Kyle 200 Opublikowano 22 Sierpnia Opublikowano 22 Sierpnia 31 minut temu, sert napisał(a): A dlaczego to nikt mi nie zaproponował tego darmowego testu na Steamie...? co?... Bo stosunkowo mocno siedzi na GPU, w przeciwieństwie do ShadowOfTheTombRaider (może też jest darmowa wersja DEMO na STEAM).
sert 89 Opublikowano 22 Sierpnia Opublikowano 22 Sierpnia 11 godzin temu, Phoenix. napisał(a): Schadow of Tomb Raider moze masz? ?? 4 minuty temu, Kyle napisał(a): ShadowOfTheTombRaider (może też jest darmowa wersja DEMO na STEAM). Sprawdzę, jutro. Jak będzie tanio, to kupię i wrócę do Was z pytaniem - co dalej?
Phoenix. 4 730 Opublikowano 22 Sierpnia Opublikowano 22 Sierpnia 54 minuty temu, sert napisał(a): A dlaczego to nikt mi nie zaproponował tego darmowego testu na Steamie...? co?... Jak widac po wyniku ta gra gniecie gpu nawet w 720p, wynik jest "plaski" 1
Krzysiak 1 532 Opublikowano 22 Sierpnia Opublikowano 22 Sierpnia (edytowane) @sertwyłącz całkiem RT jeśli chcesz CPU sprawdzić Choć i tak może zlimitować 5060ti, bo 7800xt którym teraz dysponuję w 720p idzie praktycznie pod korek w tym demie Edytowane 22 Sierpnia przez Krzysiak
wamak 332 Opublikowano 22 Sierpnia Opublikowano 22 Sierpnia Czy to z RT w okolicach 100 fps, czy bez RT w okolicach 200 fps, cały czas limituje GPU w tym demie Black Myth Wukong. Do testu CPU się nie nadaje. @sertJak testujesz CPU w grze/demie to włącz sobie monitoring użycia GPU w MSI Afterburner. Jak użycie jest 97-100%, to wynik zależy od GPU.
sert 89 Opublikowano 22 Sierpnia Opublikowano 22 Sierpnia 12 minut temu, Krzysiak napisał(a): wyłącz całkiem RT jeśli chcesz CPU sprawdzić "Mądrego to aż miło posłuchać" Chyba nie jest źle? 5 minut temu, wamak napisał(a): @sertJak testujesz CPU w grze/demie to włącz sobie monitoring użycia GPU w MSI Afterburner. Jak użycie jest 97-100%, to wynik zależy od GPU. No, muszę się wziąć za tego Afterburnera.... 1
Krzysiak 1 532 Opublikowano 23 Sierpnia Opublikowano 23 Sierpnia @sertto nadal będzie wynik spłaszczony przez GPU. Tak jak wspomniałem wyżej, u mnie 7800xt praktycznie przez 98% testu leciał na pełnym obciążeniu. Stąd to demo nie nadaje się do sprawdzenia możliwości CPU. 2
sert 89 Opublikowano 23 Sierpnia Opublikowano 23 Sierpnia @Phoenix.@Kyle Zainstalowałem demo SotTR 2 godziny temu, Krzysiak napisał(a): Stąd to demo nie nadaje się do sprawdzenia możliwości CPU. Ok, więc prawie tylko GPU sprawdza, no i dobrze
tomcug 2 450 Opublikowano 23 Sierpnia Opublikowano 23 Sierpnia 12 godzin temu, Karro napisał(a): tu masz szybki test cpu Proponuję Wolfenstein 3D. 1
sert 89 Opublikowano 23 Sierpnia Opublikowano 23 Sierpnia O czym rozmawiacie? ----------------------------- Zainstalowaem 7900XT.....
Krzysiak 1 532 Opublikowano 23 Sierpnia Opublikowano 23 Sierpnia 8 godzin temu, sert napisał(a): @Phoenix.@Kyle Zainstalowałem demo SotTR No to możesz pyknąć benchmark 720p z suwakami w lewo
Kyle 200 Opublikowano 23 Sierpnia Opublikowano 23 Sierpnia 12 minut temu, Krzysiak napisał(a): No to możesz pyknąć benchmark 720p z suwakami w lewo Nawet w 800x600 można z tego co pamiętam i ze skalowaniem do 25% czy coś takiego.
tomcug 2 450 Opublikowano 23 Sierpnia Opublikowano 23 Sierpnia Ale zmieniają się wtedy proporcje, przy 4:3 CPU jest mniej obciążony niż przy 16:9 (mniejsze pole widzenia). 1
sert 89 Opublikowano 23 Sierpnia Opublikowano 23 Sierpnia 26 minut temu, Krzysiak napisał(a): No to możesz pyknąć benchmark 720p z suwakami w lewo Nie widzę tam opcji benchmarku (może w demo niema?) 2 godziny temu, Karro napisał(a): masz metro LL lub 2033? Przykro mi, nie mam. ---------------------------------------- Ilę Waszym zdaniem tak na oko/na szybko, powinienem miec teoretycznie fps we wbudowanym teście CP2077 w 1440p na wysokich z RT, bez FSR - na 7900XT?
