sert 89 Opublikowano 23 Sierpnia Opublikowano 23 Sierpnia 17 minut temu, Karro napisał(a): Tak ci się wydaje. Generator to NVIDIA Intel ,AMD w tej kolejności Arrow lake i Radeon. Tak ogólnie to co może pójść nie tak w dobrym teście cpu 😆 To do mnie? Jeśli tak, to co mi się "wydaje"? Podialogujesz?
wamak 332 Opublikowano 23 Sierpnia Opublikowano 23 Sierpnia Jeśli chodzi o 800x600 w SoTR, to w tym ustawieniu na monitorze 16:9 obraz jest na pełnym ekranie i postacie nie są za grube, więc teoretycznie ilość obiektów renderowanych jest ta sama, co w rozdziałce 1280x720. Ale jak to się dzieje, że proporcje są zachowane, to nie mam pojęcia.
tomcug 2 450 Opublikowano 23 Sierpnia Opublikowano 23 Sierpnia 28 minut temu, sert napisał(a): Nie znalazłem na stronie ItHardware artykułu na ten temat (może źle szukałem) To źle szukałeś (pierwsza strona w dziale testów GPU) https://ithardware.pl/testyirecenzje/test_nvidia_smooth_motion_vs_afmf2_i_dlss_fg_sprawdzamy_generatory_klatek_ze_sterownika-42535.html 1
sideband 1 781 Opublikowano 23 Sierpnia Opublikowano 23 Sierpnia (edytowane) 22 minuty temu, wamak napisał(a): Jeśli chodzi o 800x600 w SoTR, to w tym ustawieniu na monitorze 16:9 obraz jest na pełnym ekranie i postacie nie są za grube, więc teoretycznie ilość obiektów renderowanych jest ta sama, co w rozdziałce 1280x720. Ale jak to się dzieje, że proporcje są zachowane, to nie mam pojęcia. Masz rozciągnięty obraz i nadal widzisz mniej na 4:3 na monitorze 16:9 Rozciągnięcie na poziomie wyświetlacza nie ma żadnego wpływu na CPU. Edytowane 23 Sierpnia przez sideband
wamak 332 Opublikowano 23 Sierpnia Opublikowano 23 Sierpnia 11 minut temu, sideband napisał(a): Masz rozciągnięty obraz i nadal widzisz mniej na 4:3 na monitorze 16:9 Właśnie że nie w tej grze. 1280x720 800x600 Tego właśnie nie rozumiem. 1
Kyle 200 Opublikowano 23 Sierpnia Opublikowano 23 Sierpnia Pewnie ma na stałe wbite proporcje renderowania - nawet na to uwagi nie zwracałem, bo kogo by to interesowało przy rozdzielczościach "niegrywalnych"
tomcug 2 450 Opublikowano 23 Sierpnia Opublikowano 23 Sierpnia Może w opcjach się zmienia proporcje, w niektórych grach tak jest.
SebastianFM 344 Opublikowano 23 Sierpnia Opublikowano 23 Sierpnia 3 godziny temu, sideband napisał(a): Mniej widocznych obiektów na ekranie spada ilość draw calls co przekłada się na niższe obciążenie CPU Obliczenia się nie zmieniają tylko jest ich mniej. Ty dobrze wiesz, że nie musisz mi tłumaczyć takich rzeczy, więc tylko chciałeś wtrącić swoje trzy grosze. Obliczeń może być mniej lub więcej, więc nie masz racji a ja napisałem ogólnie.
