Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
9 minut temu, X360 napisał(a):

Testy w sieci niby coś pokazują, ale w praktyce te karty różnią się naprawdę niewiele. Sam przeszedłem z 4070 Ti 12 GB . Nawet między zwykłym 4070 Ti a 5070 Ti nie ma żadnej kolosalnej przepaści, o jakiej niektórzy chcieliby przekonać innych.Nie ma co się oszukiwać – 4070 Ti dorównywało w praktyce 3090/Ti, a tymczasem 5070 Ti ma problem, żeby nawet dobić do poziomu 4080.

RTX 5000 to świetny przykład, że Nv wydaje nowe karty tylko po to, żeby nabić hype i sprzedaż, a realny wzrost wydajności dla gracza jest minimalny

Jak kupiłem 5070Ti to byłem przekonany, że z czasem ta architektura zacznie zyskiwać jak to miało miejsce przy okazji poprzednich premier. Teraz już wiem i jestem pogodzony, że miejsce mojej karty jest przy dupie 4080:sex: ale i tak mi sie to jak widzisz podoba:hihot:

Jest jak jest tzn. bardzo ciasno w środku stawki a po premierze super będzie jeszcze ciaśniej 

Opublikowano (edytowane)

Premiera 5070Ti Super to juz w ogole najmniejszy boost w historii, cos na miare 4080S z tym, ze tam to chociaz bylo wiecej CUDA 5% i mniejsza cena 200$. 5070Ti S 24GB ta sama wydajnosc. Nowa cena premium pewnie z 4000zl. 5080 podobnie zreszta jak beda za 4500zl to spoko,fajny upgrade , a jak za 5500-6000zl to czekac rok czasu na wiecej vram, sredni interes z puktu widzenia gracza. Niby 4070Ti Super te 4GB troche dało, ale karta i tak juz mocno odstaje od nowych konstrukcji. czesto 15-18% za 4080 w 4k, do tego jeszcze OC nie uleglo poprawie. Podobnie teraz bedzie cudów raczej nie ma co sie spodziewac

Edytowane przez maxmaster027
Opublikowano
19 minut temu, jankooo napisał(a):

Jak kupiłem 5070Ti to byłem przekonany, że z czasem ta architektura zacznie zyskiwać jak to miało miejsce przy okazji poprzednich premier. Teraz już wiem i jestem pogodzony, że miejsce mojej karty jest przy dupie 4080:sex: ale i tak mi sie to jak widzisz podoba:hihot:

Jest jak jest tzn. bardzo ciasno w środku stawki a po premierze super będzie jeszcze ciaśniej 

Panie ucałuj pierścień jensenowy dostałeś przecież FGx4:hihot:

A tak na serio było zapoznać się ze zmianami w Blackwellu i dopiero przy wykorzystaniu neural renderingu łącznie z SER możesz spodziewać się jakiegoś kopa i ewentualnego wplatania FP4 do gier.

Opublikowano
41 minut temu, sideband napisał(a):

 

A tak na serio było zapoznać się ze zmianami w Blackwellu i dopiero przy wykorzystaniu neural renderingu łącznie z SER możesz spodziewać się jakiegoś kopa i ewentualnego wplatania FP4 do gier.

"Rdzenie RT 4. generacji potrafią obliczyć dwukrotnie więcej przecięć promieni w porównaniu do rdzeni RT 3. generacji"

Co w takim razie robią te rdzenie RT 4. generacji?Czy faktycznie przyspieszają odbicia i śledzenie promieni, czy w praktyce są wciąż ograniczone?

Opublikowano
1 godzinę temu, X360 napisał(a):

Karty z symbolicznym wzrostem wydajności, brak realnych zmian– to nie powód do oklasków, tylko do krytyki.

Niektórzy jak ty, próbują bronić producenta jakby było to coś świętego. 

