Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
34 minuty temu, maras2574 napisał(a):

Ale jazda całkiem przyjemna :) 

Zgadza się. Właśnie szybko przetestowałem sobie Ferrari 296 GTB, to autko ma nawet do wyboru kilka trybów pracy silnika Qualifying, Performance i Hybrid :) Takie szczegóły są świetne. No i w końcu jest dynamiczny model pogody. Właśnie jadąc sobie wspomnianą Ferrarką wybrałem pogodę z lekkimi chmurami i po jakimś czasie rozpadał się deszcz :red:

 

I pełna zgoda z @Dominix, że jeszcze sporo do zrobienia, ale to w końcu pierwsza wersja i nawet sama wersja gry 0.1 gry mówi o wszystkim. Jest nawet jakiś problem z przypisywaniem klawiszy do kierownicy (Logitech G923) bo gdy zaprogramuję łopatki i biegi na lewarku, to z jakiegoś względu wymusza korzystanie z lewarka. Nie działało mi przypisanie ręcznego pod klawisz i nie mam dostępu do podręcznego menu gdzie można choćby sterować samochodem (ABS, TC, włączanie zapłonu i silnika itp.) - a przynajmniej mi nie udało się tego uruchomić.

 

Grafika na Ultra plus dodatkowe opcje które trzeba uruchomić ręcznie czyli wszystko na max :) Szału nie robi, ale nie wygląda też jakoś słabo. Na pewno elementy typu woda spod kół, dym z opon do poprawy bo są jakby za słabe i prawie niewidoczne.

 

Jak na wersję 0.1 jak dla mnie jest nieźle

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, halfi napisał(a):

@tekkno Jak tam wrażenia na L pro? 

Względem propozycji wyjściowej Kunos, ustawiłem po swojemu, bo dodaję więcej tłumienia do kierowania.

Cały czas jest napięcie na kole, zero luzów, bardzo dobra kontrola toru jazdy.

Pozostawiłem ich ustawienie siły na kole 9.2 Nm, przez to jest wysoka dynamika sygnałów i duża płynność i intensywność tego co się dzieje z kołami.

Kierownica siłami typowo pracuje jak w AC, ACC z 5 Nm, ale przez to że jest ustawiona mocniej, w zakresie około 5 Nm świetnie czuć pracę opon, a jak jest większe obciążenie to jest znacznie mocniejsze wrażenie niż w AC, ACC przez większą moc 9.2 Nm

To pozwala czuć balans przyczepności i nieustannie korygować tor jazdy, tak jak to widać u kierowców z onboardów.

 

Ustawiałem też G923 i da się ustawić żeby jechać poprawnie, ale jednak to zupełnie coś innego, brak tych odczuć dynamicznych z podwozia.

Jedziemy oczami i wymuszamy kierownicą tor jazdy, a to co jest informacją z opon, całkowicie nie jest obecne.

 

7 godzin temu, maras2574 napisał(a):

A lepsza wcale nie jest od ACC ;)

 

Trzeba by wypisać w punktach różne aspekty jazdy i rozgrywki i ocenić gdzie jest lepsza, gdzie gorsza.

 

W ACE jest znacząco zmodyfikowana praca podwozia i opon, jest inaczej pracująca przyczepność opony.

Po utracie przyczepności opona stopniowo ją odzyskuje, inaczej niż w ACC które wynosi z trasy.

Jeśli w iRacing utrata przyczepności jest gwałtowana, a w ACC jest w sam raz, to opona w ACE krzyczy do nas żebyśmy coś zrobili żeby jej nie stracić. Trzymasz ją jak w filmach akcji kobietę za rękę nad przepaścią. Jak jesteś Hero to ją odzyskujesz, jak jesteś "tym złym" to ją puszczasz.
Podczas hamowania czuć utratę przyczepności i wystarczy odpuszczać lekko hamulec żeby ją odzyskać i się zmieścić. Opona ma tendencję do odzyskiwania przyczepności.

Widać to dobrze na Mount Panorama, tam gdzie przy szybkiej jeździe ACC chce się uślizgiwać i traci przyczepność, w ACE czuć jak opona trzyma uciekające w bok nadwozie i na kierownicy czujesz narastające siły tego uciekającego nadwozia. Zanim polecisz możesz zareagować odpuszczeniem gazu, hamowaniem lub skrętem.

Czuć szarpnięcie odpuszczenia siły bocznej i powrót nadwozia na oponie w przeciwnym kierunku. 

