Skocz do zawartości

RX 90xx (RDNA 4) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie trzeba pisać farmazonów i robić jakichkolwiek obliczeń żeby wiedzieć, że dostępność kart się w końcu poprawi bo tak jest zawsze z każdą premierą i produktem, którego jest niedostateczna podaż na premierę. 
 

Także z mojej strony to by było wszystko, a Ty tam sobie dalej wymyślaj farmazony i teoretyzuj. Wrócimy do rozmowy jak dostępność wróci do normy. 

Opublikowano
38 minut temu, Send1N napisał(a):

Hunt wygląda lepiej z dlss 4.0 niż w natywnej tylko że ta gra ma konkretny problem z poszarpanymi krawędziami i od 6 lat nie było na to lekarstwa, żadne kombinowanie z wymuszaniem custmowego AA w sofcie nvidii czy amd nie pomagało dopiero po wprowadzeniu w połowie 2024r dlss i fsr pozwoliło to ogarnąc tylko że fsr nawet 3.1 jest totalnym mydłem a poprzednie wersje dlss jednak też były mydlane :E na 4.0 obraz jest po prostu ładniejszy niż w natywnej, wiadomo gra grze nie równa w 95% przypadków natywna będzie pewnie wyglądać nadal lepiej.

W wielu grach takie coś zauważyłem, że obraz z FSR / DLSS jest ładniejszy niż natywna, głównie w grach w których developerzey nie ogarnęli postrzępionych krawędzi.

 

Testuję właśnie DLSS 4 override i faktycznie to jest już pierwszy DLSS którego bym mógł używać. Nadal wolę ostrość tekstur w FSR3, ale to już nie jest różnica która mnie drażni i to co oferuje DLSS4 jest już wystarczające... I znacznie lepiej radzi sobie DLSS4 w ruchu. Kurde, gdyby nie FSR4 to może i bym zmienił obóz na Nvidię, ale tak jeszcze poczekam na rozwój wydarzeń :P Jeszcze potestuję w paru grach, no ale faktycznie to już nie jest wazelina.

  • Upvote 1
Opublikowano
34 minuty temu, Send1N napisał(a):

Hunt wygląda lepiej z dlss 4.0 niż w natywnej tylko że ta gra ma konkretny problem z poszarpanymi krawędziami i od 6 lat nie było na to lekarstwa, żadne kombinowanie z wymuszaniem custmowego AA w sofcie nvidii czy amd nie pomagało dopiero po wprowadzeniu w połowie 2024r dlss i fsr pozwoliło to ogarnąc tylko że fsr nawet 3.1 jest totalnym mydłem a poprzednie wersje dlss jednak też były mydlane :E na 4.0 obraz jest po prostu ładniejszy niż w natywnej, wiadomo gra grze nie równa w 95% przypadków natywna będzie pewnie wyglądać nadal lepiej.

Ale to już wina gry odpalając DLSS włączasz też AA;) Pomijając aliasing to nie wygląda lepiej od natywnej. Wszystkie gry na CE mają problemy z aliasingiem ;)

W Preyu 2017, który jest na CE da się włączyć SSAA nie wiem jak inne tytuły na CE.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, Send1N napisał(a):

Bez urazy ale męczą te twoje litania i ciągły płacz w postach, ileż można? :E 

Analityk rynkowy się znalazł, a wystarczy poczekac na dostępność, kupić i tyle, a nie stwarzać jakież otoczki wszechwiedzącego i teoretyzującego oraz dorabiać do tego filozofię Maciej wróżbita może być tylko jeden ;) 

3 minuty temu, HappyLittleGamer napisał(a):

ostrość tekstur w FSR3

Ostrość i jednocześnie gubienie detali tych textur 🤣 Załamka co ja czytam….

Edytowane przez Phoenix.
  • Haha 1
Opublikowano
20 minut temu, tomcug napisał(a):

I nietrudno zgadnąć, czemu NV na tym zależało. Inaczej "4090 performance" by miał laga za dużego z MFG x4 :lol2: Ciekawi mnie, co wymyślą przy kolejnej generacji, zakładając, że wymagania gier dalej wzrosną (na pewno tak będzie), wzrost czystej wydajności znów będzie niewielki, a MFG wskoczy na wyższy "mnożnik". Pewnie się dowiemy, że granie z lagiem xxx ms jest ok %-)

Skalery na dzień dzisiejszy są istotne, a z perspektywy używania FG/MFG są jeszcze ważniejsze ;) Już 4x to są kity z satelity zbyt duży dysonans między lagiem, a ilością klatek. Kolejne mnożniki to będzie parodia i będę musieli to wciskać ludziom z monitorami o odświeżaniu, które przekracza 480Hz :lol2:

Opublikowano
3 minuty temu, HappyLittleGamer napisał(a):

Przyznaj, że ciut nadal DLSS4 rozmydla ;) Troszkę, ale jednak.

