Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

overtake.gg

 

Controls:

         Logitech Trueforce audio fix

 

To na mojej kierownicy zachowuje się dziwnie.

Niby ulepszenie, ale lepsze było poprzednie zachowanie. 

Teraz odczuwam jakieś przestery, może to za wysoka częstotliwość tych wibracji.

Edytowane przez tekkno
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, galakty napisał(a):

Ale coś więcej w changelogu było czy tylko to? :E 

M4 wstawili z przodu jedynki i teraz czuć co się dzieje :D

 

A F1 dalej jak dla mnie jakieś nijakie.

Edytowane przez Dominix
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Dominix napisał(a):

A F1 dalej jak dla mnie jakieś nijakie.

Dobre czucie opon jest przy niższym FFB. U mnie kierownica na 11 Nm a siła w grze w okolicach 35%. Bardzo dobrze da się odczuć przyczepność i sleep angle.

Jeśli FFB jest mocne, "krew w piach".

Edytowane przez tekkno
Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, Dominix napisał(a):

A F1 dalej jak dla mnie jakieś nijakie.

Może dawno już nie jeździłeś F1 w AC ? Jak ja z resztą. Przyzwyczailiśmy się do F1 od Codemasters/EA :hmm: Między tymi dwoma grami zawsze była różnica w prowadzeniu bolidu ;)

W ACE trochę pojeździłem i wydaje mi się że jest podobnie jak w AC. Ale mogę się mylić, j.w., dawno nie jeździłem w AC :(

Edytowane przez maras2574
Opublikowano

Zrobilem kilka kolek w AC i ACE i no jendak AC czuje lepiej ten bolid a mowie o domyslnych ustawieniach tu i tam.

Jest lepiej niz bylo wczesniej kiedy wyszlo 0.3 bo wtedy tam strasznie topornie sie skrecalo, jakby damping byl na 200% ustawiony, teraz jest znacznie lepiej ale dalej to nie to samo.

Inne autka prowadzi sie ok, to M4 czy 296 jest git gud :)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

0.3 juz oficialnie wyszlo

KUNOS Simulazioni and 505 Games are excited to announce that the third release of Assetto Corsa EVO’s Early Access Program, including multiplayer, is now available for all game users, refresh your Steam client and make sure to update to the new version.


Below the full changelog, while, by visiting the news section, you can check out a descriptive blog post about what’s coming with 0.3.

Assetto Corssa EVO – 0.3 Update Patch Notes
New Content
• Cars Added:
• Audi RS 6 Avant
• BMW M4 GT3 Evo
• BMW M3 E30 Evo II
• Caterham Seven Academy Racer
• Dallara Stradale
• Ferrari F2004
• Lamborghini Huracán Supertrofeo EVO2
• Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II
• Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport
• Tracks Added:
• Red Bull Ring
• Spa-Francorchamps
• Multiplayer:
• Step 1 Multiplayer introduced.

Multiplayer & Netcode
• Improved overall server stability with multiple client/server updates.
• Fixed sporadic crashes when joining MP sessions.
• Fixed setup page hanging during multiplayer session changes.
• Improved setup messages and safety checks in netcode.
• Increased software timeout and added more server logging.
• Server list now shows only unique servers and remembers filters/sorting.
• Fixed opponent audio issues.
• Various optimizations to reduce spammy logs, desyncs, and crashes.

Physics & Handling
• Tyres:
• New tyre model introduced:
• More predictable grip on Eco/Road compounds.
• Increased grip and better thermal behaviour on performance compounds.
• More natural slip/slide recovery.
• Improved road feedback from bumps/kerbs.
• Global tyre revision with adjusted damping.
• Cars:
• Adjusted steering lock, power, and gear ratios for multiple cars:
BMW M3 E30, Mercedes 190E Evo II, Ferrari 296 GTB, Lancia Delta, Lotus Emira, Lotus Exige V6, Audi RS 3, Audi RS 6, BMW M2 CS Racing, Toyota GR86, VW Golf 8 GTI
• Updated Lamborghini Huracán ST Evo2 setup limits.
• Porsche Cup variants now have dedicated setup/electronics limits.
• Fixed inconsistent ABS across Porsche Cup cars.
• Caterham Academy: fixed fuel limits, revised base setup.
• Mazda MX5 Cup: updated default setup.
• BMW M4 GT3: fixed front suspension geometry and updated to Evo spec.
• Porsche 964 X88: fixed rev limiter.
• Various suspension, setup, hybrid, ignition, and limiter fixes across cars.
• FFB:
• New per-car FFB gain settings.
• Added optional FFB effects: G-force, kerbs, slip, ABS.
• Increased default FFB gain for Dallara.
• Improvements to low-speed vibration.

AI
• Improved braking, steering, and overtaking logic.
• Better pitlane exit handling in crowded situations.
• Increased safety margins when near player or in entry situations.
• Reduced player collisions and improved AI awareness.
• Added pre-start revving for AI cars.
• Temporarily disabled collisions between AI cars in dense early-race situations to avoid pileups.

Gameplay & UI
• Paintshop: performance optimizations, added parts categories.
• HUD/MFD:
• HUD no longer interferes with MFD control when hidden.
• Added new HUD widgets (pit limiter, wrong way warnings, FF strength).
• Notifications and layouts improved, including triple-screen support.
• Persistence for last used driving/onboard cameras and HUD layouts.
• Server Lobby: improved filters, sorting, and persistence.
• Replay:
• Added replay metadata and tagging.
• End-of-session replays now available.
• Fixes for tyre dirt/damage and VFX.
• Menus:
• Added weather in pitlane menu.
• Improved session info display in pause menu.
• Corrected localization issues and fonts.
• Fixed crashes and UI inconsistencies (career, tutorials, paintshop, leaderboards).
• Controls:
• Gamepad Steer Assist improvements (new Assisted mode).
• Disabled FFB soft lock until further improvements.
• Fixed issues with electronics hotkeys, softset inputs, and wipers.
• New controls page in MFD for on-the-fly adjustments.
• Logitech Trueforce audio fix.

