Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
5 minut temu, JeRRyF3D napisał(a):


No to zamknij oczy, uruchom wyobraźnię, i... wyobraź sobie, że niebawem, tak cudownym może być... właśnie gaming w chmurze.


Kurtyna.

kaleidescape to streaming ale wymaga zakupienia ich sprzętu który tani nie jest. w zależności od źródła cena za podstawowy początkowy sprzęt to 3000 - 4000 dolarów.

 

Czy może coś źle interpretuje? 

 

Opublikowano
33 minuty temu, sideband napisał(a):

Na co szansę przy obecnej technologii wchodzi Reflex 2 lag nieco obniża przy okazji generując artefakty.

Nawet głupia neural kompresja, którą się jaraja zbyt mocno  zbija wydajność. Kompresja konkretna, ale obecnie zabiera za dużo wydajności. Ale co z nimi efektami na neural cieniowaniu. Fiku Miku skąd tu wziąć wysoka wydajność tensorów.

Tu chodzi tylko o to by w przeciągu 2-3 lat(pytanie kto będzie to pisał pod nv) wyciągnąć wtyczkę... nawet się nie obejrzą na pierwszych early-adapterów co nie kupili 5090... Jak będzie must have to ludzie i tak przejdą na te mffg x16 :E

 

Opublikowano
5 minut temu, VRman napisał(a):

Ale streamowane granie nigdy nie dorówna graniu lokalnemu, chyba że te lokalne się udupi olaniem i lokalny PC gaming tak skarłowacieje że streamowany zacznie mieć przewagi. Ale nie ma szans aby wyrównał, bo nikt nie da streamu o wydajności kompa biorącego w grze 700W, nikt nie zaoferuje laga poniżej 5ms (a i nie poniżej 30ms w miejscach dalej od serwera) i przede wszystkim w okresie życia userów tego forum, nikt nie zaoferuje bitrate'u na poziomie 40Gbps.

Myślę, że mogłoby dorównać, ale wymagałoby to kosmicznych prędkości i wydajności od strony serwerow jak i naszego lacza internetowego, przede wszystkim zerowej kompresji audio i video. Albo przynajmniej kompresji bezstratnej.

Nie wiem tylko za bardzo jakby tu ogarnąć IL i czy w ogóle się da.

Opublikowano
2 minuty temu, marcin2468 napisał(a):

kaleidescape to streaming ale wymaga zakupienia ich sprzętu który tani nie jest. w zależności od źródła cena za podstawowy początkowy sprzęt to 3000 - 4000 dolarów.

 

Czy może coś źle interpretuje? 

 

Bardzo dobrze :)

Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, VRman napisał(a):

Ale gry to tak jakby trochę nie to samo co filmy.

 

Stream może uzyskać lub przegonić jakość płyty z filmem.

Ale streamowane granie nigdy nie dorówna graniu lokalnemu, chyba że te lokalne się udupi olaniem i lokalny PC gaming tak skarłowacieje że streamowany zacznie mieć przewagi. Ale nie ma szans aby wyrównał, bo nikt nie da streamu o wydajności kompa biorącego w grze 700W, nikt nie zaoferuje laga poniżej 5ms (a i nie poniżej 30ms w miejscach dalej od serwera) i przede wszystkim w okresie życia userów tego forum, nikt nie zaoferuje bitrate'u na poziomie 40Gbps.

 

Edytowane przez JeRRyF3D
Opublikowano
2 minuty temu, areczek1987 napisał(a):

A ten reflex to jak się sprawdzi do esportu?

esportowcy nawet z VRR nie korzystają. ;) 

Dla nich ma być jak najniższy IL, czyli wszelkie możliwe rodzaje synchronizacji mają być wyłączone i ma być pierdyliard FPS.

PRAWDZIWYCH FPS :E

Opublikowano
6 minut temu, marcin2468 napisał(a):

kaleidescape to streaming ale wymaga zakupienia ich sprzętu który tani nie jest. w zależności od źródła cena za podstawowy początkowy sprzęt to 3000 - 4000 dolarów.

 

Czy może coś źle interpretuje? 