Przyznam, że wymijająco odbijasz piłeczkę ale tak naprawdę nie ma to znaczenia jak wygląda nowy DLSS w kontekście Twojej wypowiedzi. Wychwalasz jakąś ostrość tekstury w FSR, a jednocześnie pomijasz fakt utraty jej jakości. FSR ma ustawiony agresywniejszy filtr ostrości ale to nie jest coś czego nie można zmienić manualnie.

Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, Phoenix. napisał(a):

Analityk rynkowy się znalazł, a wystarczy poczekac na dostępność, kupić i tyle, a nie stwarzać jakież otoczki wszechwiedzącego i teoretyzującego oraz dorabiać do tego filozofię Maciej wróżbita może być tylko jeden ;)

Złudnie zakładam że rozmawiam z dorosyłymi a nie jak wychodzi z dziecmi w niebieskich okularach :P W parę miesiecy sie przekonamy, czekam na wyniki zakupów karty w kwietniu ;) Powodzenia

Edytowane przez marioking
Opublikowano
7 minut temu, Phoenix. napisał(a):

Przyznam, że wymijająco odbijasz piłeczkę ale tak naprawdę nie ma to znaczenia jak wygląda nowy DLSS w kontekście Twojej wypowiedzi. Wychwalasz jakąś ostrość tekstury w FSR, a jednocześnie pomijasz fakt utraty jej jakości. FSR ma ustawiony agresywniejszy filtr ostrości ale to nie jest coś czego nie można zmienić manualnie.

Cóż. Nie zauważyłem nigdy utraty jakości. Zwykle dla mnie jak tekstura, szczególnie w oddali jest rozciamciana jak z DLSS, to dla mnie to jest minus i gorzej wygląda. Przyjżę się w poszukiwaniu utraty tej jakości. Nie analizowałem pod tym kątem.

Opublikowano (edytowane)
20 minut temu, sideband napisał(a):

Skalery na dzień dzisiejszy są istotne, a z perspektywy używania FG/MFG są jeszcze ważniejsze ;) Już 4x to są kity z satelity zbyt duży dysonans między lagiem, a ilością klatek. Kolejne mnożniki to będzie parodia i będę musieli to wciskać ludziom z monitorami o odświeżaniu, które przekracza 480Hz :lol2:

Jak cos Ci generuje 3 klatki falszywe z 4 to to jak szarlatanstwo jest :D

Edytowane przez Zachy
Opublikowano
22 minuty temu, marioking napisał(a):

Złudnie zakładam że rozmawiam z dorosyłymi a nie jak wychodzi z dziecmi w niebieskich okularach :P W parę miesiecy sie przekonamy, czekam na wyniki zakupów karty w kwietniu ;) Powodzenia

Ja wiem, ze masz dobre intencje ale mnie to teoretyzowanie nie interesuje po prostu. Nvidia to firma, ktora zeby zarobic musi cos wyprodukowac i sprzedac, a slupki na w raportach finansowych musza sie gadzac. Dlatego o dostepnosc kart sie nie boje bo to w nvidi intresie jest je wyprodukowac i sprzedac i nie pozwola sobie na jakiekolwiek mniejsze zyski z dzialu gaming. A karty beda maly pod gorke przez swoje slabe wzrosty wydajnosci. Takze ja o dostepnosc i ceny za jakis czas sie wgl nie martwie bo to tylko kwestia czasu ;)

Opublikowano
2 minuty temu, Phoenix. napisał(a):

Dlatego o dostepnosc kart sie nie boje bo to w nvidi intresie jest je wyprodukowac i sprzedac i nie pozwola sobie na jakiekolwiek mniejsze zyski z dzialu gaming.

Pozwolą bo zarezerwowane moce produkcyjne u TSMC są skończone, a ten sam kawałek krzemu sprzedany jako akcelerator AI zarabia wielokrotnie więcej pieniędzy. Dział gamingu jest podtrzymywany siłą tradycji.

Opublikowano
23 minuty temu, HappyLittleGamer napisał(a):

Nie zauważyłem nigdy utraty jakości

Caly FSR w obecnej formie nadaje sie na smietnik, utrata jakosci calego obrazu obrazu jest spora, nie mowiac juz o obrazie w ruchu i shimmeringu. Ja w malo ktorej grze wlaczam nawet DLSS bo wbrew pozorom nie jestem mega fanem DLSS i w takim Horizon Forbiden West, zeby podniesc fps wolalem wlaczyc generaor klatek, ktory nie rozmwal obrazu ruchu jak DLSS , a majac bazowe 100fp oczy nie bolaly. Pytales wczesniej o DLSS nowy, nie mialem stycznosci jeszcze na zywo ale patrzac na porownania zdjec z roznych gier jakie znajomi podsylali to skok jakosciowy jest wrecz ogromny.

