Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 minuty temu, Phoenix. napisał(a):

masz prawo do zwrotu gdyby bylo cos nie tak. 

No i ktoś już przed Tobą z tego prawa skorzystał. Może wszystko ok, a może jednak jest coś nie tak. 

Ryzyko przy outlecie trochę większe niż przy nówce sztuce, ale jest ryzyko, jest zabawa :)

Opublikowano
4 minuty temu, maxmaster027 napisał(a):

 Z tym, że też nie wiesz z jakiego powodu ktos oddał. 

nie wiem. bo niby skad? sprzedawca tez do konca nie wie. przyjmuje w wiekszosci przypadkow zwrot w ciemno. im wiekszy sprzedawca, tym wieksze ryzyko. zmiana warunkow realizacji gwaracji w pewnych przypadkach z "producenta" na "sprzedawce" z nikad tez sie nie bierze. wiec ryzyko w przypadku outletu zawsze jest wieksze 

 

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, krukkpl napisał(a):

Przecież outlet w przypadku takich kart to strzał w stopę...
Ktoś już przetestował, znalazł jakieś wady i zwrócił.

Główny powód zwrotów to cewki, gdzie trudno w serii RTX 50xx trafić na kartę, w której tych cewek nie usłyszysz na stock ustawieniach. 

 

6 minut temu, some1 napisał(a):

No i ktoś już przed Tobą z tego prawa skorzystał. Może wszystko ok, a może jednak jest coś nie tak. 

Ryzyko przy outlecie trochę większe niż przy nówce sztuce, ale jest ryzyko, jest zabawa :)

 

Pipek zwrócił już tyle kart, a problem był tylko jeden. :hihot:

 

Edytowane przez Doamdor
Opublikowano
2 minuty temu, some1 napisał(a):

Ryzyko przy outlecie trochę większe niż przy nówce sztuce

Nowa karta nie daje ci zadnej przewagi w kwesti tego ryzyka, rownie dobrze hipotetycznie cewki moga grac glosniej niz tej z outletu, ktora ktos wlasnie oddal przez cewki ;)  Zakladanie czarnych scanariuszy nie ma zadnego sensu nie znajac powodu zwrotu. Gdyby nie bylo prawa do zwrotu to mozna by snuc czarne scenariusze, a tak nie trzeba sobie tym zaprzatac glowy, no ale jak widac niektorzy lubia.

A druga sprawa to, ze karta z outletu jest tansza i jest wiele osob, ktorym np takie cewki przeszkadzac nie beda bo liczy sie cena i dla nich to bedzie dobry deal.  

Ale kazdy jest secyficzny i bedzie patrzyl na co innego, ja np mam zasade, ze nie kupuje uzywanego sprzetu, nawet gdyby to bylo od najlepszego ziomka. 

Opublikowano
4 minuty temu, Kadajo napisał(a):

Outletu nie można już zwrócić czy co. :E

oczywsice, ze mozna. zawsze mozna . kwestia otwarta pozostaje jak skuteczny bedzie ten zwrot i ile bedziesz sie z nim bujal. :E 

Opublikowano

Panowie, dlatego apeluję, stwórzcie bazę numerów seryjnych kart, które zwracacie.

I tam ma być czarno na białym.
Nr xxx - cewki

Nr yyy - brak ropów
Nr zzz - wentyl terkocze
Nr vvv - jest w porządku


I tak dalej :D 

  • Upvote 1
Opublikowano
6 minut temu, Kadajo napisał(a):

Po prostu kupujcie raz porządnie. A nie tanio. 🥳

To jest PL tutaj cebula wchodzi nawet przy sprzęcie za 10k ;)

Ludzie potrafią kupować 100-200zł taniej w niepewnym sklepie gdzie oszczędność jest marginalna.

  • Upvote 1
Opublikowano

Ludzie nie są aż tak ogarnięci by tego pilnować, większość nawet nie wie gdzie w Windowsie jest dziennik zdarzeń a Ty chcesz by spisywali numery seryjne. :E Pomysł dobry ale wymaga specjalnego, oddzielnego tematu i kogoś kto by tego pilnował i zaganiał kupujących jak owce do zagrody by łaskawie dali znać.

Opublikowano

ryzyko komplikacji w przypadku zakupu outletowego jest wieksze i wystarczy miec tego swiadomosc. a wyboru i tak kazdy dokona sam. a przyklady jak dziala reklamaccja sprzetu z outletu bez problemu mozna znalezc

a czy reballing to tez jakies ryzyko? w obecnych czasach uwazam, ze tak. jakos nie jest mi trudno to sobie wyobrazic . nie pisze tutaj o przypadkach, ze dostaje samo pcb z amazona, bo to sa skrajne przypadki. ale to tylko pokazuje jakie sa efekty latwej dostepnosci narzedzi i podzespolow. obecnie kazde przejscie sprzetu przez kolejne "rece", szczegolnie tego drozszego, to wieksze ryzyko. takie mamy czasy. 