 

Iluminaci... od nv?
Widzimy analogię? ;) 
 

Opublikowano (edytowane)

Ty jesteś z tych, co jak mu ręce i nogi połamią, to leżąc... jeszcze uchem bedzie próbował powalczyć.
Inwestujesz gruby hajs w sprzet TEJ firmy, + dostajesz godnego streama (ale jesteś DOPIERO TURBO UZALEŻNIONY OD TEJ FIRMY, bo musisz mieć i ich sprzęt i ich usługę) i... jest cacy. Pasuje Ci i chwalisz.
Ale, gdyby nv coś takiego wprowadziła, to be... no i nv udaje. ;)

To nie był tem most. Tak, ten panie kierowniku rezyseze. Nie. Tak.
Litości.

 

Edytowane przez JeRRyF3D
Opublikowano

No nie, gdzie ty masz to samo.

Przecież nikt na Nvidie nie psioczył jak robiła porządne karty w normalnych cenach i nie używała fejkowych klatek i DLSS.

 

Analogia do nich byłby to, że na początku jakość by była 1:1, a potem by zaczęli za sprzęt i filmy kasować jeszcze więcej a zaczęliby obniżać jakość.

 

Albo jeszcze inaczej.

Gdyby to AMD wprowadziło RT, a nie Nvidia i to AMD by zaczęło forsować rozwiązania które za wszelka cenę mają zrobić z RT grywalny produkt. To by było dobrze czy źle? 

Obniżaliby jakość obrazu, generowali niedoskonale klatki, zwiększali tym wszystkim IL. Wszytko byle wyglądało ze się z RT da grac super. A na końcu jeszcze by kazali sobie za to wszytko płacić 2x więcej.

 

Opublikowano

Wszystko sie rozchodzi o to, ze 5090 dal tylko 30% wydajnosci i powinien kosztowac tyle co 5080, bo to jest tak naprawde 5080 w przebraniu. Ide sie przewietrzyc bo mi tlenu brakuje jak teraz zrozumialem ja mnie nvidia wydymala. Musze to rozchodzic.

Opublikowano (edytowane)

Ale ja mówię o technikaliach.
Czy chcemy, czy nie, bierzemy mimowolnie udział w kosmicznym galopie technologicznym.
To, co nie możliwe i nigdy... za 5 lat może się okazać zupełnie już normalnym, bo w ocenie ograniczmy się wiedzą i doświadczeniami... z dziś.

I tak, jak logika podpowiada, że wygodny i zacny stream-gaming jest niemożliwy, bo A, B, C , D (patrz @VRman), to okaże się, że przeskoczymy to wszystko jednym susem.
W IT / AI proponuję skasować słowo "nigdy".

 

 

3 minuty temu, DżonyBi napisał(a):

Wszystko sie rozchodzi o to, ze 5090 dal tylko 30% wydajnosci i powinien kosztowac tyle co 5080, bo to jest tak naprawde 5080 w przebraniu. Ide sie przewietrzyc bo mi tlenu brakuje jak teraz zrozumialem ja mnie nvidia wydymala. Musze to rozchodzic.

Idź tyłem do ściany. ;)

Edytowane przez JeRRyF3D
  • Haha 1
Opublikowano
8 minut temu, JeRRyF3D napisał(a):

Ale ja mówię o technikaliach.
Czy chcemy, czy nie, bierzemy mimowolnie udział w kosmicznym galopie technologicznym.
To, co nie możliwe i nigdy... za 5 lat może się okazać zupełnie już normalnym, bo w ocenie ograniczmy się wiedzą i doświadczeniami... z dziś.

I tak, jak logika podpowiada, że wygodny i zacny stream-gaming jest niemożliwy, bo A, B, C , D (patrz @VRman), to okaże się, że przeskoczymy to wszystko jednym susem.
W IT / AI proponuję skasować słowo "nigdy".

Oczywiście ze tak. Może tak będzie. Jeśli jakość tego będzie tak dobra jak tego co masz w domu realtime to ja pierwszy powiem ZAJEBIŚCIE.

Ale dopóki tak nie będzie to nie stawiamy wozu przed koniem.

 

I wracając do tej techniki, wiesz, dlaczego płyty nie zniknęły ? Bo nadal jest bardzo duża ilość ludzi którzy cenią sobie jakość i to ze maja fizyczny produkt.

