Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W CP2077 na premiere dalo sie grac bez problemu (na PC). Za to NMS to byl polprodukt, i dopiero jakos po 1-2 latach zrobili z tego dobra gre, a na dzisiaj to juz calkiem inna gra, swietna :D 

 

Ja ciagle czekam az Stalkera 2 poprawia, zniechecil mnie zbyt bardzo, a dziwne bo w jedynke gralem od samego poczatku zafascynowany i niezrazony bledami i slaba wydajnoscia.

Opublikowano
10 godzin temu, Amp napisał(a):

Dawałem tej grze szanse dość długo pomimo błędów które powodowały że grę zwieszało jak i całego kompa. Niestety doszedłem do punktu bez odwrotu czyli chyba końcówka gry, niestety nie da się przebrnąć dalej. Zwiecha za zwiechą w tych podziemiach praktycznie w jednym miejscu. Straciłem cierpliwość, gra idzie do beki, może wrócę za rok, dwa.

Masz jakieś OC?

Opublikowano
W dniu 20.02.2025 o 19:57, PepePanDziobak napisał(a):

Graj , nie patrz na błędy. Dla mnie gra jest na prawdę spoko :) fajnie widać s grze jak to się wszystko poprawia i rozwija. 

Gra jest super. Klimat ekstra, grafika ekstra, a samo strzelanie to jakiś kosmos, animacje broni, sam feeling strzelania to dla mnie TOP 1. Do tego jestem bardzo zadowolony z poziomu trudności, akurat jeszcze raz ogrywałem całą trylogię na najwyższym poziomie trudności i jak dla mnie gra była zbyt łatwa, no może poza Clear Sky gdzie każdy przeciwnik to chodząca artyleria ;) ;). A w dwójce czuć że poziom trudności jest większy, w szczególności mutanty są dopakowane już nie wystarczy wpakować dwa strzały w mięsacza. Tutaj czuć że mutanci to realne zagrożenie. Psy/nibypsy są szybkie zwinne i agresywne, stado błyskawicznie powali stalkera. 

 

Ale tutaj dochodzimy do rzeczy które mnie odrzuciły, na 2 godziny grania wywaliło mnie 4 razy i za każdym razem coś się działo, że znowu shadery musiały się ładować przez 15 minut... Do tego wydajność... coś ewidentnie jest skopane, może jakiś wyciek pamięci bo to nie możliwe żeby różnica pomiędzy ustawieniami ultra a low to było zaledwie kilka klatek. Jest walka o te biedne 60FPS, wyjściem jest generowanie klatek, ale to takie trochę obejście problemu.

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Opublikowano

Jak macie problemy z shaderami, to po pierwsze czyszczenie pamięci podręcznej programu do cieniowania (funkcja Windowsa w czyszczeniu dysku ze śmieci), po drugie aktualizacja, albo reinstall sterów graficznych. U mnie się takie kwiatki nie dzieją. Dziś pierwszy raz od 80 godzin wywaliło do pulpitu - ale błąd wskazywał, że coś z DLSS chyba, zapewne przez to, że mam podmieniony plik na ten nowszy niż w CP2077. W Rostoku wydajność bajka po nowym patchu. Gierka jest mega, ale chciałbym już kończyć, bo zbliża się urlop, a ja wskoczyłem do nahajpowanego pociągu Kingdom Come 2 :E. Końca niestety nie widać, chciałoby się każdą lokację przeczesać, to się nie da przez ograniczenie ekwipunku i przez kilometry z buta.

Opublikowano

WTF... rozumiem kompilacje shaderów po raz pierwszy jak się gre odpala. Ok poczekałem te 5 czy 10 minut. Ale nawet gry nie odpaliłem, wyszedłem z niej bo HDR mi się nie chciał załączyć, wchodzę ponownie i znowu kompilacja ?! minęly 2 minuty i do połowy doszła...

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 15.02.2025 o 10:05, Keller napisał(a):

Jakie to błędy? Czy zgłosiłeś to do nich? Albo napisz na forum steam.