SebastianFM 344 Opublikowano 23 Sierpnia Opublikowano 23 Sierpnia (edytowane) @sert, w demo SotTR jest opcja sprawdzenia wydajności tylko, że ono nie zostało zaaktualizowane i wyniki są inne niż w pełnej wersji gry. Możesz zrobić test w Cyberpunk 2077 w rozdzielczości 1080p, na najniższych ustawieniach (czyli z włączonym FSR). Ja mogę zamieścić do porównania wynik 285K uzyskany właśnie na takich ustawieniach. Edytowane 23 Sierpnia przez SebastianFM
sert 89 Opublikowano 23 Sierpnia Opublikowano 23 Sierpnia (edytowane) @SebastianFM To proszę, wrzuć pierwszy - ja się "chrzanię" z nakadką AMD pokazującą wydajność i za nic w świecie nie mogę nagrać z nią video, bo jak nagrywam ekran to i tak nakadki nie widać, chociaż na ekranie jest. Nie znalazem w sieci jeszcze rozwiązania tego problemu, a nie tylko ja chciabym potrafić to zrobić... Edytowane 23 Sierpnia przez sert
wamak 332 Opublikowano 23 Sierpnia Opublikowano 23 Sierpnia Wyniki 265K i 285K powinny być zbliżone, skoro zbliżone są wyniki 14700K i 14900K różniących się też ilością małych rdzeni.
SebastianFM 344 Opublikowano 23 Sierpnia Opublikowano 23 Sierpnia @sert, dopiero po godz. 21 będę w domu. Jak ty będziesz robić test to pamiętaj, żeby FG było wyłączone.
Kyle 200 Opublikowano 23 Sierpnia Opublikowano 23 Sierpnia (edytowane) 2 godziny temu, tomcug napisał(a): Ale zmieniają się wtedy proporcje, przy 4:3 CPU jest mniej obciążony niż przy 16:9 (mniejsze pole widzenia). O, istotna uwaga. Jednak z drugiej strony zarówno w 800x600 jak i 1280x720, jeszcze przy tym wychlastanym skalowaniu 0,25, wąskim gardłem NIE będzie GPU ... nawet takie słabsze. Edytowane 23 Sierpnia przez Kyle
SebastianFM 344 Opublikowano 23 Sierpnia Opublikowano 23 Sierpnia @Kyle, nie mieszaj proporcji ekranu z ograniczeniem przez GPU. Przy innych proporcjach co innego jest widoczne na ekranie, gra wykonuje inne obliczenia więc wydajność też jest inna.
Kyle 200 Opublikowano 23 Sierpnia Opublikowano 23 Sierpnia No w porządku. Po prostu jak mierzycie wydajność CPU między sobą, to faktycznie musicie pamiętać, by ustawienia były identyczne (nie tylko proporcje, ale też np. detale), pomimo, że CPU jest wąskim gardłem.
sert 89 Opublikowano 23 Sierpnia Opublikowano 23 Sierpnia (edytowane) Uporałem się Tak więc: jestem pod wrażeniem i zostaję zwolennikiem generatora klatek od AMD tj. AMD Fluid Motion Frames 2 Przez to - mam 2x więcej klatek w CP2077, bez straty jakości..... Działają na poziomie sterowników poza grą, więc nie widzą tego frapsy aftery i inne burnery itp...... tylko nakładka od AMD je widzi. Nie znalazłem na stronie ItHardware artykułu na ten temat (może źle szukałem), więc proszę podejść na spokojnie, że wklejam link taki: https://www.purepc.pl/amd-fluid-motion-frames-2-generator-klatek-juz-oficjalnie-stabilna-wersja-dostepna-w-amd-software-adrenalin-edition "Zapraszam.... do oglądania !" 7900XT https://www.youtube.com/watch?v=s2rVH88Qy7I Edytowane 23 Sierpnia przez sert
sideband 1 781 Opublikowano 23 Sierpnia Opublikowano 23 Sierpnia 16 minut temu, SebastianFM napisał(a): @Kyle, nie mieszaj proporcji ekranu z ograniczeniem przez GPU. Przy innych proporcjach co innego jest widoczne na ekranie, gra wykonuje inne obliczenia więc wydajność też jest inna. Mniej widocznych obiektów na ekranie spada ilość draw calls co przekłada się na niższe obciążenie CPU Obliczenia się nie zmieniają tylko jest ich mniej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się