A tego ci nie zastąpi nawet streaming 1:1

 

Zawsze bedzie ktos kto zbiera CD albo Vinyle.

Zawsze bedzie ktos kto kolekcjonuje filmy na plytach czy nawet kasetach VHS.

I oni nigdy nie machną na ta ręką i powiedzą a ebac to bo jest Netlix.

 

I wiesz, co w tym jest fajnego, że masz wybór i nikt cię nie forsuje, że masz oglądać pocięty film z Netflixa czy Disney+.

Opublikowano
1 minutę temu, Kadajo napisał(a):

 

I wracając do tej techniki, wiesz, dlaczego płyty nie zniknęły ? Bo nadal jest bardzo duża ilość ludzi którzy cenią sobie jakość i to ze maja fizyczny produkt.

A tego ci nie zastąpi nawet streaming 1:1

Tymczasem nowe pokolenie 

 

Screenshot_20250729_211802_Gallery.thumb.jpg.bb25fb86396aacfa894899cd5dd40539.jpg

 

  • Haha 2
Opublikowano (edytowane)

@Kadajo. Nie zachowuj się jak zabetonowany. Otwórz się nieco i uruchom obiektywizm.
Co Ty porównujesz? Kompresje wideo? Audio? Mp3? Spoko.

Od kiedy kompresujemy wideo? Od kiedy kompresujemy audio?
Ja... odkąd pamietam. Od Amig zaczęło się kompresowanie do mp3.
Video? Od zawsze. Policz lata. 20? 30 lat?

Od kiedy masz "komperesję" w grach i fake klatki? Od RTX 30xx DLSS, do RTX 40xx fake klatki!
Porównujesz 30 letnią pracę nad audio video i dolizany do granic format, do kilku lat "kompresji" w grach, która jest jeszcze w powijakach.
Daj czas. Pogadamy za 10, 15 lat o jakości przyszłych game kompresji (choć przy tym galopie postępu, może za 5 lat).

Edytowane przez JeRRyF3D
Opublikowano

Na jakiej podstawie zakładasz, że będzie lepiej.

Jestem sceptyczny, bo Nvidia nie dała mi powodu aby mieć inne nastawienie. A oceniam to co jest teraz.

Już pisałem ze to co będzie ma tak naprawdę zerowe znaczenie, może być lepiej może być gorzej.

 

Ty po prostu zakładasz, że będzie lepiej od tak, ja patrząc wstecz i widząc, że jest coraz gorzej zakładam, że będzie jeszcze gorzej.

To tak jak ci, co holduja i wiecznie czekają na lepsze ceny kart, pomimo że karty są coraz droższe. I nic nie wskazuje ze będzie lepiej, wiec, na co oni czekają.

Opublikowano (edytowane)

Nie dogadamy się.

Pokazujesz mi za przykład - TY TO ZROBIŁEŚ - wzorowy serwis video-streamingowy.
Ja mówię. Daj czas. Z gamingiem (może) też się uda. Odpowiadasz - nie uda się.
Dyskusja się kończy. ;)

 

 

 

17 minut temu, Kadajo napisał(a):

ja patrząc wstecz i widząc, że jest coraz gorzej zakładam, że będzie jeszcze gorzej.

Ale to takie... Polskie.

Z roku na rok podbijamy rozdzielczości od 320 X 240 po 4K, podbijamy klatki z 15 fps, przez CUDOWNE 30, później 60, chcąc 120.
A Tobie jest gorzej, a będzie jeszcze gorzej. Ty resetujesz pamięć? Zapomniałeś, w jakiej jakości i w co graleś 10 lat temu?
Nie wierzę.

Nie jest gorzej. To my mamy APETYTY jak zwierzęta na coraz więcej i coraz szybciej.
Ale nie jest gorzej.

Jakość gier poleciała na łeb - od strony developerskiej (owszem - to inny wątek), ale nie sprzęt.

 

 

Edytowane przez JeRRyF3D
Opublikowano
1 godzinę temu, galakty napisał(a):

Czyli właśnie przyznałeś to co napisałem, 5090 jest za słaba :E 

Popatrz na screeny jeszcze raz, a zobaczysz, która karta jest za słaba do PT z DLSS Q. 

