Skocz do zawartości

RX 90xx (RDNA 4) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 minuty temu, Element Wojny napisał(a):

To przeczy temu, co kolega zamieścił powyżej. 

"Tak - kilkasz w Aplikacji NV następuje podmiana i wymuszenie nowego trybu DLSS. "

Napisałem dokładnie jak działa, nie napisałem żę dodaje DLSS do gry która tego nie obsługuje. 
Kod gry musi mieć pewne rozwiązania aby działało samo DLSS np wektory ruchu. 

  • Haha 1
Opublikowano
3 minuty temu, kalderon napisał(a):

Gier z DLSS4 wartych ogrania też prawie nie ma.

Dla mnie osobiscie caly DLSS i FG robi uzytek tylko tam gdzie mamy duzo RT i PT. A tak to nawet tego nie wlaczam, lub ew FG ale gdzie bazowo mam min 80fps.

Opublikowano
Teraz, Element Wojny napisał(a):

Nie no teraz mnie wkurwił, banik za takie sianie dezinformacji. 

Naucz się czytać (plus dałem link z dokłądnym opisaem) 

"Tak - kilkasz w Aplikacji NV następuje podmiana i wymuszenie nowego trybu DLSS. " 

Co w tym nie można skumać ? 

Opublikowano
6 godzin temu, Element Wojny napisał(a):

A gdzie mój 5800X3D? 5700 jest na liście, a mojego nie ma? Jakaś bzdura. 

Dodać ~10% do wyniku 5700X3D i wyjdzie ile ma 5800X3D potencjalnie na tym wykresie.

Opublikowano
10 minut temu, Reddzik napisał(a):

Ja to widziałem, ale nadal to 4tyś+ za RTX z 16gb... nie przemawia to do mnie, dla biedaka to... nie dam tyle kasy.

Dlatego pójdę inną drogą.

Poczekaj na 5060ti 16GB Vram. To powinno być w zasięgu obecnego RTX 4070ti.

Opublikowano
3 minuty temu, Element Wojny napisał(a):

Nie no teraz mnie wkurwił, banik za takie sianie dezinformacji. 

Dziwię się że nie macie go w ignorowanych, już na pclolu na to zasłużył. 

 

Niby jakim cudem mieliby dodawać magicznie DLSS do każdej gry? Przecież to wymaga implementacji lol. Nawet "open source" FSR od AMD tego nie potrafi xD 

 

Zostaje jedynie Losless scaling.

  • Upvote 1
Opublikowano
10 minut temu, Reddzik napisał(a):

Ja to widziałem, ale nadal to 4tyś+ za RTX z 16gb... nie przemawia to do mnie, dla biedaka to... nie dam tyle kasy.

Dlatego pójdę inną drogą.

ja finalnie na 4080 ogralem 3-4gry i tak jak pisalem juz kiedys nie kupie juz tak drogiej karty i to nie wzgledow finansowych ale po prostu nowe gry nie sa tego warte. Gram glownie w multi i o czasu do czasu singiel i taki generatorek do singli jak znalazl :D  3500 za taka 5070ti to by byla wypas cena.

  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

PLUS DLSS 4.0 jest taki - że cały system (prócz MFG) ma działać na kartach starszych od serii 20. 

Więc każdy nowy składnik będzie dostępny dla poprzednich kart (to co wcześniej obsługiwały już)

Edytowane przez RTX5090
Opublikowano
2 minuty temu, Element Wojny napisał(a):

Akurat ja gram sporo gier, które żadnego DLSS nie miały i w przyszłości też zapewne nie dostaną. 

I to jest problem tych wszystkich DLSS, FG czy FSR - nie są dostępne wszędzie. Niby są dostępne w dużych i cięzkich grach, ale ja bym chętnie używał niemal wszędzie - zmniejszenie poboru prądu i ciepła z obudowy. 

  • Upvote 1
Opublikowano

image.png.26671e58c3a64f1f24a9e07ebdd2801f.png

1. Napisałem i dałem link na strone 
2. Czy w każdej grze będzie można wymusić ? TAK w APK
3. to po , to już fakt nie doczytałem ALE minimum wiedzy na temat działania DLSS i FSR w takiej tematyce jest potrzebny żeby nie zadawać zbędnych pytań - chyba każdy wie że kod gry musi to wspierać. Dodatkowo powiem że dziś jest to bajecznie proste ponieważ te rozwiązania są jako Pluginy w sinikach gier. 
 