 

Opublikowano
27 minut temu, caleb59 napisał(a):

Ludzie nie są aż tak ogarnięci by tego pilnować, większość nawet nie wie gdzie w Windowsie jest dziennik zdarzeń a Ty chcesz by spisywali numery seryjne. :E Pomysł dobry ale wymaga specjalnego, oddzielnego tematu i kogoś kto by tego pilnował i zaganiał kupujących jak owce do zagrody by łaskawie dali znać.

Nie no trochę z sarkazmem to napisałem... 20 lat temu by przeszło, ale teraz społeczności są inne :) 

Opublikowano

Ile ludzi tyle opinii %-) 

 

Osobiście wolę dopłacić niż wziąć coś z outletu. Jakoś mnie odrzuca używany sprzęt, ale jak ktoś chce tanio to niech próbuje szczęścia. 

Przy tej serii masowo leciały zwroty głównie z powodu samych cewek. 

Sam swoją oddałem po 2 miesiącach w idealnym wizualnym stanie razem z foliami, bo mi cena przeszkadzała i normalnie przeszła weryfikacje. 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Ja troszkę musiałem się postarać ale karta w sumie w ok cenie wyszła.

Eurortv outlet 5080 aorus master 5125 cena.

340 zł bonus za raty 0

150 zł za odsprzedanie kodu do doom dark ages

150 zł extra rabatu za stwierdzone przeze mnie lekkie wygięcie tylnego backplate(10 sekund roboty żeby odgiąć na miejsce) no ale na unboxingu jak filmowałem to ładnie było widać wygięcie.(nic nie kłamałem)

image.png.58351b691c06d8a9eb054263b3b5b3b5.png

 

więc karta 4485. Za tyle idzie wyrwać nówkę teraz no ale nie w tej nieco lepszej wersji. 

Edytowane przez Ogider
Opublikowano
6 minut temu, Kanzu napisał(a):

Ile ludzi tyle opinii %-) 

 

Osobiście wolę dopłacić niż wziąć coś z outletu. Jakoś mnie odrzuca używany sprzęt, ale jak ktoś chce tanio to niech próbuje szczęścia. 

Przy tej serii masowo leciały zwroty głównie z powodu samych cewek. 

Sam swoją oddałem po 2 miesiącach w idealnym wizualnym stanie razem z foliami, bo mi cena przeszkadzała i normalnie przeszła weryfikacje. 

Wolisz dopłacić, po czym zwracasz po 2 miesiącach kartę graficzną, bo cena ci przeszkadzała. xD

@Ogider Cewki grają na stock?

Opublikowano
11 minut temu, SuLac0 napisał(a):

ryzyko komplikacji w przypadku zakupu outletowego jest wieksze i wystarczy miec tego swiadomosc. a wyboru i tak kazdy dokona sam. a przyklady jak dziala reklamaccja sprzetu z outletu bez problemu mozna znalezc

a czy reballing to tez jakies ryzyko? w obecnych czasach uwazam, ze tak. jakos nie jest mi trudno to sobie wyobrazic . nie pisze tutaj o przypadkach, ze dostaje samo pcb z amazona, bo to sa skrajne przypadki. ale to tylko pokazuje jakie sa efekty latwej dostepnosci narzedzi i podzespolow. obecnie kazde przejscie sprzetu przez kolejne "rece", szczegolnie tego drozszego, to wieksze ryzyko. takie mamy czasy. 

 

Za bardzo kombinujesz i komplikujesz. Sklep nic z tym nie robi tylko odsyła do dystrybutora jak jakaś pierdołą zostaje to naprawione, a jak coś poważnego nie ma żadnego grzebania tylko przychodzi nowy sprzęt. Za dużo oglądania YT gdzie wszystko robi szybko, łatwo i przyjemnie do tego tanio ;)

W dobrym sklepie masz zweryfikowany sprzęt do tego z rzeczywistymi zdjęciami do tego nie robią żadnych problemów ze zwrotami ze sprzętem po zwrotach. Ale nadal duże sieci potrafią sprzedawać uszkodzony sprzęt, który nie zostawił zweryfikowany. Ale po to są zwroty. Obecnie ludzie to grubo przeginają ze zwrotami i sklepy potrafią robić za wypożyczalnie sprzętu.