sideband 1 781 Opublikowano 23 Sierpnia Opublikowano 23 Sierpnia (edytowane) Nie tłumacz się wiadomo kto miał racje @SebastianFM zapisz sobie w notatniku, że nie każdy w PL pije alkohol Edytowane 23 Sierpnia przez sideband
SebastianFM 344 Opublikowano 23 Sierpnia Opublikowano 23 Sierpnia (edytowane) 49 minut temu, sideband napisał(a): Nie tłumacz się wiadomo kto miał racje Pite już było? Tak na szybko zrobione, nie szukałem specjalnie, proste porównanie. Taki niby mądry, to przeanalizuj, przy których proporcjach ekranu, w tej grze, jest więcej obiektów widocznych na ekranie. 😁 Zachowam sobie twoje mądrości na pamiątkę. 😁 Najniższe ustawienia. 1280x720. 800x600. P. S. @sideband twierdzi, że na drugim zrzucie ekranu jest widocznych mniej obiektów. 😁 Edytowane 23 Sierpnia przez SebastianFM 1
wamak 332 Opublikowano 23 Sierpnia Opublikowano 23 Sierpnia @SebastianFMWidzę u Ciebie prawidłowo wyświetla 800x600. Jak zaznaczyłem "Pełny ekran na wyłączność", to już mam prawdziwe 800x600 4:3. 1
sert 89 Opublikowano 24 Sierpnia Opublikowano 24 Sierpnia (edytowane) Trochę jestem zaskoczony, że XeSS Intela można odpalić na karcie AMD w 3DMark Edytowane 24 Sierpnia przez sert
tomcug 2 450 Opublikowano 24 Sierpnia Opublikowano 24 Sierpnia 10 godzin temu, SebastianFM napisał(a): P. S. @sideband twierdzi, że na drugim zrzucie ekranu jest widocznych mniej obiektów. 😁 Wybrałeś sobie dziwną grę, która nie respektuje proporcji wybranej rozdziałki i cwaniakujesz
SebastianFM 344 Opublikowano 24 Sierpnia Opublikowano 24 Sierpnia @tomcug, zamiast bronić na siłę kumpla i wymyślać, że to ja sobie coś wybrałem, to lepiej cofnij się do poprzedniej strony i sprawdź jak było naprawdę. Chciał się przywalić i tyle, niestety coś nie pykło. 😁
sideband 1 781 Opublikowano 24 Sierpnia Opublikowano 24 Sierpnia Już nie przeżywaj To teraz masz czas na szukanie tytułów z obsługą UW, które i tak nie wyświetlają prawidłowo obrazu powyżej 16:9. Cała teoria się sprawdzi, że w szerszych formatach nie widać więcej na ekranie
tomcug 2 450 Opublikowano 24 Sierpnia Opublikowano 24 Sierpnia Ja nikogo nie bronię, po prostu podałeś specjalny przypadek i tyle
SebastianFM 344 Opublikowano 24 Sierpnia Opublikowano 24 Sierpnia @tomcug, serio? Dalej w to brniecie? Najpierw była mowa o SotTR a dopiero później ja napisałem to. 16 godzin temu, SebastianFM napisał(a): Przy innych proporcjach co innego jest widoczne na ekranie, gra wykonuje inne obliczenia więc wydajność też jest inna. Następnie @sideband się zaczął mądrzyć, a że akurat w przypadku tej gry nie miał racji to już nie moja wina.
tomcug 2 450 Opublikowano 24 Sierpnia Opublikowano 24 Sierpnia Ale ja się z Tobą zgadzam, że nie ma się co czepiać semantyki. Dla danej klatki w 4:3 obliczeń jest mniej niż w 16:9, więc cały zestaw obliczeń dla jednej klatki jest inny (a konkretnie mniejszy), więc mnie to uproszczenie nie przeszkadza.
sideband 1 781 Opublikowano 24 Sierpnia Opublikowano 24 Sierpnia 11 minut temu, SebastianFM napisał(a): Następnie @sideband się zaczął mądrzyć, a że akurat w przypadku tej gry nie miał racji to już nie moja wina. Jak dorośniesz to pogadamy
SebastianFM 344 Opublikowano 24 Sierpnia Opublikowano 24 Sierpnia @tomcug, właśnie chodzi o to, że nie zawsze mniej. To zależy od gry. Kolejny przykład to Horizon Forbidden West. Dla formalności piszę, że nie ma znaczenia, czy w opcjach gry Format obrazu ustawiony zostanie na Automatyczny czy zostanie wybrany właściwy dla danej rozdzielczości. 1280x720, 286 FPS. 1024x768, 226 FPS. @sideband, widzę, że argumenty się skończyły. 😁 A ja nie musiałem długo szukać kolejnej gry, w której przy proporcjach ekranu 4:3 widać więcej niż przy 16:9. 1
tomcug 2 450 Opublikowano 24 Sierpnia Opublikowano 24 Sierpnia Proponuję kwadrat w takim razie. Będzie jeszcze "ładniej".
Doamdor 1 796 Opublikowano 25 Sierpnia Opublikowano 25 Sierpnia Ceny spadły, BF6 dają, czas na upgrade.
Phoenix. 4 730 Opublikowano 28 Sierpnia Opublikowano 28 Sierpnia https://videocardz.com/newz/intel-nova-lake-s-cpu-with-28-cores-listed-in-shipping-manifest
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się