To są właśnie obiektywne słowa w tym temacie. Cieszenie się z kilku, czy kilkunastoprocentowych wzrostów po ponad 2 latach rozwoju technologicznego jest niepoważne i wręcz śmieszne, podobnie jak słowa @maxmaster027 , że jak nie chcesz takich ochłapów to "idź do konkurencji", albo o zgrozo, że jest to "myślenie życzeniowe" xDD. Przez takich zachwyconych klientów wzrosty generacyjnej będą niedługo do max 10% po OC, ale przecież jeden z drugim i tak ucałują kurtasa w złącze, bo inaczej to "odklejka" i "obsmarowywanie" biednej firmy. 

  • Like 2
  • Upvote 1
Opublikowano
Godzinę temu, sideband napisał(a):

Panie ucałuj pierścień jensenowy dostałeś przecież FGx4:hihot:

A tak na serio było zapoznać się ze zmianami w Blackwellu i dopiero przy wykorzystaniu neural renderingu łącznie z SER możesz spodziewać się jakiegoś kopa i ewentualnego wplatania FP4 do gier.

Pewnie do tego czasu będzie następne generacja i Blaki to już i tak nie wiele uratuje.

Tak jak RT się zaczęło rozkręcać w grach to RTX 2xxx już zdychał.

Tutaj pewnie będzie podobnie.

  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)
26 minut temu, X360 napisał(a):

"Rdzenie RT 4. generacji potrafią obliczyć dwukrotnie więcej przecięć promieni w porównaniu do rdzeni RT 3. generacji"

Co w takim razie robią te rdzenie RT 4. generacji?Czy faktycznie przyspieszają odbicia i śledzenie promieni, czy w praktyce są wciąż ograniczone?

Blackwell‘s 4th generation RT Cores are purpose-built for Mega Geometry. Special cluster engines in hardware implement new compression schemes for geometry and BVH data, while delivering up to 2x the ray-triangle intersection rate of Third-Generation RT Cores. As a result, Blackwell reduces VRAM footprint of typical use cases like Nanite scenes by several hundred MB.

 

A praktyce nawet na nowym demku Bonsai Diorama spadek wydajności na ADA i Blackwell jest podobny ;)

W Alan wake 2 mega geometry daje kopa i daje najmniejszego w przypadku Blackwella ;)

 

 

Gówno demko morduje :hihot:

Edytowane przez sideband
Opublikowano
8 minut temu, DżonyBi napisał(a):

Jezeli seria 60x0 wypadnie podobnie wzgledem 50x0 tak jak teraz 50x0 wzgledem 40x0 czyli katastroficznie to rozumiem, ze dalej bedziecie siedziec na serii 40x0 i glosowac portfelem.

ja 6090 będzie 60% mocniejsza od 4090 i przy tym będzie pobierać 60% więcej energii  to oczywiście że tak :P 

  • Haha 1
Opublikowano
11 minut temu, Smalec napisał(a):

To są właśnie obiektywne słowa w tym temacie

Obiektywnie to jest spojrzeć na całą branżę a nie tylko jej wycinek a fakty są takie, że graczy jest trzech a tylko jedna firma zrobiła krok do przodu. Mały to mały ale skoro narzekacie na nvidie, że "mało" to co macie do powiedzenia o innych graczach co nie zrobili nic? Biorę co jest i tyle a, że mam fioła na punkcie hardwaru to "cieszę się" z czegokolwiek co pcha branże do przodu. 

Kto wie może to stały trend- mam nadzieje, że to tylko wypadek przy pracy lub tymczasowy brak realnej konkurencji

Opublikowano
15 minut temu, sideband napisał(a):

Blackwell‘s 4th generation RT Cores are purpose-built for Mega Geometry. Special cluster engines in hardware implement new compression schemes for geometry and BVH data, while delivering up to 2x the ray-triangle intersection rate of Third-Generation RT Cores. As a result, Blackwell reduces VRAM footprint of typical use cases like Nanite scenes by several hundred MB.