Jak komuś zależy na czasie to się na bawi w zwroty tylko kupuje nowy sprzęt. Na takim Amazonie nie masz żadnej pewności czy kupujesz nowe czy używane oni tam nie rozróżniają tego wszystko jeden pies :lol2:

 

Opublikowano
9 minut temu, Doamdor napisał(a):

Wolisz dopłacić, po czym zwracasz po 2 miesiącach kartę graficzną, bo cena ci przeszkadzała. xD

Mówię o obecnych cenach gdzie outlety pojawiają się za 10-11k a nowe suprimy są po 12k. Tutaj można dopłacić, bo to dla mnie akceptowalna cena. 

 

Po co mam zostać z kartą za 15.5k skoro mogę mieć nową 3.5k taniej?

Opublikowano
31 minut temu, Ogider napisał(a):

Ja troszkę musiałem się postarać ale karta w sumie w ok cenie wyszła.

Eurortv outlet 5080 aorus master 5125 cena.

340 zł bonus za raty 0

150 zł za odsprzedanie kodu do doom dark ages

150 zł extra rabatu za stwierdzone przeze mnie lekkie wygięcie tylnego backplate(10 sekund roboty żeby odgiąć na miejsce) no ale na unboxingu jak filmowałem to ładnie było widać wygięcie.(nic nie kłamałem)

image.png.58351b691c06d8a9eb054263b3b5b3b5.png

 

więc karta 4485. Za tyle idzie wyrwać nówkę teraz no ale nie w tej nieco lepszej wersji. 

I jak tam daily ustawienia OC czy UV jakich uzywasz?

Opublikowano
Godzinę temu, sideband napisał(a):

To jest PL tutaj cebula wchodzi nawet przy sprzęcie za 10k ;)

Ludzie potrafią kupować 100-200zł taniej w niepewnym sklepie gdzie oszczędność jest marginalna.

Ba, będą czekać ROK żeby zapłacić 200 zł mniej, gdzie roznosząc ulotki w sobotę by sobie zarobili xDxD 

  • Upvote 1
Opublikowano
18 minut temu, Kanzu napisał(a):

Mówię o obecnych cenach gdzie outlety pojawiają się za 10-11k a nowe suprimy są po 12k. Tutaj można dopłacić, bo to dla mnie akceptowalna cena. 

 

Po co mam zostać z kartą za 15.5k skoro mogę mieć nową 3.5k taniej?

Ten Suprim skończy tak samo jak poprzedni. :hihot: 

 

Im więcej wydasz na RTX 5090, tym więcej stracisz. 

Opublikowano (edytowane)

@sideband ale wlasnie o tym pisze. dostajesz uszkodzony sprzet z outletu. najlepiej jak w ogole nie dziala, gorzej jak jest niestabilny. jak wymienia od reki ok, ale jak zaczna analizowac, bo nie zrobili tego wczesniej (a to moze trwac), to "uszkodzenie" trafia na Twoje konto, a nie tego przed Toba. a tutaj moze byc wszystko. od polamanych pcb, zalana karte, po skrajnie "czyste: pcb. czy kiedys ktos sie tym przejmowal? nie. bo karty wazyly <1kg, chlodzeniem wodnym bawili sie napalency (AiO teraz to standard), a o "sprzataniu" pcb nikt nawet nie myslal. nie twierdze, ze to jest teraz jakis standard, uwazam tylko, ze poziom ryzyka sie zwiekszyl, bo i "zysk" z kombinacji jest wiekszy i mozliwosci jest wiecej. 