Graphics & Visuals
• Major rendering improvements:
• Dynamic Global Illumination 2.0
• Enhanced night lighting, shadows, mirrors, crowds, grass, and post-processing effects.
• Optimized VRAM, CPU, and GPU usage.
• Improved VR and triple-screen performance, reducing popping/shadow issues.
• Updated lighting and LED scripts for:
• Chevrolet Camaro, Lamborghini Huracán STO, Toyota GR86
• Porsche 992 GT3 Cup, Porsche 718 Cayman GT4 CS
• BMW M4 GT3 Evo, BMW M2 CS, BMW M4 CSL, Audi RS 3, Audi RS 6
• Multiple car model fixes and updates (Ferrari 296 GTB splitter, Caterham Academy stance, BMW M4 GT3 Evo geometry, etc.).

Audio
• Introduced audio versioning and new default volumes.
• Added startup sounds across all cars.
• Major rework of backfire sounds, distance filtering, and logic.
• Fixed various idle, limiter, and backfire sound bugs.
• Improved Honda NSX, Lancia Delta, and Porsche 964 sound profiles.
• EVs now feature correct power on/off sounds.
• Improved limiter, ignition, dust, and damage sound behaviours.

Architecture & Optimization
• Multiple CPU/GPU optimizations across gameplay, UI, and content loading.
• Fixed VRAM leaks and periodic stuttering.
• Improved asset preloading and caching for smoother performance.

⚠️ Known Issues ⚠️
• Occasional crash when joining MP sessions.
• Crashes in some SE/Academy events.
• Penalty popups may persist on session transitions.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

G3e6LwwXAAAmx0V?format=jpg&name=large

Ferrari SF25

 

I oprócz tego

Alfa Romeo 33 Stradale

BMW M2 G82 (with M Performance parts)

Ferrari Purosangue

Ferrari SP1

McMurtry Spéirling

Porsche 911 GT3 RS 992

 

Monza

Sebring

Watkins Glen

 

W listopadzie w 0.4

Edytowane przez Tomek1623
Opublikowano

Kunos to za małe studio żeby zrobić to wszystko. W temacie ACR dałem z ich discorda dlaczego tak jest a z F1, gdyby nawet była taka możliwość to nie sądzę że F1 by się zgodzili na zrobienie tego pod banderą Evo, chcieli by osobnej gry.

Opublikowano
14 godzin temu, Tomek1623 napisał(a):

G3e6LwwXAAAmx0V?format=jpg&name=large

Ferrari SF25

 

I oprócz tego

Alfa Romeo 33 Stradale

BMW M2 G82 (with M Performance parts)

Ferrari Purosangue

Ferrari SP1

McMurtry Spéirling

Porsche 911 GT3 RS 992

 

Monza

Sebring

Watkins Glen

 

W listopadzie w 0.4

To co wrzuciłeś to chyba plany na wersję 0.5 w późniejszym terminie.

Opublikowano
W dniu 17.10.2025 o 18:47, galakty napisał(a):

 

Tak jakby w AC, ACC czy AMS2 go nie było :E 

No ja jeżdżę w AC na online, ale jednak model FFB i ogólnie fizyka w EVO jest dużo lepsza. Udało mi się dopasować ustawienia Mozy w taki sposób, że wrażenie jest dosyć przekonujące o prawdziwości prowadzonego pojazdu - w bazowym AC to wiecznie jakiś kompromis - albo za sztywno przy niskich prędkościach, albo za miękko przy wysokich itd. No mniejsza - najważniejsze jest to, że to ma być nowy, świeży skan, a Nord się zmienia.

Opublikowano

AC niestety bez pluginów jest słabe, do FFB najlepiej mieć jakiś autotuner który dostosuje moc, bo albo właśnie nie ma czucia, albo ciągle clipping. Ale to jednak stara gra... 

 

Mi EVO nie pasuje, BMW GT3 jeździ mocno dziwacznie porównując do ACC czy LMU, F1 to wgl dramat. Ta gra będzie się zmieniać jeszcze setki razy, póki co tylko ciekawostka na 5 minut. 

Opublikowano
18 minut temu, galakty napisał(a):

AC niestety bez pluginów jest słabe, do FFB najlepiej mieć jakiś autotuner który dostosuje moc, bo albo właśnie nie ma czucia, albo ciągle clipping. Ale to jednak stara gra... 

 

Mi EVO nie pasuje, BMW GT3 jeździ mocno dziwacznie porównując do ACC czy LMU, F1 to wgl dramat. Ta gra będzie się zmieniać jeszcze setki razy, póki co tylko ciekawostka na 5 minut. 

Używam kilku bajerów z Content Managera. Ogólnie da się to dobrze wyprowadzić, ale jak ostatnio jeździłem 2-3h po Red Bull Ringu, to jednak czuć, że fizyka jest nieporównywalnie bardziej skomplikowana w EVO i jest z tego efekt na kierownicy.

Ja głównie jeżdżę street carami. i30N i jest bardzo dobrze przeniesiony, choć jak chcemy robić wyścig z botami, to trzeba ograniczyć do tych samych aut, bo inaczej na prostej i30n dostaje wciry od wszystkiego co jest w grze :D.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Być ładnym i się tak oszpecić... nie wiem czym to jest spowodowane, czy faktycznie strzępkiem mózgu czy ogólnym stereotypom że kobieta bez "lifitingu" jest brzydka.
    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...