 

A praktyce nawet na nowym demku Bonsai Diorama spadek wydajności na ADA i Blackwell jest podobny ;)

W Alan wake 2 mega geometry daje kopa i daje najmniejszego w przypadku Blackwella ;)

 

 

Gówno demko morduje :hihot:

To demko to ja odrazu jak wyszlo sprawdzilem, ale lipa wydajnosciowa, że HOHO. Nie myslalem, ze bedzie tak malo fps na podkreconym 5080 

https://drive.google.com/file/d/1qiZySnaqT3p2qXvT-6xUS8K3PidxghFj/view?usp=sharing mozecie sobie zerknac

takze, wszelkie moje nadzieje wyrzuciles do smietnika i splunąłeś

Opublikowano

Więc wsadzcie sobie głęboko w **** ze Nvidia je zla, bo jak zrobi ten sam krok co teraz, czyli da zalosny przyrost, a Wy kupicie, bo Wam to sie bedzie oplacac, wiec przylozycie reke do patologii. Mi sie oplacilo teraz. Czym sie roznimy? Tak samo spojrzcie na tych co przechodza z serii 30x0.

//słownictwo! Odpoczynek
eNeSik

Opublikowano
5 minut temu, Kadajo napisał(a):

Pewnie do tego czasu będzie następne generacja i Blaki to już i tak nie wiele uratuje.

Tak jak RT się zaczęło rozkręcać w grach to RTX 2xxx już zdychał.

Tutaj pewnie będzie podobnie.

Musi się zmienić tworzenie gier, dostosowanie silników i jeszcze chęć z korzystania tego. O wydajności i innych problemach to nawet już nie piszę ;) Już i tak jest za dużo problemów z tworzeniem gier i wykorzystaniem obecnej technologii.

Ale to i tak jest mniejszy problem i dużo większy problem jest w stricte samym giereczkowie :hihot:

Opublikowano

Nie byłem ani w tych forumowych ani prawdziwych, ale zgoda. Pięknie to wygląda. A jak jeszcze pomyśleć, że w promieniu 500m nie ma żadnego sąsiada palącego plastikiem i oponami...

 

37 minut temu, Kadajo napisał(a):

A co z zamiana ryjków w czasie rzeczywistym grach, tak się tym Nvdia chwaliła na premierę. Nie pamiętam jak oni to nazywali.

10 Goopy Ray-Tracing

 

image.png.8861d56ae3ae884c3523ccf1e0031a1f.png

 

;)

Opublikowano (edytowane)
46 minut temu, sideband napisał(a):

Special cluster engines in hardware implement new compression schemes for geometry and BVH data, while delivering up to 2x the ray-triangle intersection rate of Third-Generation RT Cores.

Czyli to jak widać między bajki można włożyć,bo nic takiego nie następuje.