Fajnie czuć na kierownicy i widać oczami, jak podwozie oscyluje na boki na wyrównującej siły oponie, taka szybka boczna oscylacja jak ten przykład:

Slip Angle Demonstration

I gdy to czujesz na kierownicy, jednocześnie widzisz to oczami co się dzieje z nadwoziem w tej oscylacji.

Jeśli tego nie czujesz, np. na G923, to możesz nie widzieć oczami że coś się dzieje, po prostu to zignorujesz w serii innych podskoków nadwozia.

 

Zaryzykował bym stwierdzenie, że jeździ się łatwiej niż w AC, bo grip jest inny, nawet jak auto wpada w poślizg, to łapie przyczepność, czuć jak przyczepność narasta z powrotem, wystarczy balansować w dohamowaniu.

W ACC w podobnych sytuacjach jest wypad z trasy albo dzwon w bliskie betonowe bandy.

 

Prowadzenie w ACE bardzo mocno akcentuje hamowanie w wolniejszych zakrętach, bez hamowania można zapomnieć o szybkiej jeździe.

Jeśli umiesz w trailbraking, to on intuicyjnie pojawia się w reakcjach na dynamikę nadwozia w zakręcie.

 

W ACC nie lubię Mount Panorama i jak została ogłoszona w ACE jako zawartość EA, miałem myśl że jeden tor mniej.

A co się okazuje ? Porszakiem zapierdalam ogień, bo tak się trzyma skubaniec w zakrętach. Takiej jazdy nie mogłem wygenerować w ACC, zawsze w szybkiej jeździe hamowanie w ciasnych zakrętach było spowalniające, a zaniechanie generowało poślizg.

W ACE hamowanie jest intuicyjne, niemal łatwe.

Ale też jak jest za szybko, jak próbujemy jechać tak jak w ACC, to tym większa następuje strata przyczepności.

W ACE trzeba wręcz szanować przyczepność i to daje prędkość.

 

No i prędkość!

Samochody się lepiej napędzają, wizualnie czuje się że samochód lepiej przyspiesza niż poprzednicy AC i ACC.

Wstępnie przyjmę (może to nie jest prawda), że to przez lepszą przyczepność opon.

 

Czyli, jeśli szanujemy przyczepność, dostajemy dobrą prędkość (działa to też w AC i ACC, ale trochę inaczej).

 

7 godzin temu, Tomek1623 napisał(a):

Po prawdzie tylko zachód słońca robi robotę. Tak to na tym etapie bez szału.

Eeeeeeee tam.

- Spójrz na Replaye. Sposób prowadzenia kamer to nowa jakość.

- Rozejrzyj się po panoramie świata w około torów. Oczywiście przyglądając się temu w pędzie, a nie w statycznej analizie. Dominuje wrażenie realizmu, wypełnienia świata budynkami i drzewami, a symulacja gradientów przejrzystości powietrza dopełnia tych wrażeń.

- Bardzo podoba mi się kolorystyka barw w użytej palecie. To zupełnie coś innego w porównaniu z protoplastami (AC poprawiali moderzy).

- Tekstury i bardzo szczegółowa siatka toru wyczuwana na kierownicy, potęgują wrażenie realności środowiska.

- Dźwięki to kolejny krok milowy, na Replayach tworzą dopełnienie obrazu dynamiki prowadzenia. Dźwięki i dynamika samochodów są w ACE wręcz jako opozycja do tego zarzutu: Czego NIE ROZUMIEJĄ twórcy gier? | Forza Motorsport (2023)

Edytowane przez tekkno
  • Thanks 3
Opublikowano
2 godziny temu, tekkno napisał(a):

Trzeba by wypisać w punktach różne aspekty jazdy i rozgrywki i ocenić gdzie jest lepsza, gdzie gorsza.

 

Mowa była tylko o grafice.

Pod względem fizyki nie ma co jej zarzucić.

  • Upvote 1
Opublikowano

no więc zakupiłem, ale kurde jakość grafiki mnie odstrasza od tej gry :( no gorzej o wiele wygląda niż AC z modami pure itp... czy tylko ja mam takie wrażenie czy za bardzo wyczulony jestem w tej kwestii? Cholera to co zapowiadali na filmikach a w rzeczywistej grze to jest jakiś żarcik :( gram na 4k + wszystko na maxa...

wiem że to symulator i powinno się zwracać uwagę na mechanikę, ffb, prowadzenie auta ale cholera tracę kompletnie immersję w to grając - jak to wygląda :stukniety:... 