A co za różnica czy napisze tam bądź tu 🤣 Przecież i tak w tą grę nie idzie normalnie pograć ... Wyciek pamięci załadowany pod korek i out. Myślałem że żadna gra nie zapełni mi 64 GB zwracam honor Stalkerowi. Jednak jestem na 100% pewien iż nawet po łatkach letnich nie da się pograć xD 😂 Więc odpalę sobie w kolejne święta bądź pod koniec tego roku 😁 A jak i to nie pomoże to uruchomie grę dopiero jak będą wydawać DLC czyli za 2 lata przy dobrych wiatrach 🤣

Edytowane przez Tooth
Opublikowano (edytowane)

Pany Lesniczówka na bagnach są tam drzwi niedostepne da się jakos otworzyc czy to blokada fabularna ? kombinuje na wszystkie sposoby i nic. Biega tam jakis typ w srodku ale nie wiem jak to rozkminic ktos cos?

Edytowane przez STALKER
Opublikowano

Doszedłem do walki z faustem i za cholerę nie mogę go pokonać. Rozwalam te 3 lampy potem próbuje rozwalić tę jego lampę na biodrze i dupa....

 

Czy artefakty i lepszy pancerz dają jakąś ochronę przed tym jego psychicznym atakiem?

 

Jakieś pro tipy do builda. Do tej pory zlałem kompletnie zbieranie artefaktów. Widzę że bez powtórzenia całego ataku na Dugę i porządnego dofarmienia ekwipunku chyba się nie obejdzie ☹️

Opublikowano

Ja też nie wiedziałem co zrobić z Faustem, rozwaliłem lampy i po prostu długo do niego strzelałem - początkowo z dystansu ale później na rambo z shotgunem i paradoksalnie wtedy mnie nie bił mocno bo byłem bardzo blisko - nie używał telekinezy, i jakoś poszło, dziwne to było :D

Opublikowano
5 godzin temu, krzysiek_1990 napisał(a):

Doszedłem do walki z faustem i za cholerę nie mogę go pokonać. Rozwalam te 3 lampy potem próbuje rozwalić tę jego lampę na biodrze i dupa....

 

Czy artefakty i lepszy pancerz dają jakąś ochronę przed tym jego psychicznym atakiem?

 

Jakieś pro tipy do builda. Do tej pory zlałem kompletnie zbieranie artefaktów. Widzę że bez powtórzenia całego ataku na Dugę i porządnego dofarmienia ekwipunku chyba się nie obejdzie ☹️

Rewolwer z bliska jak mu lampa została.

Opublikowano

Artefakty raczej ci w tej walce zbytnio nie pomogą. Ważniejsza jest broń i ilość amunicji :E 

 

Ja do Fausta też kilka razy podchodziłem, ale jak już ogarnąłem o co chodzi to wcale tak trudno nie było. Najważniejsze żeby nie szarżować bezpośrednio na niego tylko chować się. Jak zbijesz większość jego klonów, to dopiero wtedy można zastanowić się nad zbijaniem jego lampy z bliska. To też w sumie zależy od broni. Jego lampa ma trochę więcej hp. :)

Opublikowano

No udało się zabić Fausta ale taraz inny problem.

 

Ta gra coraz bardziej męczy pod koniec, nie dość że nagle przeciwnicy stali się kuloodporni, to jeszcze to latanie z jednego końca zony na drugi. teraz mam do misji 3,5 km z buta :sciana:

Opublikowano
27 minut temu, krzysiek_1990 napisał(a):

No udało się zabić Fausta ale taraz inny problem.

 

Ta gra coraz bardziej męczy pod koniec, nie dość że nagle przeciwnicy stali się kuloodporni, to jeszcze to latanie z jednego końca zony na drugi. teraz mam do misji 3,5 km z buta :sciana:

typowy survival w tej grze jest :tuptup: brakuje tylko krzesiwem wzniecania ognia .
Mnie na tyle wymęczyło to łażenie ze od 3 tyg nie zasiadłem do stalkera

Opublikowano (edytowane)

Ja najpierw ukończę S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy bo jestym zieluny jak szczypior i chce poznać uniwersum od samego początku.:woot:

 

Microsoft wydaję gry na PS 5 więcej premiera gry jest tylko kwestią czasu.xD

 

Prawda jest taka że z konsolami lepiej się dogaduję i szanuję!:E

 

 Mogę powiedzieć bulimy dalej w tym życiu Choroszczańskim!:szatanek:  

Edytowane przez Czubatka Boża

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Być ładnym i się tak oszpecić... nie wiem czym to jest spowodowane, czy faktycznie strzępkiem mózgu czy ogólnym stereotypom że kobieta bez "lifitingu" jest brzydka.
    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...