PT nie jest przymusem, ani obowiązkiem, więc bez niego w 4K jest tyle fps. Zrzutekranu2025-07-06030248.thumb.png.36d3d840ecb14b10547e827cd5787ae0.png

 

Jeżeli czekasz na natywne 4K z PT i ponad 100 fps w każdej nowej grze, to się tego nigdy nie doczekasz. :hihot:

3 godziny temu, Mizu napisał(a):

Widzisz, nawet screenshot jaśniejszy na 5090. The more you buy, the more you save

HDR

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, Doamdor napisał(a):

PT nie jest przymusem, ani obowiązkiem, więc bez niego w 4K jest tyle fps. 

Nie pisz w ten sposób, bo zaraz @caleb59 się uruchomi.
Nie po to kupuję gpu za taczkę kasy, żeby coś ujmować z ustawień! ;)

Edytowane przez JeRRyF3D
  • Upvote 1
Opublikowano

@JeRRyF3D ja nie neguje postępu, tylko zaznaczam ze Nvidia zaczyna prawdziwa wydajność zastępować sztuczkami.

Pogarszając nam jakosc obrazu ktora juz mieslimy na bardzo dobrym poziomie, pogarszajac nam jakosc klatek ktore mieslismy idelana, pogarszajc nam IL ktory juz byl na bardzo niskim poziomie.

Co nam dała w zamian ? RT/PT.

Czy to jest postęp ?

I tak i nie, bo teoretycznie mamy możliwość lepszego oświetlenia i cieni, ale okupione koszmarnym spadkiem jakości renderingu i wydajności.

I zanim ktoś tu zaraz krzyknie, ale poczekaj na RTX 6090, nie, on nic nie zmieni tak samo nic nie zmieni RTX 7090, 8090 i 9090. Dlatego ze Nvidia i developerzy cały czas będą podnosić jakość RT/PT i ubijać każdą generację kart.

Chyba że dotrzemy do momentu gdzie ilość promieni itp. nie będzie zwiększana, bo będzie z tego niski przyrost jakościowy.

Co do DLSS, założenie jak najbardziej fajne, dziś DLSS naprawdę robi robotę po przejściu na Transformera no i co z tego jak zaczęto go wykorzystywać nie jako BOOST tylko jako tuszowanie kiepskich optymalizacji.

Wiec wybacz, ale robimy jeden krok do przodu i trzy kroki wstecz.

I mimo że DLSS ogólnie dziś odbieram pozytywnie to miałem okazje go użyć w 2K, 2,5K i teraz 4K i tak naprawdę dopiero w 4K to w miarę dobrze wygląda VS natywna, ale nadal nie wygląda tak dobrze jak natywna. DLAA robi tylko robotę i tutaj można to polecić ponad natywna, bo to dobrej klasy AA. Ale widać ze to wszytko albo jest optymalizowane pod 4K, albo wymaga 4K żeby wyglądało porządnie.

 

Ogólnie to wszytko byłby ok gdyby Nvidia nie odpindala co chwile jakichś szopek, bo nie bez powodu dziś się na nią pluje pomimo tych wszystkich technicznych cudów.

Mogła zrobić porządne karty z serii 5xxx, ale tego nie zrobiła, nie dlatego ze nie mogła, tylko dlatego ze nie chciała.

I za to jej sie należy karny..., i będzie go dostawała za każdym razem jak coś takiego odwali.

 

Opublikowano
28 minut temu, Doamdor napisał(a):

Popatrz na screeny jeszcze raz, a zobaczysz, która karta jest za słaba do PT z DLSS Q. 

PT nie jest przymusem, ani obowiązkiem, więc bez niego w 4K jest tyle fps. Zrzutekranu2025-07-06030248.thumb.png.36d3d840ecb14b10547e827cd5787ae0.png

 

Jeżeli czekasz na natywne 4K z PT i ponad 100 fps w każdej nowej grze, to się tego nigdy nie doczekasz. :hihot:

HDR

O kierwa jaki FPS wysoki, to na Ultra? Czy na High? No jeżeli to stabilne to tak to można grac :D 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...