Edytowane przez X360

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
    • Jaki Linuks dla początkujących?Która dystrybucja Linuksa jest najlepsza dla osób początkujących. Czy dla komputera co ma 4 GB pamięci RAM gdyby wybrać Gnome albo KDE to czy wystarczyłoby miejsca w pamięci RAM na uruchomienie przeglądarki internetowej czy lepiej jest wybrać pulpit XFCE albo jeszcze lżejszy. Czy pulpit Cynamon jest lekki czy ciężki. Czy to złe pomysł wybierać lekkie ale mniej znane pulpity jak LXDE. Czy programy w Linuksie są pisane tylko pod konkretną dystrybucję Linuksa czy też pod konkretny pulpit KDE albo Gnome albo XFCE? Ubuntu ma taką polityke że tam muszą być tylko pakiety na darmowej licencji to tam zabraknie kodeków i ma swój rodzaj pakietów to też jest na minus. To że w Google najwięcej stron odnosi się do Ubuntu to nie znaczy że to najlepsza dystrybucja. Rozważam tylko 2 dystrybucje. Linuksa Mint albo Linuksa Debiana i taki pulpit graficzny żeby był jak najlżejszy żeby zostało coś wolnej pamięci RAM ale jednocześnie popularny żeby miał jak najmniej błędów to XFCE wydaje mi się oczywistym wyborem bez względy na to jaką bym wybrał dystrybucję Linuksa. Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana ale Linuks Debian jest dużo czystszym Linuksem od Linuksa Minta i dużo stabilniejszy i ma programy z w wersji ESU z długoterminowym czasem wsparcia na przykład przeglądarka internetowa Firefox. Interesuje mnie taki Linuks żeby był na zasadzie żeby zainstalować i zapomnieć i się z nim nie mordować. Co z tego że Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana jak Linuks Debian ma dużo więcej deweloperów i jest dużo lepiej dopracowany i stabilniejszy i jak coś będzie trudniej zainstalować to można użyć ChataGPT. Sprawdzałem różne Linuksy w wirtualnej maszynie VMWare Worsktation to sporo programów w Linuksie Mincie i tak trzeba ręcznie z konsoli za pomocą ChataGPT zainstalować i Linuks Debian oferuje dodatkowo większą stabilność. Czy da się tak Ustawić Linuksa żeby w czasie uruchamiania systemu nie trzeba było wpisywać hasła i nawet do wchodzenia do panelu sterowania i zarządzania partycjami i żeby systemowa konsola każde polecenia traktowała jako administratora tak jak to jest w Windowsie? Na naukę Linuksa najlepszy jest osobny komputer z przydzielonym całym dyskiem to nie ma takiej obawy że usunie przez pomyłkę Windowsa. Mam zainstalowanego Windowsa 10 22H2 64 bit na dysku talerzowym i tylko 8GB pamięci RAM to jest to do dupy pomysł żeby powolny dysk twardy jeszcze obciążać instalację Linuksa na VMWare Workstation. W takiej własnie konfiguracji Lnuks będzie najbardziej mulił. Czy gdybym zdecydował się na instalacje Linuksa na komputerze z 2003 roku na procesorze 1 rdzeniowym i obsługującym tylko 32 bity to czy lepszym pomysłem jest wybranie ostatniej dystrybucji Linuksa Debiana albo Minta co jeszcze obsługiwała 32 bity czy mniej znanej ale najnowszej co obsługuje 32 bity. Czy na procesorze 1 rdzeniowym muliłby YouTube gdyby na takim komputerze był zainstalowany najlżejszy możliwy graficzny Linuks. Dla Windowsa żeby oglądać bezpośrednio YouTube absolutne minimum to 2 rdzenie i 2 wątki. Czy Linuks nadaje się do codziennego użytku zamiast Windowsa. Czy MacOS jest dużo lepszy od Linuksa i czy Linuks jest tylko dlatego alternatywą dla Windowsa że jest darmowy i nie wymaga specjalnych komputerów i czy gdyby wszyscy ludzie byli bogaci to gdyby zrezygnowali z Windowsa to czy braliby tylko pod uwagę MacaOSa? Czy Linuks jest dla biednych osób i trudny terminal w Linuksie jest za kare że nie chciało się ludziom pracować i zarabiać więcej pieniędzy żeby sobie kupić lepszy komputer do najnowszego Linuksa albo komputer od MacaOSa?
    • Czy dałoby się w laptopie HP 530 8HTF12864HDY-667E1 Mobile Intel Calistoga-GME i945GME wymienić 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz na 2-rdzeniowy procesor Intel Pentium Dual-Core T4200. Znalazłem zapusty laptop PP33L z popękanym i zepsutym monitorem i uszkodzoną płytą główną i 2-rdzeniowym procesorem Intel Pentium Dual-Core T4200 ale mam sprawny laptop HP 530 ale ma tylko 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz i chciałbym ten procesor wymienić na 2-rdzeniowy. Oryginalnie ten laptop miał 1 GB pamięci RAM i wymieniłem RAM na 4 GB. Jaki system operacyjny najlepiej pasowałby do tego laptopa HP 530. Nie wiem jaki model ma płyta głowna z Laptopa PP33L dlatego że nie dało się tego laptopa uruchomić żeby sprawdzić w BIOSie albo w systemie. Spisałem jakieś liczby z płyty głownej tego laptopa CN-OP-132H-48643-8CB-0220-A00 DP/N OP132H BPB8C0020 002219 DA8B70-LanID GX D-VOA 94V-0 2-1 0842 E0EC 909G8222E M47 REV :  D DA0FM7MB8D0 PWB T012G REV : A00 Weźcie pod uwagę że zero to moze być duża litera o i odwrotnie.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...