeśli to prawda to 5080 w raty 0% jest idealnym pomysłem 

I to pewnie już ostatni dzwonek przed wielkim yebnieciem cenowym przez pamięci :hihot:

Opublikowano
6 minut temu, DżonyBi napisał(a):

5090 (ogolnie blackwell) osiaga wyzsze zegary przy tych samym napieciach co 4090 (ada).

 

UV tez wyglada inaczej, bo architektura Blackwell opiera się na bardziej złożonym zarządzaniu wieloma punktami napięcia.

Pewnie dlatego żre tyle prądu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Mnie to mocno zaskoczyło, że w ogóle ludzie są przyjaźni. Aż mi się głupio grało tuż po premierze. Wszyscy tylko sławetne "dont siut", no to się litowałem na początku :P. Tylko po 3 dniach zaczynało się to robić powoli nudne. Plus raz na jakiś czas zdarzył się gracz, który jednak strzelał, a człowiek przyzwyczajony, że sobie może beztrosko biegać wśród innych nie był na takie coś przygotowany :E.   W innych extraction shooterach 95% jak nie więcej ludzi jest wrogo nastawiona, więc widząc kogoś wiesz, że będzie walka. W Tarkovie może na początku wipe są sytuacje że ktoś mówi na voice, że nie chce walki, bo robi questa, ale im dalej w "sezonie" tym rzadziej się cos takiego zdarza. W Arc Raiders też tak było, w zamkniętych testach pół roku temu i przed premierą prawie każdy do siebie strzelał od razu. To ta "przyjazna" natura graczy po premierze gry była tą "nienaturalną" dla tych co przychodzili z innych extration shooterów, czy grali we wcześniejsze beta testy.   Jako, że jest to pvpve, to trzeba też brać pod uwagę otoczenie, boty/AI. To podstawowy element w tym gatunku. Walczymy z botami na głośno, musimy to robić szybko, w miarę bezpiecznym miejscu. Bo z tyłu głowy cały czas mamy to, że nasza walka z nimi mogła przywołać innych ludzi. Na otwartym terenie jest zbyt ryzykownie, lepiej boty ominąć. Zostawić ich jako czujki na innych graczy, a w tym czasie lootować sobie jakiś budynek. Jak zobaczymy albo usłyszymy, że się agrują, to wiemy że ktoś z tamtej strony nadchodzi. Wyjście z mapy powinno być sukcesem, człowiek powinien czuć satysfakcję, że przeżył raid. Od nas zależy ile jesteśmy na raidzie. Im dłużej tym więcej dobrego lootu możemy znaleźć, ale również większa szansa, że zginiemy. Tak samo podróż w miejsca z dobrym lootem, można się obłowić, ale ryzykujemy spotkanie z wieloma graczami, którzy też mają chrapkę na te miejsca.  Stosunek wyjść na poziomie 40-50% to całkiem dobry wynik w innych grach tego gatunku. W Arcu co prawda nie ma takich statsów, ale na oko mam chyba 90-95% :E.    Jedynie co bym zmienił, to wejście z darmowym sprzętem tylko po 12 minutach trwania raidu albo później, a jak wchodzisz ze swoim to zawsze na początku. Windy nie powinny się zamykać, do końca powinny być wszystkie otwarte. Oraz w solo grze zmniejszył bym trochę ilość graczy, bo jak się wszyscy zaczną napierdzielać, to będzie trochę chaotycznie.   To, że gra prędzej czy później zacznie tracić graczy jest naturalne. Mnie i tak zaskoczyła taka popularność. Nastawiałem się na 200k ludzi w okolicach premiery i koło 80-100 miesiąc po niej. Jest sporo lepiej i bardzo dobrze, bo to świetna gierka z małymi problemami (desynci, balans). Byle jej z czasem nie spierdzielili.   Na horyzoncie kolejne extraction shootery z jakimś tam potencjałem. Nowy PUBG :E, oraz Marathon od Bungie.
    • Ale klikasz obok i masz 253W  Wasze zarzuty byłyby słuszne gdyby właśnie nie to "obok"  
    • https://www.neonet.pl/karty-graficzne/gigabyte-geforce-rtx-5090-windforce-oc-32gb-gddr7-dlss4-gv-n5090wf3oc-32gd.html   9699
    • Tak jest w każdym teście CPU, nawet tych, które przysyła Intel, a nie AMD, także tutaj kulą w płot W każdym razie, co proponujesz? Zignorować w ogóle istnienie TDP i do głównych wykresów podawać typowe ustawienia automatyczne (czyli w przypadku Intela rzeczywiście będzie to 181/250 W), a obniżone limity do zestawienia zbiorczego? Ja jestem otwarty na każdą propozycję, ale musisz mieć świadomość, że to nie jest do końca tak, że to są zawsze limity, jakie masz, kiedy nie wchodzisz do BIOS-u. Bo są płyty np. B760, które fabrycznie ustawiają PL1 125 W i tylko PL2 181-253 W. A PL2 niczego do wydajności nie wnosi, po minucie spadnie w grze pobór do 125 W i już tak zostanie do końca rozgrywki.
    • I teraz pomyśl, że ten GTX 970 za 1500 zł był praktycznie na równi z GTX 780 Ti 3GB, który dwa lata wcześniej debiutował w kwocie 2849 zł.  Jednocześnie 970-tka była 50% szybsza od 770-tki.   Teraz o takich przyrostach można tylko pomarzyć. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...