Skocz do zawartości

RX 90xx (RDNA 4) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 minuty temu, Element Wojny napisał(a):

To przeczy temu, co kolega zamieścił powyżej. 

"Tak - kilkasz w Aplikacji NV następuje podmiana i wymuszenie nowego trybu DLSS. "

Napisałem dokładnie jak działa, nie napisałem żę dodaje DLSS do gry która tego nie obsługuje. 
Kod gry musi mieć pewne rozwiązania aby działało samo DLSS np wektory ruchu. 

  • Haha 1
Opublikowano
3 minuty temu, kalderon napisał(a):

Gier z DLSS4 wartych ogrania też prawie nie ma.

Dla mnie osobiscie caly DLSS i FG robi uzytek tylko tam gdzie mamy duzo RT i PT. A tak to nawet tego nie wlaczam, lub ew FG ale gdzie bazowo mam min 80fps.

Opublikowano
Teraz, Element Wojny napisał(a):

Nie no teraz mnie wkurwił, banik za takie sianie dezinformacji. 

Naucz się czytać (plus dałem link z dokłądnym opisaem) 

"Tak - kilkasz w Aplikacji NV następuje podmiana i wymuszenie nowego trybu DLSS. " 

Co w tym nie można skumać ? 

Opublikowano
6 godzin temu, Element Wojny napisał(a):

A gdzie mój 5800X3D? 5700 jest na liście, a mojego nie ma? Jakaś bzdura. 

Dodać ~10% do wyniku 5700X3D i wyjdzie ile ma 5800X3D potencjalnie na tym wykresie.

Opublikowano
10 minut temu, Reddzik napisał(a):

Ja to widziałem, ale nadal to 4tyś+ za RTX z 16gb... nie przemawia to do mnie, dla biedaka to... nie dam tyle kasy.

Dlatego pójdę inną drogą.

Poczekaj na 5060ti 16GB Vram. To powinno być w zasięgu obecnego RTX 4070ti.

Opublikowano
3 minuty temu, Element Wojny napisał(a):

Nie no teraz mnie wkurwił, banik za takie sianie dezinformacji. 

Dziwię się że nie macie go w ignorowanych, już na pclolu na to zasłużył. 

 

Niby jakim cudem mieliby dodawać magicznie DLSS do każdej gry? Przecież to wymaga implementacji lol. Nawet "open source" FSR od AMD tego nie potrafi xD 

 

Zostaje jedynie Losless scaling.

  • Upvote 1
Opublikowano
10 minut temu, Reddzik napisał(a):

Ja to widziałem, ale nadal to 4tyś+ za RTX z 16gb... nie przemawia to do mnie, dla biedaka to... nie dam tyle kasy.

Dlatego pójdę inną drogą.

ja finalnie na 4080 ogralem 3-4gry i tak jak pisalem juz kiedys nie kupie juz tak drogiej karty i to nie wzgledow finansowych ale po prostu nowe gry nie sa tego warte. Gram glownie w multi i o czasu do czasu singiel i taki generatorek do singli jak znalazl :D  3500 za taka 5070ti to by byla wypas cena.

  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

PLUS DLSS 4.0 jest taki - że cały system (prócz MFG) ma działać na kartach starszych od serii 20. 

Więc każdy nowy składnik będzie dostępny dla poprzednich kart (to co wcześniej obsługiwały już)

Edytowane przez RTX5090
Opublikowano
2 minuty temu, Element Wojny napisał(a):

Akurat ja gram sporo gier, które żadnego DLSS nie miały i w przyszłości też zapewne nie dostaną. 

I to jest problem tych wszystkich DLSS, FG czy FSR - nie są dostępne wszędzie. Niby są dostępne w dużych i cięzkich grach, ale ja bym chętnie używał niemal wszędzie - zmniejszenie poboru prądu i ciepła z obudowy. 

  • Upvote 1
Opublikowano

image.png.26671e58c3a64f1f24a9e07ebdd2801f.png

1. Napisałem i dałem link na strone 
2. Czy w każdej grze będzie można wymusić ? TAK w APK
3. to po , to już fakt nie doczytałem ALE minimum wiedzy na temat działania DLSS i FSR w takiej tematyce jest potrzebny żeby nie zadawać zbędnych pytań - chyba każdy wie że kod gry musi to wspierać. Dodatkowo powiem że dziś jest to bajecznie proste ponieważ te rozwiązania są jako Pluginy w sinikach gier. 
 

Opublikowano
2 minuty temu, galakty napisał(a):

I to jest problem tych wszystkich DLSS, FG czy FSR - nie są dostępne wszędzie. Niby są dostępne w dużych i cięzkich grach, ale ja bym chętnie używał niemal wszędzie - zmniejszenie poboru prądu i ciepła z obudowy. 