4 minuty temu, kalderon napisał(a):

Pozwolą bo zarezerwowane moce produkcyjne u TSMC są skończone, a ten sam kawałek krzemu sprzedany jako akcelerator AI zarabia wielokrotnie więcej pieniędzy. Dział gamingu jest podtrzymywany siłą tradycji.

No tak bo swiat opiera sie tylko na 5090 do grania :lol2: Zejdz na ziemie...

6 minut temu, kalderon napisał(a):

Pozwolą

Przypomne sie na koniec generacji jak bedzie pelny obraz sprawozdan finansowyh i sprawdzimy te twoje teorie ;)

  • Like 1
Opublikowano
7 godzin temu, Phoenix. napisał(a):

Nie no fajnie narzekac na DLSS ale chwalic obraz o jeszcze gorszej jakosci jaki daje AMF2 

Co ty gadasz, ty wiesz o czym mówisz w ogóle  ? LOL  AFMF2 to przecież całkiem coś innego, nie można tego porównywać z DLSS. To nie jest rekonstrukcja obrazu z AA.

Opublikowano (edytowane)

Wiem, ze co innego i co z tego ?? Obie sluza do zwiekszania fps i tak je porownalem, a cale klu tej wypowiedzi to twoja hipokryzja, a nie to jak to jest wykonywane.

Fajnie narzekac na lepszy jakosciwowo rozmydlacz, a uzywac samemu czegos co daje gorsza jakosc :lol2: Taki lvl hipokryzji to tylko w dziale amd.

Edytowane przez Phoenix.
Opublikowano
6 godzin temu, Joloxx9 napisał(a):

Zależynktorzy, ci co zamówili i dostali to doskonałe znają ceny bo zapłacili za karty

Nie, system płatności jest płynny, a producenci często stosują rabaty dla korekty cen itp.

Opublikowano
23 minuty temu, kalderon napisał(a):

Nie, system płatności jest płynny, a producenci często stosują rabaty dla korekty cen itp.

Możesz zrobić PO bez ceny, ale pon tych 30/60/90 dniach musisz już ja miec. Nie wiem jakie ich obowiazuja warunki ale więcej niż 90 nie mają zapewne.

Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, Phoenix. napisał(a):

Ja wiem, ze masz dobre intencje ale mnie to teoretyzowanie nie interesuje po prostu. Nvidia to firma, ktora zeby zarobic musi cos wyprodukowac i sprzedac, a slupki na w raportach finansowych musza sie gadzac. Dlatego o dostepnosc kart sie nie boje bo to w nvidi intresie jest je wyprodukowac i sprzedac i nie pozwola sobie na jakiekolwiek mniejsze zyski z dzialu gaming. A karty beda maly pod gorke przez swoje slabe wzrosty wydajnosci. Takze ja o dostepnosc i ceny za jakis czas sie wgl nie martwie bo to tylko kwestia czasu ;)

To "kiedyś będzie dobrze" opiera sie na błędnym założeniu które nie jest prawdziwe.... ze NVIDI zalezy na gamingu :P w żadnym razie nie zależy im na generowaniu zysków z gamingu. im może zależy żeby nie tracić na gamingu ale to sa dwie różne kwerstie których nie rozumiecie jak widac. Ogarnijce w końcu ze ten silkon który sprzedaja zarabiajac na gamingu idzie w tysiace TO TEN SAM SILIKON w sektorze AI daje im dziesiatki tysiecy!!!! Poimijajac nawet kwestie ograniczeń dostaw do polski pomyslcie o złotej sytuacji obecnie i jakiej firmie zalezy zapewnic dość towaru by taniał i tracił na wartości gdy równoczesnie ten towar w innym segmencie daje im 10x tyle :P Ale nie chcecie wyciagać wniosków jakie pokzuje wam rzeczywistość to prosze, zawsze macie miłe złudzenia na nabliższa przyszłość, w sumie swiadomość tego wiele nie zmienia ;) Nic z tym nie możemy zrobic, ktos może tylko miec racje i potem powiedzieć "a nie mówiłem" :D

Edytowane przez marioking
Opublikowano (edytowane)

3DMark Speed Way:
5080 - 9298

5070TI - 7646

4080 SUPER - 7465

4080 - 7353

7900XTX - 6437

4070TI SUPER - 6413

9070XT - 6345

Pozostałe wyniki to średnia dla danej karty

 

Edytowane przez senac
  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...