Opublikowano
2 minuty temu, galakty napisał(a):

I to jest problem tych wszystkich DLSS, FG czy FSR - nie są dostępne wszędzie. Niby są dostępne w dużych i cięzkich grach, ale ja bym chętnie używał niemal wszędzie - zmniejszenie poboru prądu i ciepła z obudowy. 

Warto spróbować z tym Lossless Scaling? 

Opublikowano
4 minuty temu, Phoenix. napisał(a):

nie kupie juz tak drogiej karty i to nie wzgledow finansowych ale po prostu nowe gry nie sa tego warte.

Mi też szkoda, pisałem, że gdyby nie te 8gb vram, to pewnie bym na tej karcie posiedział do kolejnej serii RTX 60, ale tu miejscami brakuje vram, zbijanie detali można, czasem pomaga, czasem nie, ale ileż można, do jakiego pułapu, i jeszcze DLSS na poziomie balans/wydajność nie musi poprawiać sytuację, miejscami to pogarsza obraz o kilka długości, a czasem aż tak nie kłuje w oczy. Dlatego nie dam 4tyś+ i tak te 3tyś jest sporym wydatkiem na moje potrzeby, ale jeszcze dam i wsio.

Opublikowano (edytowane)

Gdybym miał 4070TS to bym nie zmieniał, ale mój golas 4070 - jak fajną by kartą nie był - to nie wyrabia w co bardziej wymagających tytułach, a nawet w tych mniej wymagających czasem negatywnie zaskakuje. 5080 to dla mnie ostatni upgrade i robię 2 lata przerwy, a sam upgrade w sumie z tego że sprzedałem starego iPhone'a, wpadło trochę kasy na święta plus mam kupca na swoją kartę, i w najgorszym wypadku przyjdzie mi dołożyć 1500zł. Gdyby nie to, to bym nie zmieniał. 

Edytowane przez Element Wojny
Opublikowano
59 minut temu, Doamdor napisał(a):

Ile gier w tym roku ma obsługiwać FSR 4?

Każda gra mająca obecnie zaimplementowane FSR3.1 pozwoli uruchomić FSR 4.0, taki trik będzie możliwy tylko na kartach 9070, chociaż AMD oznajmiło że pracują nad możliwością uruchomienia 4.0 również na RDNA 3.0 (radeony 7000).

Gier wspierających FSR 3.1 jest obecnie około 50.

Opublikowano
2 minuty temu, Element Wojny napisał(a):

Warto spróbować z tym Lossless Scaling? 

Jako FG ujdzie ale tylko x2 tryb, żadne multi FG. Co do jakości upscalingu to bym nie próbował, tam nie ma poziomu DLSS 2.x, tam są zwykłe upscalery jak FSR1, NIS itp tego nie testowałem, ale lepiej sobie odpuścić.

FG wczoraj testowałem na najnowszej wersji, jest poprawa w Wiedźminie 3, tam gdzie były artefakty jest lepiej, wydaje mi się, że to potrafi nawet lepiej wyglądać niż FG od AMD. W Wiedźminie 3 dodało do vramu ok 600MB użycie tego FG od lossless scaling, i miejscami przekraczało 7GB, i nawet zaczęło czasem chrupać, jak zjechałem z teksturami z uber na wysokie to było poniżej 7gb i było o niebo lepiej, zablokowałem 40fps, z FG miałem 80fps cud malina. Oczywiście jeśli nie będziesz siedział i szukał artefaktów, choć pewnie i tak czasem coś zauważysz.

  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)
2 minuty temu, Kartofel napisał(a):

Gier wspierających FSR 3.1 jest obecnie około 50.

W samym 2024 na Steamie wyszło 18996 gier. Nawet jeśli wywalisz z tego 17 tysięcy indyków i totalnego badziewia, to jaki procent wydanych SENSOWNYCH gier dostał ten ficzer? 

2 minuty temu, Reddzik napisał(a):

Jako FG ujdzie ale tylko x2 tryb, żadne multi FG. Co do jakości upscalingu to bym nie próbował, tam nie ma poziomu DLSS 2.x, tam są zwykłe upscalery jak FSR1, NIS itp tego nie testowałem, ale lepiej sobie odpuścić.