Warto spróbować z tym Lossless Scaling? 

Opublikowano
4 minuty temu, Phoenix. napisał(a):

nie kupie juz tak drogiej karty i to nie wzgledow finansowych ale po prostu nowe gry nie sa tego warte.

Mi też szkoda, pisałem, że gdyby nie te 8gb vram, to pewnie bym na tej karcie posiedział do kolejnej serii RTX 60, ale tu miejscami brakuje vram, zbijanie detali można, czasem pomaga, czasem nie, ale ileż można, do jakiego pułapu, i jeszcze DLSS na poziomie balans/wydajność nie musi poprawiać sytuację, miejscami to pogarsza obraz o kilka długości, a czasem aż tak nie kłuje w oczy. Dlatego nie dam 4tyś+ i tak te 3tyś jest sporym wydatkiem na moje potrzeby, ale jeszcze dam i wsio.

Opublikowano (edytowane)

Gdybym miał 4070TS to bym nie zmieniał, ale mój golas 4070 - jak fajną by kartą nie był - to nie wyrabia w co bardziej wymagających tytułach, a nawet w tych mniej wymagających czasem negatywnie zaskakuje. 5080 to dla mnie ostatni upgrade i robię 2 lata przerwy, a sam upgrade w sumie z tego że sprzedałem starego iPhone'a, wpadło trochę kasy na święta plus mam kupca na swoją kartę, i w najgorszym wypadku przyjdzie mi dołożyć 1500zł. Gdyby nie to, to bym nie zmieniał. 

Edytowane przez Element Wojny
Opublikowano
59 minut temu, Doamdor napisał(a):

Ile gier w tym roku ma obsługiwać FSR 4?

Każda gra mająca obecnie zaimplementowane FSR3.1 pozwoli uruchomić FSR 4.0, taki trik będzie możliwy tylko na kartach 9070, chociaż AMD oznajmiło że pracują nad możliwością uruchomienia 4.0 również na RDNA 3.0 (radeony 7000).

Gier wspierających FSR 3.1 jest obecnie około 50.

Opublikowano
2 minuty temu, Element Wojny napisał(a):

Warto spróbować z tym Lossless Scaling? 

Jako FG ujdzie ale tylko x2 tryb, żadne multi FG. Co do jakości upscalingu to bym nie próbował, tam nie ma poziomu DLSS 2.x, tam są zwykłe upscalery jak FSR1, NIS itp tego nie testowałem, ale lepiej sobie odpuścić.

FG wczoraj testowałem na najnowszej wersji, jest poprawa w Wiedźminie 3, tam gdzie były artefakty jest lepiej, wydaje mi się, że to potrafi nawet lepiej wyglądać niż FG od AMD. W Wiedźminie 3 dodało do vramu ok 600MB użycie tego FG od lossless scaling, i miejscami przekraczało 7GB, i nawet zaczęło czasem chrupać, jak zjechałem z teksturami z uber na wysokie to było poniżej 7gb i było o niebo lepiej, zablokowałem 40fps, z FG miałem 80fps cud malina. Oczywiście jeśli nie będziesz siedział i szukał artefaktów, choć pewnie i tak czasem coś zauważysz.

  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)
2 minuty temu, Kartofel napisał(a):

Gier wspierających FSR 3.1 jest obecnie około 50.

W samym 2024 na Steamie wyszło 18996 gier. Nawet jeśli wywalisz z tego 17 tysięcy indyków i totalnego badziewia, to jaki procent wydanych SENSOWNYCH gier dostał ten ficzer? 

2 minuty temu, Reddzik napisał(a):

Jako FG ujdzie ale tylko x2 tryb, żadne multi FG. Co do jakości upscalingu to bym nie próbował, tam nie ma poziomu DLSS 2.x, tam są zwykłe upscalery jak FSR1, NIS itp tego nie testowałem, ale lepiej sobie odpuścić.

FG wczoraj testowałem na najnowszej wersji, jest poprawa w Wiedźminie 3, tam gdzie były artefakty jest lepiej, wydaje mi się, że to potrafi nawet lepiej wyglądać niż FG od AMD. W Wiedźminie 3 dodało do vramu ok 600MB użycie tego FG od lossless scaling, i miejscami przekraczało 7GB, i nawet zaczęło czasem chrupać, jak zjechałem z teksturami z uber na wysokie to było poniżej 7gb i było o niebo lepiej, zablokowałem 40fps, z FG miałem 80fps cud malina. Oczywiście jeśli nie będziesz siedział i szukał artefaktów, choć pewnie i tak czasem coś zauważysz.

Ok, czyli lepiej te 6 funtów wydać na kawę. 

Edytowane przez Element Wojny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...