Opublikowano (edytowane)
44 minuty temu, maras2574 napisał(a):

Może głupie pytanie, co w opcjach odpowiada za widok do tyłu ?  Za cholerę nie mogę znaleźć :( 

Chodzi Ci o kamerę do tyłu? Jeśli tak to w ustawieniach sterowania, zakładka Camera i tam prawie na samym dole listy masz Look behind

 

Edit: tyle, że chyba coś nie działa, bo u mnie tylko miga obraz ;)

Edytowane przez JohnyWol
  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
24 minuty temu, JohnyWol napisał(a):

Chodzi Ci o kamerę do tyłu? Jeśli tak to w ustawieniach sterowania, zakładka Camera i tam prawie na samym dole listy masz Look behind

Tak, to będzie to, dzięki :)

24 minuty temu, JohnyWol napisał(a):

tyle, że chyba coś nie działa, bo u mnie tylko miga obraz ;)

U mnie tak samo

 

 

 

296 GTB, to jest ale petarda ! To cały czas gubi trakcję ! :)  Rakieta :E

 

 

 

Edytowane przez maras2574
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, pieciak napisał(a):

Cholera to co zapowiadali na filmikach a w rzeczywistej grze to jest jakiś żarcik

 Zawsze to samo, gra w zapowiedziach ma się zaprezentować maksymalnie dobrze na aktualne możliwości technologiczne. 

Ty tego jeszcze nawet nie masz szansy zobaczyć, bo spodziewam się że studio miało dostęp do sampli RTX 5000 i to na nich został przygotowany rendering tych materiałów. 

Gra oficjalnie nie wyszła. To jest dopiero faza testowo rozwojowa. 

Przekaz Kunos jest jasny

"gra będzie wyglądała tak na stan dostępnych technologii".

 

A to że my będziemy dysponować takimi kartami za kilka lat, to już nasz problem. 

 

Wszystko rozbija się o priorytety. W moim konfigu monitor ma dawać radę i to jest 2560x1080 IPS. Ale za to kierownica na wypasie. 

Bo Kunos robi gry wyścigowe do jazdy, a grafika to bonus.

Edytowane przez tekkno
Opublikowano (edytowane)

Do scigalek i 60fps styknie.

Imo to lepiej wyglada jak AC z pure, o wiele lepiej, tylko ze w AC mialem z 200fps, tutaj jakos ledwo 60 ;)

Ale optymalizacje to beda mam nadzieje pozniej poprawiac wiec moze nie bedzie tak zle.

Teraz poczekac jak ogarna swoje serwery i zaczac sie bawic w te akademie itd.

image.thumb.png.f0229e8f400bf30bdb4e9430ec636252.png

Tu jeszcze jak ktos nie widzial, co mniej wiecej kiedy planuja dodac.

 

Edytowane przez Dominix
Opublikowano
26 minut temu, Dominix napisał(a):

Do scigalek i 60fps styknie.

No właśnie do ścigałek to nie styknie, żeby była dobra kontrola nad autem :E Ja wiem że głównie jeździ się kierownicą, ale responsywny obraz też jest ważny. 

 

Już widzę jak to działa na triple screen...

 

8 godzin temu, tekkno napisał(a):

W ACE jest znacząco zmodyfikowana praca podwozia i opon, jest inaczej pracująca przyczepność opony.

Po utracie przyczepności opona stopniowo ją odzyskuje, inaczej niż w ACC które wynosi z trasy.

Całe szczęście. Opony w ACC to jakiś żart, a z tego co piszesz to praca jest zbliżona bardziej do tej z LMU którego uwielbiam. 

 

Dziś wieczorem zakupię i pogram, ale z tego co piszecie to na razie nie będzie to game changer (moze za kilka lat)

Opublikowano (edytowane)

A ja nie wiem czemu się tej grafiki tak czepiacie. FM8 i GT7 też graficznie nie powala. Właściwie to najlepiej wygląda AC oczywiście mocno zmodowana. Patrząc na to jak AC wygląda bez i z modami to tutaj z paroma modami będzie świetnie.

 

c8n80V3.png

 

zBqAmuk.png

Edytowane przez KiloKush
Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, KiloKush napisał(a):

A ja nie wiem czemu się tej grafiki tak czepiacie. FM8 i GT7 też graficznie nie powala. Właściwie to najlepiej wygląda AC oczywiście mocno zmodowana. Patrząc na to jak AC wygląda bez i z modami to tutaj z paroma modami będzie świetnie.