FG wczoraj testowałem na najnowszej wersji, jest poprawa w Wiedźminie 3, tam gdzie były artefakty jest lepiej, wydaje mi się, że to potrafi nawet lepiej wyglądać niż FG od AMD. W Wiedźminie 3 dodało do vramu ok 600MB użycie tego FG od lossless scaling, i miejscami przekraczało 7GB, i nawet zaczęło czasem chrupać, jak zjechałem z teksturami z uber na wysokie to było poniżej 7gb i było o niebo lepiej, zablokowałem 40fps, z FG miałem 80fps cud malina. Oczywiście jeśli nie będziesz siedział i szukał artefaktów, choć pewnie i tak czasem coś zauważysz.

Ok, czyli lepiej te 6 funtów wydać na kawę. 

Edytowane przez Element Wojny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Dziś przejechałem się dość sporo MG HS Hybrid+ kuzyna. Zaskoczyło mnie jak dobrze w środku spasowane wszystko jest. No nie jedna inna marka mogłaby wziąć przykład.. Wrażenie że jazdy? Całkiem spoko, naprawdę nic większego do zarzucenia nie mam.. Jedyne co mnie irytowało to tablet I wszystko ustawiane z poziomu komputera.
    • Może się uda w 2027 Sam zacząłem z pół roku temu ale powiedziałem o nie nie. Gra nie zajac , nie ucieknie . Poczekajmy z rok!
    • ^   moze po prostu wezniesz della bez piwota i do niego dokupisz ramie krecone do biurka?     jesli denerwuje cie OSD w samsungu to mozesz sterowac programem (Samsung Display Manager) zwrociles juz te monitory? jesli nie to jak ustarwiles barwy w nim?  
    • Monitory przedwczoraj przyszły także miałem możliwość porównania ich bezpośrednio jak z również z moim obecnym Dellem. Tutaj nie sposób nie wspomnieć o tym, że nawet Samsung Odyssey G7 S32DG70 mimo, że to również panel IPS miażdży jakościowo staruszka, nawet zostawiając te same 60Hz. Kolory były zaskakująco dobre i nawet czerń wydawała mi się idealna, a przynajmniej do czasu jak obok postawiłem OLEDa Odyssey G8 . Chyba nie będę jedyny, który stwierdzi że OLED ma efekt WOW, po włączeniu gry (Clair obscur expedition 33) obraz był po prostu magiczny - oczywiście komfort gry był tragiczny bo fpsy spadły z 60 do ledwo 30-40 (od 3060 Ti cudów nie można wymagać), niemniej jednak, stojąc na łące obok świecących drzewach czułem jakbym przeskoczył o generację do przodu w kwestii grafiki  no poezja. Także w grach nie mam nic do zarzucenia. Następnego dnia wziąłem się za testy w pracy, tutaj musiałem ograniczyć jasność do 0 i kontrast z domyślnych 50 na jakieś 20 bo inaczej czułem że biel wypala mi oczy. Następnie musiałem zmienić tryb na ciemny wszędzie gdzie się dało.. Po zmianie było już spoko, jakość tekstu perfekcyjna, nie byłem w stanie zauważyć żadnych problemów z ich wyświetlaniem nawet jak wsadziłem nos w monitor w ich poszukiwaniu. Generalnie po kilku godzinach nie czułem też jakiegoś większego zmęczenia oczu czy coś także raczej nie miałbym problemów z pracą na takim monitorze.   Wracając jeszcze do Samsunga Odyssey G7, tutaj czując że to właśnie powinien być mój wybór biorąc pod uwagę przewagę pracy biurowej nad grami naprawdę byłem skłonny go wybrać... ale niestety skreśliła go nie jakość panelu, bo moim zdaniem jest super i tak, tylko tragiczny interface.. co za oszołom wymyślił takie menu wraz z niewidocznymi małym przyciskami to nie wiem ale lepiej by robotę zmienił.. wisienką na torcie jest tryb gaming który zawsze włączał mi się domyślnie po uruchomieniu monitora, ignorując moje poprzednie ustawienia, co kończyło się wypalaniem oczu.    Tutaj byłem już skłonny zaryzykować i wziąć tego OLEDa do czasu jak doczytałem, że Samsung nie oferuje 3 letniej gwarancji na wypalenia, ba! oferuje jedynie 12 miesięcy gwarancji ogólnej. Takiego ryzyka nie chcę i odsyłam oba modele. Będę szukał innego IPSa (może tego LG 32GR93U-B) bo obecna ich jakość jest naprawdę dobra, albo zamówię innego OLEDa w tym rozmiarze, który będzie płaski i z pivotem i pojawi się w sensownej cenie, ale chociaż da to małe zabezpieczenie na wypalenie.    Moja konkluzja jest taka, że nie jest tak łatwo o uniwersalny monitor w obecnych czasach   
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...