Edytowane przez SuLac0

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
    • Jaki Linuks dla początkujących?Która dystrybucja Linuksa jest najlepsza dla osób początkujących. Czy dla komputera co ma 4 GB pamięci RAM gdyby wybrać Gnome albo KDE to czy wystarczyłoby miejsca w pamięci RAM na uruchomienie przeglądarki internetowej czy lepiej jest wybrać pulpit XFCE albo jeszcze lżejszy. Czy pulpit Cynamon jest lekki czy ciężki. Czy to złe pomysł wybierać lekkie ale mniej znane pulpity jak LXDE. Czy programy w Linuksie są pisane tylko pod konkretną dystrybucję Linuksa czy też pod konkretny pulpit KDE albo Gnome albo XFCE? Ubuntu ma taką polityke że tam muszą być tylko pakiety na darmowej licencji to tam zabraknie kodeków i ma swój rodzaj pakietów to też jest na minus. To że w Google najwięcej stron odnosi się do Ubuntu to nie znaczy że to najlepsza dystrybucja. Rozważam tylko 2 dystrybucje. Linuksa Mint albo Linuksa Debiana i taki pulpit graficzny żeby był jak najlżejszy żeby zostało coś wolnej pamięci RAM ale jednocześnie popularny żeby miał jak najmniej błędów to XFCE wydaje mi się oczywistym wyborem bez względy na to jaką bym wybrał dystrybucję Linuksa. Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana ale Linuks Debian jest dużo czystszym Linuksem od Linuksa Minta i dużo stabilniejszy i ma programy z w wersji ESU z długoterminowym czasem wsparcia na przykład przeglądarka internetowa Firefox. Interesuje mnie taki Linuks żeby był na zasadzie żeby zainstalować i zapomnieć i się z nim nie mordować. Co z tego że Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana jak Linuks Debian ma dużo więcej deweloperów i jest dużo lepiej dopracowany i stabilniejszy i jak coś będzie trudniej zainstalować to można użyć ChataGPT. Sprawdzałem różne Linuksy w wirtualnej maszynie VMWare Worsktation to sporo programów w Linuksie Mincie i tak trzeba ręcznie z konsoli za pomocą ChataGPT zainstalować i Linuks Debian oferuje dodatkowo większą stabilność. Czy da się tak Ustawić Linuksa żeby w czasie uruchamiania systemu nie trzeba było wpisywać hasła i nawet do wchodzenia do panelu sterowania i zarządzania partycjami i żeby systemowa konsola każde polecenia traktowała jako administratora tak jak to jest w Windowsie? Na naukę Linuksa najlepszy jest osobny komputer z przydzielonym całym dyskiem to nie ma takiej obawy że usunie przez pomyłkę Windowsa. Mam zainstalowanego Windowsa 10 22H2 64 bit na dysku talerzowym i tylko 8GB pamięci RAM to jest to do dupy pomysł żeby powolny dysk twardy jeszcze obciążać instalację Linuksa na VMWare Workstation. W takiej własnie konfiguracji Lnuks będzie najbardziej mulił. Czy gdybym zdecydował się na instalacje Linuksa na komputerze z 2003 roku na procesorze 1 rdzeniowym i obsługującym tylko 32 bity to czy lepszym pomysłem jest wybranie ostatniej dystrybucji Linuksa Debiana albo Minta co jeszcze obsługiwała 32 bity czy mniej znanej ale najnowszej co obsługuje 32 bity. Czy na procesorze 1 rdzeniowym muliłby YouTube gdyby na takim komputerze był zainstalowany najlżejszy możliwy graficzny Linuks. Dla Windowsa żeby oglądać bezpośrednio YouTube absolutne minimum to 2 rdzenie i 2 wątki. Czy Linuks nadaje się do codziennego użytku zamiast Windowsa. Czy MacOS jest dużo lepszy od Linuksa i czy Linuks jest tylko dlatego alternatywą dla Windowsa że jest darmowy i nie wymaga specjalnych komputerów i czy gdyby wszyscy ludzie byli bogaci to gdyby zrezygnowali z Windowsa to czy braliby tylko pod uwagę MacaOSa? Czy Linuks jest dla biednych osób i trudny terminal w Linuksie jest za kare że nie chciało się ludziom pracować i zarabiać więcej pieniędzy żeby sobie kupić lepszy komputer do najnowszego Linuksa albo komputer od MacaOSa?
    • Czy dałoby się w laptopie HP 530 8HTF12864HDY-667E1 Mobile Intel Calistoga-GME i945GME wymienić 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz na 2-rdzeniowy procesor Intel Pentium Dual-Core T4200. Znalazłem zapusty laptop PP33L z popękanym i zepsutym monitorem i uszkodzoną płytą główną i 2-rdzeniowym procesorem Intel Pentium Dual-Core T4200 ale mam sprawny laptop HP 530 ale ma tylko 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz i chciałbym ten procesor wymienić na 2-rdzeniowy. Oryginalnie ten laptop miał 1 GB pamięci RAM i wymieniłem RAM na 4 GB. Jaki system operacyjny najlepiej pasowałby do tego laptopa HP 530. Nie wiem jaki model ma płyta głowna z Laptopa PP33L dlatego że nie dało się tego laptopa uruchomić żeby sprawdzić w BIOSie albo w systemie. Spisałem jakieś liczby z płyty głownej tego laptopa CN-OP-132H-48643-8CB-0220-A00 DP/N OP132H BPB8C0020 002219 DA8B70-LanID GX D-VOA 94V-0 2-1 0842 E0EC 909G8222E M47 REV :  D DA0FM7MB8D0 PWB T012G REV : A00 Weźcie pod uwagę że zero to moze być duża litera o i odwrotnie.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...