 

 

 

To cofnijmy się o 11 lat wstecz do drive club, to wyglądało i robiło WOW, tak wiem tam nie było symulacji, ale do cholerki minęło 11lat, a trasy wyglądają jak z poprzedniej epoki, jedyne co na plus to wnętrza auta..., a zestawiać graficznie GT7 z Evo ? WTF? :hihot:  jednak każdy może mieć swoje zdanie :yuppie:

Edytowane przez pieciak
Opublikowano

 

35 minut temu, pieciak napisał(a):

To cofnijmy się o 11 lat wstecz do drive club, to wyglądało i robiło WOW, tak wiem tam nie było symulacji, ale do cholerki minęło 11lat, a trasy wyglądają jak z poprzedniej epoki, jedyne co na plus to wnętrza auta..., a zestawiać graficznie GT7 z Evo ? WTF? :hihot:  jednak każdy może mieć swoje zdanie :yuppie:

Ja nie wiem jak to się robi, że przy dużej prędkości, planując wejście w zakręt, szukając optymalnego punktu hamowania i trzymając przeciwników w lusterkach na oku, jest jeszcze czas zachwycać się zachodzącym słońcem, które oślepia.

Ale to z kolei moje zdanie, a temat wielokrotnie wałkowany.

"O gustach się nie dyskutuje"

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Monitory przedwczoraj przyszły także miałem możliwość porównania ich bezpośrednio jak z również z moim obecnym Dellem. Tutaj nie sposób nie wspomnieć o tym, że nawet Samsung Odyssey G7 S32DG70 mimo, że to również panel IPS miażdży jakościowo staruszka, nawet zostawiając te same 60Hz. Kolory były zaskakująco dobre i nawet czerń wydawała mi się idealna, a przynajmniej do czasu jak obok postawiłem OLEDa Odyssey G8 . Chyba nie będę jedyny, który stwierdzi że OLED ma efekt WOW, po włączeniu gry (Clair obscur expedition 33) obraz był po prostu magiczny - oczywiście komfort gry był tragiczny bo fpsy spadły z 60 do ledwo 30-40 (od 3060 Ti cudów nie można wymagać), niemniej jednak, stojąc na łące obok świecących drzewach czułem jakbym przeskoczył o generację do przodu w kwestii grafiki  no poezja. Także w grach nie mam nic do zarzucenia. Następnego dnia wziąłem się za testy w pracy, tutaj musiałem ograniczyć jasność do 0 i kontrast z domyślnych 50 na jakieś 20 bo inaczej czułem że biel wypala mi oczy. Następnie musiałem zmienić tryb na ciemny wszędzie gdzie się dało.. Po zmianie było już spoko, jakość tekstu perfekcyjna, nie byłem w stanie zauważyć żadnych problemów z ich wyświetlaniem nawet jak wsadziłem nos w monitor w ich poszukiwaniu. Generalnie po kilku godzinach nie czułem też jakiegoś większego zmęczenia oczu czy coś także raczej nie miałbym problemów z pracą na takim monitorze.   Wracając jeszcze do Samsunga Odyssey G7, tutaj czując że to właśnie powinien być mój wybór biorąc pod uwagę przewagę pracy biurowej nad grami naprawdę byłem skłonny go wybrać... ale niestety skreśliła go nie jakość panelu, bo moim zdaniem jest super i tak, tylko tragiczny interface.. co za oszołom wymyślił takie menu wraz z niewidocznymi małym przyciskami to nie wiem ale lepiej by robotę zmienił.. wisienką na torcie jest tryb gaming który zawsze włączał mi się domyślnie po uruchomieniu monitora, ignorując moje poprzednie ustawienia, co kończyło się wypalaniem oczu.    Tutaj byłem już skłonny zaryzykować i wziąć tego OLEDa do czasu jak doczytałem, że Samsung nie oferuje 3 letniej gwarancji na wypalenia, ba! oferuje jedynie 12 miesięcy gwarancji ogólnej. Takiego ryzyka nie chcę i odsyłam oba modele. Będę szukał innego IPSa (może tego LG 32GR93U-B) bo obecna ich jakość jest naprawdę dobra, albo zamówię innego OLEDa w tym rozmiarze, który będzie płaski i z pivotem i pojawi się w sensownej cenie, ale chociaż da to małe zabezpieczenie na wypalenie.    Moja konkluzja jest taka, że nie jest tak łatwo o uniwersalny monitor w obecnych czasach   
    • Ktoś pozjadał wszystkie rozumy i zapomniał spalić te kalorie.  
    • Skoro kupiłeś WOLED to wiedziałeś na co się piszesz 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...